Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Cytadela Mocy i Magii  (Might and Magic)temat: [wbity] Instrukcje, patche oraz inne przydatne pliki
komnata: Cytadela Mocy i Magii (Might and Magic)

Alamar PW
25 maja 2011, 12:07
PATCHE:

MM6

- Patch Moka MM6EN - pozwala na uruchomienie gry pod Windowsem XP, dodaje opcję ciągłego biegu, wyłączenia obrotu po wyjściu z budynku oraz naprawia kilka innych błędów.
- Patch Greyface'a MM6 - bazujący na patchu Moka, pozwala na uruchomienie gry pod Windowsem XP, Viśtą i Siódemką.

MM7

- Patch Moka MM7PL 1.25 - nowsza wersja patcha Moka do wersji polskiej wydanej przez CD Projekt, dostosowana do systemów Windows Viśta i Windows 7. Powinna działać także z Antologią wydaną przez Cenegę.
- Patch Moka MM7EN - pozwala na uruchomienie gry pod Windowsem XP; stworzony pod wersję angielską.
- Patch Greyface'a MM7 - bazujący na patchu Moka, pozwala na uruchomienie gry pod Windowsem XP, Viśtą i Siódemką.
- Patch Cenegi MM7 PL - przeznaczony do pudełkowego wydania MM7 (pierwszego) i umożliwiający ukończenie gry. Z powodu problemów z Windowsem XP (i wyżej), by zagrać w tę wersję MM7, należy:
Reel Mixer:
Wychodziłoby na to, że dla zachowania polskiej wersji wystarczy po upatchowaniu plikiem z Cenegi, skopiować events.lod na Pulpit, zainstalować angielski patch XP i przywrócić plik (events.lod) na miejsce. W ten sposób powinno być możliwe granie z wazą we dworze Markhama (awans złodzieja), bezproblemowym wejściem na Płycizny, no i polskimi tekstami w grze - wszystko na Windowsie XP.

MM8

- Patch Moka MM8PL TESTPATCH - nowsza wersja patcha Moka do wersji polskiej wydanej przez CD Projekt, dostosowana do systemów Windows Viśta i Windows 7. Powinna działać także z Antologią wydaną przez Cenegę.
- Patch Moka MM8PL - pozwala na uruchomienie gry pod Windowsem XP; stworzony pod wersję wydaną przez CD Projekt (nie działa z Antologią Cenegi).
- Patch Moka MM8EN - pozwala na uruchomienie gry pod Windowsem XP; stworzony pod wersję angielską.
- Patch Greyface'a MM8 - bazujący na patchu Moka, pozwala na uruchomienie gry pod Windowsem XP, Viśtą i Siódemką.

MM9

- Patch 1.3 TELPu - poprawia wygląd i działanie gry, do poprawnego zainstalowania wymaga patcha 1.2 3DO, który jest już w polskiej wersji gry. Patch (1.3 i 1.3a) można zainstalować na polską wersję, choć nie wszystkie jego elementy będą działać (nadpisuje w MM9 PL tylko jeden plik, odpowiedzialny za wygląd świata zewnętrznego - tak więc wygląd NPC-ów czy też skrypty nadal niestety nie ulegają poprawie). Patch ten powoduje jeden drobny błąd: w Sali Ćwiczeń w Thjorgardzie, nie zalicza zadania przejścia treningu w tym lochu.

- Cshell patch - Zmodyfikowany plik cshell.dll niweluje opóźnienia przy wczytywaniu ekranów i sprawia, że gra staje się grywalna.

MM10

- Fanowski patch z poprawkami do tłumaczenia dla polskiej wersji MM10 autorstwa użytkownika duchU z forum Ubisftu.
Jako że jest to nieoficjalna łatka, tłumaczenie może nie do końca być poprawne. Warto jednak ją zainstalować, bo poprawia większość niedociągnięć w oficjalnym tłumaczeniu gry.



EDYTORY

MM1 Character Editor - edytor stworzony przez Kirina pozwalający edytować drużynę w grze. Aby móc edytować postacie, należy wybrać File => Open… => plik ROSTER.DTA (powinien być w katalogu z grą).

MM1 Where are we? - program dodający automapę.

MM3EDIT - edytor do MM3, pozwala na zmianę statystyk postaci, ich odporności, chwilowej ilości punktów życia, edycję ekwipunku (i dodanie sobie mega-hiper-ekstra przedmiotów, których normalnie raczej się nie wylosuje).

Xeen Studio - edytor do MM4 i MM5 pozwalający na wypakowanie i otworzenie plików z gry.

MM6CHE - edytor do MM6, pozwala na zmianę niemal wszystkiego w parametrach postaci (od portretu i imienia, aż po wartość i poziom biegłości) czy dodanie potrzebnych rzeczy do ekwipunku (nawet tych, co nie można spotkać podczas zwykłej rozgrywki, lecz nie zostały usunięte z kodu gry).

MM7CHE - edytor taki sam jak wyżej, z tym że przystosowany do MM7 - przydatny zwłaszcza przy zadaniu ze zdobywaniem naczyń lisza (nie trzeba wczytywać wcześniejszej rozgrywki, jeśli zdobyto naczynia w złej kolejności - wystarczy dodać je za pomocą tego edytora).

Might Edit32 - inny edytor do MM7.

MM8CHE - i znów ten sam edytor co MM6CHE, tylko z jedna malutką wadą - jeśli mamy zainstalowaną siódmą część MM, to ta wersja edytora automatycznie pokazuje ścieżkę dostępu do MM7, a nie do MM8 i za każdym razem trzeba ręcznie poprawiać ten błąd (należy dodatkowo wybrać nie katalog sejwów w MM8, a sam katalog z grą, np. C:\Progam Files\MM8).

MM9Editor - pozwala na edycję parametrów i umiejętności a także klasy danej postaci.

Magic Extractor - rosyjski program (ale chyba da się ustawić angielskie menu) do rozpakowywania plików z MM9 (choćby portretów postaci).

MMArchive – program do eksportowania i importowania plików w archiwach typu *.lod, o wiele bardziej funkcjonalny od MM8LevelEditora (umożliwia m. in. dodawanie nowych plików, poprawne importowanie palet, automatyczne dopasowanie palety dla danej bitmapy, prostsze importowanie bitmap które pojawiają się na budynkach, drogach, itd.), jednakże nie posiada podglądu plików typu *.dlv, *.blv, *.odm i *.ddm oraz nie umożliwia dokonywania zmian w danym pliku bezpośrednio w edytorze.

MMPal – prosty i bardzo użyteczny program umożliwiający wyciągnięcie palety z danego pliku graficznego i przekonwertowanie jej na format odczytywany przez grę.

LodCompare i LodMerge – dwa programy umożliwiające odpowiednio znajdowanie różnic w archiwach typu *.lod i eksportowanie tych różnic do osobnego pliku *.lod oraz łączenie dwóch osobnych archiwów w jedną całość. Narzędzia przydatne właściwie tylko przy wykrywaniu zmian w archiwach i do łatwiejszego rozpowszechniania moda.

Mechanika gry - czyli wszystko o statystykach, biegłościach, wpływie parametrów na czas potrzebny do zadania następnego ciosu, czym tak naprawdę jest Szczęście, itd.



INSTRUKCJE, PORADNIKI

(pochodzą ze strony replacementdocs):

Might and Magic I - Poradnik, Instrukcja
Might and Magic II - Poradnik, Instrukcja
Might and Magic III - Poradnik, Instrukcja, Mapa
Might and Magic IV-V (World of Xeen) - Poradnik do MM4, Mapa MM4, Poradnik do MM5, Mapa MM5, Instrukcja do MM4-5: World of Xeen, Instrukcja do Swords of Xeen (dodatku do MM4-5), Karta pomocy podręcznej
Might and Magic VI - Instrukcja, Karta pomocy podręcznej, Mapa (lepszej jakości nie znalazłem)
Might and Magic VII - Poradnik PL, Mapa
Might and Magic VIII - Poradnik PL
Might and Magic IX - Poradnik PL, Mapa



MUZYKA

- MM6: The Mandate of Heaven
- MM7: Za Krew i Honor
- MM8: Dzień Niszczyciela

Tabelki opisujące, które utwory pasują do których lokacji w grze, można znaleźć w Podziemnej Tawernie w temacie Wpadka Cenegi;).



MODYFIKACJE

1. MM7 REV4MOD
download z Groty (60 MB)
Mod Big Daddy'ego Jima zmieniający większość zadań w grze, dodający kilka nowych (niestety nie pojawiają się one w księdze zadań), postacie potrafią nauczyć się i zdobyć mistrzostwo w większej ilości biegłości, pozwala na grę tylko ścieżką światła.

2. MM7 Maestro MOD
download (180 MB)
Zawiera w sobie mod Big Daddy'ego Jima, tym razem również ze ścieżką ciemności, dodatkowo podmienia większość grafik w grze na nowe oraz dodaje kilka nowych zadań jak również zmienia klasy postaci (opcjonalnie).
Jak zainstalować grę?

3. The Chaos Conspiracy
Download
Mod Big Daddy'ego Jima zmieniający MM6 na zupełnie nową grę - nowe zadania, fabuła, wrogowie, krainy, itd. Mechanika gry to nadal MM6.

zoltan PW
24 lutego 2014, 11:47
Ma ktoś może na swoim komputerze nowy patch Moka do MM8 (TESTPATCH), żeby wykonać reupload? Niestety link do ściągnięcia: http://hotfile.com/dl/31038884/0683d16/mm8pl_testpatch.rar.html przepadł razem z serwisem hotfile.com, a i w internecie głucho...

Alamar PW
24 lutego 2014, 12:29
Proszę

Dark Dragon PW
23 października 2014, 00:37
Warto dodać do listy Patch z poprawką lokalizacyjną do MM10.

Tak na marginesie - wersja GOGowa MM9 zawiera patch 1.3a.

Alamar PW
23 października 2014, 01:05
Jeśli dobrze pamiętam, to łatka ta nie posiada w sobie aktualizacji z ostatniego patcha gry i do DLC. Jeśli tak jest, to może się zdarzyć, że będzie w grze brakować pewnych dialogów.

Dark Dragon PW
23 października 2014, 01:18
Od wersji 1.1 uwzględniono poprawki z oficjalnego patcha 1.5 (27.03.2014).

Alamar PW
23 października 2014, 15:18
Dodane.

swiru444 PW
16 maja 2018, 21:43
Proszę o dodanie do skarbca programu z tej strony: Automapa

Program to automapa do pierwszych 5 części Might & Magic, wystarczy włączyć grę w dosboxie a następnie uruchomić program jako administrator. Program sam rozpozna w którą część aktualnie grasz, oraz twoją pozycję i statystyki.

Alamar PW
17 maja 2018, 12:45
A nie ma tego już w Skarbcu? Wydaje mi się, że dodałem ten program jakiś czas temu... Sprawdzę później i najwyżej dodam, jeśli jeszcze automapy tam nie ma.

EDIT:
Dodane... w końcu.

Tarnoob PW
15 stycznia 2020, 17:10
Jest może jakiś *anglojęzyczny* poradnik do MM7 w PDF-ie? Mam wrażenie, że kiedyś widziałem to w Skarbcu Groty albo w tej nitce, ale nie mogę tego znaleźć. Widzę tylko polski poradnik od Gry-Online.pl.

Alamar PW
16 stycznia 2020, 10:42
Może chodzi Ci o stronę Flamestryke?

Tarnoob PW
16 stycznia 2020, 12:54
Wiem o niej i korzystam, ale tam nie ma poradnika w PDF, a o taki mi chodziło.

EDIT: Znalazłem stare, dobre The Spoiler Centre, ale niestety to nie jest wersja PDF.

avatar PW
27 kwietnia 2020, 21:44
Przyklejam posta z vk (nie wiem, czy to znana kombinacja).


Nie tak dawno temu na forum odkryto bardzo interesującą kombinację modów - MM7 z graficznym modem Echo i mod od Jeffa Ludwiga.
Instrukcje instalacji są niezwykle proste - najpierw musisz zainstalować MM7, potem łatkę od GrayFace'a, potem mod od Jeffa, a na koniec mod od Echo.

W rezultacie - pięknie zaprojektowany MM7, pomalowany farbami Echo i ciekawa równowaga od Jeffa (nowe klasy, cechy przedmiotu, wzmocnione potwory, zmienione ceny przedmiotów, systemy dostępności umiejętności i wiele więcej).

Hieronim PW
9 października 2020, 17:51
Cześć, mam problem. Nie działa mi MM6 z Goga a patch Greyface'a jest już nieaktywny. Ma ktoś może jakiś pomysł co zrobić w takiej sytuacji na nowszym systemie?

Zu PW
9 października 2020, 19:05
Jak to nieaktywny? Nie działają Ci linki z tej strony? https://grayface.github.io/mm/#GrayFace-MM6-Patch

Hieronim PW
9 października 2020, 21:57
Dziękuję Ci bardzo i przepraszam za kłopot. Rzeczywiście łatwo było znaleźć. Miałem na myśli nieaktywny link w tym temacie, a na google też szukałem, ale najwidoczniej chyba miałem zeza bo widziałem pełno stron tylko nie tą co trzeba :D Pozdrawiam
temat: [wbity] Instrukcje, patche oraz inne przydatne pliki

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel