Witaj Nieznajomy!
|
temat: [ważne] VCMI komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 107 - 108 - 109 ... 128 - 129 - 130 | |
MinosKing |
@ Dzydzio ja pobrałem tą wersję testową, sprawdzę też buildy dzienne, ale to już w swoim czasie. Tak czy inaczej ciesze się że w końcu kolor czerni został naprawiony! ;] |
Dydzio |
Buildy dzienne zawierają już fix czarnego koloru, tak jak napisałem w poście tuż przed tobą. Daily build = dzienny build :P |
Nephretes |
Jeśli fix czarnego koloru nie by tak trudny jak ktoś się tym zajął na poważnie, może małym nakładem pracy da się również naprawić wyświetlanie animacji specjalnej jednostek? Fajnie byłoby w końcu zobaczyć animacje które przygotowaliśmy w grze i nie było jeszcze okazji ich przetestować :) |
Kuririn |
Jestem za!!! |
Dydzio |
Fix "na czas obecny" do czarnego koloru nie był taki trudny. Jest spora szansa, że dokładanie kodu do interfejsu użytkownika będzie robotą która pójdzie "w plecy", bo i tak spora część jest ostatecznie do wyrzucenia. Jednym z idealnych rozwiązań byłaby migracja na opengl, używanie przez vcmi karty graficznej i napisanie shadera do obsługi specjalnych rzeczy w wyświetlaniu. Dopiero dziś w nocy weszły pewne czystki w obsłudze animacji (https://github.com/vcmi/vcmi/pull/372/files) do dziennych buildów. Być może w ostateczności zrezygnujemy ze wsparcia formatu def na rzecz konwersji wewnętrznej tych formatów, możliwości tworzenia animacji z serii plików png i podobnych. Nie wiem jak to się ma do obsługi specjalnych animacji, ale wiem, że są pilniejsze rzeczy do zrobienia, w tym te które są zaczęte i warto je dokończyć. Tak dla przypomnienia - otwarte pull requesty na githubie (https://github.com/vcmi/vcmi/pulls) określają dodatki (feature / fixy i inne) w kodzie które są zaczęte i nieskończone / nieprzetestowane / jeszcze nie wdrożone z różnych powodów. Osoby obeznane z j. angielskim powinny se poradzić ze zrozumieniem ich tytułów, po kliknięciu na któryś zwykle można doczytać do nich opis itp. W ten sposób możecie patrzeć co się w kodzie vcmi na bieżąco dzieje. Wyjątkiem jest edytor map, który jest rozwijany poza głównym kodem vcmi. |
avatar |
Ale Neph tym razem nie mówi o kolorach, ale o tym, że vcmi nie korzysta z części animacji defa, która jest nazwana jako 2-hex/casting animation :) |
Dydzio |
Zedytowałem posta wyżej jakby co |
Nephretes |
Ja znam angielski bardzo dobrze, ale większości tego co się dzieje to nie rozumiem, chociaż śledzę regularnie. Tu chodzi o specjalistyczny język informatyczny, a tego bez wiedzy programistycznej nie przeskoczysz z angielskim czy bez niego. Mam w każdym razie nadzieję, że umiejki które pisałeś dla nas i Kuririna przejdą proces sprawdzenia. Zamierzam nota bene pomęczyć jeszcze ten kontratak z odległości by wyłapać potencjalne bugi. Teraz zastanawiam się jak reaguje to na balistę, której strzały winny być bez kontrataku. Wszelkie migracje i pisanie czegoś od nowa brzmią jak czasochłonne zajęcie, dlatego myślałem że na moment kiedy nie jest to priorytet powstanie szybki fix na zasadzie czarnego koloru. No nic, na ten moment i tak się naczekaliśmy długo na naprawę wyświetlania, więc się tym jeszcze nie nacieszyłem. Słyszałem, że podobno już teraz możliwe jest składanie "defów" z .png ale chyba nikt z tego nie korzysta. Docelowo byłoby to świetne rozwiązanie dla pewnych jednostek które z przezroczystości mogłyby skorzystać. |
avatar |
Z animacji w formacie png już parę ludzi korzystało, ale jak jest ich dużo to gra laguje, i nie działają wszędzie. Np. defy jednostek podczas bitwy. |
Nephretes |
Masz Avatarze jakiś konkretny przykład z kanałem alfa gdzie jest owa transparentność? |
avatar |
http://www.mediafire.com/file/kawky5bdelrz9bw/necro-mod_v1.01.zip Niedokończony necro-mod Silaneo. |
Dydzio |
Ciekawe - znając życie to by nie ścinało gdyby vcmi poprawnie renderowało i korzystało z karty graficznej. Może gdyby skorzystać z builda z visual studio 2017 z włączoną maksymalną optymalizacją pszybkości działania to by cięło mniej. Nie chcesz wiedzieć jak wolno działa vcmi z wyłączoną optymalizacją :P. |
Kurek |
@avatar Co w nim jest?? |
Dydzio |
Co gdzie jest? |
Kurek |
w modzie z necro |
Dydzio |
@Nephretes tak a propo tego rozumienia to nie ze wszystkim jest tak jak opisujesz. Taki mały pomocnik ode mnie: Przykładowo tu masz listę obecnych pull requestów - https://github.com/vcmi/vcmi/pulls O ile niektóre pull requesty takie jak ten: https://github.com/vcmi/vcmi/pull/347 (akurat nie dodaje żadnych nowych feature) mogą być niezrozumiałe to inne, szczególnie te które w chwili obecnej są na szczycie listy powinny być aż nadto zrozumiałe :P. Na przykłąd ten: https://github.com/vcmi/vcmi/pull/363 "Obstacle system refreshing". Pierwsze zdanie w opisie: "I want redesign/add some obstacles functionality" Mój pull request: https://github.com/vcmi/vcmi/pull/371 "New creature abilities" Jak się dobrze przyjrzeć to można znaleźć zmiany w pliku json - https://github.com/vcmi/vcmi/pull/371/files#diff-1425e5c243376676dc91d102a7e79351 Z opisami dodanych umiejętności :P Aha i często używane WIP oznacza "work in progress" - zwykle oznacza pull requesta z niedokończonym kodem według jego autora. |
avatar |
@Kurek Silaneo postanowił kiedyś powyciągać grafiki Nekropolii z H5 i przerobić je na grafiki z H3. Moda nie skończył, ale udostępnił grafiki 'zródłowe'. Zobacz, może przydadzą się i do Twoich celów. http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=35319&PID=1401358#focus |
Kurek |
Zrobię mapę w edytorze map używając vcmi map editor i różne elementy z modów do tej mapy wstawię. Czy po jakiejkolwiek aktualizacji: - któregoś z modów - edytora map vcmi - vcmi jako całości moja mapa nadal będzie grywalna, czy będzie działać tylko na przestarzałej wersji? |
Dydzio |
Będzie działać tylko na przestarzałej wersji vcmi. Format mapy jest jeszcze niedokończony i mapy stworzone teraz mogą się nie załadować w przyszłym edytorze i tak samo VCMI może przestać wspierać mapy w tym formacie. Co do aktualizacji modów to nie wiem. |
Kurek |
Ok dzięki! Robię kampanię, która się wam spodoba. |
strona: 1 - 2 - 3 ... 107 - 108 - 109 ... 128 - 129 - 130 |
temat: [ważne] VCMI | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel