Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI/Projekt] Świątynia/Shrine
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 5 - 6 - 7 ... 9 - 10 - 11

Fandor PW
23 sierpnia 2017, 05:20
Dopiero teraz znalazłem chwilę, aby w pełni zapoznać się z tematem.
Przede wszystkim wielkie podziękowania dla Hobbita, za umilenie przeglądania wątku swoim utworem, arcydzieło na miarę, a może i lepsze niż prace wielu profesjonalnych twórców, których możemy usłyszeć w grach.
Bacus, dla Ciebie ogromne wyrazy szacunku za to, że pokazałeś jak się powinno wychodzić z projektem nowego miasta do VCMI, mam nadzieję że kolejni twórcy wezmą z Ciebie przykład (Godzilla patrzę w twoją stronę).
Obawiam się trochę monotematyczności frakcji, mimo wszystko azjatyckie kultury dość mocno zlewają się ze sobą i połączenie Japonii, Korei, Chin, Mongolii i pewnie nawet wszystkich innych państw z tych rejonów dla przeciętnego odbiorcy będzie się zlewać w "chińszczyznę". Uważam, że powinniście przemyśleć jednak dodanie jakiś elementów zachodu lub jeszcze innych kultur (lub różnych epok?), niekoniecznie w line-upie jako takim, co najwyżej w uzbrojeniu, a przede wszystkim w architekturze.
Line-up: wydaje mi się, że zamiana Ninja i Kappy będzie dobrym pomysłem bo rozdzieli od siebie dwie stricte humanoidalne istoty. Ewentualnie ciekawym zabiegiem może być wrzucenie Onich na 2 poziom, Kapp na 3, a "Nindż" na 4. Oni w pewnym sensie dublują Krzyżowców, Demony, Ogry funkcyjnie, a dwa ostatnie na swój sposób i wyglądem. Na drugim zdublują tylko Zombie.
Większą konieczność chociaż przyznaje, że głównie subiektywną widzę w zamianie miejscami Małp i Kirinów. Kiriny jako "chińskie jednorożce" dublują zwykłe, a ponadto wydaje mi się, że można zrobić te jednostki tak, aby lepiej pasowały na zaproponowane przeze mnie poziomy. Małpy widziałbym z ukłonem w stronę pierwszej części w podobnej pozycji jak Dżiny, aczkolwiek ich rysunek jest idealny, świetna robota wyczuwam mojego faworyta. :D
Zaproponowany gdzieś wyżej Garuda też według mnie mógłby być ciekawym członkiem armii, jednak przy obecnych już 3 jednostkach latających nie ma dla niego miejsca (chyba, że Kirina zmienić na pieszego co także nie byłoby złym zabiegiem). Liczę, że miasto szybko po wydaniu dostanie dostęp także do jakichś ciekawych alternatyw, ale to już inny temat. :)
Co do nazewnictwa, podstawowe nazwy mogą zostać azjatyckie (chociaż też pomyślałbym o jakimś ich uproszczeniu), natomiast w ulepszeniach zostałbym przy przymiotnikach w danej wersji językowej: wodzowie, lordowie, królowie, większe, starsze, święte, smocze jest ich masa w wielu miastach użyta i zdecydowanie będzie to lepsze rozwiązanie.
No i strzelec dopiero na 7 poziomie, chociażby nie wiem jak szybko był dostęp do 7 poziomu to zbyt duże utrudnienie w grze miastem, może Tanukich lub Kappy zamienić w strzelców?
Fabuła, klimat, może to nie głupie aby zrobić miasto jako rdzennych mieszkańców Vori lub uchodźców z AvLee? Elementy azjatyckiej architektury w Ramparcie byłyby ładnie wyjaśnione, a i tak wyczuwam że "Vori-miasto" jeszcze długo nie zostanie wydane o ile w ogóle. Przyznam szczerze, że wolałbym ujrzeć to miasto z daleka od wody i śniegu po H6, lecz jednocześnie nie będzie mi przeszkadzać takie jego umiejscowienie.
Także gorąco trzymam za was kciuki panowie and good luck. ;)

Matheo PW
24 sierpnia 2017, 14:42
Jeśli czegoś brakowało w Heroes III to właśnie tego. Dobry pomysł, przemyślany i widać, że sprawnie to idzie. Oby tak dalej.

Line-up więcej niż dobry. Tylko siódmy poziom wygląda zbyt ekstrawagancko. Zestaw sobie swój koncept z innymi jednostkami 7 poziomu. Koncepcja jednostki jest znakomita, oryginalna i interesującą. Tylko byłoby dobrze gdyby nieco uprościć jej wygląd. Małpi wojownicy to jeden z lepszych konceptów na jednostkę jakie widziałem, tylko ulepszenie faktycznie jest zbyt złote, jak już ktoś wspominał.

Sir Galuf PW
24 sierpnia 2017, 20:32
Zapowiada się epickie miasto! Trzymam za autorów kciuki. Ze wszystkich jednostek, najbardziej podoba mi się ulepszony Oni. Siódmy poziom wygląda epicko i moim zdaniem powinien zostać jaki jest. Życzę autorom POWODZENIA!!! :-)

Bacus PW
26 sierpnia 2017, 10:47
Długo nie pisałem, więc dzisiaj coś skrobnę.

1.Szogun zamiast Samuraja
Nie. Samuraj będzie klasą mocy i tak już pozostanie. W zamku też mamy Rycerza zamiast Lorda/Księcia/Rządcy. Tutaj mamy Samuraja i powodów mamy kilka:
a. Klasa Samuraja występuje w DnD
b. Jest bardziej powszechna
c. Brzmi lepiej
d. Nie, nie ma miejsca na Samuraja w line-upie.

2.Brak strzelców
Każda frakcja ma swoje mocne i słabe strony. Nekropolia ma beznadziejnego Zombiaka i Smoka, Inferno ma latacza dopiero na poziomie 6, Forteca jest pieruńsko droga i tak można wymieniać wady dla każdej frakcji. Tutaj wadą jest brak strzelca na niskim poziomie i taki miałem plan od początku. Uznaliśmy zespołem, że to ciekawe rozwiązanie i będziemy się go trzymać, póki co. Jeśli okaże się za czas, że to zła decyzja to przemyślimy, ale obecnie zostaje jak jest.

3.Zamiana jednostek poziomami
To jest... akurat do zrealizowania, ale nie teraz. W tej chwili wszystko jest zaplanowane i rozpisane właśnie pod taką kolejność. Jednak daje sobie możliwosć dowolnej zmiany kolejności w jednostkach 4-6 czy 1-2, Ninja i Lis są nie do ruszenia ze swoich poziomów, ot.

4.Chcemy więcej zachodu!
Frakcja ma być azjatycki i jednostki, uzbrojenie, bohaterowie jak i zabudowana ma taka być.

5.Alternatywy
Porozmawiamy o tym kiedyś, jak projekt zacznie wychodzić z fazy początkowej. Teraz nad alternatywami nie myślę, bo nie ma sensu.

6.Rozwój
Ostatnimi czasy nie pokazywałem nic o frakcji. Wybaczcie, ale zespół był w rozjazdach, a samemu nie chciałem nic publikować bez ich zgody. Do tego czasu miałem jakby więcej, ale poświęcałem go na szlifowanie i nauke blendera, pomoc przy innych projektach i takich tam. Niedługo to się zmieni.

7.Imiona bohatyrów
Ashi zostaje, ale mamy kilka wolnych miejsc, więc śmiało proponujcie imiona, będzie to łatwiejsze i milsze niż "To imie jest fuj, zastąpcie". Serio.

Na koniec przedstawie dwójkę nowych bohaterów, których przygotowaliśmy.
Samuraj:
Teemo:

Rasa:Tanuki
Specjalizacja:Tanuki
Bio:Mimo drobnych rozmiarów, Tanuki to dzielne i bojowe stworzenia, a kapitan Teemo daje temu doskonały przykład. Jego oddział Tanuki z wyjątkową skutecznością sieje zamęt i spustoszenie w szeregach nieprzyjaciela.

Mnich:
Kaguya:

Rasa:Kitsune
Specjalizacja:Przygnębienie
Bio:Urok i wdzięk Kaguyi pozwoliły jej oczarować wielu potężnych mężczyzn, ale żaden nie zdobył jej serca. Samotność i tęsknota wzbierają w niej podczas pełni księżyca i nie potrafi ukryć wtedy swojej lisiej postaci.

Pozdrawiam.

Fandor PW
26 sierpnia 2017, 22:07
Bacus, nikt nie mówił, że frakcje trzeba "odazjacić" ale urozmaicić ją obcymi dodatkami na pewno nie zaszkodzi. ;)
Brak strzelców ciągle mnie nie przekonuje, musicie opracować jakąś fajną strategię początkową dla miasta, aczkolwiek trzymam kciuki żeby wam się to udało.
Poziomowanie jednostek akurat jest ważne już teraz, ponieważ robiąc modele będziesz ich masywność oraz uzbrojenie dostosowywać do poziomu.
Także podtrzymuje swoją propozycję:
1.Tanuki 2.Oni 3.Kappa 4.Ninja 5.Kirin 6.Małpa 7.Kitsune
Uważam, że ninja będzie bardzo fajnie wyglądać na 4 poziomie.

Kastore PW
26 sierpnia 2017, 22:27
Fandor:
Bacus, nikt nie mówił, że frakcje trzeba "odazjacić" ale urozmaicić ją obcymi dodatkami na pewno nie zaszkodzi. ;)
A może by tego nie robić na siłę, zwłaszcza, że bohaterowie i line-up i tak są bardzo dobre.
Fandor:
Brak strzelców ciągle mnie nie przekonuje, musicie opracować jakąś fajną strategię początkową dla miasta, aczkolwiek trzymam kciuki żeby wam się to udało.
A na cholerę ci strzelcy? Podbijanie nimi banków stworzeń jest problematyczne, a to jeden z najważniejszych elementów początkowej fazy gry.


---wymrożone---

chaos PW
26 sierpnia 2017, 22:49
Samo debatowaniie o podbijaniu banków stworów armią z 1-ego tygodnia może być problematyczne. Są tacy co potrafią pokonać 120 umarlaków czy 75 krasnali, a inni będą mieli problem żeby wygrać w krypcie gdzie są wampiry...

PS. oprócz tego nawet najsłabsi strzelcy mogą się okazać bardzo przydatni ze względów czysto taktycznych, gdyż AI zwraca na nich uwagę.

Kastore PW
26 sierpnia 2017, 22:57
chaos:
Są tacy co potrafią pokonać 120 umarlaków czy 75 krasnali, a inni będą mieli problem żeby wygrać w krypcie gdzie są wampiry...
No gratuluję.
chaos:
PS. oprócz tego nawet najsłabsi strzelcy mogą się okazać bardzo przydatni ze względów czysto taktycznych, gdyż AI zwraca na nich uwagę.
Strzelcy mają służyć do bycia zabitym przez komputer? :3

Sir Galuf PW
27 sierpnia 2017, 09:08
Ja tam myślę, że dodatkowi strzelcy są w tej frakcji niepotrzebni. Wystarczy, żeby Kitsune był tani i miał niskie wymagania i gitara. Po za tym dzięki temu ta frakcja będzie miała bardzo specyficzny styl gry.

Kastore PW
27 sierpnia 2017, 09:55
Czepiacie się tych strzelców jakby to było nie wiadomo co, zwłaszcza, że macie trzech lataczy (i przypuszczam, że frakcja będzie dosyć szybka). A Kitsune nie jest strzelcem tylko rzucającym czary.

Drwal PW
8 listopada 2017, 18:01
Dawno nie było w Grocie twórcy, który tak dobrze wie, czego chce. Mi się trochę już przejadło zachowanie moderów piszących: hej, mam mega pomysł na miasto, będzie to i to, będzie super, ale nie wiem jaki będzie line-up i musicie mi pomóc z budynkami... Tu na szczęście tak nie jest. Wszystko jest tak klarowane, że czekamy po prostu co dalej...

I. O frakcji

Nigdy nie byłem fanem miast zbyt bardzo nawiązujących do realnych państw (np. Egipski Bastion) i tu mam podobne odczucie. No pachnie tu Dalekim Wschodem i nic z tym nie zrobię. A, że kultura państw z tego regionu mnie nie interesuje, to i nie podniecam się zbyt mocno. Niemniej, w żadnym stopniu nie będzie to wpływało w przyszłości na moją ocenę tego miasta.

II. Tło fabularne

Nie interesuję się fabułą Heroes 3, w związku z czym i tu na to leję. :)

III. Budowle

Miała być Azja i jest. Arty są kapitalne, na ekranie widać pomysł, ład i skład. Rzeka pośrodku to trochę oklepany pomysł, no ale jest niezbędna w tej kulturze. W dodatku świetnie pasuje do tych posągów.
Kolorystyka jest dobrze dobrana, nie dubluje się za bardzo z innym miastem.

IV. Bohaterowie

Klasy postaci są super dobrane. Nie podoba mi się tylko ten art z blond Chinką. ;P Wygląda bardziej jak z zespołu Mazowsze. :P

V. Jednostki

I tu zacznę się czepiać niemiłosiernie. Nie znam się na kulturze Chin czy Japonii, ale to coś na 7 poziomie jest tragiczne. Nie dość, że w mieście jest pełno humadoidów, to jeszcze wrzucamy kolejnego i to na 7 poziom. I to przed smokiem? Stworem, który jest tak kultowy w Chinach jak nigdzie indziej na świecie. Małpy dałbym bardziej zbliżone do zwierząt niż ludzi - walczące pazurami, zębami, ale nie bronią. I nie wiem czy jeden strzelec na 7 poziomie to nie za mało. Jest oryginalnie, ale będzie ciężko zbilansować. To jednak problem na potem.

Ogólnie uważam, że jest bardzo dobrze, ale wg mnie jednostki mają większy potencjał. 7 poziom jest zbyt mało znany i charakterystyczny. Słabo będzie wyglądać przy smokach, archaniołach czy tytanach.

Eggyslav PW
9 listopada 2017, 17:36
Drwal:
Nie znam się na kulturze Chin czy Japonii

I w tym jest problem. Wybacz Drwalu, ale co do jednostek, to nie masz racji, polecam najpierw zapoznać się z ich pochodzeniem i tłem kulturowm. Kiriny nie są wcale smokami, Małpy wzorowane są na Sun Wukongu, który właśnie walczył kosturem, zaś Kitsune to bardzo popularny japoński duch (yokai). Według mitologii shinto, Kitsune były bardzo potężne, mogły zmieniać swą postać, czy rozmiary, ziać ogniem i błyskawicami, a nawet manipulować czasem i przestrzenią. Jak dla mnie jest to dobra jednostka 7go poziomu, poza tym, przecież Anioły, Diabły i Tytani to również są Humanoidy, i w przypadku miasta tych pierwszych poza Gryfami cały line-up jest humanoidalny.

AmiDaDeer PW
9 listopada 2017, 18:02
Eggyslav:
I w tym jest problem. Wybacz Drwalu, ale co do jednostek, to nie masz racji, polecam najpierw zapoznać się z ich pochodzeniem i tłem kulturowm.
Co prawda moja ocena jednostek jest odmienna od Drwalowej, ale nie uważam, by to był dobry argument. Gracz nie musi się zapoznawać z tłem kulturowym czegokolwiek, żeby mógł czerpać przyjemność z grania.

Myślę jednak, że tu może być kwestia taka sama jak z armatą i pistoletami w Cove - krytyka przy pojawieniu się pomysłu w concept artach/na screenach, ale ostatecznie w grze będzie to dla większości wyglądało dobrze.

Topork PW
9 listopada 2017, 18:21
Wszystko zależy od tego, jak wyjdą wam gotowe modele.

Apropos... jakieś postępy, jakieś grafiki gotowe?;)

Bacus PW
12 listopada 2017, 09:41
Zacznę od pytania
Toporek:
Apropos... jakieś postępy, jakieś grafiki gotowe?;)
Praca może nie wre, ale cały czas po cichu pracujemy. Dwa modele w fazie tworzenia, portrety i biografie bohaterów prawie na ukończeniu, ale problem stanowi ekran miasta... Co chwila próbuje od nowa z nowym pomysłem, ale zawsze wychodzi mierny efekt, więc cierpliwości, aż uzyskam zadowalający efekt, mając ekran będzie jakby to powiedzieć... większa swoboda i możliwości.

Rębajło:
Rzeka pośrodku to trochę oklepany pomysł, no ale jest niezbędna w tej kulturze.
Oklepany tak, ale w H3 miasta z rzeką pośrodku miasta chyba nie ma. Nie mówiąc, że nie wiem jak ekran będzie wyglądał finalnie bo eksperymentując uzyskuje coraz to inne efekty i zobaczymy co wyjdzie ostatecznie, o.

Drwal:
V. Jednostki
Tutaj odpowiem do całości.
Za dużo humanoidów? Tyle ile w Zamku, Inferno, Twierdzy, Nekropolii, Bastionie czy z fanowskich Forge lub Oazie, a mniej niż w Fortecy. Za dużo powiadasz?

Brak strzelca był zamierzony, bo ciekawi mnie efekt tego eksperymntu. Nowe miasta to nie tylko nowe jednostki, ale też nowe pomysły i rozwiązania i na to postawiłem. Odświeżyć i pójść inną drogą... Jeśli nie wypali to w praniu to strzelec się pojawi na poziomie 1-3, ale obecnie będę wierny ideałowi.

Smok... gdzie tutaj smok? Kirin to nie smok, a Chiński jednorożec - mix Smoka, konia, jelenia, ryby i tanczerzy flamenco. Nie mówiąc, że Chiński smok w grze jest - w Bastionie.

Lisek jako istota prawie, że boska i magiczna wnosi do gry coś innego. Miotacz zaklęć w frakcji i na takim poziomie będzie ciekawym uzupełnieniem i nowinką w obecnym rozkładzie... Smoki, powolne tanki czy arcyszybkie latacze uzupełnione jednym strzelcem... Nudno, a tutaj pyk! Mag!

Małpa kostur mieć musi jak jej pierwowzór.

Pracowałem też kiedyś nad planem ekranu menu pod mod, ale jak to mawia jeden z tutejszych celebrytów "Trzeba zburzyć i postawić od nowa" czy jakoś tak... ale grafikę wam dam, bo why not


A fabuła... cośtam cośtam wymyśliłem, niedługo może się podziele jeśli reszta zespołu uzna, że to ma sens.

Tyle na dziś, Dobranoc!

Kuririn PW
12 listopada 2017, 10:02
I już lipa w arcie.... daj w oryginalnym kolorze napis hirołsów... bo ubije jak psa!

Kastore PW
12 listopada 2017, 14:08
Nie zmieniajcie ekranu menu. Pls. ^^

Matheo PW
12 listopada 2017, 14:46
Cytat:
ale problem stanowi ekran miasta... Co chwila próbuje od nowa z nowym pomysłem, ale zawsze wychodzi mierny efekt
Jeśli mogę coś doradzić to proponowałbym ustalić kilka punktów ekranu miasta, które się na pewno nie zmienią a potem doklejać kolejne budynki. Skoro macie gotowy line-up, który się nie zmieni to zadanie jest prostsze. Ilością wersji roboczych się nie przejmuj ich duża liczba świadczy jak najlepiej o tym projekcie. Popatrz chociażby na to ile odpadów jest z HotA albo ile wersji Dworu, czy Oazy oglądaliśmy. Polecam ustalić jakiś punkt odniesienia rzeka na środku to dobry początek. Teraz pomyśl, który budynek ma być u źródła rzeki, a który u ujścia.

Cytat:
Smok... gdzie tutaj smok? Kirin to nie smok
Dzięki Bogu... Nie ma bardziej oklepanej jednostki w H3 niż smok zwłaszcza na 7 poziomie. Gra grą ale od jej premiery minęło kilkanaście lat i o tym też trzeba pamiętać. W tym czasie zostaliśmy mocno zasmoczeni. Smaug i Drogon wyczerpują temat.

Cytat:
Lisek jako istota prawie, że boska i magiczna wnosi do gry coś innego
Zgadza się. Cieszy mnie tak oryginalny pomysł na 7 poziomie. Jednakże Drwal ma trochę racji. Ten stwór może być zbyt dużą abstrakcją w grze. Warto pomyśleć o tym by nieco stonować jego ubiór.

Cytat:
A fabuła... cośtam cośtam wymyśliłem
Teraz zacytuje najlepszy komentarz jaki widziałem na tym forum.

Cytat:
Nie interesuję się fabułą Heroes 3, w związku z czym i tu na to leję. :)
Serio, olej to. Nie pojmuje czemu twórcy modów próbują sfabularyzować każdy swój pomysł argumentując dlaczego line-up i klasy bohaterów są takie a nie inne. Nie mamy pojęcia skąd wzięła się połowa stworów w oryginalnej grze. Na przykład co robią półwęże w lodowej Fortecy. Ludzie mylą to chyba z Heroes V, gdzie wszystko jest wyjaśnione. Kuriozum to uzależnianie nazwy miasta od fabuły bo przecież w grze używane są nazwy krain geograficznych. Jakiś zarys fabularny na pewno się przyda ale spuszczanie się nad fabułą zwłaszcza w VCMI, które nie umożliwia tworzenia kampanii, to utrudnianie sobie życia.

Kammer PW
12 listopada 2017, 15:52
Bacus:
Oklepany tak, ale w H3 miasta z rzeką pośrodku miasta chyba nie ma.
W Zamku sobie boczkiem płynie, a w Confluksie masz centralnie pośrodku ekranu.

Mistrz PW
12 listopada 2017, 16:20
W Conflux płyną sobie dwie, ale żadna przez środek. Będzie Ok.!
strona: 1 - 2 - 3 ... 5 - 6 - 7 ... 9 - 10 - 11
temat: [VCMI/Projekt] Świątynia/Shrine

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel