Witaj Nieznajomy!
|
temat: [ważne] VCMI komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 109 - 110 - 111 ... 128 - 129 - 130 | |
Erui |
Czy komuś z was trafia się że kiedy po kilku dniach wracacie do zapisanej gry w mieście Cove możecie rekrutować jednostki z Pawilonu? U mnie tak jest. Jedna z bohaterek z Cove-Anabel zamieniła się awatarem z bohaterką Pawilonu, taką czarną kotką. Gdy w ramach eksperymentu wyłączyłem Pawilon, na jego miejsce wskoczyła Kuźnia.... Mapa to Arka Noego, na Żywej Krwi było podobnie, natomiast na Arogancji już nie. Może VCMI kiepsko współpracuje z mapami z Odrodzenia Erathii? Mam najnowszy build VCMI. Spotkał się ktoś z czymś takim? |
avatar |
Tak się dzieje zawsze i ze zrozumiałych względów w przypadku gdy wczytujesz sejwa z innym zestawem włączonych modów niż przy robieniu sejwa. |
Warmonger |
Mody są zapisywane razem ze stanem gry. Natomiast grafiki nie i mogą się zmieniać, szczególnie, gdy dany mod zostanie wyłączony. |
MinosKing |
@Erui kiedyś miałem podobnie i raczej nie da się z tym już nic zrobić. Musisz zacząć daną mapkę od początku. Pamiętaj też żeby nie włączać nowych modów z miastami, póki nie przejdziesz danej mapki na której grasz. Jeśli już to uruchom wszystkie mody które ciebie interesują przed zaczęciem nowej gry, bo w przeciwnym wypadku ten błąd może się powtórzyć. VCMI ma to do siebie że bywa nieprzewidywalne. :P |
Fandor |
Warmongerze, ja osobiście przed ukończeniem mapy nie zmieniam setu modów, ale względem zapominalskich czy dałoby się może wprowadzić, aby VCMI podczas wczytywania sejwa pobierało stany różnych modyfikacji z momentu zrobienia zapisu? |
Warmonger |
To jest pytanie na dłuższą dyskusję. Owszem, VCMI zapisuje dane o wszystkich istniejących jednostkach, frakcjach itp. w stanie gry - natomiast później nie wie, do czego te informacje się odnoszą (np. do grafik, które zniknęły). W szczególności identyfikatory liczbowe mogą po podmianie modów odnosić się do zupełnie innych obiektów. Sprawa wcale nie jest prosta. |
Fandor |
Rozumiem, że projekt nie jest łatwy. Zapewne trzeba wejść trochę głębiej i przerobić sposób sejwowania, aby zapisywał właśnie konkretne dane przypisane do lokalizacji w modzie. Swoją drogą powiedzmy mamy tylko Forge, wyłączenie Forge i włączenie zaraz po tym tylko Cove sprawia, że dane Forge są jakby zastąpione danymi Cove? Jest jakiś system segregacji tych danych? |
Kammer |
VCMI - edytor finalnie ponoć działa. Już ściągam i testuję! |
Drwal |
Działa wam? Mi nawet luncher się nie uruchamia, podejrzewam, że to przez podmieniony plik zlib1.dll. Przy edytorze wyskakuje taki błąd: |
Trith |
W instrukcji z GitHuba jest oznajmione: Wypakujesz do oddzielnego folderu i stworzysz plik gamepath.txt, a w nim wpisujesz ścieżkę dostępu do folderu z grą. |
Kammer |
Naprawdę, Drwalu, znów na tym poległeś? :D Już przy poprzedniej wersji edytora mówiłem Ci, że trzeba tak zrobić. :P |
Drwal |
Nie fikaj Kammer, bo raz już fiknąłeś, a i drugi raz możesz. :P @Trith dzięki, zaraz spróbuję. |
AmiDaDeer |
Niestety gra crashuje, gdy się wczytuje stworzoną tym edytorem mapkę z nowymi obiektami (takimi jak np. banki stworów z Hoty). |
Kammer |
Coś pięknego, działa i jest mniej wrażliwy na błędy w składni. |
Dydzio |
U jednego działa u drugiego nie xD Powinno działać u obu, nie jestem jednak na tyle kompetentny by się wypowiedzieć czy coś jest nie tak, najprościej by było na forum vcmi po angielsku to rozmkiniać to by się znalazło przyczynę. Mogę też spróbować zająć się tym problemem jeśli @Hobbit chce. |
Kammer |
A mi działa. Polecam ściągnąć najnowszą wersję, mi działą na tej z 30 grudnia. |
Dydzio |
No to ci którym działa do boju, na tyle ile chęci pozwalają grać w mapy z edytora vcmi i szukać bugów - głównie przy zapisie / wczytywaniu gier opartych na tych mapach. |
Kurek |
Jak tam Drwalu? Działa? Mi nadal ten błąd co tobie wyskakuje, zrobiłem wszystko jak kazali, podmiana pluku zlib1.dll nie pomogła |
Kammer |
Ale tu właśnie nie wolno niczego podmieniać, trzeba nowy folder zrobić i tam wszystko wrzucić. |
Kurek |
Lipa, to chyba jeden z modów się gryzie. Mam ich mnóstwo więc zanim przetestuję który to miną wieki |
strona: 1 - 2 - 3 ... 109 - 110 - 111 ... 128 - 129 - 130 |
temat: [ważne] VCMI | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel