Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H3/różne] "Oddychanie" Jednostek
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Bluearga PW
12 października 2011, 15:43
Aby zrozumieć o czym mówię, zalecam obejrzenie tego krótkiego filmiku o becie H3 - http://www.youtube.com/watch?v=vCtik1q_IsQ

A teraz do rzeczy. Zaraz na początku tego filmiku widać pole bitwy. Mamy tam jednostki, w sumie nic niezwykłego, ale jest jeden szkopuł - jednostki tam oddychają, a nie jak aktualnie w H3 - stoją jak statuy i czekają na swój ruch. Ja właśnie o tym chce porozmawiać.

Od dawna myślałam, że te "statuy" zostały tak zrobione przez NWC. Tymczasem oglądam filmiki z bety, a tu proszę - wszystko cacy się rusza. Nie mam pojęcia jak to się stało, że w oficjalnej wersji gry skamieniały jednostki, niemniej mnie to ciut irytuje.

Czy ktoś prócz mnie odkrył ten dziwny błąd gry i usiłował go naprawić, czy do dziś wszyscy myślą, że jednostki-statuy takie są i takie pozostaną? Owszem, bez tego da się grać, ale pole bitwy wydaje mi się martwe - walka figurek.

Może ktoś już zrobił jakiś tam mod to poprawiający, albo tego nie da się po prostu poprawić? Nie wiem, dlatego założyłam ten temat.

AmiDaDeer PW
12 października 2011, 16:07
Tego się nie da poprawić, gdy nie ma czego do poprawiania. Kod gry został właśnie w taki sposób skonstruowany, by jednostki były "statuami".

Co do filmiku - przyjrzyj się uważnie. Zauważyłaś, że na samym początku następują na polu bitwy trzy różne akcje (atak jednej hydry chaosu, ruch drugiej i obrona archanioła), a animacja pozostałych jednostek to są de facto pętle? Wygląda to dość nienaturalnie i mogłoby świadczyć o tym, że mechanika w wersji beta była inna niż w wersji finalnej. Dla mnie jednak oznacza to, że ten filmik był zrobiony tylko w celach promocyjnych i specjalnie zaprezentowano to wszystko w taki sposób, jaki tak naprawdę w grze nie występuje.

Polecam również przyjrzenie się innym elementom - jak choćby pojawianie się okna siedliska w ekranie miasta.

Acid Dragon PW
12 października 2011, 16:09
Ta kwestia była kilka razy poruszana wiele lat temu, ale generalnie brak jest konkluzji.

Same animacje "oddychających" jednostek są cały czas obecne w grze - widzisz je, gdy wyświetlasz ich statystyki lub kupujesz je w miastach. Po prostu nie są wyświetlane na polu bitwy. "Wieść gminna niesie", że to celowe i że chodziło o to, aby nie męczyć komputerów, które przed 12 laty mogły mieć problemy z ciągłym wyświetlaniem tylu animacji na raz na polu bitwy. Być może w wersji beta H3 ktoś jeszcze zakładał optymistyczny wariant, że te animacje będą do "udźwignięcia" przez ówczesne komputery.

W każdym razie do dnia dzisiejszego nie jest mi znany żaden patch, który byłby w stanie przywrócić "oddychanie" jednostkom na polu bitwy.

Bluearga PW
12 października 2011, 16:48
Tak, zauważyłam, że okna w becie chodziły płynniej, a do tego koń bohatera na mapie się odwracał, zmieniając kierunek.

No cóż, wiem, że dawno temu komputery i ich "siła" pozostawiały wiele do życzenia(do dziś w szafie siostry leży komputer z Win 98) no ale spójrz np. na Jurassic Park: Operation Genesis. Gra stara, z 2002 roku bodajże, chociaż grafikę miała niezłą. Wyszedł do niej fanowski mod zwany GEP który tą grafikę jeszcze bardziej poprawia.

Tak samo z Zoo Tycoon 2 - Radical Remake, to też mod który zupełnie zmienia tekstury zwierząt, roślin i terenu

Byłam pewna, że do tak sławnej gry jak H3 też zrobił ktoś patcha/moda który to naprawia :o A tu proszę, oczywistej rzeczy nie poprawili w WoG, za to dodali tryliard innych, nie zawsze koniecznych.

Mam nadzieję, że kogoś kiedyś oświeci, ew. sama mogę się za to wziąć, ale to raczej daleka przyszłość. Póki co nie zagłębiałam się w silnik H3 na tyle dobrze, aby bawić się skryptami do niego.

Acid Dragon PW
12 października 2011, 17:25
Cytat:
Gra stara, z 2002 roku bodajże, chociaż grafikę miała niezłą. Wyszedł do niej fanowski mod zwany GEP który tą grafikę jeszcze bardziej poprawia.

Między rokiem 1999, a 2002 jest kolosalna różnica. Podejrzewam, że gdyby H3 wyszło rok później, to decyzje takie jak te o usunięciu "oddychania" potworom byłyby zupełnie inne. Zresztą cała grafika H3 dwa lata później byłaby już "przestarzała".

Zauważmy, że w 2002 wyszło Heroes IV.

Cytat:
Byłam pewna, że do tak sławnej gry jak H3 też zrobił ktoś patcha/moda który to naprawia :o A tu proszę, oczywistej rzeczy nie poprawili w WoG, za to dodali tryliard innych, nie zawsze koniecznych.

WoG jest ograniczony brakiem kodu źródłowego H3, a sposób wyświetlania animacji jest - no cóż - zakodowany. Żadne skrypty tutaj raczej nie pomogą.

AmiDaDeer PW
12 października 2011, 17:32
Damn, nie zauważyłem formy żeńskiej w twojej wypowiedzi. -_- Mea culpa, poprawione.

Acid jak widać jest bardziej zorientowany w temacie. Irgendwas. :P

Cytat:
Mam nadzieję, że kogoś kiedyś oświeci, ew. sama mogę się za to wziąć, ale to raczej daleka przyszłość. Póki co nie zagłębiałam się w silnik H3 na tyle dobrze, aby bawić się skryptami do niego.
<HotA Unofficial Advertisement>

HotA Crew zajmuje się m.in. właśnie takimi "duperelami". Ostatnimi czasy coś się u nich dzieje i na dodatek o tym informują (Acid, czy to nie jest czas na przynajmniej chwilowe otwarcie tematu? :P), a że Entuser zdaje się być niezłym programistą, to może i to załatwi lub byłby w stanie załatwić...

</HotA Unofficial Advertisement>

...choć trzeba pamiętać, że oficjalna data premiery Hoty nie istnieje. :P

avatar PW
12 października 2011, 19:38
Mnie skamieniałe jednostki nie irytują. Nie zwracam na to uwagi. Jak powstanie taki mod - OK. Ale wolałbym, żeby moderzy zajmowali się czymś bardziej praktycznym.

Mitabrin PW
12 października 2011, 21:22
Oddychanie jednostek bardzo możliwe, że szybko pojawi się w VCMI, zatem poczekaj jeszcze troszkę. ;)

Cytat:
No cóż, wiem, że dawno temu komputery i ich "siła" pozostawiały wiele do życzenia(do dziś w szafie siostry leży komputer z Win 98) no ale spójrz np. na Jurassic Park: Operation Genesis. Gra stara, z 2002 roku bodajże, chociaż grafikę miała niezłą. Wyszedł do niej fanowski mod zwany GEP który tą grafikę jeszcze bardziej poprawia.

Tak samo z Zoo Tycoon 2 - Radical Remake, to też mod który zupełnie zmienia tekstury zwierząt, roślin i terenu

Problem jest jednak taki, że obie gry które wymieniłaś mają grafikę trójwymiarową. W przypadku gier 2D, których grafika jest zrobiona z renderów trójwymiarowych obiektów upiększanie jest o wiele trudniejsze... w końcu nawet, gdyby ktoś złamał kod i sprite'y wszystkich jednostek mogłyby składać się z obrazów gigantycznych rozmiarów, to bez dostępu do oryginalnych modeli (a takiego dostępu już zapewne nigdy nie dostaniemy) praktycznie byłoby to praktycznie niemożliwe (zakładając, że chcemy, by gra jak najbardziej przypominała oryginał. Zastąpienie obecnych defów takimi zrobionymi z własnych modeli 3D byłoby łatwiejsze, ale to nie byłoby już o samo)...

majaczek PW
17 lutego 2012, 12:57
VCMI już to wspiera... problem jest taki że "nowe" jednostki nie mają animacji oddychania. Żeby to wszystko ładnie wyglądało ktoś powinien nauczyć Wilkołaki (i inne jednostki) oddychać, poprzez dodanie brakującej animacji oddechu.

Mitabrin PW
17 lutego 2012, 15:46
Well... z modyfikowaniem VCMI jest jeden duży problem -> Jest zapewne wielka ilość osób, które chciałyby coś dodać (sam się do takich osobistości zaliczam), ale w obecnej fazie produkcji nie ma sensu robienia modów gry, która jest de facto nie skończona.

Trith PW
17 lutego 2012, 15:58
Cytat:
Żeby to wszystko ładnie wyglądało ktoś powinien nauczyć Wilkołaki (i inne jednostki) oddychać, poprzez dodanie brakującej animacji oddechu.

Em...

Cytat:
Żeby to wszystko ładnie wyglądało ktoś powinien

... Ktoś powinien podmienić większość grafik WoGa. :P

*Trith bełkocze coś o czterech bezsensownych golemach żywiołów.*

Bluearga PW
15 lipca 2012, 18:47
http://www.youtube.com/watch?v=4qiMQpVib0I

Na tym filmiku widać, że jednostki oddychają, więc zrobić się to da... Szkoda tylko, że oddychające jednostki utknęły razem z egipskim miastem w piaskach czasu... Ciekawe czy komuś udało się,(ba, ciekawe czy ktoś to w ogóle zauważył) wycackać kod na oddychanie jednostek.

TopFunny525 PW
6 sierpnia 2012, 21:37
Co do oddychania jednostek, to HoTA Crew dodało oddychanie stworków w swoim dodatku(wersja 1.1). Czyli oddychanie jednostek powróciło:).

Bluearga PW
7 sierpnia 2012, 12:56
Tyle, że ja na razie nie mam HotA i raczej nie mam co liczyć na chociażby angielską wersje tego dodatku :P

Teraz moje nadzieje są w VCMI, bo skoro cały kod gry piszą od nowa, to oddychanie jednostek też nie będzie dla nich problemem.

AmiDaDeer PW
7 sierpnia 2012, 18:53
Bluearga:
Tyle, że ja na razie nie mam HotA i raczej nie mam co liczyć na Chociażby angielską wersje tego dodatku :P
[offtop] Angielska wersja będzie. Nie do końca wiadomo kiedy, ale już spora część angielskich tekstów jest ukończona. [/offtop]

mitlandy PW
18 września 2013, 22:05
Wog no dobrze ale VCMI przypatrzyłem się i ma oddychanie .

HobbitHobbitFajnie że odkopałeś temat, ale następnym razem w sytuacjach gdy niewiele masz do dodania postaraj się napisać więcej niż jedno zdanie.
temat: [H3/różne] "Oddychanie" Jednostek

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel