Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)temat: [przyłatany] Modyfikacje do Heroes V
komnata: Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)
strona: 1 - 2 - 3 ... 20 - 21 - 22 - 23

Hayven PW
8 listopada 2017, 17:54
Jeśli Quantomas w istocie ma zaimplementować SI działającą z prędkością zbliżoną do Heroes III, a przy tym w miarę skuteczną, to czekam z niecierpliwością.

KIng_Mariusz PW
8 listopada 2017, 22:33
Skorzystałem z sugestii Kastore i żeby nie wzbudzać więcej kontrowersji przywróciłem "Dużą istotę"
Tłumaczenie znajduje się już na moddb:
http://www.moddb.com/mods/might-magic-heroes-55/addons/mmh55-polish-translation-rc10-beta

Kammer PW
10 listopada 2017, 23:15
Bardzo mnie cieszy to, jak sprawnie i szybko implementujesz nowe wersje spolszczenia.
Dorzucę link do niusa.

KIng_Mariusz PW
13 listopada 2017, 00:13
Dzięki Kammer. Heroes 5.5 traktuję priorytetowo i jak na razie ogarniam temat, chociaż muszę przyznać, że coraz częściej brakuje mi na wszystko czasu.

Mam jeszcze coś, co z różnych przyczyn od kilku ładnych lat czeka na swój debiut. Otóż Heroes 5.5 nie jest moją pierwszą przetłumaczoną modyfikacją, mam jeszcze coś w zanadrzu. Jest to coś ze świata gier podobnych do Heroes of Might and Magic.

Jak znajdę trochę czasu (mam nadzieję, że w tym tygodniu) to postaram się wrzucić to na dropboxa i udostępnić na forum. Muszę trochę ten materiał uporządkować i pewnie zainstalować grę żeby sprawdzić co gdzie wrzucić (opróćz głównego moda, mam przetłumaczone mini mody).



KIng_Mariusz PW
15 listopada 2017, 23:29
Na razie tylko screen na starcie gry

PS. Pojawił się hotfix do Heroes 5.5 Rc9b uaktualniający grę do wersji RC9c. Hotfix usuwa problemy z kilkoma krytycznymi błędami. Aktualizacja nie jest przeznaczona do wersji RC10Beta.
RC9c hotfix


PS1. Może to głupie pytanie, ale nie wiem jak można wrzucić obrazek zamiast linka do niego?

Darth Ponda PW
16 listopada 2017, 11:54
http://www.forum.acidcave.net/topic.php?TID=519
---wymrożone---
Swoją drogą świetna robota z tłumaczeniami, masz propsy.

KIng_Mariusz PW
19 listopada 2017, 02:55
Dzięki. Wszystko robiłem prawidłowo, tylko rozmiar pliku był za duży.
W każdym razie uporałem się z tematem i w najbliższych dniach postaram się podzielić swoją pracą.

Kammer PW
19 listopada 2017, 21:55
Kolejna wersja H5.5RC10.
Zawartość:
- spora przeróbka ekonomii;
- nieco bugfiksów;
- trochę balansu.

KIng_Mariusz PW
20 listopada 2017, 22:58
Tłumaczenie RC10 Beta 2 już dostępne na moddb:
http://www.moddb.com/mods/might-magic-heroes-55/addons/mmh55-polish-translation-rc10-beta-2

KIng_Mariusz PW
21 listopada 2017, 21:45
Ostatnio jest trochę zamieszania z Heroes 5.5.

Na skutek kolejnego błędu fix RC10Beta2 musi zostać zastąpiony fixem RC10Beta3:
http://www.moddb.com/mods/might-magic-heroes-55/downloads/mmh55-hotfix-rc10-beta2.

Fix nie wymaga instalacji, zamieniamy tylko dwa pliki w folderze Data. Polskie tłumaczenie RC10Beta2 jest jak najbardziej aktualne (tłumaczenie było 3 razy modyfikowane zanim trafiło na moddb i zawiera odpowiednie poprawki). Dwie jednostki Akademii uzyskały nowe angielskie nazwy:
Kolosa przechrzczono na Giganta, a Tytana Burz na Kolosa (tak by to brzmiało po polsku). Ponieważ zdolności jednostek nie uległy zmianie zdecydowałem się pozostać przy starych nazwach, bo tym razem nie wnosi to nic oprócz zamętu.

PS Mam coś dla fanów serii King's Bounty, jeśli jacyś tu wogóle są. Utworzyłem nowy wątek, w którym udostępniam tłumaczenie moda do King's Bounty Nowe Światy o nazwie Czerwone Piaski. Na razie suche teksty i mini mody, jak będę miał troche czasu to z czasem wrzucę trochę obrazków.
http://www.forum.acidcave.net/topic.php?TID=3384&pid=144927#144927

Alistair PW
21 listopada 2017, 21:51
Są fani, są, przynajmniej jeden. Co prawda dawno już nie odpalałem żadnej części, to jednak co jakiś czas do nich wracam. Z tym, że mody raczej średnio mnie interesują, wolę pograć w oryginał, tylko np. wojem zamiast maga.

KIng_Mariusz PW
21 listopada 2017, 22:24
Ta modyfikacja akurat nic nie zabiera z oryginału, jedynie rozszerza go o nowe elementy.

Vusapion PW
25 listopada 2017, 20:40
Co do modyfikacji Heroes5.5 Po pierwsze świetne tłumaczenie, gratulacje dla @KIng_Mariusz.

Modyfikacja w pierwszym momencie lekko przytłacza ilością zmian i jak dla mnie brakuje w samej grze poradnika, czy po prostu wyjaśnienia najważniejszych zmian, bądź mechanik. Natomiast lepiej wytłumaczona jest większość zdolności i dostęp do koła umiejętności, powoduje łatwy sposób planowania rozwoju bohatera.

Co rzuca się od razu w oczu, podczas bitwy, to zmieniony układ wyglądu paska inicjatywy, czy umiejscowienie komend. Oryginalna wersja moim zdaniem jest bardziej przejrzysta i to zmiana im minus, ale nie wpływa zbyt mocno na całokształt odbioru pola bitewnego.
Spore zmiany w szkołach magii są lekko uciążliwe i tutaj dość mocno odczuwa się brak poradnika. Trudno powiedzieć, czy osłabienie czarów tak mocno jest lepszym balansem, na pewno spory wpływ ma kwestia indywidualna.

Podział na aż 3 różne klasy i ogólna dostępność talentów rasowych jest im plus, podobnie zmiana przydziału niektórych zdolności do umiejętności. Brak limitu poziomu i możliwość opcji posiadania 8 talentów również ma pozytywny wpływ na całokształt rozgrywki. Niestety jest kilka bugów w tej kwestii jak np. logistyka nie zawsze daje bonusu do pkt. ruchu (widać to przy zarządzaniu miastem, trudno powiedzieć, czy był to odosobniony przypadek, czy inne umiejętności również mogą, pomimo posiadania nie wpływać na herosa).
Można dodać do tego zbugowane dodawanie umiejek z chat wiedźm.

Zmiana szaty graficznej i wzbogacenie jej o nowe elementy to miła odmiana, również zmiana i wprowadzenie nowych soundtracków w większości pozytywna, ale tutaj w sporej mierze decydują gusta. Szkoda tylko dla mnie, że nie zostawili muzyki z main themu podstawki.

Sporo nowych lokacji, konwersja miast i siedlisk to świetne opcje. Ogromnie ucieszyłem się widząc wielkie pole bitwy, szkoda tylko, że nie ma na razie wprowadzenia tego do potyczek na mapie.
Sporo dodatkowych opcji, przy wybraniu mapy do gry i dość dobrze objaśnione ich działanie. Generator, który tworzy lepsze mapki, choć i tak brakuje trochę do możliwości kreacji naprawdę dobrych map (chodzi mi tylko o sam generator, nie mam cierpliwości, ani zbyt wielkich umiejętności do tego, aby samemu tworzyć w edytorze).

Dobry balans między samymi artefaktami i dodanie bardzo dużej ilości nowych, oraz nowe mechaniki pozwalające używać jednemu bohaterowi sporej ilości naraz wyciągają, to co najlepsze tego elementu.
Najbardziej jednak cieszy fakt krótkich tur przeciwnika. W końcu piątka jest grywalna i mam nadzieję, że sam projekt będzie się dalej rozrastał.

Na końcu niestety bug, który przytrafił mi się 2- krotnie, a mianowicie po kilku miesiącach (w grze) kursor zaczął, trudno dokładnie powiedzieć jak to wygląda. Domyślnie kursor ma kształt konia, a bug powoduje, że przez cały czas zmienia się na klepsydrę, choć działanie jest takie, że podczas zmiany (w klepsydrę) nie działa kursor. Bardzo uciążliwe i idzie niby grać z tym, lecz jest to tak samo użyteczne jak opróżnianie wanny za pomocą kubka.





Hayven PW
25 listopada 2017, 22:02
Z założenia czary mają mocniej zależeć od siły czarów, tak żeby mag mógł inwestować w dowolną szkołę magii w zależności od swojej taktyki i żeby miał przewagę nad wojem, który w niezmodowanym H5 ma premie do umiejętności bitewnych, a masówki Światła czy Mroku rzuca równie efektywnie, co czarodziej bez tych premii.

Co do pól bitew - niestety, wątpię, żeby wprowadzono wielkie pola do zwykłych potyczek, bo trzeba by do tego grzebać w kodzie gry. W specjalnych potyczkach jest to rozwiązane skryptem, który wywołuje określony rodzaj pola walki, jednak w normalnych walkach tego skryptu nie ma (być może dałoby się stworzyć skrypt, który na początku każdej mapy ustawiałby uruchamianie takich walk dla każdego oddziału neutralnych stworzeń, ale nie bardzo w to wierzę).

KIng_Mariusz PW
26 listopada 2017, 02:31
Jeśli dobrze pamiętam problem z miganiem kursora pojawił sie w wersji RC10 Beta i przyczyna jego występowania jest nieznana, chociaż Magnomagus podejrzewa, że powoduje go któryś z patchy pliku exe (zhakowanie w celu zwiększenia limitu poziomu i nne), wykonany prze Deflactora. Magno miał nadzieję, że rozwiązał ten problem w RC10Beta 2, ale jest już pierwsze zgłoszenie na Heroes Community, że bug nadal występuje. No i Twoje zgłoszenie.
Czy błąd wystąpił u Ciebie w trakcie grania na wersji RC10Beta2 lub 3? Jeśli zacząłeś na wersji RC10 Beta, a potem ją zaktualizowałeś do Beta 2 lub 3, to granie na poprzednim zapisie może być przyczyną błędu.
Jeśli to nie problem napisz dokładniej na jakim grałeś poziomie trudności, jaka wielkość mapy, jakie ustawiłeś planowanie SI, nazwę mapy itp. to zgłoszę to Magnomagusowi. Może to pomoże w naprawieniu błędu.
A i bym zapomniał. Na razie jedyną radą na ten problem jest załadowanie gry przed turą komputera, po której wystąpiło migotanie za pomocą pliku utility.exe i rozegranie jednej tury, po czym grę zapisujemy i wracamy do gry już z właściwego pliku exe.

Co do logistyki czy dobrze zrozumiałem, że nie dała dodatkowych punktów ruchu bohaterowi pełniącemu stanowisko gubernatora miasta? Jeśli dobrze pamiętam gubernator na niskim poziomie ma celowo bardzo ograniczony zakres ruchu. Jeśli możesz to podaj więcej szczegółów żebym wiedział jak przedstawić problem.

Co do chat wiedźm to znany jest problem z tym, że oferują czasami zdolności, które nie występują u danej klasy w kole umiejętności. Ten problem raczej nie będzie rozwiązany, bo wymaga ogromnych nakładów pracy.
Inny błąd polega na tym, że chatki nie mogą dać podstawowej umiejętności w pustym 8 slocie bohatera.
Czasami też chatka oferuje nową umiejętnośc mimo, że masz już wszystkie rozwinięte do maksimum.

Co do poradnika dreadknight przygotowuje nową wersję manuala, która niestety dostepna tylko w języku angielskim. Na razie dostępny jest manual do wersji RC9b: http://www.moddb.com/mods/might-magic-heroes-55/downloads/mmh55-reference-manual
Dosyć długo się ładuje i wyświetla w niedużym oknie, ale kolejna wersja ma być pod tym względem dużo lepsza.

Tak na marginesie loguje się jako King_Mariusz a przy awatarze mam KIng_Mariusz
Może to ktoś poprawić?

Vusapion PW
26 listopada 2017, 04:53
Zasadniczo, to osłabienie czarów uważam za dobre posunięcie, natomiast w moim odczuciu szczególnie mocno ucierpiała magia zniszczenia. Nieco zbyt mocno osłabiony jest dla mnie także czas trwania efektu zaklęcia. W zdecydowanej większości nawet na sile czarów 20-25 trudno uzyskać chociaż 3 tury trwania.

Problem z miganiem kursora: Beta 2, mapa wygenerowana olbrzymia, ustawienia Trudny, planowanie SI Trudny, z możliwością posiadania 8 talentów, neutral. boh.- normalny, zniżka dla SI- wyłączona. Gra nie była uaktualnia w trakcie trwania rozgrywki. Oba przypadki, to gra Nekro. Nie pamiętam jak w pierwszym z nich, ale w drugim był to pierwszy dzień tygodnia, gdzie w poprzednim tygodniu osiągnąłem 30 poziom.

Co do logistyki, to nie gubernator, tylko główny bohater posiadał logistykę na ekspercie, a po prostu jego pkt. ruchu sprawdziłem w zakładce "zarządzanie miastem" i początkowe miał na 2750, podobnie jak reszta herosów bez owej umiejki.

Chatki wiedźm tak jak piszesz, dają możliwość nabycia po wymaksowaniu wszystkich, plus faktycznie zdziwiłem się gdy, chyba "szczęście" było w chatce i rzeczywiście w ostatni 8 slot nie zostało dodane.

KIng_Mariusz PW
27 listopada 2017, 01:23
Dzięki za info. Podrzuciłem te informacje na angielskie forum, może w jakiś sposób okażą się pomocne.
Pamiętasz imię bohatera, który miał nieudaną "przygodę" z logistyką?
Mapka była z podziemiami czy bez?

Vusapion PW
29 listopada 2017, 19:35
To był Giovanni, mapka bez podziemi. Praktycznie zawsze biorę logistykę i tylko u niego był ten błąd.

Migotanie pojawia się u mnie na każdej dużej mapce (wygenerowanej, na innych nie grałem), być może dlatego, że na mniejszych nie ma odpowiednio dużo czasu i tam mi się nie przytrafiło. Błąd występował zarówno na 2, jak i 3 becie. Wszystkie mapki były bez podziemi (z podziemiami nie grałem).
Niestety przez to mod jest mało grywalny na dłuższą metę.

KIng_Mariusz PW
29 listopada 2017, 23:22
Dzięki. Przekazałem informację o tym Giovannim. Co do migającego kursora to niektórzy go mają, a inni tego nie doświadczyli wogóle. W każdym razie Magnomagus na pewno będzie szukać rozwiązania tego problemu.
Próbowałeś rozwiązania z plikiem MMH55_Utility (w folderze bin)? Trzeba uruchomić grę z tego pliku, załadować save na turę przed wystąpieniem błędu, rozegrać turę i zapisać. Potem uruchamiamy grę z właściwego pliku i wgrywamy nowy save.

Vusapion PW
29 listopada 2017, 23:41
Tak próbowałem, jednak po jakimś czasie następował powrót migania.

W fixie bety 3 znalazłem opis, jednak nie do końca wiem o jakie ustawienie chodzi." Possibly fixes 'Permanent cursor flickering' issue when AI lookahead depth is set to higher than normal. (I could not trigger this bug on Huge+underground map with 8 players and lookahead depth at impossible with this fix)"
strona: 1 - 2 - 3 ... 20 - 21 - 22 - 23
temat: [przyłatany] Modyfikacje do Heroes V

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel