Witaj Nieznajomy!
|
temat: RPG w Grocie (ogólna dyskusja) [zacumowany] komnata: Nieznane Opowieści |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 | |
Field |
Misie kolorowe, temat ten jest obok FAQ, bo służyć ma nie tylko obecnej sesji (zresztą - za chwilę zobaczycie drobne zmiany). Na wstępie drobny kwestionariusz ogólny, który siłą rzeczy zahaczy o obecną sesję. Zatem: 1. Który ze światów M&M i HoM&M uważasz za najlepszy do prowadzenia forumowej sesji rpg? 2. Czy uważasz, że tworzenie odrębnego uniwersum ma sens (na potrzeby sesji)? 3. Jaki styl gry najbardziej Ci odpowiada? (storytelling czy klasyczna) 4. Jaka konwencja przygody najbardziej Ci odpowiada? (groteska, zwykłe bohaterzenie, bohaterzenie z elementami komedii, epicko aż do bólu czy jeszcze jakieś inne - wypowiedź może być dłuższa, chodzi o własne zapotrzebowanie ;) 5. Czego oczekujesz od MG? (w ogóle, nie tylko ode mnie :P) 6. W iluosobowej drużynie chciałbyś grać? (około, ile to za mało, a ile za dużo) 7. Jakie są Twoje wymagania wobec postaci (kreacja, na co zwracasz uwagę u innych graczy, jak Twoim zdaniem wygląda dobre odgrywanie postaci itd.) 8. Jakie są Twoje oczekiwania względem scenariusza? (w jakiej przygodzie najchętniej byś uczestniczył) 9. W ilu max. sesjach rpg mógłbyś uczestniczyć? (chodzi o ewentualne uruchomienie kolejnej) 10. Komentarz do obecnej sesji (szczery :P) No, na wstępie tyle. :P |
Mitabrin |
Ok, wreszcie temat, który pomoże mi w zaprowadzeniu w tej komnacie rewolucji... wznosi flagę A zatem... 1. W zasadzie to chyba Enroth z naciskiem na Antgarich, jest chyba najlepiej znany. 2. Zależy od charakteru sesji, ale jeśli miałby to być np. steam punk czy coś w tym stylu to jestem na tak (oczywiście przy sesjach poważnych świat o kształcie penisa imo nie przejdzie). No i może czasem jakiś inny świat wprowadzić do sesji... 3. Jestem za storytellingiem! 4. Ok, tutaj najszerzej się wypowiem - Jestem za tym, by normalne sesje były jak najbardziej normalne, ale chciałbym czasem zobaczyć (głównie w okresie świąt) krótkie, pełne absurdu (oczywiście nie przekraczającego zdrowego rozsądku) sesje, w których postacie w składzie Roman Dmowski, Sephiroth, Sheltem i "ten jeden w kapturze co go wybrańcem nazywają" przedzierali się przez dziki las pełen krwiożerczych Mikołajów. Oczywiście sesje prowadzone tak by nie było zbyt dużo chaosu, humor nie byłby zbyt absurdalny (poczucie humoru f!elda do czegoś takiego imo by pasowało), całość była czytelna i przyjemna w odbiorze. 5. Żeby jego pomysły nie były strasznie schematyczne i do tego były przejrzyste. 6. Więcej niż 2 osoby i mniej niż 7 osób. 7. Szczerze mówiąc na historię, rasę i charakter. Statystyki i inne tego typu pierdoły mnie mało obchodzą. 8. Hmm... Tutaj dość trudne pytanie... Zależy to od świata sesji... 9. Hmm... Takiej poważnej to tylko jednej, ale w takich okresowych zabawach to... też tylko jednej... :) 10. Pogubiłem się troszkę... Najprawdopodobniej z uwagi na to, że dołączyłem dopiero przy sesji rozbieranej... |
AmiDaDeer |
To teraz ja... 1. Antagarich. Aczkolwiek przygody na Xeen byłyby ciekawe... 2. Jeżeli to uniwersum pojawiałoby się w paru sesjach - jak najbardziej. Jeśli nie - nie jestem pewien, czy warto. 3. "Storytelling systemowy", à la aktualna sesja. Ale bardziej z naciskiem na storytelling. 4. Brutalne, wulgarne i groteskowe bohaterzenie (jak życie :P) - ale żadnej epiki! Coś jak shōnen - wszystko w jednym, ale bez przesady. 5. Bułki z masłe Rozsądku, równego traktowania graczy (nawet bardzo brutalnego) oraz nieprzewidywalności. 6. 4 osoby minimum... ale 15 to już chaos i rozgardiasz. 7. Niech gracz się trzyma tego, co napisał. :P No, chyba, że następują jakieś zwroty akcji, jak np. miłość czy fiksum-dyrdum... A tak poza tym to najważniejsze są charakter i życiorys. 8. Otwarte przestrzenie. Nawet, jeśli jestem ograniczony choćby i burtą okrętu, to jakoś wolę podróże niż błąkanie się po labiryntach czy innych fortecach. :P 9. Dwie, ewentualnie trzy. 10. Przed połączeniem się drużyn zdecydowanie lepiej mi się grało. |
Qui |
1. Bez znaczenia. Można fajnie pograć albo spieprzyć sprawę w każdym z nich. 2. Jak się komuś nudzi. j/w. 3. Storytelling daje większe pole do popisu graczom i MG, byle rezultaty były w granicach wiarygodności. 4. Do I really need to answer this one? :P 5. Żeby panował nad tym co się dzieje ;). Głównie rozlokowanie postaci/NPC/wrogów/wyjść w pomieszczeniu by się przydało (takie schemaciki jak ze 2 razy się pojawiły były ok), bo wiedząc tyle tylko, że jest kupa ludu w pokoju to niewiele można zrobić. A jak schemacik będzie, to nie trzeba epickich opisów o tym że tam są drzwi ;D tylko widać że są. A także, żeby ustosunkowywał się do akcji graczy. Tzn, jak ktoś się upiera że zagląda do wazy, to napisać krótko, że fail. Albo że stłukł wazę. A w wazie była fretka pod wpływem, która rzuciła mu się na twarz... nevermind. 6. Tyle żeby nie było (nieplanowanego) chaosu. 5, 6, może 7? Więcej raczej nie, chociaż to zależy od samozaparcia MG :P. 7. WAMPIR MORDUJĄCY WIOSKI NIE SZUKA HEALERA DLA KRASNOLUDA!!1!! 8. Albo open-ended i MG się dostosowuje do tego, co graczom strzeli do durnych łbów ;), albo jasno postawiony cel misji i tyle, wykonać. Teraz chyba mamy coś pośrodku i jest jak jest. Co do tematyki nie mam wymagań. 9. Przy takim tempie kolejna to nie problem ;). 10. ŁAAAAA! ŁAAAAA! ŁASICAAAAAA! :D. A serio... Na początku było nieźle, scena w piwnicy ciekawa. Potem trochę z górki, a obecnie straszny chaos. Może się to da jakoś uratować, a może nie. |
Altair |
1. MM VI, VII lub VIII czyli Antagarich. 2. Ma raczej niewielki sens. 3. Storytelling, zdecydowanie. :) 4. Ogólnie to bohaterzenie z elementami komedii. Byle tylko całość miała ręce i nogi. 5. Czego oczekuję? Większej ilości artefaktów, zaklęć oraz zadań wymagających choć trochę myślenia. 6. Najlepiej gra się chyba 4 - osobowej. 7. Rasa, klasa, specjalne zdolności oraz artefakty rzecz jasna. :D 8. Więcej artefaktów. Ogólnie po zakończeniu danej misji drużyna powinna mieć kilka zdobycznych artefaktów, sakiewkę złota do podziału oraz dodatkowy zwój, zaklęcie zdolność. Póki co pod tym względem jest bardzo biednie. Czyli w skrócie powinny być trzy podstawowe rodzaje do wyboru: - idź tu i rozwal tamto w efekcie złoto i czasem jakiś artefakt - szkoleniowa, znalezienie zwoju, księgi, osoby itp. w efekcie nowe zaklęcie, zdolność, eliksir - łażenie gdzie popadnie i szukanie nowych wrażeń bez gwarancji znalezienia czegokolwiek (czyli to co obecnie). Dobra jako wstęp do dwóch powyższych jednak gracz powinien mieć możliwość wyboru czy chce dalej brnąć w jakiś wątek. 9. "Tepą" postacią to nawet w 10, postacią pokroju Altariona w max. 2 10. jw. za mało artefaktów ;P |
Alamar |
Antagarich to Ty masz w MMVII i tylko tam. :P |
Altair |
Cytat: Antagarich to Ty masz w MMVII i tylko tam. :P Oczywiście, że w MM7. Tak to jest jak się pisze po całym dniu o nieludzkich godzinach. ;P |
Xelacient |
W końcu temat w którym mogę z przyjemnością naspamować. ;D 1. Dowolny, ale chętnie bym wziął udział w sesji dziejącej się na jakieś nieznanej części "Byłego imperium Starożytnych". 2. Raczej nie, w obrębie uniwersum "Might and Magic" w zależności od wyboru czasu i miejsca akcji można mieć dowolny klimat. 3. STORYTELLING!!! Byleby tylko zachować realizm i prawdopodobieństwo. 4. Konwencja nie powinna być sztywna, trochę tego, trochę tamtego w zależności od nastroju graczy i MG. Byleby było przyjemne w odbiorze. ;) Humoru absurdalnego, osobiście nie trawię. 5. Oryginalności 6. A tu mam zbliżone poglądy do Qui. 7. Oczywiście klimatyczność i "logiczność" postaci. Najważniejszy (Tak, tu się zgadzam z Hobbitem.) 8. Oczekuje tylko "tylko" ciekawej, oryginalnej i klimatycznej historii. ;P Nieważne czy to będzie grzebanie w śmietniku, czy też plądrowanie bunkra Starożytnych. 9. Zależy od tempa, każdej z nich. 10. Z początku trochę psioczyłem na tempo, ale już przyzwyczaiłem. :P W moim osobistym odczuciu tempo wydarzeń zostało "nieco" zbyt podkręcone, co doprowadziło do ogólnego chaosu. (Co nie zmienia aktu, że "wprowadzenie" dla drugiej drużyny uważam za bardzo udane ;D.) |
dambibi |
1. Enroth 2. To zależy od GM, ale moim zdaniem nie powinniśmy na razie wychodzić poza uniwersum m&m 3. Coś pomiędzy 4. Wszystkiego po trochu, nie możemy popadać w skrajności, to zależy jaki GM i gracze mają humor. 5. Dobrego prowadzenia gry 6.przynajmniej 3 max 10 7. Wygląd, charakter, profesja 8. tak jak w 4 9.w jednej ;d 10. Cóż, w moim odczuciu nie jest najgorzej, ja jakoś nie potrafię się odnaleźć - może wybrałem złą postać ;/. |
Field |
Pytanie kolejne, wybierać: fantasy-horror, czy steampunk? :P |
Mitabrin |
Hmm... Ja bym stawiał na steam punk (może to zabrzmi dziwnie... Ale ostatnio miałem wizję starożytnej Grecji posiadającej zaawansowane maszyny parowe...). :3 |
AmiDaDeer |
Steampunk, of course! |
Alamar |
Spejs operę ;P |
dambibi |
Wybieram steam punk - od razu zaklepuje miejsce w sesji..... |
AmiDaDeer |
Zaklepać to teoretycznie każdy może - problem w tym, że i tak MG musi SAM wybrać te 5 czy ileś tam osób... :P |
Mitabrin |
Mam takie dziwne wrażenie, że znaczna większość grotowiczów nie wie, że ostatnia sesja się skończyła i (nie jestem tego pewien, ale myślę, iż) każdy może tutaj zagościć, przez co we wszystkich aktualnych sesjach grają (prawie) te same osoby... |
AmiDaDeer |
Jaka szkoda... :P |
Irhak |
1. H3, ew. inne z tej planety... 2. ma sens (jeżeli świat jest zrozumiały) 3. storytelling 4. epickie bohaterzenie z elem. mistyki i komedii (może nawet czasem bezczelne zrzynanie w przypadku "graczy"...) 5. zfiksowanego rozsądku ;) i możliwości współpracy 6. 4-8 powinno wystarczyć (czasem już 6 to aż nad to...) 7. zachowanie nierównowagi siły i magii ;) (czasem może być już ta równowaga...), każda postać powinna mieć jakiś pierwiastek szaleństwa ;) 8. scenariusz luźny, czasem dwuznaczność sytuacji... możliwość wprowadzenia elem. nieprawdopodobnych... (jak. np. zamiast złapać smoka, który jest wściekły i każdego zabija, rozmowa z nim...) 9. 2-3... jeżeli więcej, mogą się pomylić mi postacie... 10. już dawną z "Mordem..." nie jestem na bieżąco, więc... sorry, ale nie pomogę ;) EDIT - raczej fantasy-horror niż coś, czego nie kojarzę ;) |
Field |
Chciałem uprzejmie poinformować, że od tej pory tematy ogólne oznaczamy jako [OGÓLNY], sesję oznaczamy jako [RPG]. O dodatkowe tagi proszę się upominać w tym temacie. Przy okazji chciałem pogonić co poniektórych MG i graczy :P |
Mitabrin |
Mam takie pytanie - Czy możliwe jest udostępnianie mistrzom gry moderacji ich własnych sesji (i tematów ogólnych z nimi związanych)? Bardzo ułatwiło by mi to przyszłe prowadzenie sesji (oraz przyznawane przeze mnie cechy w kartach postaci). |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 |
temat: RPG w Grocie (ogólna dyskusja) [zacumowany] | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel