Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [WoG/różne] WoG a sztuczna inteligencja
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

dnk PW
13 sierpnia 2012, 02:58
Witam wszystkich miłośników tej starej ale nadal tak miodnej gry!
Mam pytanie dotyczące AI do doświadczonych w WOGu graczy - czy komputer używa sprawnie wszystkich nowinek jakie zostały wprowadzone? Czy też gubi się i nie stosuje, albo stosuje źle nowe implementacje? Mam tu na myśli szczególnie system dośw. jednostek, dowódców, wykorzystanie mithrilu, emisariuszy, burzenie miast.
Poza tym, abstrahując od nowych implementacji, czy AI z podstawki zostało w jakiejś mierze ulepszone?

Pozdawiam.

Shin0bi PW
13 sierpnia 2012, 04:12
AI zostało wręcz pogorszone w zwykłym WoG - nie dość że nie korzysta sprawnie z nowinek, to zasięg jego 'myślenia' został zmniejszony o połowę. Można jednak ustawić mu pewne 'ułatwienia' (szybsze zdobywanie doświadczenia na przykład) a także jakoś tam można mu przywrócić zasięg myślenia z czystego SoD.

Shreem PW
13 sierpnia 2012, 09:32
WoGowe AI nie korzysta z większości wprowadzanych zmian WoGowych przez modderów (np. Hero of Light mod, Four Upgrades i takie tam), dochodzą opcję do WoGifikacji, z których AI nie korzysta (w przypadku HoLa, np. AI nie kupuje wszystkich budynków w mieście oraz nie rekrutuje wszystkich stworzeń, po prostu nie ogarnia). Co do standardowej WoGifikacji, to podnoszony przez AI mithril jest zamieniany na złoto, więc AI nie używa nowego surowca. Co do dowódców ich poziom rozbudowy jest żenujący i schematyczny przez co armię dowodzone przez takiego dowódcę nie są wspomagane. Większość czasu grałem na modzie FU i śmiem stwierdzić, że grało mi się łatwiej niż na SoDzie, czy czystym WoGu.

Co zatem zrobić, żeby AI był trudniejszym rywalem. WoGifikacja daje nam tyle możliwości, że możemy uaktywnić takie opcje, w których AI będzie mieć sporą przewagę nad graczem (2 budynki dziennie, doświadczenie jednostek dla AI etc.)
Wszystko zależy od moda, na którym grasz oraz ustawień wogifikacji.

TopFunny525 PW
13 sierpnia 2012, 12:01
Cóż, jeśli chodzi o nowinki jakimi są np. Nowe Ulepszenia. To komputer z nich korzysta a jakże:P. Jednakże jeśli chodzi o sprawę z Mithrilem(nowym zasobem w WOGU) To go raczej nie używają. Ogólnie nie spotkałem się z tym aby ulepszali używali wszystkich a raczej większości nowinek i według mnie Shin0bi ma rację mówiąc, że AI zostało pogorszone w WOGU. Chociaż ja różnicy nie odczuwam:). Pozdrawiam

Shin0bi PW
13 sierpnia 2012, 17:45
Tak zwany AI radius - czyli ogólnopojęty zasięg myślenia AI w WoG bez ERY wynosi 4000, natomiast w SoD 32000.

Bluearga PW
13 sierpnia 2012, 19:57
Ale jak wejdzie VCMI już jako oficjalne z działającymi skryptami WoGa, to AI zostanie znacznie poprawione, więc wszystko jest przed nami ;) W sumie już w VCMI jest znacznie inteligentniejszy.

voncur PW
14 sierpnia 2012, 01:06
wszyscy modlimy się za VCMI

Bluearga PW
16 września 2012, 21:32
Czy ja dobrze widzę, czy AI w ERZE jest poprawione? Czasami mam wrażenie, że komputer po prostu mnie trolluje - zwłaszcza jak ma czar "Wrota Wymiarów" dzięki niemu skacze po całej mapie jak kangur i nie idzie w żaden sposób przewidzieć jego ruchu. W jednej chwili jest na drugim końcu świata - a po chwili, nie wiadomo jak, pojawia się obok twojego miasta, akurat jak całą armię wziąłeś do bohatera, zajmuje je, a potem wykupuje wszystkie stworzenia ze siedlisk(bo my nie mieliśmy kasy)... Keep trolling...

Ostatnio w walce też mnie totalnie trollował. Używał non-stop czaru "Ofiara" przez co ubicie jego cerberów(bo je ciągle wskrzeszał) graniczyło z cudem, bo ciągle ich liczba utrzymywała się w okolicach 400...

Shreem PW
17 września 2012, 11:26
Przyznam, że w Erze zauważyłem znaczącą poprawę AI. Rzeczywiście jest tak jak mówisz, na małych i średnich mapkach, to sztuczny przeciwnik lata po całej mapie i nagle pojawia się nie wiadomo skąd koło twojego zamku.

Rytelier PW
17 września 2012, 16:05
To prawda, że poprawili. Jest tam taki plugin jak ai sod radius.bin, który jest domyślnie włączony.
temat: [WoG/różne] WoG a sztuczna inteligencja

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel