Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Cytadela Mocy i Magii  (Might and Magic)temat: Might & Magic I - Pomoc
komnata: Cytadela Mocy i Magii (Might and Magic)

Dren PW
8 kwietnia 2016, 15:14
Założyłem ten temacik gdyż wydaje mi się, że nie ma tu innego tematu. W każdym razie jest on po to aby zadawać pytania odnośnie pierwszej części M&M.

Pierwsze pytanie:(wiem zabrzmię bardzo głupio i ułomnie) Jak ubrać przedmiot w wersji na NES-a ? Męczę się z tym i nie mam pojęcia jak (tak szukałem w Google ale nie za bardzo to znalazłem).

Edit.
W końcu mi się udało! Trzeba tylko zrobić następujące czynności (akurat u mnie przycisk działania to [F] ale przy różnych emulatorach może być inaczej)
1. Otwórz menu działań [F]
2. Wybierz opcję camp i wybierz
3. Wybierz, że nie chcesz odpoczywać (powinno ci się wtedy wyświetlić inna część menu działań)
4. Wybierz Equip (otwiera się wtedy plecak)
5. Wybierz przedmiot i kliknij [F]
6. Ta dam! Masz ubrany przedmiot

Dren PW
30 marca, 21:55
Ostatnio znów wróciłem do Might and Magic I (tylko tym razem wersja na PC). Gram sobie i gram. Wszystko jest w porządku, ale nagle pojawia się problem, po przyjęciu od Lorda Inspectrona zadania ze znalezieniem twierdzy w Lesie Quivering, udaję się na koordynaty, na których owe ruiny się znajdują. Jednakże nic nie znajduję (opcja Search też nic nie daje), a gdy udaję się do zleceniodawcy, ten mi tylko mówi, bym powrócił kiedy ukończę zadanie. I tu pojawia się pytanie: Czy to jakiś bug? A może ja robię coś nie tak? Jedyne co mi przychodzi na myśl to jakieś wskazówki które trzeba znaleźć, ale gdzie?

Alamar PW
30 marca, 22:27
Proszę:

Lord Inspectron’s Quests
Find the Ancient Ruins in the Quivering Forest – 1000 EXP

The Quivering Forest is the forest you get sent to through the chutes in castles Blackridge, so the Ancient Wizard’s Lair, which is what you need to find is in B-1, at 13-5. Just enter and leave to complete the quest.

Ewentualnie:
Cytat:
1. Find Ancient Ruins in Quivering Forest: B1 x12,y5. Use the slide found in Blackridge South Castle or enter through the caverns of Erliquin.

J. M. Sower PW
30 marca, 22:30
Jakiś czas temu też zacząłem grać i szkoda, że nie widziałem tego tematu, bo sam musiałem wpaść na to, jak ubrać przedmiot. ;P

Dodatkowa uwaga ode mnie - w NES czary kapłana są źle podpisane.

Poza tym, wbrew temu co jest napisane w komnacie MM1, to przed odwiedzeniem trenera można ustalić czy można już trenować. Każdy kolejny poziom wymaga 2 razy więcej expa. Dla Archera, Sorcerera i Paladina jest to począwszy od 2000 dla drugiego poziomu, a dla Clerica, Knighta i Robbera od 1500.

Jestem jeszcze na wczesnym etapie gry i robiąc notatki zastanawiam się, czy złożyć to później w jakąś solucję, czy coś (na swoim serwerze bądź w komnatach groty). Tworzę sobie mapy z możliwie dokładnym opisem, co mogłoby się przydać wszystkim graczom, aczkolwiek nie wiem, czy w ogóle tę grę ukończę. ;)

Dren PW
30 marca, 22:31
@Up
Cóż zdarza się :p
PS
Dziękuję za szybką odpowiedź.

Edit.
Może w takim razie ktoś by poprawił w komnacie M&M I gdzie znajdują się ruiny, bo tam jest to błędnie napisane, są to kordy x=13 y=5 a nie x=15 y=7

Dren PW
30 marca, 23:39
Wiem że raczej nie powinienem dodawać tak sobie nowego postu zaraz pod poprzednim ale chcę by ktoś to zauważył i w razie czego zaakutalizował. Pragnę zauważyć że niektóre z koordynatów podanych w komnacie od M&M I jest błędna. Owszem w większości wypadków można się domyślić że to nie tu tylko tam obok ale czasem zdarza się problem (patrz ja wyżej :P).

Dlatego też podaję parę koordynatów:

Ruiny zlecone nam do odnalezienia przez L.Inspectrona (pierwsze zadanie) są na kordach B1 x=13 y=5 a nie x=15 y=7

Szczyt Blithes (zad. drugie L. Inspectrona) jest na koordach B3 x=9 y=6

Kaktusowy Nektar od Nomadów (zad. trzecie L.Inspectrona) można go kupić na koordach D1 x=10 y=13


Od razu też mogę podać że koordy z siódmego zadania L.Hackera są minimalnie przekręcone gdyż owa kryjówka do wyczyszczenia jest na pozycji B1 x=13 y=5


W razie czego postaram się aktualizować gdy znajdę nowe błędy. W podawaniu koordów opierałem się na tych mapach.

yze59906 PW
31 marca, 03:39
Komnaty Might and Magic I i Might and Magic II były robione na zasadzie "przeczytaj angielskie opracowania tych gier i poradniki, a potem napisz to samo po swojemu" (jak poczytasz, to znajdziesz różne kwiatki, na przykład: "Tę przepustkę zdobędziemy w Sandsobar Cavern 14,14. Gdy już ją zdobędziemy, udajemy się znów do Jaskini Coraka (Coraks Cavern) 13,3 and naciskamy przycisk.", xD lub "Twoja drużyna musi zebrać 3 tytułowe Miecze Your party must collect the 3 Swords Rycerskości i sprowadzić je do Lorda Hordalla." xDD). Ogólnie, nie sugerowałbym się nimi zbytnio, w komnacie MM2 był kiedyś karygodny błąd w opisie finałowego zadania. Taki zupełnie pogrążający autora (serio, coś jakby ktoś napisał, że ZSRR wygrał zimną wojnę lub Hitler II światową), świadczący o kompletnej nieznajomości tematu, o tym że przeczytał solucję bez zrozumienia, bez zrozumienia ją przepisał, a że gry nie ukończył (lub pewnie nawet w ogóle w nią nie grał), to nie wiedział, że jego "opracowanie" jest błędne. Zresztą, o "jakości" świadczy też, że nawet nie chciało mu się porobić własnych zrzutów ekranu, tylko zerżnął je z neta, w mikroskopijnej rozdzielczości.

Cytat:
Tworzę sobie mapy z możliwie dokładnym opisem, co mogłoby się przydać wszystkim graczom, aczkolwiek nie wiem, czy w ogóle tę grę ukończę. ;)
Dobre mapy były na stronie, która nazywała się (cytat z pamięci) "Might and Magic Grove". Nie mogę jej znaleźć, więc pewnie przestała istnieć. Szkoda. Sensownie wygląda to też tutaj, tutaj i tutaj - mój faworyt (zakładka "Dokumenty"). Ogólnie, jak znasz angielski, to większość opracowań bije grotowe na głowę.

J. M. Sower PW
31 marca, 08:00
No to przydałoby się poprawić grotowe opracowanie, skoro wiemy co jest źle i mamy lepsze angielskie opracowania. ;)

Dren PW
31 marca, 11:38
Jestem za przedmówcą + kolejna rzecz do poprawy

Ażeby dostać przepustkę kupca trzeba przeszukać po kolei każdą z porzuconych karawan. W ostatniej z nich powinieneś ją zdobyć.
Te karawany znajdziesz na obszarach zaznaczonych czerwoną linią na obszarze C1


Twierdzę w Kruczym Lesie (Raven's Wood) znajdziesz na koordynatach B2 x=9 y=9 z kolei podpowiedź gdzie ta twierdza jest, znajdziesz na tej samej mapie na koordach x=13 y=2

Dren PW
4 kwietnia, 19:26
Okej kolejne rzeczy do poprawy.

Twierdza w Zaklętym lesie (ta od rubinowego gwizdka) znajduje się na pozycji B3 x=14 y=2. Ten błąd znajduje się w spisie zadań od L. Inspectrona, który podaje że owa twierdza znajduje się na pozycji B3 x=16 y=4 Znaczy zapewne większość graczy się domyśli że to nie tam, ale różne "Wybryki" się zdarzają

Kapliczka Okzara (Shrine of Okzar) Znajduje się na koordach x=0 y=15 w jaskini pod Dusk a nie na x=17 y=17

Tak swoją drogą dlaczego w ogóle podawane są koordy o wartości powyżej 15?
Na żadnej mapie nie da się znaleźć na takich wartościach. Jeżeli faktycznie większość opracowań jest ściągnięta z internetu, to chyba korzystano z jakichś dziwnych podejrzanych stron.


Dren PW
4 kwietnia, 20:14
Teraz to dopiero znalazłem kwiatka!
Otóż zadanie nr 6 od L. Inspectrona jest całkowicie błędne. Gdyż aby je rozwiązać musimy się udać do Twierdzy Wojowników (Warior's Stronghold) które znajduje się na mapie B2 na pozycji x=9 y=9. W środku twierdzy musimy się udać na koordy x=6 y=11 i tam odpowiedzieć poprawnie na zagadkę (odpowiedź to CRYSTAL ). Wtedy dostajemy Kryształowy Klucz. Gdy już to zrobimy to dopiero wtedy wracamy do L. Inspectrona

Edit.

Mam taki problem otóż po zrobieniu zadania nr 4 (ten z twierdzą w zaklętym lesie) z głównej lini fabularnej nie przeszukałem miejsca z tą statuą i nie zdobyłem złotego klucza. Teraz gdy się tam ponownie udałem nie znalazłem go. Czy to ja coś robię źle że nie dostaję tego klucza czy to Bug? A może muszę pokonać te smoki? I to dopiero wtedy?

Dren PW
12 kwietnia, 22:13
Kolejna rzecz do poprawy, piracka mapa (do 4 zadania L. Ironfista) A i B jest do zdobycia na koordach x=2 y=10 a nie x=4 y=12 a no i same kryjówki są na koordach x=2 y=4, y=5

Edit.

Zadanie 5 L. Ironfista każe nam odnaleźć wrak Jolly Ravena znajdziemy go na koordach C4 x=8 y=13

J. M. Sower PW
12 kwietnia, 23:48
Trochę tych błędów się zbiera. Dobrze by było, gdyby poprawki trafiły do komnaty.

Alamar PW
14 kwietnia, 13:38
Dzięki

Część koordynatów poprawiłem. Prosiłbym jednak o przejrzenie zadań Lorda Inspektora raz jeszcze i ewentualnie ponowne wypisanie, co się nie zgadza (z zaznaczeniem, które to zadanie). Koordynatów wykraczających poza wartości 15x15 jest niestety więcej, a chwilowo nie mam jak i kiedy ich sprawdzić.
Z tego co widzę, to problemem jest przesunięcie koordynatów o +2 i obawiam się, że zadania Lorda Inspektora mogą nie być jedynym przypadkiem.


Ktoś dostanie po głowie za splagiatowanie (i to z błędami :P) zadań.

Dren PW
14 kwietnia, 14:51
No dobra więc przejrzałem te zadania od L. Inspektrona, i to będzie tak:
1. Znajdź Starożytne Ruiny w Lesie Quivering - Poprawnie

2. Odwiedź Szczyt Blithes i złóż raport - Źle, szczyt znajduje się na pozycji B3 x=9 y=6 z kolei samo wejście na pozycji B3 x=10 y=6

3. Zdobądź Kaktusowy Nektar (Cactus Nectar) - Dobrze

4. Odnaleźć Kaplicę Okzara - Poprawnie

5. Odnaleźć Bajeczną Fontannę Dragadune - Błędnie, owa fontanna jest na koordach x=13 y=15 (Pierwszy poziom zamku Dragadune)

6. Rozwiązać zagadkę Rubinu - Nawet nie Źle, to zadanie jest CAŁKOWICIE BŁĘDNE bo ruiny do których musimy się udać to Warior's Stronghold/ Twierdza Wojowników. Są one na pozycji B2 x=9 y=9. Potem w tych ruinach musimy udać się na pozycję x=6 y=11 i odpowiedzieć na zagadkę. Odpowiedź to CRYSTAL

7. Pokonać Twierdzę w Zaklętym Lesie - Częściowo niepoprawne, bo Szary Minotaur znajduje się na pozycji x=8 y=14

PS.
Na razie to tyle, resztę zadań też postaram się przejrzeć ;)

Edit.
A tak swoją drogą czy to możliwe że ktoś celowo przekręcił koordy o 2? Bo jak wcześniej zauważył Alamar zaskakująco często błąd wynosi właśnie 2.

avatar PW
14 kwietnia, 15:02
Może jest jakaś inna wersja bądź różne emulatory inaczej sobie liczą koordynaty?

Alamar PW
14 kwietnia, 15:14
Dzięki, postaram się to poprawić w weekend poprawione.

@avatar
Możliwe, Dren wspomniał, że wpierw grał w wersję na NES-a, a aktualnie na PC-a. Sprawdzę w wolnej chwili, jednakże sądzę, że wersja nie ma tu znaczenia.

Dren PW
15 kwietnia, 14:25
Błędo-wykrywanie aktywacja!
Teraz będą zadania od L. Ironfista (bo te od Hackera są wszystkie poprawne)

1. Znajdź Twierdzę w Raven`s Wood (Kruczym Lesie) - Niepoprawnie, owa twierdza znajduje się na koordach x=9 y=9

2. Znajdź Lorda Kilburna - Źle, Kilburn znajduje się na obszarze C3 x=6 y=14, a z kolei podpowiedź gdzie go znaleźć znajdziemy na mapie D1 x=1 y=0

3. Odkryj Seret Portsmith - Błędnie, sekret Portsmith odkryjemy udając się na koordy x=11 y=8 (W Portsimth rzecz jasna) i nie potrzebujemy Eteralizacji aby się tam dostać

4. Znajdź Sekretną Zatokę Piratów - Dobrze

5. Znajdź wrak Jolly Raven - Poprawnie

6. Pokonaj Piracki Statek Widmo - Źle( no chyba że faktycznie pokazuje się w różnych miejscach), u mnie był na koordach B4 x=8 y=7

7. Pokonaj Twierdzę w Ravens Wood (Kruczym Lesie) - Błędnie, Lord Łucznik jest na koordach x=14 y=1 na drugim poziomie twierdzy w kruczym lesie

No i to by było chyba na tyle.

Alamar PW
15 kwietnia, 21:04
Poprawione, dzięki wielkie.

Dren PW
24 kwietnia, 18:26
Dobra w końcu dowiedziałem się co trzeba zrobić gdy zapomnimy przeszukać statuy z zadania 4 Zdobądź złoty klucz.

Otóż musimy powtórzyć wszystkie zadania z wątku głównego. Tak 1, 2, 3 (za wyjątkiem odwiedzenia kryjówki ze złotym gwizdkiem) po prostu od razu udajemy się do twierdzy i do miejsca, w którym jest ukryty złoty klucz, przeszukujemy je i... ta dam, mamy złoty klucz.


Edit.

A tak swoją drogą, sekretne wejście do zamku DOOM jest na koordach A1 x=7 y=14
temat: Might & Magic I - Pomoc

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel