Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Biblioteka Legendtemat: Ashan - polityka, geografia i społeczeństwo
komnata: Biblioteka Legend
strona: 1 - 2 - 3 ... 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23

Nicolai PW
23 listopada 2016, 23:54
Zauważyłem pewną nieścisłość. W H6 powiedziane jest, że:
Cytat:
I właśnie wtedy, pośród rozproszonych i wyzutych z wiary ludzi, Sara odnalazła młodego Briana, dziedzica rodu władającego ludem zamieszkującym lasy dzisiejszego Imperium Sokoła.
A przecież według chronologii Cesarstwo założył Ronan Wielki, a Brian doszedł do władzy 45 lat później i najpewniej nawet nie było go w planach podczas jednoczenia ludzi. I teraz moje pytanie... jak to wygląda w Kompendium? Jakoś z tego wybrnęli?

Jeszcze dochodzi jedno pytanie... niewolnictwo w czasach H5 u mrocznych to kanon czy nie?

kochan PW
2 grudnia 2016, 16:54
Jak to w końcu jest z Kha-beletem? Jest on nieśmiertelny czy można go zranić? Czy odradza się on jak pozostałe demony? Jeśli tak, to nie za szybko dopiął swojej normalnej formy (forma z czasów Ciemnego mesjasza) od czasu ostatniej bitwy z Heroes 5?

Belegor PW
2 grudnia 2016, 17:42
Kha-Beleth nie zginął, a w obu grach ma podobną formę.

Co do niewolnictwa, rozmawiałem z Alamarem - Kompedium nic o tym nie wspomina. Jednakowoż podczas streamu zwrócono uwagę, że Klan Blizny Dusz, którą armią gramy w H5 traktuje minotaury jako niewolników.

Alamar PW
2 grudnia 2016, 18:19
Kha-Beleth to arcydemon i pod koniec H5 nie zginął, tylko wykiwał bohaterów (plus Veyera :P), by tak myśleli.

Co do minotaurów:

Kompendium Ashanu:
Minotaur:
The Dark Elves, who appreciated their strength and loyalty, gave them freedom instead of using them as slaves.

Warfare:
The main body of their infantry consists of dispensable slaves (usually Beastmen) or beasts from the darkness.

Marzhin:
I believe that's a case of two writers having two different opinions on the matter of Dark Elves and Minotaurs and not really sorting it out. The fact that Soulscars were still using Mino slaves when other clans treated them as allies came from me as a way to remove the inconsistency (probable around the time we were working on H6 Shades). As far as I know it was considered canon, but other writers may have chosen to ignore this though. It happens.

Nicolai PW
6 grudnia 2016, 15:22
Jakby kogoś to interesowało to znalazłem skan mapy Ygg-Chall. Państwo dużo większe niż mi się wydawało :P



Swoją drogą zabawne, że krasnoludy w TbF dziwiły się co mroczniaki robią w górach na pograniczu Agyn, a według mapy tam miały swoje panstwo.

Edit: Ygg-Chall czasem nie nachodzi na Cesarstwo? I to zdecydowanie?

Hayven PW
6 grudnia 2016, 17:56
Może niektóre podziemia należą do Ygg-Chall tam, gdzie na powierzchni są tereny Cesarstwa?

Alamar PW
6 grudnia 2016, 18:30
Ygg-Chall znajduje się pod powierzchnią Ashanu. Powstało wszakże na ruinach miast Bezimiennych, głęboko pod ziemią.
Wprawdzie w H6 (nie wiem jak w H7) widzieliśmy tereny śnieżne nad Ygg-Chall, ale to w okolicach gór Grimheim. No i Talrad - dawny dom mrocznych elfów i ich zmarłej królowej Tuidhany - znajduje się obecnie w Świętym Cesarstwie i zwie się Czarnym lasem (czy jakoś tak).

Aha, obrazek pochodzi z Kompendium Ashanu. Tylko że bez tekstu jak widać jest mylący:

Kompendium:
The Dark Elves are underground-dwelling renegates from the Elf forests...
(...)
Most of the Dark Elves chose to leave, and the Faceless led them underground, on the Dwarf border
(...)
The so-called War Under the Mountains was brutal, complety devoted of mercy as massive armies clashed in the dark. Eventually, the Dwarves crushed the Dark Elves and drove them out. Once again guided by their Faceless allies, the Dark Elves moved south, eventually settling on the ruins of ancient Faceless kingdom of Ygg-Chall. They organize themselves into several clans, each led by a child of Tuidhana.

Nitj'sefni PW
8 grudnia 2016, 15:29
Pytanie może nie na temat, ale nie znalazłem lepszego tematu (najwyżej się przeniesie :P).
Jednorożce na Ashanie mają rogi proste, czy wygięte?


Bohaterowie w Heroes 5 i Heroes 7 dosiadają jednorożców o rogach wygiętych.
Jednak jednorożce (jednostka) w H5 mają rogi proste:

Jest to zwykłe niedopatrzenie, czy może zróżnicowanie jednorożców było celowe? Kształt rogu zależy od gatunku (lub podgatunku) jednorożca?


Godzilla PW
8 grudnia 2016, 17:22
Jak to mówił Acid:
Acid:
Są takie, jakie grafik sobie wymyśli, żeby były

Nicolai PW
8 grudnia 2016, 18:35
A tłumacząc to bardziej lore friendly, najpewniej istnieją różne rasy czy nawet gatunki znane pod wspólnym mianem "Jednorożec", które różnią się między sobą różnymi cechami, w tym zakrzywieniem rogu.

Ursus PW
9 grudnia 2016, 09:51
A jak to jest z leprechaunami w Ashanie? W H5 wprawdzie są, ale tylko jako nawiązanie do Magicznego Ogrodu z H3, bo nigdzie nie są wspomniane. Może to są jakieś męskie rusałki?

Crazy-AK47 PW
25 lipca 2017, 01:05
Co do mapek:
Ta mapka z klanami krasnoludzkimi wydaje mi się błędna, bo Tor Hrall znajduję się za bardzo na północy. W misjach z H5KP 4 misja Kampani "Dylemat Freydy" "Negocjacje" i Misja 5 Kampanii
"Bunt Wulfstana" "Laszlo", Tor Hrall znajduje się blisko Horncrest (stolicy księstwa jelenia), w dość bliskiej odległości. Chyba że znowu wszystkie fakty są sprzeczne.
A co do mapki imperium Shantiri wydaje mi się że obejmuje zbyt małe terytorium, bo z tego co pamiętam Sandro w "Danse Macabre" w MMH6 w misji 2 "Maska Czarnej Śmierci" zawędrował do ruin Shantiri na samym krańcu "Siedmiogrodu" (obecnie Srebrne miasta)

Belegor PW
25 lipca 2017, 01:18
Co do Tor-Hrall i Horncrest, to kwestia perspektywy. Można by to ująć w skali mapy - patrzymy na wydarzenia z lotu ptaka i w piątce obejmowała większy obszar niż na przykład w siódemce. Dlatego w piątce, odległości były tak małe, gdyż skala mapy była większa. Jeden piksel na mapie w piątce przedstawiał większy obszar niż podobnych rozmiarów piksel na mapie z siódemki. Co do ilości miast i szczegółowości - im większa mapa, tym mniej szczegółów. W piątce mapa przedstawia największe na jej obszarze miasta, a w siódemce te mniejsze i forty.

Co do Imperium Shantiri - tutaj twórcy bawili się tym jak ekipa Caneghama z konwencją Kreegan, Kreelah i pochodzenia aniołów. Co numer to definicja się zmieniała.

Nicolai PW
25 lipca 2017, 08:38
Mapy są fanowskie, więc na dobrą sprawę nie ma co się nimi przejmować, a ruiny Shantiri w Sahaar pokazano także w H7.

Alamar PW
25 lipca 2017, 12:58
Cytat:
Co do mapek
Są one fanowskie, ergo niekanoniczne.

Cytat:
Ta mapka z klanami krasnoludzkimi wydaje mi się błędna, bo Tor Hrall znajduję się za bardzo na północy. W misjach z H5KP 4 misja Kampani "Dylemat Freydy" "Negocjacje" i Misja 5 Kampanii
"Bunt Wulfstana" "Laszlo", Tor Hrall znajduje się blisko Horncrest (stolicy księstwa jelenia), w dość bliskiej odległości. Chyba że znowu wszystkie fakty są sprzeczne.
Mapy z Heroesa 5 ogólnie są... cóż, jeśli zgadzają się z mapkami z kolejnych części, to jak najbardziej można je uznać. W innym przypadku mapki te są błędne. Ubisoft przy tworzeniu H5 nie kontrolował deweloperów tak mocno, jak później, dlatego Nival miał większa swobodę twórczą przy tworzeniu Ashanu... którą to swobodę potem Ubisoft "poprawiał" tak, by pasowało im to do ogólnego kanonu.
Z Heroesa 5 jedynie ToE jest najbardziej kanoniczny, jeśli chodzi o informacje o Ashanie, gdyż powstawał już pod nadzorem Ubi i korygowano na bieżąco wszelkie niejasności. No ale w końcu nawet podstawka Heroesa 6 dostała korekty mitologii świata w dodatkach, więc wszelkie informacje z Heroes 5 lepiej nie brać za 100% prawdę.


Cytat:
A co do mapki imperium Shantiri wydaje mi się że obejmuje zbyt małe terytorium, bo z tego co pamiętam Sandro w "Danse Macabre" w MMH6 w misji 2 "Maska Czarnej Śmierci" zawędrował do ruin Shantiri na samym krańcu "Siedmiogrodu" Siedmiu Miast (obecnie Srebrne miasta)
Imperium Shantari rozciągało się wzdłuż wybrzeży Oceanu Jadeitowego. Pozostałości można wciąż napotkać na terenie Siedmiu Miast, w Hereshu i w Wolnych Miastach jak Stonehelm czy Karthal, leżących niedaleko od oceanu. Tereny elfów, kurdupli czy samo Święte Imperium leżą już poza zasięgiem Shantarich.
Ogólnie Imperium Shantari wzorowane jest na Atlantydzie, a w bliższym nam odniesieniu - na kulturze minojskiej. Tak więc wpływy tego imperium ograniczały się tylko do terenów przybrzeżnych i stąd najwięcej ruin można spotkać na terenie Akademii czy na półwyspie Heresh Nekromantów, jak i na wyspach Oceanu Nefrytowego. Pewnie są jakieś jeszcze wyjątki (jak w kampanii Irollanu w Heroes 7), ale nawet wtedy ruiny znajdują się nie w głębi lądu, ale w miejscach, do których można dopłynąć statkiem.

Nicolai PW
19 stycznia 2018, 21:43
Pamiętacie jak pod tekstem o Akademii rozpętała się dyskusja o tym czy Sar-Elam była kobietą? Nudziło mi się więc postanowiłem zawrócić Pirou d... tym pytaniem :D Trochę poczekałem na odpowiedź, przyznaję, aż zapomniałem o sprawie. No, ale w końcu dostałem odpowiedź i rację miał... tum-tum-tum... Acid :D

Marzhin:
Sar-Elam is human, that much is known. Any specifics beyond that (like their gender) shall remain mysterious J

Rabican PW
31 stycznia 2018, 20:55
Gdy redagowałem Księgę Twierdzy, naszła mnie refleksja: jak powstały gobliny? Cyklopy po podaniu krwi demonów pęczniały czy coś, ale gobliny? Kurczyły się jak bawełniane gacie w pralce? Jedyne, co mi przychodzi na myśl to podawanie krwi kobietom w ciąży, jednak to dość drastyczne :P

Alamar PW
31 stycznia 2018, 21:06
Odpowiedź na to pytanie masz zarówno w MMX jak w Kompendium Ashanu. Gobliny były pierwszym eksperymentem czarodziei z krwią demonów. Ludzkich niewolników/skazańców połączono z krwią mniejszych demonów (impów) i tak powstały gobliny. Ale z powodu swego wzrostu i tchórzostwa uznano je za nieudany eksperyment. Wtłoczono więc w żyły ludzkim ofiarom krew większych demonów (czarty?), czego rezultatem były cyklopy. Niekontrolowane i kierowane wybuchami gniewu też uznano za porażkę. Dopiero odpowiednia dawka krwi demonów i magii ziemi, wtłoczona w żyły ludzia, doprowadziła do powstania pierwszego orka... który natychmiast zmarł. :P

A co do meritum Twojego pytania... to zapewne tak, kurczyły się. 1,2-1,5 m to nie tak wcale nisko, więc jeśli do eksperymentu weźmiesz nastolatka (bo np. ma większe szanse na przeżycie, a niewolnikiem i tak nikt się nie przejmuje), to niewielka degradacja wzrostu dała by taki wynik. Tym bardziej że gobliny zazwyczaj są przedstawione jako zgarbione, a nie wyprostowane, więc możliwe, że ich faktyczny wzrost może być większy.

PS
Chestbursterów to raczej czarodzieje nie wymyślili... choć kto ich tam wie, bo face-huggery na Ashanie istnieją. :P

EDIT:
A tutaj masz fragment z dziennika opisujący stworzenie cyklopów i goblinów wg MMX:
Cytat:
15 dzień miesiąca Księżycowej Matki w 332 RSS
Mistrz wygląda na przerażonego swą zuchwałością. Dostaliśmy listę rzeczy, które będą nam potrzebne. Dwie z nich odbierają mi dech w piersiach.
100 ciał dezerterów oraz rannych wojowników poległych w beznadziejnym boju.
Dziesięć beczek świeżej krwi Demonów

17 dzień Słonecznego Kwiecia, 332 RSS
Dziś straciliśmy kolejnych dwóch uczniów oraz Maga z Domu Duszy. Stwór, jaki pojawił się w kadziach, był odrażający i zarazem groteskowy; miał tylko jedno oko, z którego wystrzelił magiczny promień, tnąc nas niczym kosą. Daemharra nazwał go Cyklopem. Warto pamiętać, że Krew Lordów Demonów jest zbyt silna, by można z niej stworzyć stabilnych żołnierzy.

25 dzień miesiąca Słonecznego Kwiecia, 333 RSS
W naszych laboratoriach zalęgły się szkodniki, które mistrz nazywa Goblinami. Pożerają absolutnie wszystko, co się da. Na szczęście Cyklopy chętnie zjadają Gobliny. To powstrzymało plagę i złagodziło ich wściekłość. Krew chochlików jest zbyt słaba, by powstały z niej porządne stworzenia.
Czyżby więc szczury (albo głodne dzieci) zmutowały się w gobliny?

Demorator PW
31 stycznia 2018, 21:59
Mam pytanie a' propos goblinów. W opisie Gremlinów z H5 istnieje wzmianka, że zostały stworzone z goblinów, bo tamte były tchórzliwe i mało uległe. Czy ta informacja "wypadła" z kanonu w późniejszych wersjach z powodu ich nieobecności (zbytnie podobieństwo do gramlinów z filmu), czy po prostu została przemilczana. Kompendium nie wspomina o tym, ani w księdze Akademii, ani w księdze Twierdzy.

Acid Dragon PW
31 stycznia 2018, 22:15
Fabularnie nie było żadnego retconu, więc technicznie ta informacja jest wciąż prawdziwa. W praktyce - jak zauważyłeś - o Gremlinach się już nie wspomina. Co prawda raz powiedziano, że Kabiry nazywa się czasem Gremlinami, ale to tylko takie "mrugnięcie okiem" do graczy pamiętających te stwory.

Technicznie więc Gremliny istnieją w Ashanie (przynajmniej jakoś za czasów H5) i pochodzą od Goblinów, w praktyce zostały po cichu "wypisane" z później tworzonych części.

Jak chcesz jakieś niekanoniczne wyjaśnienie fabularne, to można założyć, że zostały stworzone dopiero gdzieś przed piątym zaćmieniem, albo dopiero wtedy znaleziono dla nich zastosowanie, a do tego czasu pałętały się gdzieś jako zabawki Czarodziei.
strona: 1 - 2 - 3 ... 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23
temat: Ashan - polityka, geografia i społeczeństwo

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel