Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [ważne] VCMI
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 108 - 109 - 110 ... 128 - 129 - 130

avatar PW
13 września 2017, 13:25
Na razie rób szkielet map w zwykłym edytorze SoD. Szykują się poważne zmiany w dystrybucji modów, tak że większość będzie można ściągnąć i aktualizować przez vcmi. Ale te obecne mody będą trochę przerobione (po względem strukturalnym) do tego celu. Lepiej więc zaczekać na koniec roszad. A dobre kampanie zawsze w cenie.

Kammer PW
13 września 2017, 19:57
Co do aktualizacji moda - myślę, że wiem coś na ten temat.

Generalnie VCMI zdaje się oznaczać elementy w postaci źródło.obiekt i myślę, że w ten sam sposób działa edytor map i samo otwieranie map w VCMI.

Dlatego właśnie MDT może dodać wilkołaka do gry niezależnie od istniejącego wilkołaka z WoG-a - gra nie będzie bowiem szukać jakiegoś werewolf, a wog.werewolf lub też mdtAlternatives.werewolf.
Tak samo z położeniem na mapie - tu będzie szukana konkretna jednostka.

Kontynuujmy pracę nad przykładami. Powiedzmy, że mamy hipotetyczne miasto VVori i w nim hipotetyczną jednostkę Andrew Sacharusa. W związku z tym gra będzie szukać vvori.andrewSacharus. Dopóki będzie mogła znaleźć tę jednostkę w tym modzie - nie będzie problemów. Ale jeżeli zostanie zmieniona nazwa jednostki (a konkretniej - oznaczenie w JSON-ie) na, dajmy na to andrewFruktus albo andrewGlukus, to system się przewróci - będzie szukać czegoś, czego w ogóle nie będzie w modzie. Tak samo w przypadku zmiany nazwy moda - zamiana vvori na loknar zepsuje grę.

EWENTUALNIE te problemy będą możliwe do uniknięcia, jeżeli sama mapa będzie w sobie zawierać wszystkie pliki modów, które wykorzystano do tworzenia jej, ale to byłoby cokolwiek nieopłacalne pod względem ciężaru plików.

Inna kwestia, że ja mogę się mylić, nie daję 100% gwarancji na moje słowa - najlepiej posłuchać się rady avatara, bo bardzo mądrze mówić.

Wszelkie podobieństwa do prawdziwych postaci i zdarzeń są dziełem przypadku.

Kurek PW
13 września 2017, 22:42
Dobrze prawicie! Robię więc ostrożnie w edytorze do H3, a potem drobne elementy dodaję na mapę w vcmieditorze, pozostawiając w pogotowiu oryginalną mapę bez modów. Szczerze powiem, że jest to proste, gdyż nawet mocno zmodowana mapa nie różni się mocno od jej "szkieletu".

Warmonger PW
14 września 2017, 06:27
Wszystko, co napisał Kammer, to prawda, choć z jednym zastrzeżeniem - tak to powinno działać. Czy działa obecnie i czy będzie działać w przyszłości, to osobna kwestia. Póki co edytor jest w fazie eksperymentalnej.

Luckas558 PW
16 października 2017, 12:10
Hej!

Mam pewien problem i nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania. Da się odpalić VCMI 0.99 na windowsie xp? Wyskakuje mi taki błąd: VCMI launcher. exe nie jest prawidłową aplikacją systemu win32. Wie ktoś jak to naprawić?

Andruids PW
16 października 2017, 13:05
Chyba właśnie nie da rady, może jakieś stare wersje, które są właściwie niegrywalne. Musiałbyś mieć zainstalowaną 64-bitową wersję systemu.

Luckas558 PW
16 października 2017, 14:05
Ok. Czyli muszę zmienić system. Dzięki za pomoc :)

avatar PW
24 października 2017, 21:25
Niezobowiązująca zabawa czcionkami w vcmi ;]

Nephretes PW
25 października 2017, 06:31
To ci diabelna ciekawostka :D

Kurek PW
25 października 2017, 21:47
:O Piękna! Najlepsza!

Kuririn PW
10 listopada 2017, 07:13
Ktoś robi spolszczenie do VCMI?

avatar PW
15 listopada 2017, 22:41
Od dzisiejszych daily buildów w grze jest dostępne okno szybkiej rekrutacji - rozwiązanie znane z hd moda. Na razie wygląda dość surowo.

Wszelkie pomysły jak te okno ulepszyć a przede wszystkim grafiki [wzięcie grafik z hd moda nie wchodzi w grę] można tu zamieszczać. Feniksfire, twórca tej cząstki kodu na pewno się ucieszy ;p

Khemiel PW
18 listopada 2017, 04:27
Hej, od dwóch dni próbuję odpalić jakikolwiek mod na VCMI. Problem polega na tym, że samo VCMI działa(włączają się scenariusze) dopóki nie spróbuję odpalić go z jakimkolwiek modem. Po tym nawet po wyłączeniu moda w launcherze VCMI przestaje działać na dobre, po próbie włączenia scenariuszu następuje crash, bez żadnego okienka, ani raportu gra po prostu się wyłącza. Ponad to od kiedy usunąłęm wszystkie pliki VCMI z mojego folderu z grą, nie mogę skopiować pliku "VCMI_server" na nowo do lokalizacji... Wszystkie inne pliki przechodzą gładko tylko przed tym komputer zapiera się rękami i nogami, pokazuje komunikat że nie mam do tego uprawnień(jestem jedynym użytkownikiem i co za tym idzie jestem administratorem tej przeklętej maszyny).

Ktoś miał podobne przeżycia i może udało mu się przez nie przebrnąć?

Kuririn PW
18 listopada 2017, 07:07
Jest moc! I znowuż po 30 minutach naparzanki wywaliło mnie do pulpitu... A nie grałem na silniku VCMI łohoho albo i jeszcze dłużej :P

Warmonger PW
18 listopada 2017, 09:05
Cytat:
Ponad to od kiedy usunąłęm wszystkie pliki VCMI z mojego folderu z grą, nie mogę skopiować pliku "VCMI_server" na nowo do lokalizacji... Wszystkie inne pliki przechodzą gładko tylko przed tym komputer zapiera się rękami i nogami, pokazuje komunikat że nie mam do tego uprawnień
Burdel w systemie. To nie VCMI a system decyduje o tym, kto co może przenosić i do czego ma uprawnienia. Prawdopodobnie jeśli serwera nie można przenieść, to aplikacji jest ciągle uruchomiona w tle.

avatar PW
18 listopada 2017, 10:05
Khemielu - najlepiej ściągać ostatnie wersje vcmi stąd. Wersja 0.99 jest dość stara, od tamtego czasu dużo kodu i własności dołożono, z których korzystają niektóre mody. Także taki mod z pewnością wywoła crash.
Druga rzecz - jak odpalasz launcher NIGDY w launcherze NIE aktualizuj vcmi essential files - to pozostałość ze starszych wersji i aktualizowanie tego w ten sposób przynosi dużo szkód a pożytku żadnego.
I Warmoneger miał rację - jeśli jakiś plik nie chce się przenieść w innej miejsce, najpewniej nie zamknął się do końca i trzeba go skillować poprzez manager zadań.
Aha i mam nadzieję, że nie używasz XP. Od jakiegoś czasu vcmi przestało być zgodne z tym systemem.

planetavril PW
19 listopada 2017, 12:14
is possible insert the hota as mod for era II?

or to play with new cities in hota, opening the hota.exe file to add vcmi files?

Dydzio PW
19 listopada 2017, 12:39
No

xardas33 PW
21 listopada 2017, 09:11
Takie pytanko drobne - czy zespół VCMI / ktoś naprawi niepoprawnie wyświetlającą się stocznię w Zamku?

Warmonger PW
21 listopada 2017, 10:00
Dodaj swoje drobne pytanko do listy 634 innych pytanek. Sam wiem, że taki problem był już poruszany, ale kiedy i czy został rozwiązany - tego nikt nie spamięta. Po to właśnie jest bugtracker.
strona: 1 - 2 - 3 ... 108 - 109 - 110 ... 128 - 129 - 130
temat: [ważne] VCMI

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel