Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [ważne] VCMI
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 9 - 10 - 11 ... 128 - 129 - 130

Warmonger PW
8 września 2012, 12:08
Należałoby jeszcze dodać, że VCMI należy rozakowac do folderu z zainstalowanym WoGiem. Ostatnią wersję 0.89d można również instalować na ERĘ.

Bluearga PW
12 września 2012, 20:46
A mam pytanie pewne.

Czy zrobicie wsparcie dla Frapsa? Aktualnie Fraps nie potrafi nagrywać H3 - w sumie ciężko powiedzieć czemu, nagrywa "pokaz slajdów" i pokazuje często FPS 0. No i jeśli ktoś chce nagrać H3, to musi kombinować z innymi, dziwnymi programami. Wina raczej leży po stronie gry, bo jakoś wszystkie inne nagrywa.

Nie wiem czy coś się da z tym zrobić czy nie, w każdym razie jest to co najmniej dziwne i kompletnie niezrozumiały. Co ciekawe, w Rosji jakoś potrafią nagrywać Frapsem H3, ale jak oni to robią to nikt nie wie.

Rytelier PW
12 września 2012, 21:08
VCMI chyba można nagrywać Frapsem? A co do Rosjan i ich sposobu nagrywania - myślę, że trzeba użyć HD moda, nawet na standardowej rozdzielczości, ale z tym modem (i tak polecam go, uprzyjemnia rozgrwkę :) ).

Mam najnowszą wersję, razem z ERĄ, ale jest coś dziwnego, bo gra dość często crashuje. Czy to jest zwyczajny błąd, czy tylko u mnie jest coś nie tak?

TopFunny525 PW
12 września 2012, 21:11
Nowy;>:
VCMI chyba można nagrywać Frapsem? A co do Rosjan i ich sposobu nagrywania - myślę, że trzeba użyć HD moda, nawet na standardowej rozdzielczości, ale z tym modem (i tak polecam go, uprzyjemnia rozgrwkę :) ).

Mam najnowszą wersję, razem z ERĄ, ale jest coś dziwnego, bo gra dość często crashuje. Czy to jest zwyczajny błąd, czy tylko u mnie jest coś nie tak?

W tej sytuacji, myślę, że problemem jest ERA. Spróbuj zainstalować normalnego WOGA bez Ery(a następnie VCMI) i sprawdź czy błąd będzie się powtarzał...

Bo ja myślę, że wersja na Erę jest mniej stabilna niż wersja na WOGA.

Pozdrawiam:>

Warmonger PW
12 września 2012, 21:20
Nie powinno być żadnej różnicy między wersją na ERĘ i WoGa - i tak wykorzystywane są tylko pliki multimedialne.

Wszystkie crashe (które niestety w wersji deweloperskiej mogą się zdarzać) należy zgłaszać tu.

Bluearga PW
20 września 2012, 14:37
Niestety Fraps nawet z HD Modem nie daje rady nagrać Heroes 3, muszę to robić HyperCam albo Camtasią :P

Ale wróćmy do tematu - czy można aktualnie podmieniać defy jednostek w VCMI? Jeśli tak, to polega to na tym samym co w zwykłym WoG(Czyli użycie SimpleLoda lub MMArchive)?

I... Jak wygląda sprawa z jednostkami 8 poziomu? Z tego co widzę, VCMI skryptów WoGa nie obsługuje, ale jednostki z tego dodatku są, więc i te 8 poziomu też chyba są. A skoro są to jak je rekrutować, bo jest kilka sposobów i nie wiem który jest "domyślny" w VCMI o ile w ogóle jest.

I czy da się ściszyć muzykę? Bo suwaki muzyki w VCMI są, ale nie da się nic z nimi zrobić, a wskaźnik na jakim jest poziomie ustawiona - nie istnieje. Chyba, że to znowu u mnie(jak zwykle...) coś nie teges, wcale bym się nie zdziwiła...

Warmonger PW
20 września 2012, 15:18
Cytat:
czy można aktualnie podmieniać defy jednostek w VCMI?
Ivan nad tym pracuje i wspominał, że jest taka możliwość, ale nie wiem, czy jest ona udostępniona użytkownikowi.
Podmiana zawartości archiwum zawsze będzie działać, tu raczej nie ma innego wyjścia.
Cytat:
le jednostki z tego dodatku są, więc i te 8 poziomu też chyba są. A skoro są to jak je rekrutować
Być może można je rekrutować z siedlisk 8. poziomu jak każde inne. Taka możliwość powinna być moim zdaniem ustawiona jako domyślna.
Cytat:
I czy da się ściszyć muzykę? Bo suwaki muzyki w VCMI są, ale nie da się nic z nimi zrobić
Ten błąd został ostatnio naprawiony.

I komentarz ogólny: Po to potrzebujemy testerów, aby to oni mówili nam programistom, co działa, a co nie działa. Nie na odwrót :P

now PW
20 września 2012, 22:00
W VCMI nie działa jeszcze taka rzecz jaką są skróty klawiszowe w menu(po angielsku m.in.przy opcij "wczytaj grę" kasowanie save-ów-przycisk"delete")

Warmonger PW
21 września 2012, 07:46
Ale to nie jest temat do zgłaszania błędów. Należy je opisywać tu.

Porozmawiajmy o czymś przyjemniejszym.



TopFunny525 PW
21 września 2012, 08:50
Czy ten screen pokazuje co ja mam na myśli? ^^'

Gratuluje, udało wam się dodać jednostki cove, bez podmiany prawda?(czy jednak z podmianą) Bo jeśli tak, to świetnie. Bardzo dobra wiadomość, czyli pracę idą zaawansowanym tempem ^^'.

Pozdrawiam i życzę sukcesów...

PS. Przepraszam za chaotyczne wypowiedzi, rano zawsze mam coś z tą swoją meduziastą główką :P...

witchking PW
21 września 2012, 13:11
Miło to widzieć:) Czy na tym etapie dodawanie jednostek jest już dostępne dla zwykłych twórców modów (albo będzie w najbliższym czasie), czy póki co wymaga to dogłębnego zagłębienia się w kod? Udało wam się odtworzyć umiejętności jednostek czy na tym etapie mówimy o dodaniu jeszcze bez umiejętności które przypisała im hota?

W każdym razie gratuluje bo to wspaniałe wieści:)

Warmonger PW
21 września 2012, 13:37
Tak, w najbliższej wersji 0.9 będzie można dodawać dowolną liczbę modów i nieograniczoną liczbę jednostek poprzez wrzucenie modu do odpowiedniego folderu. Wszystkie mody działają niezależnie od siebie.
O to nam przecież chodziło ;)

Cytat:
Udało wam się odtworzyć umiejętności jednostek czy na tym etapie mówimy o dodaniu jeszcze bez umiejętności które przypisała im hota?
Wydaje mi się, że podrabianie hoty nie jest celem projektu :P Na razie obędzie się bez nowych umiejętności, poczekamy na reakcję ich teamu.

witchking PW
21 września 2012, 13:52
Miło mi to słyszeć:) A jak sprawa wygląda z dopisywaniem umiejętności do jednostek? Przy pomocy skryptów czy dodając ją mamy możliwość dopisania odpowiednich umiejętności w jakiś inny sposób?

TopFunny525 PW
21 września 2012, 13:54
Warmonger:
Tak, w najbliższej wersji 0.9 będzie można dodawać dowolną liczbę modów i nieograniczoną liczbę jednostek poprzez wrzucenie modu do odpowiedniego folderu. Wszystkie mody działają niezależnie od siebie.
O to nam przecież chodziło ;)

Czy możecie nam powiedzieć kiedy wyjdzie najnowsza wersja VCMI? Możemy jej się spodziewać w październiku?

A poza tym, efekt niesamowity ^^'. Bardzo się cieszę, że się udało. Miejmy nadzieję, że wszystko pójdzie po waszej myśli ^^"...

Pozdrawiam

AmiDaDeer PW
21 września 2012, 14:21
Zasłonięcie portretów duchów oceanu (4 poziomu Przystani) wynikało z kwestii technicznych czy prawnych? :P

Jakby co - na DF2.ru Sav dawał gdzieś dokładną rozpiskę wszystkich dodanych rzeczy, w tym - w jaki sposób obliczane były przez komputer nowe umiejętności jednostek czy bohaterów. Jeżeli będziecie potrzebowali tłumaczenia - możecie dawać znać.

Bluearga PW
21 września 2012, 15:34
Nie wydaje mi się żeby Team Hota was powiesił, przecież w HoL również są jednostki zapożyczone z Hota i jakoś nikt im łba nie ukrócił. Może spytali się ich o zgodę, może nie, ale jednak są i to w niezmienionej formie :P

Jedyne co mnie "wkurza" jeszcze w VCMI to jest oddychanie jednostek - nie oddychają cały czas, tylko od czasu do czasu. Wiem, że to taka drobnostka i kogo to w ogóle obchodzi, ale wystarczy spojrzeć na Smoczą Ważkę i nagle ten problem robi się gigantyczny, bo ten węzo-robak lata bez trzepotania skrzydeł! Magia! I potrafi tak latać(lewitować) już od początku swego istnienia, bo przecież oryginalnie w H3 wyłączono oddychanie(i trzepotanie skrzydłami w jej przypadku) :P

Ja na razie nie testuje VCMI, bo jakbym wysłała developerom listę tego co mogło by być lepiej, to zapewne dostałabym bana a w powodzie "Ogarnij się kobieto, idź do kuchni" :P Już nie raz to mnie spotykało...

AmiDaDeer PW
21 września 2012, 15:39
Bluearga:
Nie wydaje mi się żeby Team Hota was powiesił, przecież w HoL również są jednostki zapożyczone z Hota i jakoś nikt im łba nie ukrócił.
Narzekali na to. Co prawda bardziej na fakt, że autor dodawał jednostki wycięte ze screenów niż na wykorzystywanie defów z wersji alpha z wycieku, lecz i tak nie byli zachwyceni tym, że stało się to bez ich pozwolenia.

Tutaj sprawa jest lepsza, bo nie ma udawania, że to nie jest taka i taka jednostka z Hoty. W każdym razie - chyba nie są źli, z tego co zauważyłem na tamtejszym forum.

Bluearga:
Jedyne co mnie "wkurza" jeszcze w VCMI to jest oddychanie jednostek
Rozwiązano to w Hocie, w VCMI tym bardziej jest to możliwe.

Bluearga:
Ja na razie nie testuje VCMI, bo jakbym wysłała developerom listę tego co mogło by być lepiej, to zapewne dostałabym bana :P
Nikt z projektu VCMI nie jest tutaj Strażnikiem, więc o ile nie będziesz naruszać konstytucji, to jak najbardziej masz prawo tu wrzucić tę listę. Najwyżej ją usunę w razie gdyby była tylko koncertem życzeń. ;P

Trith PW
21 września 2012, 21:04
Cytat:
Zasłonięcie portretów duchów oceanu (4 poziomu Przystani) wynikało z kwestii technicznych czy prawnych?
Chyba wszyscy wiemy, jak uciążliwa jest praca ze zbiorczymi plikami *.def, których przykładem są portrety jednostek...

Cytat:
w najbliższej wersji 0.9 będzie można dodawać dowolną liczbę modów
DO WANT! Już mnie korci, żeby zacząć mieszać w moim folderze z VCMI.

AmiDaDeer PW
22 września 2012, 16:57
Odpowiedź HotA Crew. Ogólnie rzecz biorąc - grupa od VCMI zapewne może robić z tym co chce, ale zespół HotA nie jest tym zainteresowany.

Poniżej szybkie tłumaczenia paru wypowiedzi:

hippocamus:
VCMI nie cieszy się taką popularnością jak SoD czy WoG, zatem HotA na VCMI również nie będzie zbyt popularna. To raz. Dwa zaś - VCMI to nie to samo co Heroes 3, zawiera inne algorytmy, których turniejowcy nie zaakceptują. Po trzecie - nasz koder Sav woli używać inżynierii wstecznej, i wykonał w tym kierunku bardzo dużo prac.

Sav:
To wtedy [gdyby Hotę połączyć z VCMI] nie będzie HotA, tylko mod do VCMI na bazie Hoty.

VCMI nigdy nie da Hocie tak wielu możliwości jak inżynieria wsteczna. Tak naprawdę modowanie pod VCMI przerodzi się w nieskończone oczekiwania od twórców VCMI wprowadzenia danych elementów bez jakiejkolwiek pewności czy te elementy będą zrealizowane wystarczająco szczegółowo oraz czy w ogóle się pojawią. Programista w zespole stanie się wtedy niepotrzebny i bezużyteczny.

[...]

Niezależnie od tego jak dużo będzie możliwości [w modowaniu VCMI], zawsze w pewnym momencie okaże się, że jest tego za mało. Dla każdych nowych detali będą potrzebne nowe opcje. Dla przykładu ERM nie posiada wystarczających narzędzi do pełnej modyfikacji gry, niezależnie od liczby zespołów na nim pracujących.

[...]

[Jeżeli będziemy przenosić się na platformę VCMI, to będziemy potrzebowali kodera VCMI], będzie się musiał trzymać specyficznych reguł VCMI itp. Nie będzie mógł prawidłowo przydzielić pamięci, rozwinąć struktury, załadować zasobów i zmienić formatów ze względu na nowe trendy, i nie będzie w stanie usunąć elementów dodanych do gry przez inne mody, gdyż mogą ze sobą kolidować itp. Ogólnie rzecz biorąc opcja ta jest do rozważenia tylko w przypadku wielkich fuzji projektów.

I chyba najważniejsza i najsensowniejsza (o ironio) wypowiedź:

Docent Picolan:
Ta dyskusja jest za bardzo hipotetyczna.

HotA zawsze była, jest i będzie dodatkiem do/modyfikacją SoD. Niezależna od tego, czy i jakie będą przyszłe wersje Ery, VCMI itd. Wtedy ta sama wersja [Hoty?] jest wciąż niezmienna i nawet się nie cofa [pod kątem technologicznym].
Ale podstawa i HotA jako projekt na pewno nie będą inne niż "sodowskie".

TopFunny525 PW
22 września 2012, 17:11
Pytanie padło, ale kolejny raz pytam. Wiadomo kiedy można się spodziewać wersji 0.9? W Październiku? W Listopadzie? W Grudniu? Kiedy do jasnej :P? Bo jestem tak podekscytowany wiadomością o dodawaniu nowości, że skaczę ze zniecierpliwienia :P...
strona: 1 - 2 - 3 ... 9 - 10 - 11 ... 128 - 129 - 130
temat: [ważne] VCMI

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel