Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Komnata Cieni (Heroes VII)temat: Alternatywne stwory w HVII - przyszłość
komnata: Komnata Cieni (Heroes VII)

Kurek PW
18 maja 2016, 15:43
Zauważyłem, że nowy mod rozwija się prężnie i wykorzystuje możliwości modowania HVII całkiem nieźle.

Ale...

Pojawiają się takie problemy, jak neutralne żywiołaki we frakcjach, ifryty w Akademii, syreny w Twierdzy, Kappy w Sylvanie, Demony w Nekropolii. Wszyscy wiemy, że niektóre z tych jednostek niezbyt pasują do przydzielonych im frakcji. Z drugiej strony w pełni rozumiem, że mod ma głównie na celu urozmaicenie rozgrywki, pomijając zgodność fabularną, tradycyjną, nawiązującą do poprzednich części z uwzględnieniem specyfiki Ashanu.

O ile alternatywne ulepszenia rodem z HV są raczej niemożliwe, to alternatywne stworzenia na wzór frakcji z HIV już są. Co gdyby wprowadzać mod w stylu bardziej pasującym do Ashanu? Zdaję sobie sprawę, że na razie "wskrzeszanie" modeli, animacji itp. z HVI jest mało możliwe. Ale co, gdy nasze możliwości modderskie się rozwiną? Już powstaje nowa rusałka, kto wie, czy jak zostanie ukończona, nie pojawi się jeździec dzików, ptak gromu, smocza ważka, chłop, dziki zębacz, czy nawet coś innego.

Uważam, że alternatyw może powstać w przyszłości wiele.
Sporządziłem kilka CZYSTO TEORETYCZNYCH I PODLEGAJĄCYCH MERYTORYCZNEJ DYSKUSJI propozycji. Wstawiłem stworzenia, które zamieszkiwałyby frakcję, gdyby przywrócić je do
Ashanu, bądź zamieszkują Ashan, ale nie ma ich w H7. Zrobiłem wprawdzie wszystkie 9 frakcji, ale nie chcę wstawiać wszystkiego na raz. Na razie wstawiam przedstawicieli światła i ciemności:




Pointer PW
18 maja 2016, 16:41
Hmm... Chyba nie do końca rozumiem to zestawienie... Dobrze rozumiem, że Jeździec Słońca z H6 miałby być alternatywą dla Kawalerzysty? Jeśli tak, to trochę mało sensowne, moim zdaniem jest to właściwie ta sama jednostka, tylko inaczej nazwana... A na poziomie podstawowym widzisz trzy alternatywy na każdym poziomie? Jak na razie chyba jest to technicznie niewykonalne i nie mówię tu o grafikach... Chyba że się mylę?

Podobnie jak z kawalerią bez sensu wydaje mi się zestawienie łucznik z h7 czy łucznik z h5 czy jeszcze coś innego...

W lochu prezentuje się to już bardziej składnie aczkolwiek dalej nie wiem jak zrobić potrójną alternatywę. Choć wybór Meduza, Mroczny Jeździec czy Mantikora mógłby być ciekawy...

Jeśli o mnie chodzi to, kontynuując czysto TEORETYCZNE (przynajmniej na razie) rozważania KURKA widziałbym to tak:

PRZYSTAŃ:
Podstawa: Chłop/Gwardzista, Łucznik/Giermek, Wilkor/GryfWestalka;
Elita: Strażniczka/Gryf, Kapłan/Zbrojny, Kawalerzysta/Blask Chwały;
Legendarne: tak jak są.

LOCH:
Podstawa: Cień/Pantera, Zabójca/Krwawa Dziewica, Troglodyta/Złe Oko;
Elita: Meduza/Mantikora; Wędrowiec/Bezimienny; Minotaur/Wiedźma Cienia;
Legendarne: tak jak są.

SYLVAN:
Podstawa: Driada/Leprechaun, Rusałka/Satyr, Łowczy/Tygrys;
Elita: Druid/Pegaz, Tancerz Ostrzy/Jednorożec, Łania/Modliszka;
Legendarne: tak jak są.

AKADEMIA:
Podstawa: Cabir/?, Gargulec/Niziołek, Golem/?;
Elita: Uczeń/?, Dżin/?, Rakszasa/Smoczy Golem;
Legendarne: tak jak są.

Jak widać, na to miasto nie miałem żadnej wizji praktycznie. Golem Shantiri jako alternatywa Golema to też moim zdaniem kiepski pomysł na dłuższą metę...

NEKROPOLIA:
Podstawa: Szkielet/Zombie, Duch/Ghul, Pająk/Mumia;
Elita: Lamasu/Wilkołak, Lisz/Upiór (przy założeniu, że jeźdźcy to bardziej jeźdźcy z h3 niż upiory z h5), Wampir/Namtaru;
Legendarne: tak jak są.

TWIERDZA:
Podstawa: Gnoll/Goblin (niestrzelający), Harpia/Dzik, Siepacz/Szamanka;
Elita: Centaur/Kroczący w Snach (nazwać go jakoś inaczej, żeby się różnił od "machiny"), Wiwerna/Panternik, Bazyliszek/Ogr;
Legendarne: oczywiście tak jak są.

FORTECA:
Podstawa: Obrońca/Harpunnik, Kobold/?, Niedźwiedź/Berserker;
Elita: Walkiria/Mamut, Kapłan Run/jakiś przerośnięty Robal, Żywiołak Lawy/?
Legendarne: tak jak mają być.

Większość z tych jednostek może być przeniesiona z h6 lub h5, jeśli komuś uda się już taka sztuka. Oczywiście zaraz znajdzie się kilka (oby tylko tyle) osób, które stwierdzą, że ten post nic nie wnosi, zwłaszcza bez grafik, ale tak jak podkreślam, to tylko teoretyczne rozważania, które jednak mogą w większości urzeczywistnić się, gdy uda już się przenieść modele z h6. Z h5 może byc o tyle gorzej, że mogą być trudniejsze do wpasowania klimatem i stylem grafik...

Czekam na Wasze opinie, co ewentualnie dałoby się z tego zrobić i co o tym sądzicie w ogóle.

Spodziewając się tego co nastąpi, od razu ustawiam:
|||TARCZA ANTYHEJTOWA|||
:P

Nephretes PW
18 maja 2016, 16:54
Na ten moment omijam HVII szerokim łukiem, ale jeśli przekonam się do gry i dodanie własnego modelu z animacją okaże się możliwe, być może będę zainteresowany stworzeniem czegoś nowego. Bądź co bądź ograniczenia graficzne H3 już od dłuższego czasu są dla mnie frustrującą kwestią.

Nicolai PW
18 maja 2016, 16:55
Jak dla mnie Wilkołak bardziej pasuje do Sylwanu (jeśli uznać go za transformację związaną z Ksieżycem) albo do Twierdzy (jeśli jest po prostu kolejnym zwierzołakiem). ;)

KammerKammerKoniec świata, Nicolai napisał Sylwan zamiast Las! Radujmy się, że przeszedł na słuszną stronę!

Kurek PW
18 maja 2016, 17:18
@Pointer
Bardzo ciekawie to pokazałeś. Szanuję. Jeździec słońca jest dla mnie łatwy do wykonania, a różny od konnych. To jest taki trochę rycerz zakonny, bardziej magiczny, mniej fizyczny. No i skille też można by mu dać inne. Gryf w elicie pasuje jak najbardziej, ale nie szkodzi pozostawić go na 2 lvl podstawy. Reszta brzmi spoko, podobnie do moich preferencji. Co do wilkołaka to wolałbym na razie nie gdybać na temat jednostek, których wcześniej nie było.

Nie próbowałem dodawać 2 alternatywy do gry, ale wydaje mi się, że jak najbardziej jest to możliwe. Popróbuję w edytorze i się dowiemy.

Talibowie:


Nekrofile:


Dzikusy straszliwi:


Leśne dziadki:


Wodne ludki, których nie ma w HVII:


Ciepli panowie:


Demony, których nie ma w HVII:
temat: Alternatywne stwory w HVII - przyszłość

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel