Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Mroczna Świątynia (Heroes Online, Clash of Heroes)temat: Inne gry NWC i JVC - Hammer of the Gods i reszta
komnata: Mroczna Świątynia (Heroes Online, Clash of Heroes)
Ankieta dla picu, reklamy i badań opinii publicznej: wiedziałeś wcześniej o innych grach NWC?
Tak - dzięki za spamowanie, cpt obvious (9)
 
 64%
Nie - ej stary, Tarnoobie, ale miazga, dzięki za info (5)
 
 36%
Zaloguj się i zagłosuj!

Tarnoob PW
22 listopada 2014, 06:09
To daje sporo satysfakcji napisać temat w zdecydowanie najmniej aktywnej komnacie. Możliwe, że to mój pierwszy post tutaj – i od razu temat. :-)



Jak wiadomo, firma New World Computing jeszcze przed przejęciem przez 3DO wydawała nie tylko gry Might and Magic i King’s Bounty. Owszem, to Might and Magic I było pierwszym dziełem Jona Van Caneghema, świeżo po studiach – bo nie słyszałem, żeby w międzyczasie zajmował się czym innym.

Tym niemniej w latach 80. i w I połowie lat 90. (czasy „typowego Seby”) liczące kilkanaście–kilkadziesiąt osób i war­te ledwo kilka mln dolarów NWC wydawało też inne tytuły: Tunnells & Trolls, Hammer of the Gods, Nuclear War i pewnie inne, o których dość rzetelnie pisze m.in. angielska Wiki. Jakieś pierwsze poszlaki widziałem chyba na Heroes Community, gdzie jeden z fanów (bodaj Łotysz) chwalił się zdjęciami swojej kolekcji – która m.in. za­wie­ra­ła Hammer of the Gods. W dodatku w czasach pojawienia się KB:Legend na serwisie gram.pl pojawiła się seria artykułów historycznych, gdzie było wspomniane nie tylko KB, ale właśnie inne tytuły od NWC poprzedzające HoMM.


Oto pole bitwy z Hammer of the Gods – ewidentnie pośrednie między King’s Bounty a Heroes I.

Czy ktokolwiek w to grał albo widział na oczy? Podejrzewam o to tylko największych kolekcjonerów i fanów cie­ka­wos­tek w tej Grocie, czyli Acida i Alamara; ewentualnie jeszcze zapalonych fanów i kontynuatorów ich myśli, czyli Dark Dragona i Irhaka.

Uważam, że to mogą być dość ważne gry, robione przez tych samych ludzi, a część pomysłów, mechanizmów i gra­fik mogła się pokrywać z tymi z KB lub Heroes I. Przykład to powyższe pole bitwy z Hammer of the Gods. Poniżej zrzut z Anvil of Dawn – technologia wygląda na pośrednią między Might and Magic V a VI, tzw. „2.5D” (choć to ma wiele znaczeń), podobnie jak w starych Wolfensteinach i Doomach.



Zapraszam do dyskusji – co o tym wiecie, gdzie to wyczaić, jak w to zagrać i czy warto może zrobić o tym jakąś minikomnatkę w Grocie?

Nie chcę się chwalić, ale jestem całkiem zadowolony z tej wiadomości. To może nawet jedna z moich waż­niej­szych w ciągu ostatnich miesięcy, jak nie lat. Chyba pierwszy raz od dawna pojawia się jakaś „wiedza w nowym kie­run­ku” (wiem, że to nieskładnie) i inny temat niż tylko śledzenie wiadomości podsuwanych przez Ubisoft z jednej strony, a nieustraszonych modderów od VCMI, WoG-a i HotA z drugiej. Oby tego typu wiadomości i artykułów było więcej w Grocie. Jeżeli wiesz o czymś, o czym mało się mówi, a co może być ważne – chętnie się podziel.

desmond PW
22 listopada 2014, 08:59
Nigdy nie zdawałem sprawy, że Anvil of Dawn wyszło spod ręki JvC. Pamiętam, że swego czasu ta gra miała sporą kampanię reklamową jak na ówczesne czasy. Z wiadomych względów najciekawiej prezentuje się gra Hammer of Gods. Po krótkich poszukiwaniach http://www.abandonia.com/en/games/437/Hammer+of+the+Gods.html . (potrzebny dosbox do działania).

Demorator PW
22 listopada 2014, 11:59
Stary, ale miazga, dzięki za info!
Z tego co tu widzą to H1 było do pewnego stopnia cofnięciem się w rozwoju (samobiczowanie==true). Mamy tutaj bohatera który nie siedzi w namiocie i kolejkę tury - coś co zdawałoby się wprowadził Nivial do H5. Jest to niewątpliwie spora niespodzianka i dla mnie zagadka - czemu zrezygnowano z doskonałego wspomagacza strategicznego. Grafika, też mam wrażenie nieco milsza dla oka, ale jest ot chyba spowodowane tym, że zarówno tę grę, jak i H1 traktuję jako ciekawostkę i nigdy nie miałem dość serca, aby się w nią wciągnąć. Co do Anvil of Dawn, to myślę, że masz rację: grafika w połowie między 2 a 3d sprawia dobre wrażenie, ale myślę, że dla osób wychowanych na
mm6-8 (9,10) (w tym niestety mnie), jest czymś co robi to tylko przez chwilę. Bardzo żałuję, ale niestety chyba się nie zdołam przekonać do najstarszych gier NWC.

PS. Gratuluję znalezienia czegoś o czym ok 99,9% fanów w Polsce nie wie.

Tarnoob PW
22 listopada 2014, 16:36
Dziękuję za gratulacje i ciepłe słowa.

Zgadzam się, że Heroes I było pewnym atawizmem. Często uważa się, że bajkowy klimat Heroes I–II i MM1–5 to konieczność wymuszona przez technologie tamtych czasów. Jak widać na przykładzie Hammer of Gods i Anvil of Dawn – niekoniecznie. Można zrobić trawę i drzewa, które nie są za przeproszeniem oczoje…? Można. To samo można zrobić ze strojami postaci, miastami, interfejsem i czymkolwiek, a proporcje też mogą być ludzkie. To kwes­tia umiarkowanych, nisko nasyconych i często ciemnych kolorów. Ew. mogą być rozjaśnione (pastelowe) – tego mnie nauczył pan od informatyki w podstawówce, kiedy mieliśmy kolorować komórki w Excelu. Ża­ró­wia­s­te, nie­czy­tel­ne kolory – jak na palecie w paincie, w zakreślaczach, na starych stronach internetowych z ramkami albo w He­roes V – są po prostu za bardzo zdominowane przez jeden kolor, którego poziom jest równo w połowie, przez co nie jest ani ciemny, ani jasny.

Anvil of Dawn mimo wszystko ma kamerę 3D i można ją obracać we wszystkie strony, przez co jest bliżej MM6 niż MM5. Na tamtej stronie, gdzie wytrzasnąłem ten zrzut, jest też inny, pokazujący jak można podziwiać widoki z oddali, stojąc na wysokim punkcie – co było średnio możliwe nawet w MM6–8, gdzie wszystko nagle „wyrastało” przed graczem przy lataniu.

Alamar PW
22 listopada 2014, 20:19


Brawo Tarnoob, naprawdę odkryłeś Amerykę. :P

Osobiście zapraszam do zapoznania się z poniższymi tematami (po angielsku);

Inne gry NWC
Spis tytułów
Pewna kolekcja

Morglin PW
23 listopada 2014, 12:50
desmond:
Nigdy nie zdawałem sprawy, że Anvil of Dawn wyszło spod ręki JvC.
Nie wyszło, grę stworzyło DreamForge Intertainment, NWC było tylko wydawcą. Podobnie z Hammer of the Gods, które jest dziełem Holistic Design.

Dla zainteresowanych - artykuł o NWC z angielskiej Wikipedii.
temat: Inne gry NWC i JVC - Hammer of the Gods i reszta

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel