Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Baszta Czempionów (Duel of Champions)temat: Ogólnie o grze
komnata: Baszta Czempionów (Duel of Champions)
strona: 1 - 2 - 3 - 4

Acid Dragon PW
30 września 2012, 19:57
Tego typu sytuacje już zaczynają mnie wqrzać :P.
Dla niewtajemniczonych przypomnę - gram Przystanią.

Po raz kolejny w pakiecie nie dostałem ANI JEDNEJ karty przystani. Co więcej "epickiego" Atroposa z Nekropolii dostałem już DRUGI raz (mam też Banshee i "rzadzkie" karty nekropolii, poza Smokiem -_-).

Jeśli przyjąć, że szansa wylosowania karty z każdej frakcji jest taka sama, to prawdopodobieństwo, że w zestawie 8 kart nie znajdzie się ani jedna karta Przystani wynosi ok. 12% (biorąc poprawkę na karty neutralne).
Dla zestawu 12 kart to prawdopodobieństwo maleje do ok 5%.
Szansa, że w dwóch losowaniach pod rząd wystąpią obie sytuacje - jak łatwo policzyć - wynosi 0.6%.

Więc albo mam cholernego pecha, albo twierdzenie, że dobór kart w grze jest losowy to g...uzik prawda.

Dark Dragon PW
30 września 2012, 20:08
Obstawiałbym pecha, ale dla pewności zapytam gdzie trzeba ;)

Agon PW
30 września 2012, 20:12
Spróbuj jeszcze raz, to tylko pech. Przecież nie mogą oszukiwać fanów, prawda?

TopFunny525 PW
30 września 2012, 20:20
Acid, jakiś czarnoksiężnik musiał rzucić na ciebie 2x zaklęcie pech, przez co masz - 20 do szczęścia :P. Spróbuj jeszcze raz :).

EDIT :

Kilka razy mi się tak zdarzyło, czasami dostawałem same jednostki twierdzy, zamiast Przystani :P.

Mosqua PW
30 września 2012, 20:30
Ja miałam tak przez całą zamkniętą betę, a z otwartej to "dodatkowe paczki" dla tych co w becie grali, też nie dały mi nic porządnego dla mnie. Po pewnym czasie to, że nie rozwija się swojego decka mnie znudziło, co spowodowało odejście od tej gry.

Nerevar PW
30 września 2012, 20:42
Weź tylko poprawkę na to, że losujesz de facto nie 8 kart, a 5 (bo w heroic packach 3 karty zawsze pochodzą z tej frakcji, co wylosowany bohater). ;)

Co oczywiście nie zmienia faktu, że system mało pasuje na losowy - zbyt często są takie właśnie sytuacje, że nie dostaje się absolutnie nic dla siebie...

Dark Dragon - myślisz, że jeśli kantują, to przyznają się do tego? ;P

Chrostek84 PW
15 października 2012, 10:36
Witam . Mam pytanie. Czy obecna wersja DoC to już wersja finalna czy jeszcze wersja beta ?

TopFunny525 PW
15 października 2012, 11:45
Chrost:
Witam . Mam pytanie. Czy obecna wersja DoC to już wersja finalna czy jeszcze wersja beta ?

Open Beta, prawdopodobnie ma trwać do listopada.

Falvin PW
10 stycznia 2013, 00:05
W komentarzach pod newsem o karcie świątecznej pytaliście o możliwość zdobycia świątecznej wersji obozowiska. Wpiszcie ten kod: M3R1-XMAS-2YOU-FROM-D3VS

Azon PW
10 stycznia 2013, 03:20
stokrotne dzięki, Falvin. Działa :).

Demrenfaris PW
23 marca 2013, 22:38
Ja był bym za tym żeby karty latające były troszkę słabsze albo nawet takie same ale żeby kartę latającą zaatakować ją kartą latająca albo strzelajacą... a nie kartami które walczą wręcz.

pz2709 PW
11 kwietnia 2013, 19:21
Hej Aayren. Podoba sie to malo powiedziane. Przepadlem na amen. Dotychczas gralem w WoTa i WT ale to wlasnie M&M bedzie moim ulubionym pozeraczem wolnego czasu. Do tej pory nigdy nie mialem stycznosci z karciankami i widze ze wiele stracilem. Gram Przystanią :)

PS Pozdrawiam wszystkich, moj pierwszy post na forum. Ucze sie dobierac karty do talii ;)

jollo PW
12 kwietnia 2013, 22:13
Czy mi się wydaje, czy jest problem z serwerami? Jest godzina 22 i co chwila gra laguje, teraz właśnie mi się zawiesiła... Może to ma związek z ostatnimi atakami na ubisoft, hm.

Dark Dragon PW
12 kwietnia 2013, 22:39
Trwają obecnie prace konserwacyjne...

MeloTV PW
4 maja 2013, 22:52
Nie miałem pojęcia gdzie wrzucić, jednak ostatecznie wybrałem ten temat. Mam nadzieję, że nie będziecie mieli mi za złe jeśli podzielę się z wami linkiem do mojej nowej serii na youtube, w której gram w Duel of Champions.

http://www.youtube.com/watch?v=kyCrQDAMYHo

Zapraszam do oglądania jeśli ktoś jest chętny, jestem początkujący więc na pewno trochę zabawię na tym forum.

Hayven PW
10 maja 2013, 19:31
Witam wszystkich!

Niedawno w komentarzach do nowin pojawiły się dyskusje na temat różnych bohaterów i frakcji - jedni uważają jedne frakcje za przepakowane, inni (zwykle ci, co nimi grają) dostrzegają w nich same wady.

Ponieważ dalszy offtop w komentarzach został zakazany, to tutaj będziemy rozmawiać na te tematy :)

Zacznijmy może od jednej z najbardziej kontrowersyjnych kart - Ariany.

Co zaważa na jej sile?

Po pierwsze, różnorodność strategii - mimo że każdy ma swoją własną, a i każdego bohatera można wykorzystać na różne sposoby, to właśnie Ariana jest najbardziej nieprzewidywalna.

A oto najpopularniejsze strategie - i weź człowieku zgadnij, co zamierza zrobić twój oponent:

A. 3/6/1

Bohaterka inwestuje ciągle w magię i w magię, rzuca Kamienne Tarcze, Roje Insektów i Trzęsienia Ziemi - potem dysponuje zaklęciami takimi, jak Komu Bije Dzwon, Mroczne Odbicie, Władca Marionetek... Później wystawia multum Wampirów i Lamasu, jednak wówczas przeciwnik zazwyczaj nie ma wystarczającej liczby kart i klapa. Co więcej, Ruiny Shantiri pozwalają odzyskać utracone zaklęcia z cmentarza. Koleś leży.

B. 3/6/1 (również)

Tutaj jest nieco inaczej. Wystawiony zostaje Szkielet - Plagi albo Księżycowego Jedwabiu. W następnej turze leci wampir lub (rzadziej) nad wyraz żywotna lamasu. To nie koniec. Rzucany Zostaje Rój Insektów albo dwa trzęsienia ziemi - i koniec. Magia się podnosi, wchodzi na najwyższy poziom, pozwalający przejąć kontrolę nad polem bitwy... a potem potworko-spam + umiejętnie wykorzystany specjal i przeciwnik leży.


C. 4/6/1

Początek taki sam lub podobny (bez wampira) jak poprzednio. Z tym że, kiedy nam nie pozostaje już prawie nic na polu bitwy, a przeciwnik przejmuje kontrolę nad naszymi stworzeniami za pomocą Władcy Marionetek, rzuca on Lisze Neofitów i Arcylisze. Co więcej, wykorzystuje tutaj często Przekleństwo Zaświatów, a wydarzeniami są Tygodnie Dzikich Dusz, co mocno podnosi atak Arcyliszów. Po paru turach rozpaczliwej obrony, oponent Ariany ginie.

Co powiedzieć? Najskuteczniejsza metoda obrony dla wszystkich trzech strategii znacząco osłabia naszą talię w walce z innymi frakcjami - mówię tu o Czystości, skądinąd rzadko kiedy przydatnej przeciwko Arianie 1001+ oraz Ochronie Przed Ciemnością - która rzadko się trafia, a i również jest bardzo nieprzydatna przeciwko innym frakcjom, niż Necro, a nawet przeciwko Nergalowi czy też rzadko korzystającemu z magii Fleshbane'owi. Co więcej, z kart tych skorzystać może tylko Przystań (nie wszyscy) lub Sanktuarium (też nie wszyscy).

A, jeszcze jedno - takie zestawy potrafią skompletować jedynie gracze z nieludzkim fartem, płacący prawdziwą kasą bądź posiadający niezwykle wysoki (np. 100.) level.

A Wy jak uważacie? Czy to, co napisałem, to bzdury czy święta prawda? Jak to wygląda z punktu widzenia tych, którzy grają Arianą? Może jest jakiś sposób bronienia się przed tym (nie chciałem kombinować, bo już choćby za to, co napisałem, możecie mnie zlinczować :P?

Zapraszam do dyskusji!

buko22 PW
10 maja 2013, 20:23
Witam jestem tu nowy.
Poniekąd masz rację. Jak zaczynałem przygodę z Herosami to wkurzające było trafianie na Arianę.
Wad ma mało, to fakt, ale taktyki oparte na wieży, cyklopie czy pao i zakończeniu walki w jednej turze są jak najbardziej trafione.
Wspominasz o rzadkiej karcie :Ochrona przed Mrokiem. Była swego czasu w otchłani, można było ją nabyć. A teraz, właśnie dzisiaj, jest epicki stwór, który jest na Arianę idealny. Wraz z tajemną obroną robią duży problem Arianie. Ale zawsze da się z niego wyjść, jak z każdego zagrania przeciwnika.
Kieran jest dość dobrym bohaterem na Arianę - portale, mroczne odbicie już takie skuteczne nie jest, bo jednostka ginie po zadaniu obrażeń bohaterowi.
Sporo grałem Nergalem i muszę powiedzieć bardzo dobrze walczyło mi się właśnie z nią. Mało kto gra Kal Azaarem, a jest porównywalny.
Zdecydowanie najgorzej gra się orkami na szał:)
28. będą nowe karty, nowe możliwości i bardzo dobrzy bohaterowie.
Pozdrawiam Kamil.

Pacuszek PW
10 maja 2013, 22:02
No to ja stanę w obronie Ariany, ktoś musi :x

Przede wszystkim: te 3 "taktyki", które opisałeś, na moje oko wyglądają tak samo, z tym że w 3 jest o 1 punkt siły więcej w statach. Każda z nich różni się drobnymi szczegółami, ale koncepcja pozostaje tam sama - przetrwać do late game i przejąć kontrolę nad stołem gry.

Co do tej pierwszej - jeszcze się nie spotkałem z Arianą, która nie wystawiałaby potworów na początku, jeno spamowała zaklęciami. Ba, mimo że bym chciał, to nie w każdej walce zdarza się sytuacja że do ręki dostajesz tyle [I]nsect [S]warmów, [E]arthqueke'ów i [S]tone [S]hieldów, że możesz co turę spamować, którymś z tych zaklęć. Osobiście, jestem w siódmym niebie, jak mi się trafi 1x [E] i 1x [IS] (albo najlepiej 2 [IS]).

Druga taktyka: Nie widzę różnicy między tą a pierwszą.

Trzecia taktyka: Widzę drobną różnicę - 1 punkt siły więcej. "Co więcej, wykorzystuje tutaj często Przekleństwo Zaświatów" że niby co, że w tych 2 poprzednich taktykach ten spell nie występuje? Myślę że tak samo często_i w tych samych okolicznościach...

Przejdźmy teraz do samych kart. Postaram się omówić wszystko tak dokładnie, jak tylko potrafię:

Szkielet Plagi - poważnie, boisz się potworka z atakiem 1? Ja zazwyczaj ich olewam i daje im mnie bić, za to skupiam się na forsowaniu innych linii...

Ruiny Shantiri - kolejna karta, do której nie idzie się przyczepić, bo jest bardzo zbalansowana - wymaga odrzucenia spella, jeżeli chcemy wziąć spell. To prawda, w odpowiednim miejscu i odpowiednim czasie może uratować dupę, ale nie raz miałem sytuację w late game, że miałem Shintari, masę spelli na cmentarzu i żadnego w ręku na podmianę...

Stone Shield - trzeba być jest naprawdę mało ogarniętym, żeby w early game wystawiać jakiekolwiek jednostki zaraz po tym jak Ariana wystawi Stone Shielda. Jak tylko widzę, że na moim polu walki są ze 2 potworki, u Ariany żadnego i pada z jej strony Stone Shield, nie wystawiam nic i zbieram karty na kontratak, bo jeżeli zdejmie Ci potwory paroma [IS] albo [E] to nie będzie miała punktów akcji żeby sama coś wystawić - wtedy robisz to ty. Umiarkowanie, oczywiście.

Komu Bije Dzwon - ten spell posiada nie każda Ariana (osobiście go nie lubię) i jak już, to korzysta się z niego jako ostatniej deski ratunku. Jeżeli Ariana jest zmuszona żeby go użyć, to znaczy, że osłanianie się potworami jest bezużyteczne i/lub nie ma żadnych ofensywnych spelli, żeby go użyć.

[P]uppet [M]aster - tutaj to już przeceniasz ten spell tak bardzo, że aż kwas wylewa się z ekranu... wydaje mi się, że po prostu nie wiesz, jak grać przeciwko Arianie. Jeżeli ktoś widzi, że jest 5/6/7 kolejka, to kompletną głupotą byłoby w tym momencie wystawić jakiegoś badassa za 6 punktów akcji, bo wiadomo że jest ryzyko instakilla albo właśnie [PM]. Poza tym, [PM] jest bardzo drogą kartą_i jeżeli przeciwnik np. w early game zdąży wystawić 4 potwory o wymaganej sile, powiedzmy, 3, to gdzie jest opłacalność używania [PM] na którymkolwiek z nich?

To, co przed chwilą napisałem, to zresztą klucz do wygrania każdej bitwy vs Ariana. Nie wystawiać żadnych mocnych kart (chyba, że mamy pewność, że większość instakilli albo [PM] już zużyła, tudzież ma za mało kart w ręku, żeby skutecznie się obronić), tylko umiarkowanie wystawiać te o wymaganej sile 1, 2, 3 i od biedy 4. Myślicie że czemu Kieran jest na nią taki dobry? Bo niby na czym mam użyć [PM]? Na gryfie_albo jakimś kuszniku? A jak się boisz [IE] albo [E], to nie wystawiaj 5 jednostek o 4HP naraz, tylko wystaw 2. Nawet jeżeli zostanie Ci połowa punktów akcji, wykorzystaj je, żeby dobrać kartę, skorzystać z eventów, itp. Ostatnio gram tylko Fleshbanem i gra przeciwko Arianie to dla mnie pikuś. Być może dlatego, że grałem nią większość czasu i nauczyłem się jak ją kontrować. Wbrew pozorom da się_i nie trzeba mieć żadnych specjalnych kart.

Ale wróćmy do rzeczy: z tym potworko-spamem też trochę przesadziłeś, bo (jeżeli uwzględniamy, że deck składa się z 59 kart) albo ma się w decku mnóstwo late'owych spelli, typu 4x [PM] czy 4x Przekleństwo Zaświatów_albo potworków, którymi można spamować. Nie można zrobić i tego, i tego... a jeżeli grając przeciwko Arianom spotykasz się i ze spamem potworków i z wysokopoziomowymi zaklęciami, to znaczy że to Ty robisz gdzieś błąd, a nie Ariana jest przegięta :x

Moim zdaniem Ariana to jedna z naprawdę niewielu championów w tej grze, która wymaga potężnego skilla. A już na pewno potężnej talii. Większość kart musi w niej być zielonych i niebieskich - ze spelli tylko Stone Shield jest biały... Sam mam 42 level i wciąż brakuje mi wielu kart do niej (to jest między innymi główny powód, dla którego przesiadłem się na Fleshbane'a). A bez pełnego decka ta synergia pomiędzy każdą poszczególną kartą nie jest taka dobra i często można utknąć w miejscu, w którym nie ma się co do zrobienia (w takim właśnie wypadku ostatecznym ratunkiem jest Komu Bije Dzwon).

Zatem w wersji tl;dr - Ariana jest ok, tylko trzeba się nauczyć grać przeciwko niej. Nie jest OP pod żadnym względem, jej pasywka jest droga i nie do wykorzystania w early, więc trzeba się wykazać nie lada sprytem, jeżeli się chce przetrwać ten etap i dotrwać do late, gdzie jest się najmocniejszym. Rzekłem.

PS. Pewnie coś ominąłem i na temat czegoś się nie wypowiedziałem, ale już nie ogarniam od tego pisania, więc najwyżej dopisze w nowym poście...

Azon PW
11 maja 2013, 01:29
Czy nie uważacie, że upiór pustki jest nieco zbyt tani? rzucając go mało, że zabieramy przeciwnikowi 3 pkt. życia to jeszcze zużywamy jeden atak jego stwora, ponieważ nie ma właściwie wyboru i musi wcześniej czy później ubić. Ewentualnie zużyć zapłon lub wieczną zimie (lub podobne zaklęcie), ale zazwyczaj nie warto czekać aż ta karta się pojawi bo upiór będzie przesuwany razem ze stworzeniem przeciwnika. Można by było tez zmienić jego umiejętność na "zadaje 3 pkt. obrażeń bohaterowi podczas którego tury zostało zabite" - wtedy można by nieco pokombinować a również rzucając go trzeba by się nieco zastanowić, czy na pewno warto. Powinno być jak najmniej kart przydających się bez względu na okoliczności.

Hayven PW
11 maja 2013, 08:13
Największym problemem jest to, że nie wiemy, czy Ariana w danym momencie rzuci [IS], czy [PM], czy jeszcze inne zaklęcie, czy też walnie kombosem [SS] + Komu Bije Dzwon (fakt faktem, że spotkałem się z tym tylko raz...) :(

A, i jeszcze jedno: powiedz mi, jak u cholewki mam nie wystawiać na pole bitwy co najmniej 5 istot naraz, kiedy ona rzuci dwóch Wampirzych Rycerzy?!

Z tymi czterema egzemplarzami każdego zaklęcia, to może trochę przesadziłem, no bo wtedy gdzie stwory...

Czyli nie próbować szturmować za pomocą Poborców Dziesięciny, tylko spokojnie przejść do defensywy?

Mówisz, że przeceniam [PM]. Błąd. A to dlatego, że już wtedy, kiedy będę w defensywie, koleś z Arianą może przejąć kluczową jednostkę i wszystko mi rozwalić. Z drugiej strony, Przekleństwo Zaświatów równie dobrze może wszystko rozwalić. Mi się zawsze wydawało, że trzeba zdobyć przewagę wcześniej (niemożliwe jeśli gościo ma dwa [E], albo [IE], a do tego wystawia przewrednego Rycerza Wampirów, którego trzeba (a może i nie?) jakoś skontrować.

Ariana zawsze Cię czymś zaskoczy. A nie ma sytuacji, której żadne zaklęcie Ariany nie odwróci - poza totalną dominacją (tejże bohaterki...) na polu bitwy...
strona: 1 - 2 - 3 - 4
temat: Ogólnie o grze

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel