Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Portal Przeszłości (Heroes VI)temat: Modele z H6
komnata: Portal Przeszłości (Heroes VI)
strona: 1 - 2

Nicolai PW
16 kwietnia 2016, 12:59
Jakiś czas temu zadałem sobie pytanie "a gdyby tak wyciągnąć brakujące jednostki z H6 i władować je do H7"... niby fajna sprawa, ale czy da się? Okazuje się, że tak. Najpierw musimy użyć Orc2zip, by rozpakować interesujące nas pliki. Modele w formacie .gobj można znaleźć w Data1.orc, a tekstury w Data5.orc i Data6.orc. Następnie korzystamy z Noesis, do którego dorzucamy ten skrypt (skopiować do folderu plugins/pythons), który znalazłem tutaj. Teoretycznie byłoby można wrzucić gotową paczkę do Skarbca, ale uszanujmy pracę twórców. Dalej to już powinien każdy sobie poradzić, bo mamy prosty i przyjemny GUI, w którym nie sposób się zgubić. Jeśli wszystko zrobiliście zgodnie z moim miniporadnikiem to powinniście ujrzeć model, który można wyeksportować do interesującego nas formatu:



Tylko jakby animacji niestety nie wyciągało, ale jest to już jakiś punkt zaczepienia :P

dvoytek PW
16 kwietnia 2016, 13:03
Super :D
Wiele animacji z H7 powinno chyba też pasować do jednostek z Heroes 6 w wypadkach gdzie model był tylko przerobiony przez autorów. Animacji nie ma, ale czy są kości?

Nicolai PW
16 kwietnia 2016, 13:09
Jest szkielet, tylko jest trochę dziwny...



Nie wiem czy dobrze to widać na zrzucie, ale cały Feniks ładnie oszkieletowany, ale z jakichś powodów pociągnęło mu linie od skrzydeł, które zbiegają się w jednym punkcie. Tak to powinno wyglądać? Albo wiecie co? Sami spróbujcie.

dvoytek PW
16 kwietnia 2016, 13:28
Pewnie coś źle robię i nie działa.
Wszedłem w plugins/python
Zrobiłem nowy plik tekstowy, wkleiłem w nim tekst skryptu.
Zmieniłem nazwę pliku na fmt_homm6_gobj i rozszerzenie z .txt na .py
Odpaliłem program i nie widzę plików gobj :/
Oczywiście pliki orc mam zmienione na zipy, a potem rozpakowane.

Edit: Ok, było w oknie po prawej XD

Nicolai PW
16 kwietnia 2016, 13:32
A czemu tak? Ctrl + S i zapisujesz skrypt, bez kopiowania ;)

dvoytek PW
16 kwietnia 2016, 13:35
No to się popisałem umiejętnościami :P
Już sprawdzam jak kości wyglądają.

Kurek PW
16 kwietnia 2016, 13:52
Jak tylko mój edytor się zdecyduje, czy chce ze mną współpracować, czy będzie nadal protestował, wstawię feniksa do gry.

dvoytek PW
16 kwietnia 2016, 13:58
Sprawdziłem cyklopa i też ma taki dziwny szkielet. W 3ds Max wyglądają jak kolczaste kulki.

Nicolai PW
16 kwietnia 2016, 20:14
@Up: Wygląda na to, że lawina modowa ruszyła, więc kto wie, kto wie... może się doczekasz przeniesienia modeli z H6 do H7 ;) Tylko żeby Ubi nie było smutno, że mysleli o dodatku z Inferno, a tu gracze sami sobie je zrobili :P

Kammer PW
16 kwietnia 2016, 20:18
Będą dwa Inferna... W jednym będą demony jako jedna rasa, a w drugim - demony różne rasy. :P

Nicolai PW
16 kwietnia 2016, 20:53
Może odpowiem cytatem z komentarzy do newsa:
Acid Dragon:
Teoretycznie można zrobić bardzo wiele - z dodaniem nowych jednostek i frakcji włącznie.

Godzilla B PW
17 kwietnia 2016, 14:45
A czy można wyjąć modele bossów z H6 i wprowadzić ich do H7 jak jednostki jakiegoś miasta lub jednostki neutralne ?

Nicolai PW
17 kwietnia 2016, 14:51
Widzę, że pytania to Twoja pasja ;) W każdym razie tak... można wyciągnąć i bossów, i bohaterów, i artefakty... wszystko :P

Godzilla B PW
17 kwietnia 2016, 14:56
Czyli można by zamiast upiornych kawalerzystów z nekropoli dodać namantu i matke namantu po czym tej ostatniej zmienić statystyki?




Nicolai PW
17 kwietnia 2016, 15:07
Czy naprawdę musisz pytać o wszystko? Tak, można...

Godzilla B PW
17 kwietnia 2016, 15:34
A co z animacją też można wyciągnąć czy nie?

Nicolai PW
17 kwietnia 2016, 15:40
Dobra, dosyć... nie mam już siły. Zamiast bawić się w gradobicie pytań, przeczytaj uważnie powyższe posty, bo są w nich odpowiedzi na wszystko o co się jak do tej pory pytałeś.

Nicolai PW
17 kwietnia 2016, 22:41
Później scalę, bo to ważne...

Przejrzałem ten cały skrypt i ze zdumieniem doszedłem do wniosku, że wyciąga animacje z pliku .gobj, ale z jakiegoś powodu w żaden sposób ich nie udostępnia. Po intensywnej pracy z algorytmem (fajny eufemizm na "zmieniłem wartość DEBUGANIM z False na True" :P) i udało mi się wyciągnąć animacje Feniksa. Rozszerzenie .anm, ale można śmiało otwierać Notatnikiem czy czym tam chcecie, bo to zwykły plik tekstowy. Teraz pytanie do Was grotowi graficy i koledzy współprogramiści, jak zinterpretować te dane i jak przenieść je do jakiegoś przyjemnego formatu mając na względzie te informacje?

Ogólnie nie do końca rozumiem co się z tymi animacjami w samym skrypcie dzieje, bo jest funkcja, która je odczytuje i nawet przypisuje je do odpowiednich struktur, ale z jakiegoś powodu nie zapisują się. W każdym razie jak ktoś jest ciekawy sprawy to zapraszam do metody readAnimation().

Kurek PW
22 kwietnia 2016, 02:32
Może ktoś będzie umiał "odrodzić feniksa" w H7?

dvoytek PW
22 kwietnia 2016, 14:10
Próbowałem wyciągnąć Elemental_Conflux.gobj przez Noesis, ale nic z tego. Plik znajduje się w Data 12 i w sumie żadnego obiektu z tej paczki się nie da wyciągnąć. Z większością plików .gobj z Data 1 nie było problemu i budynki tez przechodziły.

Ktoś wie czemu się tak dzieje?
strona: 1 - 2
temat: Modele z H6

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel