Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [ważne] VCMI
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 98 - 99 - 100 ... 128 - 129 - 130

Kuririn PW
19 lutego 2017, 14:36
Warmonger:
Niniejszym informuję, że AI już potrafi budować dodatkowe budynki z dodatkowymi ulepszeniami itp. Dydzio wykonuje dobrą robotę :)
Przeca, potrafiło budować, tylko w późniejszych etapach gry :P

Fandor PW
19 lutego 2017, 16:08
Mam nadzieję, że z czasem uda się Dydziowi doprowadzić AI, do tego by potrafiło być naprawdę wymagającym przeciwnikiem dla graczy i dawało nam wszystkim wiele przyjemności z gry. :)

val-gaav PW
19 lutego 2017, 21:10
"Lepsze jest wrogiem dobrego". Ja rozumiem, że fajnie jest mieć ładny, czytelny i krótki kod. Fajnie by był optymalny i zgodny z najnowszymi trendami itp. Jednakże przepisywanie całego kodu, który powstawał przez 10 lat to chyba jednak nie jest najlepszy pomysł, bo zabierze to kolejne 10 lat.

A jakby na to nie popatrzeć to Vcmi obecnie działa i nie ma dużej ilości poważnych błędów/problemów. Więc zaryzykowałbym stwierdzenie, że jednak jest dobrze.


FeniksFire PW
20 lutego 2017, 08:11
@val-gaav nie chodzi żeby cały kod naraz przepisywać, chodzi żeby robić to stopniowo, najlepiej przy okazji pracy nad jakąś klasą tę klasę wyodrębnić do osobnego pliku, to aż tyle zachodu nie wymaga, a nikt tego nie robił, potem ktoś następny zajmujący się nią może znowu lekko coś z niej wyodrębnić itd. Mówiąc w poprzednim moim poście "Nikt z tym nic nie robi tylko dalej piszą kod" miałem na myśli choćby taką niedużą unicjatywę (a jakże istotną!), być może źle mnie zrozumiałeś ;d.

Nikt mi nie wmówi że bez testów kod "nie ma dużej ilości poważnych błędów/problemów.", sry za te słowa mogą boleć, ale taka jest prawda.
Dla przykładu dzięki 7 pierwszym testom które napisałem, znalazłem błąd w miejscu w kodzie w którym jednostka się odwracała na polu bitwy,
zmieniała ona swoją pozycję z -1 na ui16 co dawało jakąś bzdurę typu 543345345345. Założyłbym się że w kodzie jest multum takich sytuacji.

Jestem ciekaw "Więc zaryzykowałbym stwierdzenie, że jednak jest dobrze.", skąd wiesz, robiłeś przy vcmi ostatnio?
Nie chce mi się dalej nad tym rozwodzić.

Warmonger PW
20 lutego 2017, 08:45
Cytat:
fajnie jest mieć ładny, czytelny i krótki kod
Ależ kod VCMI jest krótki i przyrasta bardzo powoli. Pilnujemy, aby nie duplikować kodu. Widywałem kody dużo bardziej rozlazłe.
Cytat:
nie chodzi żeby cały kod naraz przepisywać, chodzi żeby robić to stopniowo
Kod jest poprawiany stopniowo. Większość modułów przeszło poważny refaktoring przynajmniej raz. Uwierz mi, było dużo, dużo gorzej }:].
Cytat:
Nie ma w kodzie prawie testow jednostkowych
No nie ma. Testy należy pisać na początku, a początki projektu były bardzo chaotyczne. Nie jest to oczywiście zabronione, ale nikomu jak dotąd nie chciało się dodawać testów do kodu, który od lat zasadniczo działa.

FeniksFire PW
20 lutego 2017, 10:22
Warmonger:
Kod jest poprawiany stopniowo. Większość modułów przeszło poważny refaktoring przynajmniej raz. Uwierz mi, było dużo, dużo gorzej }:].
No cóż ja tego jeszcze niedoświadczyłem, stąd moja opinia.

Warmonger:
nikomu jak dotąd nie chciało się dodawać testów do kodu, który od lat zasadniczo działa.
Mhm, a więc skąd się wzięło większość bugów co są, i ta ilość naprawionych choćby w vcmi 0.99 jeśli nie przez brak testów? Każdy musi trochę ponarzekać, w moim przypadku narzekam głównie na brak testów ;).
Podzielam tą opinię: http://imgur.com/a/kFwBQ, i żadne argumenty mnie nie przekonają, że się komuś nie chciało :D.

Fandor PW
20 lutego 2017, 12:16
Nie można napisać testów dla wcześniejszych etapów kodu i wpleść je w kod?
No nic, życzę Feniksowi, Dydziowi i reszcie, żeby wszystkie moduły zostały jak najszybciej i jak najkonkretniej uporządkowane oraz żeby miały testy. :)

val-gaav PW
20 lutego 2017, 14:41
@FeniksFire

Chciałem tylko wyrazić swoją opinię jeśli chodzi o pisanie całego kodu od zera. Moim zdaniem to prawie nigdy nie jest dobrym pomysłem. Znacznie większe projekty open source niż Vcmi przejechały się na pisaniu kodu od zera. Jednakże to nie było Twoją intencją więc dyskusję możemy na tym zakończyć. W pełni się z Tobą zgadzam, że lepiej przepisywać stopniowo fragmenty kodu niż całość. Oczywiście o ile jest to konieczne.

Swoją opinię, że jest dobrze zaś opieram z punktu widzenia testera (bo Vcmi jest już całkiem grywalne względem tego co było kilka lat temu) ... i laika który zajrzał w kod tu i ówdzie (i niekoniecznie wiele zrozumiał ;) ).

Bluearga PW
28 lutego 2017, 21:13
Pobrałam sobie dziś VCMII 0.99, zainstalowałam sobie w launcherze 3 mody: WoG, Hota i Axolotl Creature Pack. Jak odpalam to consola wysypuje mi się przy WoGu.

Zrobiłam coś źle czy o co chodzi? Raczej myślałam, że to co jest w launcherze VCMI działa na 1000% więc takie wtf trochę :o

No i czy WoG i Hots razem mogą działać? Bo takowej informacji nigdzie nie ma.

I żeby było śmieszniej to nawet teraz nie mogę odinstalowac/zdispelować WoGa bo te opcje są wyszarzałe. Pomocy?

Drwal PW
28 lutego 2017, 21:15
Z tego co pamiętam to mogą, chyba że masz włączone doświadczenie jednostek, to możne być problem z jednostkami dodanymi w Hocie i tymi w drugim modzie.

avatar PW
28 lutego 2017, 21:57
Wszystkie trzy mody są że sobą kompatybilne. Grałem z nimi dziesiątki razy. Czasami vcmi się krzyczy, ale za drugim czy trzecim razem powinno pójść bez problemu. Chyba że w launcherze update'owałeś vcmi essential files. Nie należę tego robić, bo wówczas dzieją się dziwy.
I pytanie : Wog masz po rosyjsku czy angielsku?

Bluearga PW
28 lutego 2017, 22:27
Próbuje bez końca odpalić tego VCMI i nie chce ruszyć. Pisze w consoli [FAIL] WoG przy zczytywaniu modów i tylko z nim ma jakiś problem.

Essentiali nie ruszałam, ale nie wiem czy same się jakoś nie zainstalowały, bo najpierw był przy nich czerwony znaczek zakazu, a teraz jet ptaszek. Wyłączyłam je nawet ale nie ma to żadnego wpływu na wysypywanie się VCMI.

Wygląda to tak: http://oi68.tinypic.com/2mwzds2.jpg

A WoGa w jakim mam języku to nie mam pojęcia bo nie uruchomiłam tego ani razu. Zainstalowałam tylko te 3 mody i do tej pory VCMI nie ruszył.

avatar PW
28 lutego 2017, 22:40
W folderze C:/Users/[twoja_nazwa]/Documents/My Games/vcmi/Mods znajdują się ściągnięte mody. Znajdź tam mod Wog, wejdź w podfoldery i skasuj katalog russian translation czy jakoś tak.

Bluearga PW
28 lutego 2017, 22:43
Zresztą tak rozkimiam i generalnie nie wiem czy czegoś już na początku nie spieprzyłam :P

VCMI ma w sobie pliki gry czy nie? Bo jeśli nie to to co pobrałam mam rozpakować w folderze z grą, right? A gdy jest to wersja WoG ERA II to pewnie wszystko wybuchnie?

Bo innej wersji to ja na PC aktualnie nie mam, tylko tą mogę powielać.

Drwal PW
28 lutego 2017, 22:49
Wręcz nie wolno łączyć Ery i VCMI. Stąd pewnie błąd. Tu masz więcej informacji o instalacji: http://www.vcmi.acidcave.net/poradniki_instalacje.html

Bluearga PW
28 lutego 2017, 22:54
Dobra czaje, czyli do VCMI potrzebuje czystego Heroes 3 Complete Edition. Czy WoG (ten zwykły, nie ERA) też muszę zainstalować ręcznie czy jest on już zawarty w tym modzie z launchera VCMI?

Drwal PW
28 lutego 2017, 22:56
Woga 3.58f czy Ery nie wrzucaj nigdy do VCMI. Do tej platformy jest specjalna wersja, którą możesz ściągnać w launcherze lub np. bezpośrednio tutaj:

http://www.vcmi.acidcave.net/inne_modyfikacje_wog_i_hota.html

Szaman PW
28 lutego 2017, 22:59
Tak dla przyszłości żebyś znowu sobie bałaganu nie zrobiła...

1.Usuń całego Herosa i mody (ERA/VCMI/HOTA).
2.Przeczyść rejestr CClenerem (Opcjonalne).
3.Zainstaluj Czystego Herosa 3
4.Zrób Trzy kopie Zainstalowanego Herosa 3
5.Pierwszą Kopie Nazwij np: Heroes 3 VCMI, drugą Heroes 3 ERA.. itd...
6.W Heroes 3 VCMI Zainstaluj VCMI w Heroes 3 ERA, ERĘ:)
7.Czystą kopie Herosa zostaw sobie gdyby coś się zepsuło w kopiach.
8.Nie mieszaj modów między sobą;)

Powinno być już dobrze...

Bluearga PW
28 lutego 2017, 23:11
Właśnie już ogarnęłam :P akurat rejestru nie musiałam czyścić bo tą wersje Heroes skopiowałam sobie ze starego kompa (na którym miałam 6 różnych wersji, wzięłam tylko tą). Znalazłam płytkę z Completed Edition i zainstalowałam na szybko robiąc kilka kopii od razu.
I odpaliło się wreszcie, tyle, że z rozdzielczością znowu mam problem, w Launcherze ją zmieniłam, w consoli pisze "selected resolution was not found" i mam ciągle 800x600. Nvm ogarnęło się

A i polskie znaki sie pogubiły, da sie to jakoś fixnąć? :F

I przy wyborze mapy nie mogę kliknąć w "WoG Options" to tak ma być czy coś jest nie tak?

val-gaav PW
1 marca 2017, 00:27
To tylko grafika . Opcje portu WoGa ustawiasz w launcherze VCMI przed odpaleniem gry w postaci kilku submodów.

Co do polskich znaków wyłącz w launcherze pozycję z rosyjskim tłumaczeniem WoGa.

strona: 1 - 2 - 3 ... 98 - 99 - 100 ... 128 - 129 - 130
temat: [ważne] VCMI

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel