Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczy się:
   Kuririn
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Cytadela Mocy i Magii  (Might and Magic)temat: [przyklejony] Modyfikacje do MM
komnata: Cytadela Mocy i Magii (Might and Magic)
strona: 1 - 2 - 3 ... 5 - 6 - 7 - 8 - 9

Shael PW
16 maja 2012, 16:42
Panie Ginden coś żeś Pan zrobił nowego do MM7?:) a ten stary modzik do VII można jakoś pobrać?

Narsil PW
19 lipca 2012, 15:56
Mma problem z Maestro Modem do MM7. Instalacja przebiega bezproblemowo, ale nie instalują mi się nowe rasy i klasy. A dokładniej, portrety zmieniają się na nowe, ale przy tworzeniu drużyny nadal mam gobliny i krasnoludy w miejsce orków i drowów oraz kapłanów i wojowników zamiast barbarzyńców i krzyżowców. Moda instaluję na czystą, angielską wersję MM7. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? (temat poświęcony Maestro Mod na Celestial Heavens nie wspomina o takowym)

Kirin PW
19 lipca 2012, 21:18
Myślę, że to wina programu "New_class.exe", który teoretycznie ma powodować te zmiany. Całkiem prawdopodobne, że potrzebuje on do swojego działania pewnego pliku, którego brakuje - a przynajmniej tak było w moim przypadku. Problem można rozwiązać wgrywając rozszerzenie MMExtension w wersji rozpowszechnianej przez autora, w której to uwzględniono skrypt wywołujący odpowiednie zmiany.

Narsil PW
20 lipca 2012, 12:22
Faktycznie, problem może leżeć w pliku New_class.exe - po uruchomieniu go, włącza się on dosłownie na ułamek sekundy i zamyka się. Ściągnięcie MMExtension i wypakowanie go do folderu z grą nie pomogło.

Kirin PW
20 lipca 2012, 17:25
Aby MMExtension działało poprawnie, potrzebujesz patcha GrayFace'a. Jeśli natomiast już go masz, to weź pod uwagę to, że zmianie i tak ulegają tylko możliwości poszczególnych klas do nauki danych umiejętności na odpowiednim poziomie, zaś początkowy rozkład umiejętności i cechy zostają tak jak były, co może na pierwszy rzut oka dać wrażenie, że nic się nie stało.

Narsil PW
21 lipca 2012, 12:46
Ale nazwy klas i ras też powinny ulec zmianie, prawda? A nie ulegają. Zmieniają się jedynie portrety (nie tylko drużyny - Margaret ma teraz twarz mężczyzny)

EDIT: Problem rozwiązany - pomogła reinstalacja i zainstalowanie GrayFace patch z ODZNACZONĄ opcją nadpisania pliku events.lod.

Ale żeby nie było za pięknie, pojawił się inny problem. Tym razem po uruchomieniu natychmiast włącza się ekran ekwipunku, a wyjście z niego powoduje wyłączenie się gry ("program wykonał nieprawidłową operację..."). Kuuuur... -_-

Alamar PW
10 sierpnia 2012, 19:03
Sklepikarka Agonia oraz Zamek Ciemności z modyfikacji do MM8, tworzonej przez zespół odpowiedzialny za The Chaos Conspiracy (mod do MM6) - Echo of Destruction.

Kirin PW
29 sierpnia 2012, 14:39
Right Place (v1.1)

Jest to drobny mod do MMVII, który podmienia lokalizację niektórych stworzeń oraz dość znacznie zmienia wygląd Deyji.

Aby go zainstalować, należy przekopiować wszystkie pliki z rozszerzeniem *.lod do katalogu "folder_z_grą\data" (zaleca się wykonanie jego kopii zapasowej). W przypadku, gdy zainstalowany jest patch GrayFace'a, należy również przekopiować plik "21.mp3" do katalogu "folder_z_grą\music".

Uwagi:
- Z racji podmiany przeciwników, poziom gry ma prawo "ulec zmianie" (ciężko jednak określić, w jakim stopniu)
- W przypadku, gdy żadne zmiany nie wystąpią, należy usunąć plik "new.lod"
- Mod może nie działać prawidłowo na zapisach gry wykonanych przed jego instalacją

Screeny:
1, 2, 3, 4

Autorzy:
- Acid Dragon - pomysły
- Alamar - pomysły
- Kirin - pomysły, implementacja

Irhak PW
9 września 2012, 12:24
Jedna rzecz mi niezbyt pasuje w tym modzie. Anioły nad Castle Gryphonheart? Zgodnie z tekstami z H3:
Cytat:
Raporty mówiące o Aniołach w pobliżu miasta Fair Feather zasługują na dokładne zbadanie. Jeśli pogłoski są prawdziwe, musimy zapewnić bezpieczeństwo miastu, a może nawet przekonać Anioły, by stanęły po naszej stronie.

Przemieszczając się w kierunku stolicy napotkaliśmy grupę wieśniaków mówiących o Fair Feather, mieście leżącym na północy. Pomimo przewagi wroga oparło się podobno inwazji sił Nighańskich. Pogłoski te nie są sprawdzone, ale wieśniacy twierdzą, że 'anioły' roztoczyły opiekę nad miastem. Anioły były już wcześniej widywane w Erathii. Podczas najazdu Kreegan niektóre raporty mówiły o skrzydlatych stworzeniach, które w pojedynkę niszczyły duże oddziały sił wroga. No cóż, albo anioły powróciły albo... nigdy nas nie opuściły. Nie wiemy jak długo Fair Feather będzie w stanie opierać się naszym wrogom, ale jeżeli miasto upadnie, stracimy potencjalnego sprzymierzeńca...

Anioły pojawiają się co jakiś czas i głównie przebywają w okolicy Fair Faether. Zdecydowanie nie byli to strażnicy siedziby królewskiej, lecz potężniejsi wojownicy (uśpiona armia Starożytnych? :P). Chyba bardziej sensownie było tych strażników zostawić jako gryfy.

Kirin PW
28 października 2012, 13:59
Mod Right Place doczekał się wersji 1.1. Główną zmianą względem poprzedniej wersji jest zamiana jednostek w Nighonie i Labiryncie.

I przy okazji – wybacz Irhaku, że nie odpowiedziałem wcześniej na Twoje pytanie, ale jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności go nie zauważyłem. Nadrabiając zaległości:
Cytat:
Anioły były już wcześniej widywane w Erathii. Podczas najazdu Kreegan niektóre raporty mówiły o skrzydlatych stworzeniach, które w pojedynkę niszczyły duże oddziały sił wroga.
W MMVII Kreeganie są co prawda osłabieni, ale wysoce prawdopodobne jest to, że gdyby nasza drużyna nie zabiła ich przywódcy, to w niedalekiej przyszłości armia diabłów znów zaatakowałaby kontynent - w takim wypadku obecność aniołów w Erathii jest uzasadniona.

Shael PW
18 grudnia 2012, 15:06
Kirin modzik fajny, dzięki :). I pytanko czy mógłbyś podmienić tych raidersów w Erathi (tych przyjaznych ) na zbrojnych lub ich mocniejsza wersje?:) oraz przy tej takiej bramie do Harmondale (obok piedestału kamiennej skory) postawić na sztywno dwóch zbrojnych albo kuszników ?:)do tego może parę ważek i wiwern do Tatalii ...:) .

Kastore PW
16 lutego 2013, 19:27
Witam, jestem nowy na forum i mam jedno pytanie. Jak można zmienić statystyki megasmoka w MM7, bo jak widzę autorom Right Place się to udało.

Kirin PW
17 lutego 2013, 15:13
W MM6-8 stworzenia na mapie dzielą się na te ustawiane całymi grupami (np. ważki na Szmaragdowej Wyspie) oraz na te ustawiane pojedynczo (np. Megasmok). O ile w pierwszym wypadku wystarczy zmienić statystyki danych stworzeń w pliku monsters.txt, to w drugim trzeba wyedytować je w pliku z danymi odpowiedniego obszaru. Dla przykładu, żeby zmienić statystyki wymienionego wcześniej Megasmoka, należy otworzyć archiwum games.lod z pomocą MMArchive, wyeksportować plik mdt12.dlv, otworzyć go w edytorze heksadecymalnym, wyszukać string „Red Dragon” i, kierując się offsetami z MM8LevelEditora, pozmieniać interesujące nas statystyki. Później wystarczy tylko zaimportować zmieniony plik z powrotem do games.lod.

Kastore PW
17 lutego 2013, 15:24
Dzięki za pomoc.

Shael PW
17 lutego 2013, 16:28
Kirin, to o co się pytałem, da radę?
Aaa, w Deyi mam białą teksturę podłoża, o co chodzi?

Kirin PW
17 lutego 2013, 20:39
Nie powinno być z tym większych problemów, z tym że w Tatalii raczej same wiwerny, bo ważki na ten etap gry są za słabe.

Co do tej tekstury, to najlepiej będzie, jeśli wstawisz screena. Na ślepo mogę doradzić przekopiowanie wszystkich plików z moda raz jeszcze, usunięcie archiwum new.lod i upewnienie się, że masz włączone programowe wspomaganie grafiki (MM7Setup.exe).

Shael PW
17 lutego 2013, 21:48
No za słabe, ale zawsze to coś nowego :) .Wiwerny np na wyspę z częścią od golema.

Jutro-pojutrze zapodam screena. Po prostu wygląda to jak sam model bez tekstury z białą plamą, wspomaganie sprzętowe na pewno włączone.

Ok ok działa, na XP nawet bez wspomagania nie działało. Ale na 8 jest dobrze, dzięki!:)

Kirin PW
17 lutego 2013, 21:52
Wspomaganie sprzętowe właśnie NIE powinno być włączone, zamiast niego programowe.

Kastore PW
20 lutego 2013, 17:52
Mam problem. Otworzyłem plik mdt12.dlv w edytorze heksadecymalnym, ale nie ma tam żadnych słów tylko znaczki podobne do tych, które zamieścił @Ginden w swoim drugim poście.

Kirin PW
24 lutego 2013, 14:20
Pliki *.dlv zawierają upakowane dane obszarów ("znaczki") i nie ma w nich żadnych niepotrzebnych słów. Statystyki Megasmoka w niemodyfikowanym mdt12.dlv zaczynają się od offsetu 0x1239 tekstem "Red Dragon". Aby rozpoznać która liczba za co odpowiada, najlepiej posłużyć się MM8LevelEditorem, gdyż poszczególne statystyki oraz ich offsety zostały tam opisane. Dla przykładu, żeby zmienić HP Megadragona, należy otworzyć games.lod i wybrać mdt12.dlv->creatures, a następnie sprawdzić offset "Current HP" (0x28). Mając zapisany offset, otwieramy mdt12.dlv w edytorze heksadecymalnym i zmieniamy liczbę na offsecie 0x1261 (offset początkowy + offset statystyki, 0x1239 + 0x28, dla ułatwienia liczba jest zaznaczona). Później wystarczy zapisać plik i wgrać go z powrotem do games.lod.
strona: 1 - 2 - 3 ... 5 - 6 - 7 - 8 - 9
temat: [przyklejony] Modyfikacje do MM

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel