Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H3/różne] kilka pytań o modyfikacje
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2

pit88 PW
25 marca 2015, 23:43
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć, że posiadam wersje gry Heroes of Might & Magic 3 Complete. W Heroesa gram już od baaaaaardzo wielu lat :) Uwielbiam tą grę! Może nie maniacze miesiącami, ale lubię do niej wracać tak na kilka mapek w multi, głównie hotseat, ale teraz do rzeczy.. :) Przez tyle lat grania praktycznie nie probowałem żadnych modów, więc pod tym względem jestem maksymalnie zacofany.. Próbowałem dwóch modyfikacji, jedna z nich to WoG, który mi szczerze powiedziawszy nie przypadł do gustu, a zwłaszcza te motywy z Heroesa 4 i późniejszych, czyli poruszania się bohaterem.. Jakoś mi to nie pasuje.. Drugą modyfikacją jest natomiast HD Mod, którego używam dopiero od niedawna i zrobił na mnie całkiem niezłe wrażenie. Jak dla mnie usprawnia rozgrywkę, nie mówię tu o teksturach HD, ale o ogólnym usprawnieniu (m.in. po wejściu do zamku nie trzeba zaznaczać wykupu wszystkich jednostek, tylko już jest ustawione żeby właśnie wszystko wykupiło... Niby mała rzecz, a jednak jakoś tak fajniej :) ) I teraz po dłuższym wstępie czas na konkretne pytania.. :)

1. Czy do tej wersji gry, którą posiadam, jest możliwość w najlepszym razie doinstalowania, a w najgorszym zamiany na inne miasta? Bo widziałem kilka projektów, ale tak szczerze dla kompletnego laika w sprawach HoMM3 to jest coś na maxa czasochłonnego, bo czyta sie 20+ stron, projekt trwa 2 lata, a w większości i tak się okazuje, że gdzieś tam ten projekt upadł albo jest na WoGa.. Więc podsumowując, czy są jakieś nowe miasta/jednostki, które będę mógł dodać do swojej wersji i nie będzie tak zmieniała gry, jak WoG ze swoimi skryptami.. I jedyny warunek, to wersja PL i ENG nie RUS czy inne dziwne krzaczki.. :)

2. Kolejne moje pytanie brzmi następująco : czy można w jakiś sposób edytować na stałe bohatera, dodając mu od początku umiejętności, np. magie powietrza ? Bo w normalnym edytorze, dodanym do gry, jest taka opcja ale to tylko działa na mapke, a nie jest ogólnie zmienione w grze i przez to za każdym razem musiałbym wchodzić w edytor i zmieniać ustawienia na mapce.. Pozwole sobie sprecyzować to, co chciałbym otrzymać, bo może jest na to jakaś reguła, a mianowicie chciałbym, żeby Astral z twierdzy posiadał dyplomacje.

3.Czy istnieje jakaś modyfikacja dzięki której obydwaj gracze w trybie hotseat będą mogli widzieć ruchy CPU wokół ich zamków czy też tam gdzie ma się odkrytą mape? Bo teraz jak pewnie wiecie pokazywane są ruchy tylko jednego z graczy a drugi dostaje tylko komunikat że został zaatakowany jego bohater/miasto a to jest trochę wnerwiające bo wtedy CPU wykupuje całe wojska.

4.Widziałem i grałem w mapke o wielkości extreme i tutaj mam pytanie czy można gdzieś więcej ściągnąć tak wielkie mapy ? A może instnieje jakiś sensowny mod na powiększenie tych istniejących tylko nie w taki sposób że tylko powiększy odstępy od najważnieszych punktów które się zbiera na mapce ale żeby to było tak że wszystkie rzeczy które zbieramy były w miarę blisko siebie.

5. I to moja ostatnia prośba, czy możecie mi podać jakieś fajne modyfikacje, czy ogólne usprawnienia gry, ale kierując się zasadą z "wstępu" czyli nic związanego z WoGiem, ale coś w stylu HD Mod i tych fajnych dodatków, o których pisałem wyżej :) Może jakiś dodatek dodający nowe budynki na mapie albo nowe artefakty?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i jeżeli te pytania były gdzies zadawane pojedynczo, to przepraszam nie widziałem, a przewaliłem sporo stron.. :) Pozdrawiam :)

Morglin PW
26 marca 2015, 00:24
Odpowiem tylko na piąte pytanie. Gorąco polecam ci sprawdzić modyfikację Horn of the Abyss. Największą nowością jest w niej nowe miasto - piracka Przystań. HotA poziomem wykonania przypomina oficjalne dodatki od NWC (Armageddon's Blade, Shadow of Death), stąd brak w niej opcji znanych z WoG-a i grafik powyciąganych z innych gier. Sama Przystań wygląda tak.

Oczywiście to nie wszystko. Choć to właśnie Przystań jest sztandarowym osiągnięciem Hoty, to sama modyfikacja wprowadza również sporo innych nowości (między innymi nowe rozmiary map, o które pytałeś :), a także poprawia część błędów oryginalnego H3 (cóż, mimo wszystko nie była to gra idealna). Jeśli cię zainteresowałem, to więcej o Hocie możesz przeczytać w grotowej komnacie, do której zalinkowałem na początku posta (tam też znajdziesz link do pobrania modyfikacji).

Kammer PW
26 marca 2015, 00:29
Nie słuchaj tego wyżej. Odpowiedzią na twe pytania pierwsze i drugie jest VCMI, najszybciej rozwijany projekt fanowski!

Tu masz stronę. Dzięki temu możliwe jest dodanie szeregu nowych artefaktów, miast, jednostek i pochodnych! Tego nie znajdziesz w Hócie! Możesz również dzięki prostej i logicznej konstrukcji plików json przekształcić już obecne elementy gry!

AmiDaDeer PW
26 marca 2015, 00:31
Gwoli wyjaśnienia: VCMI jest dla eksperymentujących moderów. Jeśli chcesz pograć, będzie dla Ciebie BEZUŻYTECZNE.

Kammer PW
26 marca 2015, 00:32
Ale on się WYRAŹNIE pyta o możliwości modyfikowania gry.

Saki PW
26 marca 2015, 00:34
Pokaz mu jeden projekt na VCMI, ktory obecnie dorownuje poziomem Hocie, to moze faktycznie Twoja propozycja bedzie sensowna (Forge jest bardzo dobry, ale dla mnie tylko i wylacznie na papierze, bo nigdy nie mialem mozliwosci odpalenia go z powodu bugow). Uprawiasz jakies dziwne hipsterstwo i bezsensownie ich hejtujesz, kiedy dla czlowieka chcacego sobie teraz pograc w cos wysokiej jakosci HotA faktycznie jest dobrym rozwiazaniem. Wejdz na strone na portalu, przejrzyj screeny, nowosci i zapoznaj sie z frakcja - nie powinienes sie zawiesc! Znajdziesz w niej zreszta odpowiedz na swoje pierwsze, czwarte i piate pytanie;)


AmiDaDeer PW
26 marca 2015, 00:34
Spytał o mody, a nie o możliwość modyfikowania gry (o ile dobrze zrozumiałem). Więc myślę, że raczej tu chodzi o coś, w co można pograć, a nie czym można się tylko i wyłącznie zachwycać. :P

Kammer PW
26 marca 2015, 00:38
pit88:
Czy do tej wersji gry, którą posiadam, jest możliwość w najlepszym razie doinstalowania, a w najgorszym zamiany na inne miasta?
O ile to faktycznie może być niepewne, to
to:
Kolejne moje pytanie brzmi następująco : czy można w jakiś sposób edytować na stałe bohatera, dodając mu od początku umiejętności, np. magie powietrza ?
już nie pozostawia mi złudzeń. Gdzie, jak nie w VCMI i WoGu masz taką możliwość?

Acid Dragon PW
26 marca 2015, 01:13
To ja odpowiem wprost.
Po pierwsze, zakładam, że chcesz grać, a nie tylko modyfikować grę. W takim razie zignoruj posty Kammera i VCMI - przynajmniej póki VCMI nie jest jeszcze w pełni grywalną wersją H3.

Cytat:
1. Czy do tej wersji gry, którą posiadam, jest możliwość w najlepszym razie doinstalowania, a w najgorszym zamiany na inne miasta? (...)
Mówiąc krótko: Nie.
Możesz zainstalować fanowski dodatek HotA wprowadzający pirackie miasto Przystań, ale zawiera on również wiele innych rzeczy. Możesz zainstalować miasto Gaj do WoGa, ale wymaga to WoGa.
Generalnie nie znam żadnej możliwości zainstalowania samego miasta do H3 Complete.

Cytat:
2. Kolejne moje pytanie brzmi następująco : czy można w jakiś sposób edytować na stałe bohatera, dodając mu od początku umiejętności, np. magie powietrza ?
W zasadzie nie.
Wygląda na to, że wymagana byłaby edycja pliku exe gry.
Mogę się jednak mylić.
Najbliższe temu, o czym piszesz byłoby napisanie skryptu ERM w WoGu i dołączenie go do wogifikacji, aby uruchamiał się na każdej mapie.

Cytat:
Czy istnieje jakaś modyfikacja dzięki której obydwaj gracze w trybie hotseat będą mogli widzieć ruchy CPU wokół ich zamków czy też tam gdzie ma się odkrytą mape? Bo teraz jak pewnie wiecie pokazywane są ruchy tylko jednego z graczy a drugi dostaje tylko komunikat że został zaatakowany jego bohater/miasto a to jest trochę wnerwiające bo wtedy CPU wykupuje całe wojska.
Raczej nie i wątpię, by taka modyfikacja istniała.

Cytat:
4.Widziałem i grałem w mapke o wielkości extreme i tutaj mam pytanie czy można gdzieś więcej ściągnąć tak wielkie mapy ? A może instnieje jakiś sensowny mod na powiększenie tych istniejących tylko nie w taki sposób że tylko powiększy odstępy od najważnieszych punktów które się zbiera na mapce ale żeby to było tak że wszystkie rzeczy które zbieramy były w miarę blisko siebie.
Co do powiększania - na pewno nie.
Co do ściągania mapek o większych rozmiarach niż XL do samego Heroes 3, bez HotA... jeśli nawet takie istnieją, to są rzadkością.

Cytat:
5. I to moja ostatnia prośba, czy możecie mi podać jakieś fajne modyfikacje, czy ogólne usprawnienia gry, ale kierując się zasadą z "wstępu" czyli nic związanego z WoGiem, ale coś w stylu HD Mod i tych fajnych dodatków, o których pisałem wyżej :) Może jakiś dodatek dodający nowe budynki na mapie albo nowe artefakty?
Horn of the Abyss.
Nic więcej.

Generalnie poza wciąż niegotowym VCMI, bazą do wszelkich modyfikacji H3 jest jednak najczęściej wciąż WoG. Możesz przejrzeć listę tych modyfikacji tutaj:
http://www.wog.acidcave.net/mody.html

voncur PW
26 marca 2015, 06:17
Jak już masz HD moda, to dzięki Hocie możesz sobie generować mapki Huge, eXtraHuge oraz Giga.
Pewnie wiesz że HD ma róże templaty, czyli róże szablony.
Tyle że, te trzeba lekko edytować, aby generowały mapki większe od XL.
Co to Twojego pytania o magię powietrza, można to łatwo obejść.
Jak? Ustawić aby była wysoka szansa na dostanie jej przy poziomie.

A co do ruchów CPU, nie da się replaya użyć ? Dawno w hot seat nie grałem i nie pamiętam :P

Alistair PW
26 marca 2015, 11:22
Nie wiem co się ludzie WoG-a czepiają. Jest tam od groma opcji, które prawie dowolnie (niektóre, z tego co pamiętam, są zależne od siebie, ale jest ich niewiele) można włączać i wyłączać. Ostatecznie nikt Ci nie każe mieć włączonych dowódców, poza tym bohater i tak nie chodzi sam po mapie, tylko dostaje dodatkową silną jednostkę, która może namieszać na polu bitwy. Można grać bez tego.

Drwal PW
26 marca 2015, 16:42
Kammer:
Nie słuchaj tego wyżej. Odpowiedzią na twe pytania pierwsze i drugie jest VCMI, najszybciej rozwijany projekt fanowski!

VCMI powstaje od 2007/2008 roku (być może nawet wcześniej) więc naprawdę nie wiem skąd ta teza. Mimo fatycznych postępów, to wciąż nie jest to czego oczekują fani. Zespół tworzący VCMI postawił sobie poprzeczkę najwyżej ze wszystkich projektów, ale to ciągle melodia przyszłości.
Do "podłubania", "przetestowania", VCMI można polecić. Granie stanowczo odradzam.

Czy komuś poza mną przejadło się już ciągłe narzekanie na HotA i wielbienie VCMI przez Kammera?

Jeżeli interesują Cie mody, zainstaluje Ere 2. To w praktyce najlepsze narzędzie. Przede wszystkim ta wersja Woga oferuję ogromną ilość skończonych modów, po drugie daje duże możliwości samemu wpływania na grę. Dzięki ostatnim wtyczkom można nawet dodać nową jednostkę. Mało? Mapy większe niż XL to również żaden problem, podobnie jak spora edycja bohatera (portret, umiejętności specjalne, specjalizację). I wcale nie trudno się tego nauczyć. Najlepiej wzorować się już na istniejących modach, zobaczyć jak są zbudowane itp.
Wbrew pozorom Era jest także dosyć stabilna i wygodna. Jeżeli jednak wolisz coś jeszcze bardziej profesjonalnego, to tylko Horn of the Abyss. Nic lepszego już nie znajdziesz.

pit88 PW
26 marca 2015, 20:06
Mega wielkie dzięki za odpowiedzi ! :) Na wstępie chciałem zaznaczyć że chciałem grać tymi nowymi miastami/jednostkami a nie przy nich kombinować.. :) jako że jak już napisałem jestem totalnym laikiem w sprawie modyfikacji H3 i w krótkim czasie nie umiałbym pewnie samemu tego wszystkiego podmieniać bez późniejszych bugów (m.in. przez bugi mi się nie podoba WoG a może to się już zmieniło? ). Dlatego chodzi mi tylko i wyłącznie o takie modyfikacje które usprawniają gre od zaraz :)

Koniecznie się zastanowie nad tym HoTa już nawet czytałem na ten temat i się do tego przymierzałem głównie ze względu na nowe miasto ale oprócz tego chciałbym więcej modyfikacji i tutaj mam kolejne pytania

1.Oprócz HoTa nie ma żadnej innej modyfikacji która dodaje miasta/miasto (Nie mówie tu o WoGU) i która by współgrała z Hota? Bo jako że głównie gram w multiplayer to fajniej by było gdyby każdy mógł zacząć swoim nowym zamkiem :)

2.Nie ma jakiegoś programu który umożliwia dostęp do plików "głębiej" schowanych ? Widziałem programy typu MMArchive ale po pierwsze nie wiem czy akurat w tym programie da się robić takie rzeczy a po drugie jeśli tak to co trzeba tam zmienić ? Bo głównie mi zależy na tej postaci i na tej umiejetności o której pisałem w pierwszym poście czyli Astral i dyplomacja albo jak ewentualnie moge ustawić tak na stałe częste trafianie dyplomacji ?

3.Co do ruchów CPU też już kiedyś sporo o tym czytałem i nie było takiej opcji a opcja replay pokazuje ruch tylko u jednego gracza tego u którego zawsze widać a ten drugi zawsze jest " pokrzywdzony" no ale niestety trzeba się do tego przyzwyczaić

4.Więc dlatego zainstaluje HoTa i w sumie nic więcej w tym temacie mi nie potrzeba :) ewentualnie jeżeli ktoś zna link do jakiś fajnych duuużych rozbudowanych map całkiem niedawno wyszukałem mapke o wielkości extreme i oprócz tego że była baaardzo duża to była bardzo dobrze dopracowana sporo zamków do zdobycia mnóstwo potworków,artefaktów i ogólnie wszystkich rzeczy które się zbiera na mapce :)

5.Oprócz tych modyfikacji które dodaje HoTa i HD Mod macie może u siebie w H3 jakieś modyfikacje ulepszające gre takie naprawde warte polecenia i takie które każdy szanujący sie gracz H3 powinien mieć na pokładzie ?.. :)

6.Mam jedno dodatkowe pytanie czy da się tak zrobić że zainstaluje WoGa ze wszystkimi nowymi miastami i w opcjach WoGa powyłączam WSZYSTKIE (ewentualnie nie takie które będą potrzebne do odpalenia nowych miast) rzeczy z WoGa tak żeby mieć WoGa i nowe miasta ale wszystkie reguły były z H3 ? Czy ingerencja WoGa w H3 jest tak duża że nie da się tego ustawić w ustawieniach?

Jeszcze raz dziękuje za odpowiedzi większość była naprawde pomocna nakierowujecie mnie na odpowiedni kierunek szukania :) Pozdrawiam serdecznie :)

AmiDaDeer PW
26 marca 2015, 20:33
Ad 1. Niestety nie. HotA na chwilę obecną posiada monopol na nowe miasta jako grywalny, w pełni funkcjonalny produkt.

Ad 2. Zależy co masz na myśli przez "pliki głębiej schowane". To, czego szukasz, znajduje się w jednym pliku i jest nim plik *.exe - a edycja takowego jest dość skomplikowana.

Ad 4. Warto, byś przejrzał Kryptę Map Jaskini Behemota - tam mają całkiem spory zbiór mapek, również tych do Hoty.

voncur PW
27 marca 2015, 01:01
Zawsze można podmienić miasta na te 'gotowe'.
Mi tam się podobają mapki typu Diamond, na XH ponad 40 zamków do podbicia, w ciul artefaktów itp.

Warmonger PW
27 marca 2015, 13:32
Cytat:
Oprócz HoTa nie ma żadnej innej modyfikacji która dodaje miasta/miasto (Nie mówie tu o WoGU) i która by współgrała z Hota? Bo jako że głównie gram w multiplayer to fajniej by było gdyby każdy mógł zacząć swoim nowym zamkiem
HoTA jest zamkniętą całością i nic z nią nie współgra, poza HD Modem. Dostajesz to, co zaakceptowali autorzy - i tylko to.

pit88 PW
27 marca 2015, 16:26
Dziękuję za odpowiedzi :) Mam już coraz mniej pytań bo już coraz więcej wiem dzięki Wam :) Ale jeszcze na kilka pytań nie uzyskałem całkowitej odpowiedzi, m.in z mojego drugiego postu pytania numer 2 i 6 + jedno dodatkowe a mianowicie :

2. Pliki głębiej schowane chodziło mi o to, że czasami są tworzone specjalne programy do różnych plików w grze, których normalnie nie można otworzyć (czasami są to pliki exe, a czasami jakieś pliki o przykładowej nazwie cośtam.data) a dany program to umożliwia i m.in w tym MMArchive też można zmieniać różne rzeczy (albo przynajmniej tak mi sie wydaje..:) ) . Więc kończąc ten temat sprecyzuje pytanie. Czy znacie może jakieś strony, gdzie można znaleźć jakiś szablon do zmieniania postaci w pliku exe ( o ile tam faktycznie "siedzą" postacie ) albo przynajmniej jak można podnieść otrzymywanie dyplomacji jak @voncur napisał w swoim pierwszym poście ?

6. Tutaj pytanie pozostaje takie, jakie było czyli czy da się tak zrobić, że zainstaluje WoGa ze wszystkimi nowymi miastami i w opcjach WoGa powyłączam WSZYSTKIE (ewentualnie nie takie, które będą potrzebne do odpalenia nowych miast) rzeczy z WoGa tak żeby mieć WoGa i nowe miasta, ale wszystkie reguły były z H3 ? Czy ingerencja WoGa w H3 jest tak duża, że nie da się tego ustawić w ustawieniach?

7. To dodatkowe pytanie, do którego mnie zainspirował kolejny raz @voncur, a mianowicie jak mam rozumieć to zdanie "Zawsze można podmienić miasta na te 'gotowe'. " Czyli co ja powinienem zrobić, żeby zastąpić stare miasta tymi nowymi, a konkretnie gdzie znajdę skończone miasta tak żebym mógł je zamienić czy będą współgrały z HoTa bez bugów i czy dane jednostki, które będą podmieniane, będą posiadały swoje statystki czy będą przejmowały po tych zamienionych np. zamienie miasta i czy stworek A będzie miał swoje statystyki, czy np. przejmie po Halabardierach z Zamku ?

Wiem, że to są "dziwne" pytania dla Was, ale przespałem 15 lat modyfikacji H3 i teraz chciałbym to nadrobić, a Wy to wiecie na bieżąco :) teraz miałem 3 pytania ale jeśli ktoś coś może wnieść do tych wcześniejszych to proszę się nie krępować.. :) Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :) Pozdrawiam :)

AmiDaDeer PW
27 marca 2015, 16:39
Ad 2. Może to Ci pomoże.

Acid Dragon PW
27 marca 2015, 23:14
Cytat:
6. Tutaj pytanie pozostaje takie, jakie było czyli czy da się tak zrobić, że zainstaluje WoGa ze wszystkimi nowymi miastami i w opcjach WoGa powyłączam WSZYSTKIE (ewentualnie nie takie, które będą potrzebne do odpalenia nowych miast) rzeczy z WoGa tak żeby mieć WoGa i nowe miasta, ale wszystkie reguły były z H3 ? Czy ingerencja WoGa w H3 jest tak duża, że nie da się tego ustawić w ustawieniach?
Teoretycznie by się dało. W praktyce WoG nie pozwala na dodawanie nowych miast, więc jesteś "skazany" na podmianę i to taką, jak przewidzieli autorzy - np. Gaj za Cytadelę.

Cytat:
7. To dodatkowe pytanie, do którego mnie zainspirował kolejny raz @voncur, a mianowicie jak mam rozumieć to zdanie "Zawsze można podmienić miasta na te 'gotowe'. " Czyli co ja powinienem zrobić, żeby zastąpić stare miasta tymi nowymi, a konkretnie gdzie znajdę skończone miasta tak żebym mógł je zamienić czy będą współgrały z HoTa bez bugów i czy dane jednostki, które będą podmieniane, będą posiadały swoje statystki czy będą przejmowały po tych zamienionych np. zamienie miasta i czy stworek A będzie miał swoje statystyki, czy np. przejmie po Halabardierach z Zamku ?

Jako jeden z współautorów WoGa nie mam pojęcia co miał na myśli voncur.
Generalnie nie ma takiej możliwości, chyba że ktoś jest zaawansowanym moderem i chce się bawić w manualne podmienianie wszystkich plików.
A z HotA, jak już wspominał Warmonger, nic nie będzie współgrać. do HotA w zasadzie nic nie można na razie dodać.
Jeśli pliki podmiany miasta (np. Gaju) są poprawne, to będą uwzględniać też zmodyfikowane statystyki.

Azon PW
28 marca 2015, 01:54
Cytat:
A z HotA, jak już wspominał Warmonger, nic nie będzie współgrać. do HotA w zasadzie nic nie można na razie dodać.

* - Poza HD modem - nawet jest zdaje się specjalna wersja dla HoTA.
strona: 1 - 2
temat: [H3/różne] kilka pytań o modyfikacje

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel