Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Nieznane Opowieścitemat: RPG na bardzo poważnie
komnata: Nieznane Opowieści

Tulund PW
11 lutego 2015, 18:07
Czołem,

Piszę tutaj po raz pierwszy kwasową grotę znając i tę część forum śledząc od wielu lat, ale temat jest poważny :) Jako że jestem fanem MM i HoMM (przede wszystkim sagi Enroth) niemal od początku swojego istnienia, zawsze brakowało mi rozwinięcia serii o jakieś inne gadżety z serii mocy i magii, typu karciana wersja Arcomage, czy właśnie papierowy RPG. Myślę że rozgrywanie sesji w świecie MM, czy nawet opracowanie własnego systemu do gry (jak kolega Akkarin) to dobry pomysł. Jednak nasuwa się tutaj pytanie, do którego dążę, mianowicie czy nie było by dobrym pomysłem stworzenie nieoficjalnego podręcznika do gry w PDFie? Pomysł ten kiełkował mi w głowie od wielu, na prawdę wielu lat. Kiedyś poczyniałem próby stworzenia takowego, ale z kilku powodów prace zarzucałem. Powody to:

-brak czasu, jak chyba większość,
-różnie nasilające się chęci,
-brak konsultacji z innymi znawcami tematu,
-wynalezienie odpowiedniego systemu.

Do takiego podręcznika można by było stworzyć kiedyś odpowiednią szatę graficzną, odpowiadającą np. interfejsom z MM lub kartę postaci, wzorowaną na bohaterze z H3. Można by było stworzyć jeden, uściślony świat, kanoniczny w stosunku do MM. Wyeliminowałoby to nieścisłości i odbieganie od kanonu w sesjach. Co jednak najważniejsze, takiego podręcznika z prawdziwego zdarzenia (z opisanym światem, lokacjami, bestiariuszem, opisem ras i profesji), nie mogła by stworzyć jedna osoba, więc zwracam się do forumowiczów, czy pojawiła by się ewentualnie chęć współpracy przy tworzeniu takiego dzieła.

Zwracam uwagę na podręczniki istniejące, chociaż by Warhammer, który zachwyca szatą graficzną i klimatem. Przy takim zasobie treści jakie dostarcza seria MM można stworzyć rzecz kultową. Z góry zaznaczam, że osobiście gardzę wykraczaniem poza kanony jakichkolwiek serii (z małymi wyjątkami), więc nie chcę tworzyć czegoś nowego i rewolucyjnego, tylko produkt zachowawczy, który wyglądałby jakby za jego wydanie zabrał się sam van Caneghem :)

Xelacient PW
12 lutego 2015, 12:59
Cóż, jako fan ogólnie pojętego storytellingu jakoś się nie jaram tworzeniem systemu, pewnie dlatego, że właściwie nigdy nie brałem udziału w prawdziwej sesji RPG tylko pisałem epopeje przez internet :P

A wiadomo, system jest po to, żeby grając na żywo nie trzeba było uwzględniać wszystkich możliwych czynników, tylko po prostu rzucić kostkami i jechać dalej z akcją.

Jednak pozwolę sobie na cytat

Tulund:
...tylko produkt zachowawczy, który wyglądałby jakby za jego wydanie zabrał się sam van Caneghem

Pierwsze M&M1 było zrzynką D&D do czego sam JVC sam się przyznał, w dalszych częściach wygląda to już inaczej, ale trzeba pamiętać, że system dobry do gry komputerowej (gdzie maszyna robi wszystkie obliczenia) nie będzie dobry na żywo.

Zatem nie widzę niczego atrakcyjnego/oryginalnego/odkrywczego (od strony mechanicznej) w tym POTENCJALNYM systemie.

Zatem po co to robić? Jakbym chciał zrobić sesję M&M na żywo to wziąłbym mechanikę z warhammera/D&D (czy nawet jeszcze innego systemu) i jedziemy po motywach z M&M.

Zatem ja to widzę słabo, ale, żeby nie było, że ja tylko zniechecać potrafię, to mogę zaoferować swoje (wątpliwe) umiejętności rysownicze, jakieś szkice w podobie do pierwszej edycji D&D zdziałać mogę, więc od strony graficznej mogę cię wspomóc.

W końcu zawsze można stworzyć jakieś kompedium/dodatek, który będzie zawierał bardziej opisy i obrazki tudzież pomysły na przygodę, które mają inspirować.
temat: RPG na bardzo poważnie

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel