Witaj Nieznajomy!
|
temat: [ważne] VCMI komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 110 - 111 - 112 ... 128 - 129 - 130 | |
Hayven |
@Kurek zrób binsearch (czy, bardziej precyzyjnie, wyszukiwanie przez połowienie). |
Dydzio |
Jest taki magiczny plik VCMI_Editor.log w dokumenty/my games/vcmi na windowsie, można próbować wyczytać co jest nie tak :P EDIT: Dzięki waszemu zaangażowaniu znaleziono pewne bugi związane z edytorem (przykładowo Hobbit "odkrył" jednego), po ich wyeliminowaniu wyjdzie kolejna wersja edytora. |
Warmonger |
Rozpakować do folderu,w którym jest VCMI_Client.exe. U mnie działa :P Obecna wersja jest wersją przeznaczoną do testów i zgłaszania błędów. Spróbuję uzyskać więcej informacji na temat obsługi modów, kompatybilności i dalszych planów - nie gwarantuję, że mapy stworzone edytorem będą bezproblemowo działały w przyszłości. |
avatar |
Kilka zgłoszonych usterek sprawiło, że pojawiła się dziś kolejna wersja edytora o numerku 0.1.12. @Kurek Tak, wiele modów powoduje błędy edytora na starcie. M.in. dlatego, że edytor jest bardziej wrażliwy na błędy składni. Choć i tak jest już lepiej. Swojego czasu część modów 'ponaprawiałem' tak by się pojawiały w edytorze, a część z nich nie mam pojęcia jak naprawić, a część kiepsko zrobionych modów nie mam ochoty. Póki co najlepszą metodą detekcji takowych jest metoda prób i błędów. Najpierw odpalasz edytor przy pustym katalogu Mods, potem kopiujesz do Mods jeden mod, odpalasz edytor, sprawdzasz czy wszystko jest ok, zamykasz edytor, kopiujesz następny mod itd... |
Dydzio |
Prosiłbym wielmożnego drzeworąba o zmianę linku w filmiku jak używać edytora na ten: https://github.com/vcmi/vcmi_editor/releases Wtedy najnowszy patch będzie widoczny na start bez konieczności ciągłego updatowania linku. I tak, wyszło update edytora - https://github.com/vcmi/vcmi_editor/releases/tag/v0.1.12-alpha I jeszcze trzeba ściągnąć najnowszy "dzienny build" by uniknąć tego buga |
Skazo |
Przepraszam za mały offtop. Edytor map VCMI to coś na co czekałem, ale chciałbym się dowiedzieć, jak na dzień dzisiejszy wygląda sprawa SI (sztucznej inteligencji)? Gra z komputerem stanowi chociaż jakieś małe wyzwanie? Co do samego edytora: Zatrzymuje mi się po samym starcie przy napisie "Loading configuration..." |
Trith |
Loading configuration po prostu trwa dłuższą chwilę. Też za pierwszym uruchomieniem brakowało mi cierpliwości i myślałem że program się po prostu zaciął. Edytor ostatecznie mnie się otworzył, nawet mimo tego iż system nawet zaczął alarmować że program nie odpowiada. |
Dydzio |
Szybka odpowiedź: SI jest lepsze niż w VCMI 0.99 już od jakiegoś czasu, kiedy to wprowadziłem małe ale sensowne zmiany. Nie jest chwilowo rozwijane. Dając SI miliony surowców na start (edycja pliku startres.json w podfolderze "config" od vcmi) i kod na odkrycie całej mapy (vcmieagles ai) może stanowić wyzwanie na ponadprzeciętnie trudnych mapach. Rozwój SI wymaga sporego zagłębienia się w jego działanie i więcej designu niżli programowania. Wśród ludzi spoza teamu VCMI nie znalazł się żaden chętny "w miarę dobry gracz" który by chciał coś w zakresie designu pomóc. |
Kurek |
Czy ktoś też dostaje Error "Failed to create handles"? Jak na razie to wszystkie kombinacje prób włączenia edytora w różnych wersjach mi nie działają. Kiedyś raz mi jakaś wczesna wersja działała, ale to było pół roku temu. |
Kammer |
Nie testuj różnych wersji, tylko te dwie najnowsze - daily build z wczoraj + edytor 0.1.12. Na pewno nie robisz tego po drwalowemu czyli nie nadpisujesz zlib1.dll, ale wszystko robisz w nowym folderze? Jakie wydanie H3? W którym momencie wyskakuje błąd? Co ciekawe - mi edytor działał o samego początku - build z 30.12 i 0.1.11. |
Kurek |
Nowy build i nowy edytor, wydanie Heroes 3 complete GOG. Jak podmieniam w głównym folderze z grą to mi się chociaż coś ładuje, a potem error dopiero, jak w oddzielnym folderze z gamepath.txt to tylko error FILESYSTEM CONFIGURATION NOT FOUND. Czemu zawsze ja mam takiego pecha... |
Kammer |
Podajesz dobrą ścieżkę do folderu, gdzie masz VCMI w gamepath? |
AmiDaDeer |
Gdzieś można znaleźć instrukcję, jak dodawać własne warunki zwycięstwa w Edytorze VCMI? Jakie komendy przyjmuje, a jakie nie? Chcę zrobić mapkę opartą o zdobycie wszystkich siedlisk na mapie, ale to dla mnie czarna magia... |
Lord Hawk |
KUREK: Nowy build i nowy edytor, wydanie Heroes 3 complete GOG. Jak podmieniam w głównym folderze z grą to mi się chociaż coś ładuje, a potem error dopiero, jak w oddzielnym folderze z gamepath.txt to tylko error FILESYSTEM CONFIGURATION NOT FOUND. Czemu zawsze ja mam takiego pecha... Miałem podobnie, poprzedniego edytora nie testowałem, bo nic a nic nie umiałem odpalić więc te pół roku czy ile tam był nie sprawdzałem, ale ten nowy, jak już sam filmik wszystko porządnie pokazywał skusił mnie do spróbowania, ale jak tylko zrobiłem to co chłopaki krok po kroku objaśniają to miałem to samo co Ty, i cokolwiek nie robiłem to to samo ten komunikat który podałeś, a czasem to nawet z ładowaniem ale po chwili błąd, ale w końcu się udało, a dokładnie: - utworzenie nowej kopi H3 complete [Era, Hota, VCMI maja oddzielne jak coś] rozpakowałem nie ten najnowszą z wczoraj, ale ten z 2 stycznia build, tylko że mi jak wrzucam do gry nie działa, więc sam folder "VCMI (branch develop)" musiałem przenieść do samego folderu z gra który nazwałem tak samo, żeby pliki z niego było w folderze głównym [wczęśniejsze aktualizacje trochę inaczej instalowałem, więc może Ty też masz z tym problem] - jak już masz gotowy H3 świeży z nowym buildem, dodaj edytor tak jak opisują [ja mam jeszcze ten z 1 dnia, nie ten poprawiony, bo na razie cały czas działa bez problemu], ale z jednym wyjątkiem, nie załączaj ani jednego moda, nawet jak masz inny folder z VCMI starszy, to najpierw powyłączaj mody na nim, w sumie na nowym nawet ich nie instaluj póki edyto nie będzie działać, bo u mnie mimo że nowe VCMI w osobnym folderze, to mody z 2 folderu były po włączane, wtedy dopiero sprawdź czy wszystko działa poprawnie, jak to zrobisz powinno bez problemu załączać edytor i nawet żadnego błędu nie będzie, a dopiero wtedy zacząć się bawić modami, dlatego że niektóre są nie kompatybilne, a poniewaź nie wiem jakie masz to lepiej bez, u mnie akurat na pewno nie działało "Unlucky" i nadal nie działa, ale tylko przy odpalaniu edytora, i to na zasadzie że jak jest ten mod w folderze z modami, to edytor nie działa, więc do robienia map edytorem do VCMI muszę go wyciągać np na pulpit, a po zrobieniu i odpalaniu gry dokładać, podobnie ze starszą wersją Forge które co prawda nie wywala, ale w edytorze go nie ma, ale zaktualizowana wersja już tak, parę innych modów też miało jakieś błędy, ale ich na razie nie sprawdzałem tylko chwilowo nie testuje. Na ten moment z nowym edytorem pobawiłem się w VCMI już 3 większe gierki od 2 dni, z modami takimi jak miasta Pawilon i Forge [właściwie to vs cały czas te 2 miasta], nowe artefakty Witchkinga, nowe czary, kilka nowych neutralnych jednostek, Unluck [na zasadach jak wyżej pisałem], większa rozdzielczość, nowe tereny i oczywiście Hota ..... i ani razu praktycznie nic nie wywaliło, nie było żadnych błędów, praktycznie 1 raz grałem i to 3 gry pod rząd w VCMI jak w normalne pełne h3, poza oczywiście nie działającymi budynkami specialnymi z dodatkowych miast, przy całkiem inteligentnie grającym AI i to na mapach dzięki nowemu edytorowi, więc albo źle coś instalujesz, albo masz to co ja miałem i zrobienie tego tak jak opisałem powinno zakończyć się sukcesem. |
Dydzio |
@Hobbit - https://wiki.vcmi.eu/List_of_all_event_conditions A co do tego... Lord Hawk: Na ten moment z nowym edytorem pobawiłem się w VCMI już 3 większe gierki od 2 dni, z modami takimi jak miasta Pawilon i Forge [właściwie to vs cały czas te 2 miasta], nowe artefakty Witchkinga, nowe czary, kilka nowych neutralnych jednostek, Unluck [na zasadach jak wyżej pisałem], większa rozdzielczość, nowe tereny i oczywiście Hota ..... i ani razu praktycznie nic nie wywaliło, nie było żadnych błędów, praktycznie 1 raz grałem i to 3 gry pod rząd w VCMI jak w normalne pełne h3, poza oczywiście nie działającymi budynkami specialnymi z dodatkowych miast, przy całkiem inteligentnie grającym AI i to na mapach dzięki nowemu edytorowi, więc albo źle coś instalujesz, albo masz to co ja miałem i zrobienie tego tak jak opisałem powinno zakończyć się sukcesem. Ej, nie wal tyle komplementów, bo pomyślą, że cię przekupiłem, szczególnie z tym inteligentnym AI xD |
Lord Hawk |
Dydzio: Ej, nie wal tyle komplementów, bo pomyślą, że cię przekupiłem, szczególnie z tym inteligentnym AI xD Haha, jak się należy to trzeba, bo przyznam że trochę minęło od ostatniego aktualizowania przeze mnie VCMI z braku czasu, to jedynie od czasu do czasu ostatnio grałem w HOTE i może AI to jeszcze nie to, ale wcześniej komputerowy przeciwnik wykupywał masę bohaterów z 1 jednostką i praktycznie stawał pod zamkiem lub wystawiał je do ubicia, teraz stanowi wyzwanie bo niektórzy chodzą z całą wykupioną którą potrafi atakować, zdobywać zamki itp., więc kawał dobrej roboty. Podobnie działanie całego VCMI, tylko jedna rzecz mi zawiesza grę, a dokładnie jak miałem wykopanego grala i komputer zaatakował tego bohatera, to gdy ubije na nim wojsko, walka się nie kończy, tylko czeka aż się wykona ruch wojskiem którego nie ma, ale taka sytuacja rzadko się zdarza [celowo mu chciałem oddać dla równowagi, bo miałem set legionisty w zamku]. |
Dydzio |
Wyszła kolejna wersja edytora - https://github.com/vcmi/vcmi_editor/releases/tag/v0.1.13-alpha |
Kuririn |
avatar -----> Dźwięk jak ikonę mogę zdobyć :P |
avatar |
Ale już mam zdobędnięte:) Sower mi podesłał. Czar Fear jest w najnowszej wersji paczki Warmongera z zaklęciami na stronie wiki :) |
Dydzio |
Kolejny edytor map: https://github.com/vcmi/vcmi_editor/releases/tag/v0.1.14-alpha Do współpracy z nim preferowany najnowszy dzienny build - https://builds.vcmi.download/branch/develop/Windows/ |
strona: 1 - 2 - 3 ... 110 - 111 - 112 ... 128 - 129 - 130 |
temat: [ważne] VCMI | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel