Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Mroczna Świątynia (Heroes Online, Clash of Heroes)temat: [nabity] Might & Magic Heroes: Kingdoms FAQ
komnata: Mroczna Świątynia (Heroes Online, Clash of Heroes)

Haregar PW
27 grudnia 2010, 22:25

Witajcie!
Gra o nazwie Might & Magic Heroes: Kingdoms to przeglądarkowe MMO stworzone przez Ubisoft dla fanów Ashan. Rozgrywka jest nieco podobna do polskich Plemion, aczkolwiek jak dla mnie jest o wiele lepsza! Autorzy świetnie zmieszali elementy charakterystyczne dla tego typu gier - czyli budowanie, rekrutowanie jednostek, dyplomacja - ze światem gry Heroes of Might & Magic 5, a dokładniej z wydarzeniami opowiadającymi o Wojnie Łez. Mamy cztery frakcje: Haven, Akademię, Inferno i Nekropolis.

Niedawno ruszyła możliwość, aby polscy gracze mogli grać w tę grę, którą można obejrzeć czy wypróbować tutaj: http://mightandmagicheroeskingdoms.ubi.com/en/.

Zauważcie, że jest to temat do zamieszczenia FAQ przetłumaczonego z angielskiego na polski. Tak, zadałem sobie ten trud i przetłumaczyłem je, dodam, nie dosłownie, aby było jak najlepiej zrozumiałe dla stałych graczy, jak i dla tych, co dopiero zaczynają zabawę.
Oryginał znajduje się tutaj i został przygotowany przez użytkownika tamtejszego forum o imieniu Sinnie, za który dziękuję, gdyż jakże mogłoby postępować tłumaczenie bez oryginalnego, dobrego FAQ w języku angielskim? ^^

Jeśli jednak chcesz porozmawiać o tej grze wraz z innymi Grotowiczami poza czatem sojuszu, zapraszam do tego tematu założonego niegdyś przez Alamara.

Legenda:
Q: - question [pytanie]
A: - anwer [odpowiedź]

Pomocne linki na forum do poszczególnych rozdziałów FAQ obejmujących różne kategorie gry.
I Miasta
II Sojusze
III Walka
IV Mapa i podróżowanie
V Rankingi i wyniki
VI Bohaterowie
VII Jednostki
VIII Łzy i zwycięstwo
IX Spuścizna i unia
X Zwiad
XI Inne

Pomocne linki w grze:
Strona ogólna wszelakich pomocnych rzeczy
Kalkulator walk
Bohaterowie
Artefakty
Budynki
Stworzenia
Zaklęcia
Światy

Specjalne podziękowania:
Dla Thorgala (który w grze ma imię Waldek 0301) za zebranie pomocnych linków w części "Pomocne linki w grze".
Dla Kwasowego Smoka za napisanie newsa i rozreklamowanie tego tematu jak i gry na całą Grotę.
Dla całego sojuszu, gdyż dzięki Wam jesteśmy dzisiaj (stan na 28.12.2010r) na 4 miejscu w rankingu wszystkich sojuszy, będąc tym samym jednym z najszybciej i najprężniej rozwijających się grup graczy na serwerze. UPDATE: stan na 29.12.2010r - 3 miejsce w rankingu; UPDATE: stan na 30.12.2010r - 2 miejsce w rankingu;


Zapraszam!

Haregar PW
27 grudnia 2010, 22:34
I
Miasta

Q: Ile miast mogę posiadać?

A: Możesz posiadać 1 miasto za każdy próg rankingu, który osiągniesz (zaczynasz na pozycji 0 i musisz osiągnąć pozycję 2, aby odblokować możliwość założenia drugiego miasta).Możesz na ten przykład osiągnąć rangę 2 w dominacji, potem rangę 3w honorze dla odblokowania możliwości założenia trzeciego miasta, a potem z kolei rangę 4 w bogactwie dla czwartego miasta - Innymi słowy nie ma to znaczenia, w mjakiej dziedzinie osiągniesz próg rankingu. Osiąganie go w jednym rankingu po osiągnięciu takiego samego w innym nie da ci żadnych korzyści (oprócz nagrody).

W sumie możesz założyć 10 miast. Posiadanie wszystkich Graali umożliwi wzrost tej liczby do 13.

Jako użytkownik niepłacący posiadasz limit czasowi, który wskazuje ile możesz posiadać miast w danej chwili. Limit 3 miast jest ograniczony czasem pierwszych 75 dni rozgrywki, potem wzrasta do 4 miast, a następnie o kolejne miasto po złamaniu kolejnego progu czasu od założenia konta.

Q: Czemu nie mogę zbudować określonych budynków?

A: Każda budowla wymaga określonego poziomu rozwoju miasta, a niektóre wymagają jakiś innych budynków, które muszą być zbudowane wcześniej - można powiedzieć prościej, że żeby zbudować kapitol to musisz mieć wybudowany magistrat.

Q: Co określa mój poziom miasta?

A: Każdy budynek dodaje punkcik do poziomu rozwinięcia miasta, z wyjątkiem magazynów poziomów od 2 do 10.

Q: Co wpływa na teren, który obejmuje moje miasto?

A: 4-dniowa średnia wartości dominacji wojsk będących w mieście oraz wartość dominacji od budynków wybudowanych w danym mieście. Lista budynków z wartością dominacji jest w ostatniej kolumnie.

Wartość terytorialna jest w tej kolumnie:


Q: Jaka jest różnica pomiędzy upgrade a improve?

A: Upgrade daje pewien bonus dla kopalni (1 rzadki, 2 pospolite surowce lub 2, 000 sztuk złota), podczas gdy improve daje bonus 5% polepszenia produkcji na poziom tego rodzaju ulepszenia (w sumie można otrzymać bonus 45% ogólnej produkcji). Zauważ jednak, że jeśli wybierzesz jeden rodzaj ulepszenia, to nie będziesz mógł wybrać innego do póty, do póki nie zdegradujesz swojej kopalni do poziomu wyjściowego.

Q: Czy mogę budować jednocześnie więcej niż jeden budynek w mieście?

A: Nie, możesz tylko budować w tym samym czasie jeden budynek na miasto.

Q: Dlaczego moje dochody zostały zmniejszone?

A: Każda z twych mieścin może zmożyć określoną ilość wojska, a jeśli limit dla danego miasta zostanie przekroczony, będziesz musiał zapłacić małą ilość złota, aby utrzymać to wojsko w mieście. Twoje budynki, które utrzymują miasto i dają dochody (ratusz, magistrat i
kapitol oraz budynek Graala) zwiększają te limity, a regionalne tereny (pozamiejskie, puste pola) również pomagają w powiększeniu maksymalnej liczby jednostek, które możesz utrzymać bez strat w mieście (zanim trzeba będzie zapłacić 5% dochodu złota).
Umiejętność agronoma "Kolejka trunków" zmniejszają koszty utrzymania o 3/6/9%, a każdy
Sfinx obniża je o 5%.

Q: Jakich rzadkich surowców będę potrzebował/a?

A: Każda frakcja ma jeden pierwszorzędny rzadki surowiej i jeden drugorzędny. Uważaj jednak - będziesz potrzebował innych rzadkich surowców w celu rozwinięcia poziomu gildii magów czy do zwykłego handlu.

Akademia: Klejnoty (pierwszorzędny) i Siarka (drugorzędny)
Haven: Kryształ (pierwszorzędny) i Klejnoty (drugorzędny)
Inferno: Siarka (pierwszorzędny) i Rtęć (drugorzędny)
Necropolis: Rtęć (pierwszorzędny) i Kryształ (drugorzędny)

Q: Czy mogę wybudować więcej niż jedno regionalne (na wolnym polu, poza miastem) siedlisko stworzeń?

A: Nie, możesz mieć tylko jedno siedlisko pozamiejskie, ale możesz je ulepszyć.

Q: Czy mogę porzucić/zniszczyć miasto?

A: Nie. Możesz pozbyć się miasta poprzez podarowanie go do innych graczy w swym sojuszu. Po więcej informacji o wymaganiach musisz kliknąć przycisk "Daj miasto" ("Give City").

Q: Czemu nie ma żadnych surowców na aukcji w markecie?

A: Dom aukcyjny obejmuje obszar 30 kratek okrążających twoje miasto - dlatego będzie różne dla każdego z twych miast. Jeśli nie ma nic na aukcjach w markecie oznacza to tyle, że nikt w twoim obrębie 30 kratek nie chce nic sprzedać czy kupić.

Q: W tawernie nie ma herosa, którego chciałbym nająć! Ile razy mogę losować nowego/nowych?

A: Jeśli poszukujesz specyficznego bohatera, którego nie ma akurat w karczmie możesz ponownie rozpocząć losowanie, aby zdobyć możliwość zobaczenia dwóch alternatyw. Po każdym ponownym losowaniu koszt kolejnego wzrasta dwukrotnie (jeśli zrekrutujesz swojego bohatera to koszt wraca do pierwotnej wartości 200 sztuk złota); Musisz też czekać
24 godziny, aby ponownie rozpocząć losowanie. Możesz losować ile tylko chcesz, ale pamiętaj - koszt również będzie rósł tak jak napisałem wcześniej.

Q: Czemu koszty założenia nowego miasta są takie duże?

A: Przy zakładaniu miasta wewnątrz granic sojuszu koszt pozostaje stały tam gdzie chcesz założyć osadę i zwiększa się wraz z liczbą posiadanych miast. Zważ jednak, że jeśli założysz miasto poza swoimi granicami to koszt wzrasta wraz z każdym kwadracikiem oddalenia od najbliższego terenu miasta sojuszniczego/własnego. Zwykle jest to bardziej kosztowne niźli byś założył swoje miasto 2 kwadraciki odległe, ale od swoich granic.

Haregar PW
27 grudnia 2010, 22:41
II
Sojusze

Q: Jak mogę zaprosić lub wyprosić ludzi z sojuszu?

A: Otwórz stronę swego sojuszu > kliknij Manage > Napisz imię gracza w miejscu zaproszeń lub wykluczeń i naciśnij OK.

Q: Jak mogę zmienić lidera sojuszu?

A: Musisz napisać do twórców gry, aby zapytać o możliwość zmiany przywódcy. Jednakże, jeśli lider jest nieaktywny przez dłuższy czas, to gra wybierze jednego spośród trzech ministrów (szpiegostwa, handlu czy wojny), a jeśli nie oni, to przypadkowy sojuszniczy gracz będący aktywnym.

Q: Co oznacza "free passage pact"?

A: "Free passage pact" (pakt dostępu do terytorium) pozwala członkom zaprzyjaźnionego sojuszu do poruszania się swobodnie (bez zatrzymywania się) po terytorium drugiego zaprzyjaźnionego sojuszu. Nie mogą zakładać w twoich granicach miasta, ale mogą odpierać oblężenia twych miast. Tak samo wyłączona jest opcja grabienia, atakowania czy szpiegowania tych graczy.
Uważaj - sojusz, z którym masz pakt MOŻE złamać go i pomóc w oblężeniu innym graczom, a ty nie będziesz mógł jednocześnie zaatakować ich postoju.

Q: Co robią "umiejętności sojuszu"?

A: Posiadasz całkowitą liczbę 3 umiejętności, które rozwijają się wraz z poziomem sojuszu. Każda posiada czas trwania 24h i cooldown na poziomie całego tygodnia. Włączenie danej umiejętności daje korzyści dla wszystkich członków sojuszu.

Q: Większy sojusz nas atakuje, a my nie możemy nic zrobić!

A: Pierwszą rzeczą, którą trzeba pamiętać i zapamiętać jest to, że jesteście tutaj dla zabawy, więc brońcie się najlepiej jak umiecie i nie poddawajcie się. Spróbujcie zastosować różne strategie i kooperujcie, działajcie razem jako grupa i uczcie się na błędach - to sprawi, że następnym razem będziecie automatycznie lepiej przygotowani, bowiem pamiętajcie, że zawsze jest "następny raz", może nastąpić w następnej erze, ale i tak przyjdzie. Uczcie się jak
możecie, rozbudowujcie się, zbudujcie więź ze swoim sojuszem i powróćcie następnym razem.

Teraz czas na realne porady:
- Stwórz armię złożoną z wyższych poziomem (tier) jednostek i stwórz grupy 1 lub 2 danej jednostki w armii, aniżeli wiele małych - taka jedna czy dwie liczniejsze grupy będą silniejsze do zabicia, niż wiele jednostek, ale małych liczebnie.
- Umieść swoje oddziały blisko, kiedy atak jest blisko. Jeśli nie możesz wygrać walki, nie ryzykuj straty swoich wojsk w sytuacji bez wyjścia.
- Buduj forty broniące twoich kopalni, oraz forty/cytadele/zamki dla obrony ogólnej miasta.
- Zakładaj miasta daleko od granic, aby przeciwnik musiał często się zatrzymywać dając tobie większą szansę na jego pokonanie.
- Grabią twoje tereny? Odpłać im tym samym. Takie ataki z ich strony mogą oznaczać ich bezbronność na rdzennych terenach (ale na wszelki wypadek upewnij się, że nie mają jakiegoś asa w rękawie w postaci ogromnej armii na tyłach).
- Staraj się. Nigdy. Nie. Zatrzymywać!
- Rozmawiajcie, pracujcie razem nad strategią. Możecie osiągnąć wiele tylko wtedy, gdy będziecie pracowali jako zespół.
- Pierwej zajmij się słabszymi osobnikami z wrogiego sojuszu.
- Zignoruj ataki na swoje ograbiane wioski i staraj się stworzyć jedno silne centrum ekonomiczne
- Analizuj taktykę wroga i obróć ich miecz przeciwko nim! Sformuj nowe pułki, które są silniejsze od ich słabszych oddziałów.

Q: Jaką ilość członków można mieć maksymalnie w sojuszu?

A: Zaczynasz z limitem równym 20, który powiększa się o 1 wraz z każdym nowym poziomem sojuszu. Maksymalna wartość limitu: 30 członków.

Haregar PW
27 grudnia 2010, 22:43
III
Walka

Q: Które ze statsów mojego bohatera będą użyte w walce?

A: Atak - Jest używany w każdej sytuacji, w której inicjujesz walkę:
- Grabienie
- Walka z NPC
- Szturm na miasto
- Kiedy ty oblegasz: napadanie na miasto już oblegane
- Kiedy jesteś pod oblężeniem: atak na herosa oblegającego miasto;
manewry z zewnątrz i wewnątrz
- Atak na obóz wroga (halt - zatrzymanie się wroga...)
- Jeśli twoja armia wraca do miasta będącego pod oblężeniem

Obrona - Jest używana zawsze, gdy przeciwnicy zainicjowali atak na ciebie:
- Patrol
- Obrona przeciwko atakowi (kiedy agresorem jest przeciwnik)
- Obrona przeciwko napadowi na oblegane miasto
- Obrona przeciwko atakowi na twój obóz

Q: Czy mogę zaatakować nieaktywnego gracza?

A: Tak, możesz na wszystkie sposoby wykorzystać opcje PvP (Player versus Player - gracz kontra gracz) na nieaktywnym graczy. Nieaktywni gracze są jedynymi graczami, których ostatnie miasto możesz zająć. Zważ jednak, że nie dają twojemu sojuszowi żadnych punktów za grabienie ich albo za zwycięskie oblężenie.


Q: Jak bonusy walki właściwie działają?

A: Siła twoich wojsk zwiększa się poprzez wszelakie wojenne bonusy posiadane przez twojego bohatera (atak/obrona, magia, umiejętności i artefakty), bonusy budynków i potencjalnego 50% uwarunkowanego rodzajowo [jednostka] bonusu. Jeśli masz przypuśćmy siłę armii jako 1, 000 punktów w jednym oddziale i otrzymasz bonus klasowy 50%, twoja siła armii będzie równa 1, 500. Jeśli walczysz z wrogiem, którego siła armii równa jest 600 punktom, wtedy najpierw atak przeciwnika zostanie przekazany na twoje punkty (wiem, głupio to brzmi) pochodzące z bonusu, czyli biorąc pod lupę poprzedni przykład - 500. To zostawia 100 pozostałych punktów siły na główny oddziały nie obdarzony bonusem [czyli obrażenia będą równe 100]. Wtedy utracisz tylko 100 punktów siły armii (dla jednej sztuki jednostki tier 1). Aby zdobyć te korzystne wyniki, twoje ogólne wojenne bonusy muszą być większe od ogólnych wojennych bonusów przeciwnika - w powyższym scenariuszu, jeśli oddział przeciwnika miał 400 siły wtem przegrywał on z przebiciem się przez twoje oddziały z punktami bonusowymi, więc tym samym w żaden sposób nie zmniejszył twojej głównej armii, która walczyła bez bonusów.

Q: Jak mogę dokładnie obliczyć wynik walki? Co to jest "kalkulator walk"?

A: Odpowiedź znajdziesz na stronie głównej gry. (albo w tutejszych linkach)

Q: Moje zaklęcia nie są używane albo nie dają żadnych efektów!

A: Niektóre zaklęcia (jak "słabość") ingerują na chwilę w statystyki bohaterów, więc jeśli atakujesz NPC to zaklęcie nie da żadnego efektu. Znowu, czasami moc zaklęć jest zbyt mała, aby efekt ich działania był widoczny (czyli % obrażeń na oddziale 1 czy 2).

Q: Jak mogę rekrutować jednostki typu NPC?

A: Możesz tylko nająć neutralnego NPC, który należy do tej samej frakcji co ty. Musisz wysłać armię, która jest silniejsza niż suma wszystkich punktów przeciwnika (nawet 1 punkt przewagi wystarcza do zwycięstwa). Będziesz miał 20% szans aby 30% wrogiego oddziału przyłączyło się do ciebie. Rezultat będzie zaokrąglany w dół. Jeśli masz umiejętność dyplomacji, to szansa, że wrogi oddział będzie chciał dołączyć do twojej armii wzrośnie o 9% na każdy poziom (maxymalnie do 47%). Zauważ, że przyłączone jednostki się przyłączają do ciebie, a pozostałe zwyczajnie znikają [uciekają].

Q: Jak mogę bronić się przed atakami wroga?

A: Wybierz bohatera i przenieś doń oddziały, później kliknij wielką ikonkę w kształcie tarczy, która jest na panelu poniżej ikonki rekrutacji i „move to" (rusz się) po lewej stronie.
Pamiętaj, posiłki, które mają na celu pomoc jakiejś armii, zawsze będą ustawione od najsilniejszego pułku do najsłabszego. Jeśli w ogóle nie ułożysz swojej armii w żaden sposób, to spośród 7 pułków będą wybrane automatycznie te najsilniejsze i nasłabsze (jednostki z miasta, patrolujące etc.) i będą indywidualnie zdobywać bonusy od bohatera, do którego akurat są przypisane.

Q: Jak wielką armię muszę posiadać, aby skutecznie grabić?

A: Będziesz potrzebował armię o wartości minimum 50, 000 żeby zagrabić cokolwiek. Armia o sile 250, 000 stwarza możliwość zagrabienia wszystkiego co się da (najlepiej atakować raz na 24 godziny, zanim kopalnie odnowią swoje dzienne zasoby).

Q: Jak mogę bronić się przeciwko atakom grabieżczym?

A: Wybierz wolnego bohatera i ponad przyciskami przenoszącymi wszystkie jednostki do bohatera/miasta jest taki mały przycisk w kształcie tarczy. Kliknij go, wtedy będzie podkreślony kolorkiem, a potem wyślij bohatera na patrol. Będzie wtedy przeciwnikiem dla wszystkich przybywających maruderów. Forty dają również pewien bonus do obrony.

Q: Jaka jest najmniejsza ilość wojska, które mogę użyć w cel oblężenia/grabienia/ataku?

A: Jeśli masz 1/6 wielkości armii przeciwnika, wtem twój bohater będzie natychmiast pochwycony i pokonany. Jeśli masz 1/3.5 wielkości armii przeciwnika, twój bohater będzie zraniony i będziesz musiał/a odczekać 24h przed kolejną walką.

Q: Użyłem/am 100k/200k/240k siły armii do grabienia, ale nic nie otrzymałem/am! Co jest?!

A: Armia o sile 250k pozwoli ci na zagrabienie pełnego dochodu kopalni z 24 godzin, a jeśli produkcja jest mała (współczynnik 1 na przykład) to wysyłanie mniejszych wojsk to i tak możesz nic nie zagrabić. Chodzi tutaj o to, że armia o wartości siły poniżej 250, 000 zagarnie odpowiedni % mniej dobowych efektów pracy kopalni.

Q: Czy jeśli gracz ma dwa miasta, to mogę oblegać jego pierwsze miasto (miasto-matkę)?

A: Oczywiście, tak długo jak gracz ma więcej niż jedno miasto tak możesz oblegać osadę jaką tylko chcesz.

Q: Co będzie, jeśli wyślę wojska w celu ataku/oblężenia miasta/grabienia, ale w połowie drogi zostanę sojusznikiem z sojuszem mojego celu?

A: Wyprawa będzie kontynuowana, gdyż akcja zostałą zainicjowana przed podpiseniam paktu.

Q: Jak mogę skrócić czas oblężenia wrogiego miasta?

A: - Siła armii obrońcy miasta (im mniejsza=szybsze oblężenie)
- Poziom obleganego miasta (im mniejszy=szybsze oblężenie)
- Średnia liczba ilości miast na jednego członka wrogiego sojuszu
(im mniejsza=wolniejsze oblężenie)
- Miasto nieaktywnego gracza oblega się automatycznie szybciej
- Każdy kwadracik okalający miasto, a będący w twoich rękach zmniejsza czas oblężenia o 20%
- Ilość [twych] Graali 3/6/9 zmniejsza czas oblężenia

Q: Co właściwie robi balista?

A: Balista i jej ulepszenie, czyli katapulta, używane są tylko podczas oblężenia do bombardowania pociskami budynków przeciwnika. Będziesz potrzebował oczywiście większej siły pułku takich maszyn oblężniczych niźli siła budynków przeciwnika, aby te budynki zniszczyć. W normalnej walce (oblężenie jako natarcie, atak, grabienie bądź obrona przed przeciwnikiem) będą one posiadały siłę równą 1 i będą tym samym zniszczone. Jako, że są drogie, nie używaj ich w tak głupi sposób, a tylko jak chcesz w oblężeniu zniszczyć budynek.

Lista kosztów budynków i tak dalej jest na dole tego FAQ.
Punkty wytrzymałości budynku to iloczyn 1.5 wartości złota, jakie potrzeba, by je zbudować.

Q:Jaka jest różnica pomiędzy balistą a katapultą?

A: Katapulty to ulepszone balisty; zadają więcej obrażeń budynkom wroga.

Haregar PW
27 grudnia 2010, 22:50
IV
Mapa i podróżowanie

Q: Jak działają kamienie nauki/sfinxy/skarby?

A: Kiedy taka placówka znajduje się w granicach twojego miasta/sojuszu to bonus jest przyłączany do wszystkich członków sojuszu.

Q: Czy są jakieś limity otrzymywanych bonusów od kamieni nauki/sfinxów/skarbów?

A: Tak, maksymalnie można mieć 10 placówek danego typu (w sumie 30). Kliknięcie na jeden z budynków i wybranie „show details" (pokaż detale) ukaże przed tobą jaką ilość danego budynku posiadasz ty lub twój sojusz.

Q: Czy mogę szybciej przemieszczać mojego bohatera po mapie?

A: Bohater bez armii będzie pokonywał 1 kwadracik przez 7 minut 30 sekund, a z armią pokona jeden kwadracik w czas dwukrotnie większy - w 15 minut. Jeśli masz maszyny oblężnicze w swojej armii to będziesz pokonywał 1 kwadracik przez 30 minut. Wejście w posiadanie Graala zwiększa szybkość bohatera o 50% (jeśli heros wyrusza z miasta, w którym jest umieszczony Graal).

Q: Dlaczego mój bohater się zatrzymał/przestał się poruszać?

A: Kiedy twój bohater przekracza granice miasta/sojuszu, to będzie musiał zatrzymać się na 2 godziny za każde 4 kwadraciki albo 8 kropek na pamie. Musisz przejść 4 kwadraciki poza granicami idąc bez przerwy i w jednym się zatrzymasz (więc jak przejdziesz 3 kwadraciki, później wkroczysz na swoje terytorium, opuścisz je i pochodzisz przez 2 kwadraciki, nie zatrzymasz się na postój). Pamiętaj, że jeśli twój bohater ma armię to będzie musiał odpocząć w nocy.

Q: Co to są za dziwne znaczki na mapie?

A: Przywódca twojego sojuszu i trzej generałowie (wojska/handlu/szpiegostwa) moga umieścić znaczniki na mapie, żeby pozostawić nań jakąś informację, która uważają za ważną. Aby zrobić strefę to oddal trochę do pierwszego poziomu oddalenia na mapie i będzie takie coś jak przycisk 'map alert’ koło przycisku zadań (questów). Naciśnij go raz i potem na mapie zaznacz, gdzie ma być znacznik.

Haregar PW
27 grudnia 2010, 22:52
V
Rankingi i wyniki

Q: Co to właściwie jest dominacja (domination) / bogactwo (wealth) / honor?

A: Domination [dominacja] - współczynnik twojej siły armii i punktów budynków
Wealth [bogactwo] - współczynnik całości twoich surowców wraz z % złota wydanego na budynki
Honour - suma doświadczenia uzyskanego przez bohaterów z akcji typu PvP - wyłączając jednak zwiad, ulepszanie kopalni czy walkę z NPCtami.

Q: Jak zyskujemy dla naszego sojuszu punkty?

A: Sprawdź profil swego sojuszu, kliknij w statystyki i zwróć uwagę na rozkład punktów:

- Przejęte miasta: punkty za skuteczne obleganie miasta należącego do aktywnego gracza
- XP z PvP: doświadczenie z wszelakich walk skutkują punktami dla sojuszu
- Wielkość armii: całkowity wynik armii twojego sojuszu (współczynnik)
- Grabienie: każda wyprawa w celu zagrabienia surowców daje sojuszowi punkty (za wyjątkiem wypraw łupieżczych na nieaktywnych graczy)
- Wielkość terytorium: każdy kwadracik będący w granicach sojuszu daje mu punkty.

Haregar PW
28 grudnia 2010, 16:19
VI
Bohaterowie

Q: Jak mój bohater powieksza statystyki w ataku/obronie/magii?

A: Te statystyki powiększą się automatycznie podczas awansu na kolejny poziom. Najechanie na daną statystykę ukaże informacje na temat postępu nad tą statystyką.

Q: Czemu mój bohater nie może wykonać akcji (improve/upgrade/nauczyć się umiejętności)?

A: Upewnij się, że twój bohater posiada odpowiedni poziom i nie posiada armii.

Q: Czy mogę posiadać dwóch bohaterów z tymi samymi umiejętnościami? (np. kopacz-złotnik)?

A: Tak, możesz posiadać więcej niż jednego bohatera posiadającego tą samą umiejętność. Jeśli oboje będą w mieście, to bonus dla miasta będzie równy najwyższemu poziomowi danej umiejętności u bohatera. Innymi słowy, jeśli masz bohatera, który ma poziom 2 kopacza-złotnika, to bonus dla miasta będzie liczył się dla tego właśnie bohatera, a nie dla jego kolegi, który posiada tę samą umiejętność, ale poziomu 1. Jeśli jednak ci dwaj bohaterwie będą rozdzieleni pomiędzy dwa miasta, to każde z tych dwóch miast będzie otrzymywało swój bonus indywidualnie zależnie od poziomu umiejętności bohatera, który weń będzie przebywał.

Q: Czy bonusy konkretnego bohatera są związane z akcjami tylko tego bohatera?

A: Tak. Jeśli umiejętność należy do tych, które wpływają na atak/obronę/magię/zwiad bohatera to tylko ten jeden bohater będzie czerpał z tego korzyści. Jeśli te umiejętności ingerują w miasto, jak na przykład w produkcję wojska/surowce/market i tak dalej to będzie bohater oddziaływał tylko na miasto, w którym się obecnie znajduje. Chodzi o to, że umiejętność, która daje tylko bohaterowi boost do skillów będzie działać niezależnie czy jest w jakimś mieście czy nie.

Q: Czy premie artefaktów albo umiejętności oddziałują realnie na bohatera sumując bonusowe cechy?

A: Tak, jeśli masz przypuścmy bohatera z czymś z bonusem obniżenia czasu ulepszenia kopalni o 15% oraz kolejnym bonusem obniżenia czasu o 10%, to wynik się sumuje i zredukowany czas ulepszania kopalni wynikający z sumy bonusów będzie wynosić 25%. Premie skilli i artefaktów będą się również kumulować w jeden bonus.

Q: Co oznacza poziom artefaktu? Co oznacza informacja, że mój bohater nie posiada odpowiedniego poziomu, aby użyć dany artefakt?

A: Poziom twojego bohatera określa możność użycia jakichś artefaktów przez tego bohatera, czyli innymi słowy suma poziomów artefaktów musi być mniejsza lub równa poziomowi twego herosa. Więc, jeśli twój bohater ma poziom 9 to suma poziomów wszystkich artefaktów, jakie będzie mógł nosić będzie wynosić maksymalnie 9. Jeśli będziesz próbował go ubrać w artefakty, których suma poziomów będzie równa 10, to wtedy nie będziesz mógł tego zrobić (ubrać go w te artefakty).

Q: Co właściwie robi re-spec mojego bohatera?

A: Re-specjalizacja bohatera trwa 2 dni. Utracą oni na stale 2 punkty umiejętności. Możesz jednak rozdzielić je ponownie jak chcesz - i to natychmiastowo! (nie będziesz musiał czekać 2 godzin 30 minut, zanim heros się nauczy. Działa to jednak tylko do puntków, któreś poddał/a respecjalizacji - nieużyte punkty wciąż będą potrzebowały wyżej podanego czasu na nauczenie się ich przez bohatera.

Q: Czy mogę zwolnić ze służby mojego bohatera?

A: Tak, możesz. Koszt nowego bohatera będzie taki sam, jak koszt tego, którego zwolniłeś. (przykład: trzeci bohater kosztuje 6, 000 sztuk złota. Jeśli zwolnisz trzeciego bohatera, to kupno ponownie jakiegoś herosa, który zajmie jego miejsce będzie kosztowało 6, 000 sztuk złota). Zważ jednak, że nowy bohater nie będzie posiadał żadnego wojska.

Q: W jaki sposób mogę zwolnić mego bohatera?

Profil bohatera -> Skills (umiejętności) -> Dismiss (zwolnij)

Q: Jakich zaklęć mogę się nauczyć?

A: Każda frakcja ma dwie magiczne klasy (Inferno: Destruction/Dark, Haven: Light/Dark, Necropolis: Summoning/Dark i Akademia: Light/Summoning). Gildia magów w mieście będzie tylko tworzyć inskrypcje do zaklęć związanych z frakcją, do której należy. Dany bohater może nauczyć się zaklęć tylko przeznaczonych dla jego frakcji/klasy. Zatem, jedyną drogą aby zdobyć klasę zarezerwowaną dla innej frakcji niż ta, w której jesteś od początku, jest podbicie wrogiego miasta. Tawerna tego miasta umożliwi kupno bohatera, który może posiadać unikalne zdolności, a samo jego posiadanie umożliwi korzystanie z miejskiej gildii magów, która znajduje się w tym mieście, które podbiłeś.
Mała uwaga: każdy poziom 5 gildii magów (oprócz pierwszego) sprawia, że skuteczność tych samych, starych zaklęć zwiększa się o 5%.

Haregar PW
28 grudnia 2010, 16:34
VII
Jednostki

Q: Czy istnieje jakiś limit jednostek, które czekają na zwerbowanie?

A: Nie, ale jeśli dane siedlisko osiąga liczbę 10-krotnie przekraczającą dzienny przyrost stworzeń (na przykład 150 jednostek w siedlisku z dziennym przyrostem 15) to wtedy przyrost jest zmniejszany dwukrotnie. Jeśli ilość stworzeń przekracza 20x dzienny przyrost (na przykład 200 jednostek, jeśli dzienny przyrost wynosi 10) to ilość jest zmniejszana o 1/4 i tak dalej...

Q: Czy ulepszone jednostki mają jakieś specjalne zdolności, jak w innych grach z serii HoMM?

A: Nie.

Haregar PW
28 grudnia 2010, 18:25
VIII
Łzy i zwycięstwo

Q: Jak w tej grze się wygrywa? Kiedy kończy się zabawa?

A: Ta gra jest podzielona na sezony wraz z kilkoma serwerami, które ruszają co jakiś czas. Sezon się kończy, gdy na jednym serwerze jakiś sojusz zdobędzie 13 Łez Ashy, zbuduje Święty Graal i utrzyma go przez 14 dni.

Q: Jak zdobywa się Łzy?

A: Aby odblokować ‚end-game’ jeden sojusz musi osiągnąć poziom 7 (tym samym odblokowuje Łzy Ashy dla wszystkich). Gracze mogą spróbować zdobyć Łzy, jeśli ich sojusz osiągnął rangę 4 w:

- Domination (dominacji): Pozwala zbudować dom kartografa, który będzie szukał położenia Obelisku, który musi być odczytany przez magów z Gildii Magów poziomu 3. Wtedy otrzymasz informację na temat położenia Łzy, tj. gdzie jest zakopana. Wtem musisz oczyścić ten obszar i kopać kwadracik po kwadraciku, aż ją znajdziesz.
- Wealth (bogactwu): Pozwala na budowę pieca, który będzie gromadził ogromne ilości surowców w celu stworzenia Łzy.
- Honour: Pozwala na budowę portalu, który przeniesie cię do obszaru, w którym po pokonaniu kilku armii będziesz mógł wziąć (ukraść?) Łzę.

Wkońcu, udany na atak na miasto, w którym jest Graal doprowadzi do zniszczenia tej budowli i przetransportowania Łzy do twojego miasta. Możesz wybudować tę Łzę w mieście obok normalnego szukania pozostałych.

Q: Jak działa Graal? Jak jego zdolności działają w sojuszu, na sojuszników etc.?

A: Kiedy zdobędziesz Łzę Ashy, twój bohater będzie ją miał w plecaku. Musisz wysłać bohatera do miasta, w którym chcesz zbudować Graal i przenieść artefakt z twojego plecaka na miasto, wtem klikając opcje budowania, która się uaktywni. Graala buduje się bowiem jak każdy inny budynek. Sojusz może wybudować jeden Graal, chyba że ktoś posiada skradzioną Łzę, która pozwala budować Graala w tym samym momencie. Jest jednak limit - możesz budować w tym samym czasie 2 Święte Graale: jeden ze zwykłej Łzy Ashy, a drugi z tej skradzionej.

Q: Jakich surowców będę potrzebował, aby wybudować Graala?

A: Każda frakcja ma inne wymagania:

- Akademia: 180, 000 złota, 62 drewna, 114 rudy
- Haven: 180, 000 złota, 120 drewna, 113 rudy
- Inferno: 216, 000 złota, 99 drewna, 85 rudy, 7 rtęci
- Necropolis: 162, 000 złota, 75 drewna, 69 rudy

Q: Czy mogę zdobyć Łzę Ashy korzystając ze wszystkich trzech sposobów (dominacji, bogactwa i honoru)?

A: Tak, z tym, że możesz zdobyć jedną Łzę na jedną drogę. Nie martw się - możesz za to ukraść niezliczoną ilość Łez Ashy od przeciwników; zobacz przy okazji jeszcze poniższe pytanie i odpowiedź na nie.

Q: Czy ktoś inny może założyć miasto w położeniu, które podały mi odczytane napisy z Obeliska?

A: Kiedy otrzymasz koordynaty, są one tajne (do czasu jak je komuś zdradzisz) przez pewien czas (24h). Po tym czasie miejsce jest ujawniane i każdy, kto założy tam miast będzie mógł zdobyć Łzę.
Pamiętaj też, że położenie Łzy może być zdobyte, jeśli jakiś gracz lub sojusz podbiją twoje miasto.

Q: Czy mogę wybudować więcej niż jeden dom kartografa, aby zdobyć drugi pliczek koordynatów kolejnej Łzy Ashy?

Nie, kartograf zawsze da ci te same koordynaty. Jednakże nie jest przetestowana sytuacja, gdy najmiejsz kartografa w drugim mieście, gdyż koordynaty wyznaczają obszar wokół miasta. Jeśli drugie miasto nie obejmuje koordynatów z pierwszego miasta, jest szansa, że kartograf poda nowe, inne - ale tak jak mówię, nie było to testowane.

Q: Jakie bonusy daje budynek Graala?

A: Graal zwiększa próg utrzymania oddziałów do 125, 000 punktów armii i zwiększa przypływ złota o 5, 000. Zwiększa również szybkość poruszania się herosa (z armią) kiedy opuszcza on miasto z Graalem.

Bonusy dla sojuszu*:
1grail: Attrition -3% (units permamently lost at end of a fight)
2grails: City limit +1
3grails: Capture timing bonus -15%
4grails: Attrition -3%
5grails: City limit +1
6grails: Capture timing bonus -15%
7grails: Attrition -3%
8grails: City limit +1
9grails: Capture timing bonus -15%
10grails: Defense bonus to your alliance (+16%)
11grails: Defense bonus to your alliance (+8%)
12grails: Defense bonus to your alliance (+4%)
13grails: Defense bonus to your alliance (+2%)
Next grails: Defense bonus to your alliance (+1%)

*Nie tłumaczyłem tych bonusów, gdyż wprowadziłoby to niepotrzebny zamęt.

Haregar PW
28 grudnia 2010, 18:26
IX
Spuścizna i Unia

Q: Co to jest spuścizna (legacy)?

A: Punkty spuścizny są kumulowane na koniec każdej rundy i określają, w jaki sposób grałeś, jakie miałeś sukcesy etc. Te punkty mogą zostać użyte wraz z początkiem nowego sezonu rozgrywki.

Q: Czy punkty spuścizny będą miały wpływ moich wszystkich bohaterów?

A: Nie, premie będą oddziaływały tylko na pierwszego bohatera za wyjątkiem artefaktów, które wciąż będzie można zdjąć z bohatera.

Q: Co dają mi punkty spuścizny?

A: Twój najlepszy ranking na koniec rundy i wkład w Wojnę Łez jako sojusz (ilość Graali wybudowanych, zniszczonych czy utraconych). Można również uzyskać dużą premię za wygranie danej rundy, czyli wygranie Wojny Łez.

Q: Co to unia? Kim jest mój partner w tej unii?

A: Akcja unii jest zablokowana do czasu upłynięcia pierwszego miesiąca nowej Wojny Łez. Będziesz mógł wybrać jednego gracza, aby był twoim partnerem. Sukcesy twoje i partnera będą miały później wpływ na otrzymane punkty spuścizny. Będziesz pewno chciał wybrać na partnera gracza będącego silnie ulokowanego w rankingu, podczas gdy ty sam jesteś słaby/a. To podnosi twoje punkty spuścizny. Możesz oczywiście zmieniać swoich partnerów, a partnerem może być każdy gracz na serwerze.

Po więcej informacji na temat punktów legacy i union zapraszam do linków polecanych.

Haregar PW
28 grudnia 2010, 19:12
X
Zwiad

Q: Co może się zdarzyć podczas zwiadu?

A: Twój zwiadowca może mieć różne szczęście udanej operacji, które zależy od różnicy poziomu twojego bohatera a najsilniejszym bohaterem w ich mieście. Jeśli twój zwiadowczy bohater będzie na odpowiednio niższym poziomie, to jest wielka szansa, że zostanie zraniony albo pojmany (jeśli przeciwnik posiada klasę barbarzyńcy).

Możesz z samych sukcesów spaść na dół i często doznawać goryczy porażki, zależy to od jakości informacji, którą chcesz posiąść. Gorsze od totalnej porażki (czyli twój bohater został nakryty i nie zdobył żadnej informacji) jest zraniony bohater wracający ledwo do miasta. Czemu? Gdyż jest on niedysponowany przez najbliższe 24 godziny.

Q: Co mogę użyć jako cel zwiadowcy?

A: Możesz wysłać zwiad do niesprzymierzonej wioski - czyli szpiegować jednostki i bohaterów będących w mieście, krajobraz (pola [kwadraciki], wieże badawcze etc.) oraz poziomy kopalni.
Zwiad można także używać do badania postojów nieprzyjaciela. Miej się jednak na baczności - sukces zawsze będzie niezbyt bogaty, można powiedzieć - biedny, jednak wystarczający, abyś się dowiedział/a, ile wojska i jakiego rodzaju posiada przeciwnik.

Haregar PW
28 grudnia 2010, 19:13
XI
Inne

Q: Czy mogę usunąć konto i ponownie zarejestrować się na danym świecie (serwerze)?

A: Nie. Jeśli usuniesz konto nie możesz ponownie zarejestrować się na danym świecie, możesz jednak zarejestrować się na innym.

Q: Czy mogę wycofać już rozpoczętą akcję?

A: Nie.

Q: Czy jest jakiś czas ochronny dla nowych graczy?

A: Tak, wynosi on 15 dni. Możesz sprawdzić kiedy okres ochronny się kończy klikając na ikonkę leżącą u góry po prawej od panelu miasta.

Q: Co otrzymam, jeśli zostanę subskrybentem? Jakie sa limity, jeśli nim nie będę? (czyli o tym, co zyskasz i co stracisz jak będziesz/nie będziesz płacił/a za rozgrywkę)

A: Jeśli nie zapłacisz, to będziesz posiadał/a limit posiadania miast (maksymalnie 3) i bohaterów (maksymalnie 3); żeby limit powiększył się do 4, będziesz musiał/a odczekać pewien okres czasu (i tak dalej, np. do zwiększenia limitu z 4 do 5 posiadanych miast i bohaterów i tak dalej i tym podobne).

Jeśli jednak zostaniesz subskrybentem, usuwasz limity posiadania maksymalnej liczby miast/bohaterów, dostajesz dostęp też do niczym nie ograniczonej (pewno wielkościowo) skrzynki wiadomości, a w twojej grze zostaje wbudowany kalkulator mówiący ci o wszystkich bonusach, a zdejmowanie artefaktów i przywracanie im ich wartości, aby można było je założyć trwa tylko 2 dni. Możesz też grać na tylu światach ilu tylko chcesz...

Q: Czy prezenty od Ashy dostaje się przez całą rundę?

A: Nie, dary od Ashy są dostępne tylko przez pierwsze 30 dni od czasu otwarcia serweru. Jest pewne, że jeśli dołączysz gry 30 dni po otwarciu serwera to nie otrzymasz żadnego prezentu od Ashy.
temat: [nabity] Might & Magic Heroes: Kingdoms FAQ

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel