Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Komnata Cieni (Heroes VII)temat: [Ankieta] Armia dla ciemniaków (Loch)
komnata: Komnata Cieni (Heroes VII)
Którą armię mrocznych elfów wybierasz?
Ostrze z Cieni (29)
 
 54%
Tysiąc Oblicz Malassy (25)
 
 46%
(głosowanie zakończone)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 ... 9 - 10 - 11

Dofcio PW
1 listopada 2014, 07:22

Szkoda że wybrali taki sposób głosowania. Według mnie, powinno być kilkanaście jednostek do wyboru, każdy miałby 8 głosów (3 trzon, 3 elita, 2 czempioni). Z każdego poziomu wybrano by odpowiednią ilość najczęściej wybieranych jednostek.

P.S. : Mój perfekcyjny skład:

Trzon:
-Zabójca
-Troglodyta
-Obserwator

Elita:
-Bezimienny
-Mroczny jednorożec
-Minotaur

Czempioni:
-Czarny smok/Hydra (mam nadzieje że będzie zatruwała)

Górski PW
1 listopada 2014, 10:23
Ja głosuje na Tarczę Ciemności. Według mnie jest najbliższa do Lochów z heroesa 1-3.

mr_R PW
1 listopada 2014, 11:26
Defcio podoba mi się twój line-up ale zamieniłbym miejscami hydry i bezimiennych

Nicolai PW
1 listopada 2014, 11:27
@Dofcio: Pisałem o tym już tutaj, ale jak słusznie zauważył Nerevar wtedy mógłby być problem z balansem, bo co byłoby jakby gracze wybraliby samych nielotów albo zapomnieliby o łucznikach? Mało prawdopodobne, ale wyeliminować się tego nie da. Chociaż w sumie to w obecnej formie takie coś jest bardziej prawdopodobne, Siła Lasu swego czasu prowadziła podczas wyborów w Sylwanie.
Co do idealnego zestawu to nawet nie spróbuję zrobić takiego zestawu, bo w Elicie nie jestem w stanie wybrać trzy najbardziej pasujące według mnie jednostki.

Bacus PW
1 listopada 2014, 12:09
Przeczuwałem, że kiedy Ubi rzuci nam line-up'y, to rozpocznie się burzliwa dyskusja, która opcja ma sens, dlaczego wszystkie są beznadziejne i w ogóle. Każdy setup ma jednostki wybitne i tandetne. W Ostrzu mamy genialnych Bezimiennych, ale te kuce są dla mnie zagadką, czy to wypali? Mnie jakoś Koszmar bardziej kojarzy się z Inferno lub Nekropolis.
W drugim setupie mamy Meduzy, za którymi osobiście mi nie tęskno, no i bardziej pasują mi do Sanktuarium w koncepcji Ashanu (kto wie, może powrócą w dodatku?) no i ten konstrukt, który tak samo jak kuc jest wielką niewiadomą.
Trzeci setup jak wcześniej pisałem, mi podoba się najbardziej. Gdyby Bezdusznego zastąpili Bezimiennym to byłoby cudo. To, że setup jest defensywny mi osobiście odpowiada (powinny być 2 frakcje ofensywne, 2 defensywne i 2 zbalansowane).

Mimo, że dopiero jeden dzień głosowania za nami to finał raczej pewnikiem będzie między 1000 twarzy, a Ostrzem.

Travis PW
1 listopada 2014, 12:18
Swój głos oddałem na Tysiąc Twarzy Malassy, ten skład wydaje mi się niemalże idealny, zamieniłbym tylko golema, bo w sumie jest on jedną wielką zagadką i jakoś średnio widzi mi się w Lochu, no ale..
Wracając do Meduzy to jej kwestia była już poruszana w Ashanie, mianowicie w DLC do Heros VI, pt. Piraci Dzikiego Morza. Tam mamy ukazaną co prawda przekolorowaną wersję koralowej kapłanki, no ale to inna kwestia. Gra informuje nas, że jedna z nag zaczęła oddalać się od smoczycy wody na rzecz Malassy. Myślę, że przez te 200 lat takich nag, które zmieniły wiarę jest znacznie więcej i stąd możliwość pojawienia się meduzy w Lochu.

Eternal PW
1 listopada 2014, 12:39
A ja się pokuszę o podyktowanie line-upu idealnego lochu.
Podstawa:
Zabójca (czy będzie strzelał, czy nie, nie dadzą rady go schrzanić), Ważka czy inny wężowaty (lepszego następcy harpii raczej nie znajdą, a już na pewno nie są nim krwawa dziewica albo troglodyta) i lurker (I like it!)
Elita, skoro nie lubią jaszczurzych jeźdźców tak bardzo, że proponują księżniczkę Lunę i naburmuszonego golema:
Minotaur (klasyk), mantykora (świetny latacz) i Bezimienny (mag pierwsza klasa, może nawet strzelać energią psioniczną czy coś). Nowej, oszpeconej wersji meduz mówię nie.
Czempioni: rzecz jasna smok i hydra.
Idealne, nie?

Zehir-12 PW
1 listopada 2014, 12:53
@Eternal!
Pozwól, że ci wyjaśnię moją rozbierzną z pozoru opinię. Wtedy chodziło mi o to, że wygrywał zestaw ze słabymi jednostkami, a spora część ludzi głosowała na niego bo był ofensywny. Teraz powiedziałem sam, że nie wybieram tej opcji,bo jest defensywna, ale to nie był jedyny czynnik, który na to wpłynął. Patrzyłem też na jednostki. Wolę po prostu meduzę od mantykory, a to, że trzeci wariant jest defensywny jedynie potwierdziło moją opinię. Poza tym ciągle jestem przeciwny temu, co robi Ubi. Na oficjalnej stronie pisałem z 3 razy, żeby sami wybrali typ strategii danej rasy, po tym jak my byśmy zagłosowali patrząc jedynie na jednostki :P Kiedyś lubiłem mantykorę, ale w H6 ją skiepścili moim zdaniem.

Viking PW
1 listopada 2014, 12:55
Oto nieoficjalne arty jednostek, jakby ktoś ich jeszcze nie widział ^^
Część jednostek to niestety powtórzenia z H6, al e i tak daje to ładny obraz tego, między jakimi opcjami wybieramy :)

Ostrze: http://i.imgur.com/BKPXyY4.jpg
Tysiąc Twarzy: http://i.imgur.com/HV6VI0u.jpg
Tarcza:http://i.imgur.com/w4mlCFn.jpg

Zehir-12 PW
1 listopada 2014, 12:58
Ten cały konstrukt wygląda nieźle :P

@Viking
A gdzie to znalazłeś?

Matikun PW
1 listopada 2014, 13:21
Ale to wszystko jest fanowskie :P. Wszystko może być totalnie inne, przede wszystkim hydra, która jest walkerem, a nie lataczem.

Viking PW
1 listopada 2014, 13:33
Znalazłem te arty w komentarzach pod oficjalnym głosowaniem. Wiem, że to prace fanowskie, ale one raczej mają dać lepszy obraz wariantów armii Lochu niż same nazwy jednostek.

Tarnoob PW
1 listopada 2014, 15:39
Cytat:
Szkoda że wybrali taki sposób głosowania. Według mnie, powinno być kilkanaście jednostek do wyboru, każ­dy miałby 8 głosów (3 trzon, 3 elita, 2 czempioni). Z każdego poziomu wybrano by odpowiednią ilość naj­czę­ś­ciej wybieranych jednostek.
Dzięki Nicolaiowi wiemy, że to szczególny sposób głosowania:
– wielu zwycięzców – coś jak obsadzanie rady albo parlamentu
– głosowanie na wiele opcji – bo zaznaczasz więcej niż jednego stwora
Ten system głosowania ma mnóstwo odmian i sposobów zliczania głosów. Ma też pewnie swoje paradoksy – nad którymi trzeba się dobrze zastanowić.

Uważam, że bez sensu jest głosowanie na jednego, konkretnego stwora – oni nie są posłami, żeby ze sobą ry­wa­li­zo­wać i wybrać „najlepszego” stwora. One spełniają różne funkcje i mają do siebie pasować. Dlatego tak naprawdę wybiera się podzbiór. Ze szkolnej kombinatoryki wiadomo, że 8-elementowych podzbiorów z puli n-elementowej jest (n po 8) = n!/8!/(n-8)!, czyli rośnie jak n^8 z rozmiarem puli – bardzo gwałtownie. To sprawia, że liczba opcji jest ol­brzy­mia. Trudno się w tym połapać.

Mamy to szczęście, że w wypadku głosowań o stworach nie interesują nas żadne kwestie geograficzne – dlatego znika podział na okręgi jak w wyborach politycznych. To zawęża trochę możliwe rozwiązania.

Ktoś mógłby napisać o tym licencjat z matmy, politologii, zarządzania albo ekonomii. :-P

EDIT: Po zobaczeniu artów jestem zdania, że każdy zestaw jest dobry. :-)

Viking PW
1 listopada 2014, 15:47
@Tarnoob Arty są w zdecydowanej większości zH5 i H6, ciekawi mnie tylko skąd wzieli troglodytę, Obieżyświata i Hydrę. Ubi pewnie coś innego wymyśli, ale można popatrzeć jak line-upy będą się prezentować. mi to dość mocno pomogło w wyborze ^^

Eniphoenix PW
1 listopada 2014, 16:10
Po zapoznaniu się z dostępnymi opcjami stwierdzam, że nie wiem co wybrać. Żaden z trzech wariantów armii Lochu mi się nie podoba.

W pierwszym mamy dwie jednostki typu "hit-and-run". Po co? W ten sposób zatraceniu ulegnie wyjątkowość tej zdolności, zwłaszcza jeśli w Twierdzy zjawią się harpie. Co do tego jednorożca cienia... sam pomysł nie jest zły, ale wygląda to na wciskanie jednorożca na siłę do gry. Poza tym nie podchodzi mi koncept teleportującego się zwierzęcia kopytnego :P .

Z kolei druga opcja daje nam konstrukty - niezbyt moim zdaniem pasujące do ogólnej koncepcji zamku Loch. Meduzy za to pasują świetnie same w sobie, ale w świecie Ashan są podgatunkiem nag - stworzeń morskich, co nieco gryzie się z przypisaniem ich do podziemnego miasta (choć tę kwestię jakoś można wyjaśnić). No i boli mnie tutaj brak obserwatorów, którą to jednostkę zawsze lubiłem.

Trzeci wariant ma jak dla mnie najlepszy trzon, w elicie tylko bezduszne konstrukty mi trochę nie leżą... ale to niestety wariant defensywny, a taki styl gry kompletnie nie pasuje do miasta Loch i do mrocznych elfów. Ta opcja nie byłaby dobra.

Cóż. Przez ten post wyszedłem zapewne na malkontenta, który zawsze znajdzie powód, żeby się czepić :P . Ale co poradzić, takie moje odczucia. Póki co głosuję na Tysiąc Oblicz Malassy. W tym line-upie najmniej jest rzeczy, które mi nie pasują...

Garett PW
1 listopada 2014, 16:33
Eniphoenix:
Meduzy za to pasują świetnie same w sobie, ale w świecie Ashan są podgatunkiem nag - stworzeń morskich, co nieco gryzie się z przypisaniem ich do podziemnego miasta

Meduzy to nie podgatunek nag, tylko zbuntowane Koralowe Kapłanki, które wyznają "zły" aspekt Shallasy, czyli Niszczycielkę Okrętów. Zapewne w kampanii uraczą nas krótką historyjką, jak to mroczne elfy zawiązały z nimi sojusz.

Douger PW
1 listopada 2014, 17:58
Mój ideał byłby taki:

-Oczy -strzelec, latacz
-Troglodyta -tank
-Furie -hit and run
-Meduza -strzelec, magia
-Mantykora -latacz, jakiś debuff
-Jaszczurowy Jeździec-szybki ofensywny ze zdolnością uderzania wszystkich po drodze
-Hydra -atak dokoła, trucizna albo regeneracja
-Smok -latacz

I mamy OP Dungeon wspomagany silną magią. Minusem byłyby małe przyrosty.

Sobieski PW
1 listopada 2014, 20:58
Zaskakujące jest to, że osoby, które były przeciwne Feniksowi, ponieważ w uniwersum Ashan nie pasuje do Sylwanu, lecz jako neutralny stwór związany z Ashą, są za tym, aby teraz Meduza znalazła się w Lochu, mimo że w tym samym uniwersum nagi (bo tym jest Meduza*) są związane z Shalassą czyli Sanktuarium.

* Koralowa Kapłanka po zmianie imienia na Meduza, pozostaje nagą, a nie staje się Mrocznym Elfem, Bezimmiennym czy innym podziemnym stworem.



Mimo że to głosowanie jest bardziej różnorodne** od poprzedniego, to w odróżnieniu od tamtego, gdzie od samego początku miałem faworyta w tym takiego nie mam, pewnie dlatego, ze w każdym czempioni są tacy sami, przez co wszystkie opcje wydają się podobne. Mimo wszystko zagłosowałem na Ostrze z Cieni. Po pierwsze, dlatego że Loch zawsze wydawał mi się bardziej ofensywny od Sylwanu. Po drugie, dlatego że w każdym mieście według mnie powinna się znaleźć jedna (i właściwie tylko jedna) jednostka związana ze swoim bóstwem, w przypadku Lochu jest to Mroczny Elf i Bezimienny, a taki wybór daje mi tylko wariant ofensywny.

** W poprzednim głosowaniu z 12 jednostek 4 były zaklepane i z pozostałych 8 wybieraliśmy 4. W tym głosowaniu z 13 jednostek 3 są zaklepane i z pozostałych 10 wybieramy 5.



Co mi się nie podoba w tych wariantach? We wszystkich wariantach trzon i czempioni są dla mnie bez zarzutu. Jedynie elita w każdym wariancie trochę mi podpada. W ofensywie jest to Jednorożec Cienia, w defensywie Obieżyświat, a w równowadze Obieżyświat i Meduza. O ile Jednorożec Cienia mi aż tak bardzo nie przeszkadza, a skoro mamy w Lochu zwierzoluda to i konstrukt może być, to Meduza po prostu tu nie pasuje. Powinna siedzieć pod wodą w Sanktuarium. Po zamianie Jednorożca Cienia na Mantykorę zestaw ofensywny byłby zestawem idealnym.

Nicolai PW
1 listopada 2014, 21:32
Garett:
Zapewne w kampanii uraczą nas krótką historyjką, jak to mroczne elfy zawiązały z nimi sojusz.
Pewnie tak, są już dwie podfrakcje Nag. Jedna pustynna, druga śnieżna. Można więc dać podziemną, ale to wszystko jest grubymi nićmi szyte.
Sobieski:
Zaskakujące jest to, że osoby, które były przeciwne Feniksowi, ponieważ w uniwersum Ashan nie pasuje do Sylwanu, (...), są za tym, aby teraz Meduza znalazła się w Lochu, (...).
Właśnie przez wygraną zwolenników ofensywnego Sylwanu i ich nietrafionych argumentów przestałem się przejmować.

Vexes PW
1 listopada 2014, 22:49
@Sobieski
Mam to samo zdanie. Co ciekawsze podoba rzecz miała miejsce przy wcześniejszym głosowaniu. W Heroes VI ludziom nie podobało się, że Sanktuarium ma dwa duszki i nie ma latacza/teleportera a potem wybrali to samo dla Sylvanu do Heroes VII. A teraz ten Bogu winny Feniks który niby nie pasował do Sylvanu bo był księżycowy, choć jeleń też był księżycowy i wygrał(WTF?) mało tego teraz nagle meduza(naga) która jest powiązana z Shallasą(jej złą częścią ale jednak) znajduje się w mieście Mallasy i wszyscy temu przyklaskują. Gdzie tu logika? Najlepiej będzie jak po wyjściu gry nagle wszyscy będą narzekać że w sylvanie dwa duszki i brak teleportera/latacza a w lochu(o ile wygra co mam nadzieje że się nie stanie) meduza która powinna być w Sanktuarium.
Co do line-upu wybrałem Ostrze z tego samego powodu co Pan Sobieski i tak samo uważam że jeśli zmienić by konika na mantykorę to był by to dla mnie line-up doskonały :)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 ... 9 - 10 - 11
temat: [Ankieta] Armia dla ciemniaków (Loch)

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel