Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI] B&L Mod
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2

WhiteKaiser PW
30 listopada 2016, 13:04
Witam,

Chciałbym zaprezentować mój pomysł na moda. Nie będzie zawierał on fajerwerków, przynajmniej na razie. Zaczynam od prostych, ale ważnych i wpływających na grywalność, elementów gry. Wraz z postępami w modowaniu (mam niewielkie doświadczenie z modyfikowania Medieval II Total Wara, jeśli chodzi o Heroesy jestem początkujący), myślę o coraz bardziej zaawansowanych pomysłach, z którymi będę się dzielił w swoim czasie.

Nazwa Moda: B&L Mod (Balance & Localization Mod)

Opis
Jak nazwa mówi, głównym założeniem moda będzie zmiana balansu w grze z uwzględnieniem nowych miast, jednostek etc.
Drugim elementem jest lokalizacja (czyli polonizacja modów) tak, byśmy mogli cieszyć się VCMI w naszym języku bez elementów angielskich, także w modach. Oczywiście do lokalizacji potrzebuję zgody autorów modów.

Plan prac:
Wersja 0.1: (ok. stycznia 2017)
- Lokalizacja moda MDT Forge (Kuźnia)
- Lokalizacja moda Bastion (Pawilon)
- Lokalizacja HotA pod VCMI
- Lokalizacja elementów gry dodanych w VCMI

Wersja 0.2: (ok. kwietnia 2017)
- Lokalizacja modów, które ja i społeczność Kwasowej groty uznamy za warte lokalizacji,
- Wprowadzenie nowego balansu jednostek (chciałbym wprowadzić bardziej taktyczne walki (skrócenie ruchu jednostek, przy okazji na pewno zmniejszenia ataku strzelców [w przeciwnym razie byliby OP]).

Wersja 0.3 (ok. lipca 2017)
- Lokalizacja kolejnych modów
- Zmiany w systemie magii
+ chciałbym by na poziomie expert czary wzmacniające nie działały na wszystkie sojusznicze jednostki, ale były czarami obszarowymi - tak jak poprzednio krok w kierunku bardziej taktycznych walk
+ wprowadzenie nowych czarów z modów i balans

Wersja 0.X: (??)
- Lokalizacja kolejnych modów i ich balansowanie.

Wersja 1.0: (Za milion lat)
NP.
- Wprowadzenie bonusów za oskrzydlenie i atak od tyłu (jeśli VCMI na to pozwoli).
- Wprowadzenie interface a'la HD mod z możliwością reorganizacji armii bez wchodzenia w profil bohatera itd.

Proszę o sugestie i komentarze.

avatar PW
30 listopada 2016, 13:42
Nie bardzo rozumiem, czemu robienie polonizacji musi mieć zgodę autorów danego moda ☺ Przecież lokalizacja zmienia jedynie język tekstów, materiał źródłowy jest przecież taki sam ☺
Co do reszty, musisz sprawdzić, czy jest to możliwe do zrobienia w VCMI z poziomu użytkownika oraz czy jest sens robić balans, kiedy AI wciąż kuleje, a trybu multi jeszcze nie ma. Ale dobrych modów nigdy dość i jeśli masz ciekawe pomysły to... czemu nie? Najwyżej, jak mod nie załapie, nie będzie ściągany.

Hayven PW
30 listopada 2016, 13:53
Nie jestem pewien, czy musi, ale wypada. Niby same teksty to same teksty, ale dobrze autorów o akcji poinformować i upewnić się, że nie mają nic przeciwko.

Andruids PW
30 listopada 2016, 14:18
'Balance', nie 'Balanse'.

Sugeruję na początek zająć się ostatnim punktem z pierwszej planowanej wersji, a dopiero później myśleć o reszcie. Nie będzie też chyba do tego potrzebna niczyja zgoda, ponieważ VCMI jest otwartym projektem. Z tego co wiem, jest wersja MDT Forge z polskimi tekstami, a nad Hotą pracuje obecnie Hellburn.

Nie podoba mi się w ogóle planowany "nowy balans" jednostek. Wolniejsze jednostki sprawią że gra będzie nudniejsza, najszybsze z nich będą dawały ogromną przewagę, a bohater będzie się poruszał żółwim tempem po mapie. To tylko nieliczne zastrzeżenia, które wypłynęłyby z tej nie do końca (podejrzewam) przemyślanej decyzji.

Jestem za to za balansem czarów. Jeśli dałoby się przenieść obszar działania kuli ognia dla czarów na poziomie zaawansowanym, a inferna dla eksperckich (tych które oryginalnie na ekspercie oddziałują na wszystkie jednostki), to zachęcam, żeby to wypróbować.

Zachari PW
30 listopada 2016, 16:33
Cytat:
a nad Hotą pracuje obecnie Hellburn.
Praca aż wrze, od tylu lat już pracuje, że tłumaczenie na własną rękę staje się dobrym pomysłem, zwłaszcza że wszystkie potrzebne nazwy znajdują się już w Grocie. :)

Kammer PW
30 listopada 2016, 16:46
Ba! Spolszczenie HotA od DarthDomana mamy już w Grocie od prawie roku!

Andruids PW
30 listopada 2016, 16:47
Toffik:
Praca aż wrze, od tylu lat już pracuje,
Dlatego, być może, warto zaoszczędzić kupę czasu i skorzystać z tej pracy? Z tego co się orientuję, Hell ma ogarnięte wszystkie potrzebne pozwolenia i formalności. Jeśli autorowi tego tematu zależy na takich sprawach, to w tamtą stronę miałby najprościej.

Toffik:
tłumaczenie na własną rękę staje się dobrym pomysłem
Dobrym pomysłem jest znać język obcy i nie polegać na żadnych tłumaczeniach.

Toffik:
zwłaszcza że wszystkie potrzebne nazwy znajdują się już w grocie :)
One też nie wzięły się z powietrza.

WhiteKaiser PW
30 listopada 2016, 16:54
Avatar:
1. Nawet jeśli nie trzeba prawnie informować autorów, to grzeczność tego wymaga tak jak to wspomniał Hayven.
2. Poprawa balansu przy obecnym zaawansowaniu VCMI to ciężka sprawa, ale to nie znaczy, że nie należy próbować. :)
3. Dzięki za pochwałę, że mam ciekawe pomysły[.

Andruids
1. Na początek zajmę się banalnymi rzeczami, acz umilającymi rozgrywkę, na trudniejsze przyjdzie czas wraz ze wzrostem moich umiejętności i większą znajomością kodu VCMI.
2. Nigdzie nie widziałem MDT Forge z polskimi tekstami. Jeśli chodzi o pracę Hellburna nad polonizacją HotA, też nic o tym nie wiem, jeśli się zgodzi, z miłą chęcią połączę z nim siły - wstępnie przetłumaczyłem już MDT Forge i dziwi mnie że tłumaczenie HotA trwa tak długo (o czym wspomniał Toffi), z tego co wiem dużo jej elementów nie przeniesiono do VCMI.
3. Balans jednostek jest do przemyślenia - tutaj proszę o merytoryczną dyskusję:
- chciałbym spowolnić jednostki piesze o 1 i kosztem tego dodać im +1 do obrony. Miałoby to moim zdaniem duże znaczenie taktyczne i to chciałbym przedyskutować, co o tym uważają inni użytkownicy
- spowolnienie graczy na mapie pogłębiłoby warstwę strategiczną: trzeba by było się zastanowić, czy nie warto zostawić gdzieś wolne jednostki w sytuacji gdy nam się śpieszy. Oczywiście nie wolno pominąć elementów grywalności o którym wspomniałeś.
4. Balans czarów jest czymś na czym również mi zależy - to co opisałeś jest dokładnie tym o czym myślałem.
5. Dziękuję za cenne sugestie.



Andruids PW
30 listopada 2016, 17:07
WhiteKaiser:
Nigdzie nie widziałem MDT Forge z polskimi tekstami.
W takim razie musiało mi się przyśnić. Niemniej, jestem pewien, że twórcy posiadają wszystkie (albo prawie wszystkie) polskie opisy. Angielskie biografie bohaterów to na pewno tłumaczenia stąd:
http://www.vcmi.acidcave.net/mdt_forge_bohaterowie.html

Na grotowej stronie są też polskie nazwy jednostek. Podejrzewam, że są przez twórców uznane jako "oficjalne".
http://www.vcmi.acidcave.net/mdt_forge_jednostki.html

Kammer PW
30 listopada 2016, 17:14
Tak, dałoby się przypisać zaklęciom masowym zasięg fireballa/inferna - to jest po prostu zabawa z zasięgiem zaklęcia i tym, czy jest ono smart, da się to załatwić kilkoma minutami zabawy JSON-em zaklęcia.

Szaman PW
30 listopada 2016, 23:34
Najbezpieczniej będzie jeśli zachowamy się jak "niewierny Tomasz" (uwierzę, jak zobaczę).
Póki co, autor tylko ma pomysł nic po za tym...

Felag PW
30 listopada 2016, 23:43
Szamanie, chyba przesadzasz. Zakres proponowanych zmian jest prosty i realny do zrealizowania w krótkim czasie. Demotywowanie wszystkich użytkowników i przedstawianie Groty jako miejsca nieprzyjaznego nie przysporzy jej nowych kadr. Nie działaj na niekorzyść Groty i daj Białemu Imperatorowi szansę, aby się wykazać. Na razie dopiero zapowiedział pracę, oceniać będziemy w styczniu, czy spełni swoje obietnice.
Chociaż ten komiks nigdy się nie nudzi. :)

A co do samego projektu - inicjatywa ciekawa, jak najbardziej popieram.

Felag PW
1 grudnia 2016, 00:10
Szaman, i tak jestem zdania że niepotrzebnie go demotywujesz. Pracy nie można oceniać przed jej wykonaniem, na podstawie tego że ktoś kiedyś coś obiecał i tego nie zrobił. Oceniajmy ludzi po ich faktycznej pracy, a nie czego ktoś inny nie zrobił.
Ogólnie to rozumiem twój sceptyzm, ale uważam że trochę przesadziłeś.
No, zobaczymy za dwa miesiące co z tego będzie.

Andruids PW
1 grudnia 2016, 01:12
@Szaman sceptycyzm jest jak najbardziej wskazany, ale jak do tej pory wywiązała się całkiem sensowna dyskusja, a nie bezmyślny hejt i spamowanie. Nie ma potrzeby, żeby 20 raz zamieszczać ten komiks, zwłaszcza że zupełnie nie pasuje do tematu.
@Felag założyłeś to. Po prostu... przestań. Twój brak jakichkolwiek standardów nie służy niczemu.

Natchniony tym tematem, zrobiłem moda "Spell Balance". Robi właśnie to, co wstępnie zarysowaliśmy z WhiteKaiserem i Kammerem. Konkrety:

- Modlitwa, jako dość potężny buff, jako jedyna dostaje tylko promień 3 hexów na poziomie mistrza.

- Tarcza, Tarcza powietrza, Błogosławieństwo, Klątwa, Precyzja, Kamienna skóra, Radość, Fortuna, Przyspieszenie i Spowolnienie dostają promień 2 hexów na poziomie zaawansowanym i promień 3 hexów na poziomie eksperckim. Bardzo popularne buffy, będące priorytetem zaawansowanych graczy.

- Odporności, Szał Krwi, Słabość, Smutek, Pech, Kontratak i Zapomnienie dostają promień 2 hexów na poziomie zaawansowanym i promień 4 hexów na poziomie eksperckim. Mało używane czary, być może dzięki dodatkowemu hexowi zdobędą większe uznanie.

Jeśli uważacie, że coś należy zmienić, np. oddać pewnym czarom globalne oddziaływanie, albo uważacie, że lepiej będzie jeśli jakaś konkretna szkoła magii ma większy promień oddziaływania (2, 4), a reszta normalny (2, 3), to piszcie.

LINK: http://www.mediafire.com/file/ka1ec1f1dstdj19/SpellBalance.rar (folder SpellBalance wypakować do folderu Mods)

avatar PW
1 grudnia 2016, 08:55
@Szaman. Tu jest zdecydowanie inna sytuacja. WhiteKaiser chce zrobić lokalizację modów. Oprócz znajomości angielskiego i polskiego nie wymaga to jakiś specjalnych umiejętności, prawda? Podobnie z balansem - zmiany parametrów nie wymagają umiejętności graficznych ani dźwiękowych tylko otwarcia pliku i zamiany jednej liczby na drugą (w większości przypadków). To kompletnie inna sytuacja od 'mam pomysł na nowe miasto, podam wam nazwy, biografia i statystyki a wy zróbcie mi resztę". I mając na uwadze, że modowoanie VCMI jest relatwynie łatwe (i przynoszące mnóśtwo frajdy)to przedstawione pomysły mają szanse ujrzeć światło dzienne (choć z mojego doświadczenia tworzenie modów modujących mody jest dość 'tricky'.

Warmonger PW
1 grudnia 2016, 09:58
To nie pierwszy raz, gdy ktoś znikąd wpada na forum i proponuje zrobienie "wielkiego" moda, ewentualnie balansu. Zazwyczaj kończy się to nieciekawie.

A ja się pytam: autorze, jakie masz kompetencje w tej sprawie? Na czym opierasz swoje opinie o "balansie"? Doświadczenie turniejowe, doświadczenie mapmakera? Mody robione w oparciu o to, co się komuś w nocy przyśniło, raczej nie odniosą sukcesu.

Co do tłumaczeń - wystarczy dogadać się z autorami poszczególnych modów i dorzucić lokalizacje do odpowiednich paczek, zamiast opowiadać historie o jednym wielkim modzie. Inaczej skończy się wielkim bałaganem i brakiem kompatybilności z czymkolwiek. Już teraz mamy na przykład z pięć wersji Preserve krążących po sieci i nie wiadomo, która jest dobra (zapewne żadna).

Pointer PW
1 grudnia 2016, 11:38
Cytat:
chciałbym spowolnić jednostki piesze o 1 i kosztem tego dodać im +1 do obrony. Miałoby to moim zdaniem duże znaczenie taktyczne i to chciałbym przedyskutować, co o tym uważają inni użytkownicy

Hmm... moim zdaniem to nie do końca trafiony pomysł. Bo spowolnienie takiego np. krasnoluda z 3 do 2 ma gigantyczne znaczenie, ale już spowolnienie Feniksa z 21 do 20 pozostanie praktycznie niezauważone. Lepiej byłoby rozegrać tą sprawę procentowo. Np. zwolnić wszystkie jednostki o 25 czy 33%. Wtedy nie zachwiałoby to aż tak balansu. Chyba, że właśnie to chciałbyś osiągnąć. Wtedy proponowałbym posunąć się o krok dalej i spowolnić jednostki o różne wartości w celu zróżnicowania ich szybkości. Np. w tym stylu:

Szybkość obecnie: 3-6; zmiana: -2; +2 def
Szybkość obecnie: 7-10; zmiana: -1; +1 def
Szybkość obecnie: 11-14; zmiana: 0; brak zmian def
Szybkość obecnie: 15-18; zmiana: +1; -1 def
Szybkość obecnie: 19+; zmiana: +2; -2 def.

Strzelcom odjąłbym ogólnie 1 od ataku i po 1 od minimalnych i maksymalnych obrażeń.

Co o tym myślisz?

WhiteKaiser PW
1 grudnia 2016, 21:20
Andruids, cieszę się, że Cb zainspirowałem :3

Szamanie, mam nadzieję, że pozytywnie Cię zaskoczę xD Ogólnie to mam już dużą część przetłumaczoną (całe Forge i Bastion - przy czym nie wiedziałem że istnieje oficjalne tłumaczenie jednostek itd i zrobiłem to po swojemu - będę musiał uzgodnić to wszystko z autorami,), tyle że nie mam czasu się tym dalej zająć, ponieważ praca magisterska mnie hamuje do połowy grudnia :P

Warmongerze, nie proponuję nic wielkiego, tylko lokalizację + zmiany w spellach które Andruids zrobił w jeden dzień (dla mnie to, że go zainspirowałem jest już moim ogromnym sukcesem :3 ), + zmiany w jednostkach, które chciałbym dyskutować, bo nie uważam się za żaden autorytet. Nigdy nie grałem w turniejach, nie jestem słynnym twórcą. Gram w Heroes od x lat, jak podejrzewam wszyscy. Jestem pewny, że każdy z nas miał jakieś pomysły jak usprawnić grę, a kiedy pojawiło się VCMI nasze marzenia są na wyciągnięcie ręki. Aż grzech nie spróbować.

Pointer - twoje pomysły są ciekawe podoba mi się pomysł ze strzelcami, ale wydaje mi się, że o trochę co innego mi chodzi z prędkością. A zależy mi na większej różnicy w szybkości jednostek latających i kawaleryjskich względem piechoty, którą chcę trochę spowolnić ( o 1) i w zamian chcę dodać im trochę obrony, a potem chcę to przebadać w grze, jeśli się sprawdzi - ok, jeśli nie to zmienię to.

Drwal PW
1 grudnia 2016, 21:25
Na stronie VCMI przetłumaczyliśmy praktycznie całe Forge: http://www.vcmi.acidcave.net/mdt_forge.html Biografie też są. ;)

Szaman PW
1 grudnia 2016, 22:29
Cytat:
EDIT: skasowany i zedytowany post, po krytyce twojej krytyki. Naprawdę wyszedłeś z tego z klasą. Not.
Wyszedłbym, ale się wtrąciłeś:P Nie sądziłem że będzie taka burza przez mój post, dlatego też postanowiłem usunąć swoją wiadomość by nie wywoływać flama tu. Zrobiłem dla dobra forum...
strona: 1 - 2
temat: [VCMI] B&L Mod

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel