Witaj Nieznajomy!
|
temat: Klany w Ashanie komnata: Biblioteka Legend |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 | |
Zehir-12 |
Witam. Mam taką prośbę. Czy mógłby mi ktoś przypomnieć wszystkie klany mrocznych elfów i krasnali, wszelkie księstwa u ludzi i jakieś inne grupy (o ile są). I oprócz tego czym się charakteryzowały dane grupy. W jakich klanach żyli jacy bohaterowie (specjalizujący się w magii czy walce). Jeśli ktoś ma czas i odpowiednią wiedzę to zapraszam do udzielenia głosu :) Pozdrawiam |
Wolfheart |
Tu masz nazwy klanów: Mroczne Elfy: 1. Odłamki Nocy 2. Nocne Czerepy 3. Blizna Duszy- z tego klanu jest Raelag 4. Piętno Cienia Wiem że był jeszcze piąty klan ale nie znam jego nazwy. Krasnoludy: 1. Zimowa Wichura- z tego klanu są Wulfstan i Rolf 2. Wysoki Płomień- z tego klanu jest Hangvul 3. Ponura Stal- z tego klanu jest król Tolghar 4. Kamienna Pięść 5. Potężny Młot 6. Strażnicy Domu Księstwa Imperium: 1. Księstwo Gryfa (potem księstwo Kruka bo ród Gryfa przejął władzę w Imperium)z tego księstwa są: -(H5)Nikolaj -(H6)Anton, Anastazja, Kirył, Sandor, Irina, Sławoj -(H7)Iwan 2. Księstwo Wilka- z tego księstwa są Gerhart i Markus 3. Księstwo Jednorożca (po akcji Heroes 5 ich ród przejął władzę w Imperium ale nie wiem co potem stało się z ich księstwem)-z tego księstwa są Freyda i Godryk 4. Księstwo Charta- z tego księstwa jest Izabela 5. Księstwo Byka- z tego księstwa są Giovani, Ornella, Lukrecja i Sandro 6. Księstwo Jelenia- z tego księstwa są Duncan(H5) i Seamus(H7) 7. Dzielnica Imperialna (należy do rodu rządzącego Imperium. Wiem że najpierw należał do rodu Sokoła, który założył Imperium, potem do rodu Gryfa, a na koniec do rodu Jednorożca) Bonus-Orkowie: (wiem że klanów orków było bardzo dużo ale żeby cię nie męczyć wymienię ci trzy) 1. Czerwone Czaszki- z tego klanu jest Arantrok (Dark Messiah) 2. Białe Włócznie- z tego klanu jest Kraal(H6) 3. Czarne Czaszki (DoC) |
Fandor |
Podczepię się pod temat i zapytam o domy w państwach magów i nekromantów, jak się nazywały, kto z nich pochodził i czym się zajmowały, gdyż trochę mi się to miesza. |
Wolfheart |
To chyba było tak: 1. Dom Eterny- nekromanci (w H5 i H7 ten dom już nie należy do Srebrnych Miast) 2. Dom Chimery- odpowiedzialny za stworzenie orków i zwierzoludzi (np. minotaurów lub centaurów) 3. Dom Animy- odpowiedzialny za przywoływanie duchów żywiołów (np. dżinów) 4. Dom Materii- odpowiedzalny za tworzenie konstruktów takich jak gargulce, golemy i tytany |
Dark Dragon |
Cytat: Piętno Cienia- z tego klanu jest Raelag Co to za bzdury? Raelag pochodzi z klanu Blizny Duszy :P. |
Wolfheart |
A to przepraszam. Pomyliłem się. Już poprawiam panie kierownkiu :p |
Wolfheart |
Wiem że to nie jest mój temat ale możecie mi tutaj zadawać pytania dotyczące Ashanu (stare uniwersum nie wchodzi w grę) |
Viking |
@ Dark Dragon Pewnie chodziło o to, że w Heroes V Raelag przewodzi Piętnu Cienia. Warto tylko przypomnieć, że w celu objęcia nad nim władzy wygrał organizowany przez Strażnika Praw turniej. |
Nicolai |
Tak z ciekawości... nie uważacie, że ten temat bardziej pasuje do Biblioteki Legend? |
Alamar |
Wyjaśniając dokładniej kwestię klanów i podziałów wśród frakcji: 1. Mroczne elfy: - Nightshard (Okruchy Nocy/Nocny Czerep) - handlarze; skupiają miłośników emocji (jak radość czy smutek) - Shadowbrand (Piętno Cienia) - odludki (odelfy?), którzy unikają kontaktu z innymi; poszukiwacze tajemnic i sekretów duszy - Soulscar (Blizna Duszy) - chcący zemsty kultyści demonów; zafascynowani bólem, cierpieniem i szaleństwem; wybici do nogi przez Raelaga w H5 2. Kurduple: - Grimsteel (Klan Ponurej Stali) - wojownicy - Deepflame (Klan Wysokiego Płomienia) - strażnicy wiedzy oraz kapłani run Arkatha - Stronghammer (Klan Potężnego Młota) - rzemieślnicy i metalurdzy - Winterwind (Klan Zimowego Wichru) - odkrywcy i treserzy niedźwiedzi - Stonefist (Klan Kamiennej Pięści) - architekci i rzeźbiarze - Hearthguard (Klan Strażników Domu) - kanclerze i doradcy 3. Czarodzieje: - House Anima (Dom Animy) - przywoływacze żywiołaków i dżinnów z Al-Imral - House Chimera (Dom Chimery) - Karmazynowi Czarodzieje z Al-Rubit, twórcy Orków i Zwierzoludzi; obecnie na dobrowolnym wygnaniu w Wolnym Mieście Karthalu - House Eterna (Dom Eterny) - nekromanci Pajęczej Bogini z Al-Betyl; wygnani do Hereshu, gdzie założyli własne państwo (zniszczone po Wojnie Złamanego Kostura) - House Materia (Dom Materii) - alchemicy i konstruktorzy golemów i tytanów z Al-Safir. De facto obecni władcy Srebrnych Miast 4. Nagi: - Hashima - Królestwo Lotou rządzone przez Wieczną Cesarzową. Główne państwo nag - Shanriya - nagi mieszkające w Górach Cienia (Deep Mountains) na wschód od Świętego Imperium wśród wiecznych lodów. Nie podlegają rządom Wiecznej Cesarzowej. - Sayama - nagi mieszkające w oazach na Pustyni Sahaar, przybyły tam w poszukiwaniu Wieży Marzyciela 5. Orki - Ranaar - orki ze stepów na wschód od Świętego Imperium; wśród nich Klan Czarnej Czaszki z Gór Cienia - Pao - orki z tropikalnego Archipelagu Pao na południe od Świętego Imperium; Klan Białej Włóczni (wyemigrował do Królestwa Gryfa) oraz Czerwonej Czaszki - Sahaar - orki z Pustyni Sahaar na zachód od Siedmiu Miast. |
Acid Dragon |
A ja może dodam słowo wyjaśnienia o księstwach Imperium. Ich liczba i rodzaje się różnią w czasie. Tuż przed zjednoczeniem Imperium istniało 6 klanów ludzi: Sokoła, Gryfa, Wilka, Charta, Jednorożca i Byka (brak Jelenia z jakiegoś powodu). EDIT: Jak zauważył Alamar, jeden z pobocznych tekstów w MMX mówi jeszcze o dwóch klanach: Borsuka i Lisa, które zostały wybite przed lub w trakcie zjednoczenia. Kompendium Ashanu milczy na ich temat. Po zjednoczeniu i około akcji Heroes VI księstw jest 7 (Jeleń wliczony) - jeśli liczyć prowincję imperialną Sokoła jako księstwo. Po akcji Heroes VII i za czasów Heroes V następuje zmiana granic - księstwo Sokoła znika, a prowincję imperialną zajmuje Gryf, z kolei większość ziem Gryfa staje się nowym księstwem: Kruka. Mamy więc 7 księstw: Gryfa, Kruka, Jednorożca, Charta, Wilka, Byka, Jelenia Po akcji Heroes V mamy prawdopodobnie nowe zmiany administracyjne, ze względu na objęcie tronu cesarskiego przez księżniczkę Jednorożca. Nie jest to jednak opisane (a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo), czy księstwo Gryfa dalej istnieje i czy prowincja imperialna zmieniła właściciela, czy też np. zmieniono tylko nazewnictwo. Ogólnie przez historię Imperium przewija się w sumie 8 księstw, ale nigdy w tym samym momencie historii. |
Garett |
Cytat: Po akcji Heroes VII i za czasów Heroes V następuje zmiana granic - księstwo Sokoła znika, a prowincję imperialną zajmuje Gryf, z kolei większość ziem Gryfa staje się nowym księstwem: Kruka. Dodam, że władcy Księstwa Kruka to (najprawdopodobniej) potomkowie Sandora, który takie właśnie imię przyjął w MMX. |
Alamar |
Acid: Podczas zjednoczenia istniało osiem klanów - te co wymieniłeś plus Borsuki i Lisy. Jednakże te dwa ostatnie nie chciały poddać się woli Ronana Sokoła i zostały wybite.A ja może dodam słowo wyjaśnienia o księstwach Imperium. Ich liczba i rodzaje się różnią w czasie. Przed zjednoczeniem Imperium istniało 6 klanów ludzi: Sokoła, Gryfa, Wilka, Charta, Jednorożca i Byka (brak Jelenia z jakiegoś powodu). Archont Belketh:
Ronan zabił wodza klanu Ogara, a jego osieroconego syna uczynił w zamian księciem Charta. Poślubił piękną córkę klanu Gryfa i mianował jej ojca księciem. Potem oddali mu hołd wodzowie klanów Byka i Jednorożca. Lisy i Borsuki, które odmówiły, zostały wyrżnięte do nogi. W końcu Wilk, przyparty do morza, odrzucił swój miecz i zaprzysiągł wierność nowemu Imperatorowi. |
Dark Dragon |
Cytat: @ Dark Dragon Pewnie chodziło o to, że w Heroes V Raelag przewodzi Piętnu Cienia. Warto tylko przypomnieć, że w celu objęcia nad nim władzy wygrał organizowany przez Strażnika Praw turniej. Chcesz przez to powiedzieć, że wszyscy mieli się domyślać o co chodziło autorowi wypowiedzi? Ja się akurat domyśliłem, ale część użytkowników mogło mieć problem i wziąć to za fakt. Do kompletu dorzućmy jeszcze władców demonów (przed przejęciem władzy przez Kha-Beletha): Ur-Jubaal, Władca Szaleństwa Ur-Vomoch, Władca Żarłoczności Ur-Aazheel, Władca Rozpłodu Ur-Traggal, Władca Bólu Ur-Khrag, Władca Zniszczenia Ur-Hekal, Władca Nienawiści |
Alamar |
Cytat: Władca Rozpłodu - demony nie mają płci i na 199% "władczyni" to wymysł polskiego tłumacza - w oryginale wszyscy Władcy Demonów są opisani tak samo.
Ur-Aazheel, Władczyni Rozpłodu |
Acid Dragon |
Jak już się Alamar czepił, to się podczepię pod jego czepialstwo i wspomnę, że dwie literówki poprawiłem: Ur-Jubaal, a nie Ur-Jubaala i Ur-Traggal, a nie Ur-Traggala. Wikipedia kłamie. źródło |
Alamar |
Cytat: Heroes 6 także - w grze są właśnie tego typu pomyłki, które skorygowano dopiero w kompendium i nowszych grach Might and Magic Ubisoftu.
Wikipedia kłamie. |
Fandor |
Jest więcej informacji o klanach Borsuka i Lisa? Ciekawi mnie też jakiś spis książąt i dynastii łącznie z pokrewieństwem. |
Alamar |
Nic więcej nie ma, zaś jeśli chodzi o spis dynastii, to w Might and Magic X jest książka dotycząca Dynastii Sokołów wraz ze spisem władców. |
Nicolai |
Swoją drogą jak sprawa wyglądała u Elfów? Mamy jakiś lepszy wgląd w czasy sprzed centralizacji niż notka stąd? Soft:Ubi: Może błędnie to interpretuję, ale czy urząd wysokiego* króla istniał przed reformami Arniela? Był on władzą zwierzchnią nad innymi królami i królowymi takimi jak Tuidhana? Tak to było czy może nadinterpretuję ten tekst?Omamiony pochlebcami Najwyższy Król Arniel uznaje, że siły elfów są zbyt zdecentralizowane i że tradycyjny sposób wyboru najwyższego władcy (przez wspólną wizję druidów) jest niegodny zaufania. Rozwiązaniem tego jest uzurpacja praw okolicznych elfich królów, odarcie druidów z ich autorytetu i ustanowienie jego własnego tytułu dziedzicznym. *W oryginale było "High King". |
strona: 1 - 2 - 3 |
temat: Klany w Ashanie | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel