Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: [H4] Fantazje Krasnala - mieszaniny wojsk
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)
strona: 1 - 2

Fandor PW
29 września 2016, 20:33
Górski, po prostu większość woli ogniste inferno, a ja ognisty loch dlatego dziwny, no nieważne.
Na razie nie wiem, czy ktoś jest w stanie zrobić modele do H4, bo nie mam pojęcia jakimi plikami są modele w tej części, ani czy można je ot tak sobie dodawać no i najważniejsze czy będzie ktoś chętny się w to babrać. Myślałem o nowych pomysłach na miasta, ale jednak ze sklejek jednostek już dostępnych ostatecznie jakiś przeróbek, jeżeli byłoby to łatwiejsze niż zrobienie od podstaw.

Andruids PW
29 września 2016, 21:34
Fandor:
jakimi plikami są modele w tej części, ani czy można je ot tak sobie dodawać

W tej części grafiki jednostek są modelami 3d, eksportowanymi do bitmap i odtwarzanymi po kolei, ramka po ramce. Dodać je "od tak sobie" można, za pomocą programu, który jest gdzieś dostępny do ściągnięcia, ale jest to diabelnie żmudne, bo trzeba każdą ramkę wkleić pojedynczo, dla każdego z bodaj pięciu kierunków, w którym może być obrócona jednostka (tak naprawdę 8, ale kierunki boków i ukosów się dublują). Nie mówiąc już o tym, że trzeba by zrobić jakiś model 3d w odpowiedniej perspektywie i eksportować jego ramki animacji.

A przynajmniej tak wyglądała sytuacja kiedy ostatnim razem sprawdzałem.

Fandor PW
29 września 2016, 21:51
Nie interesowałem się tym wcześniej, dziękuję że teraz sam nie muszę w tym grzebać. ^^ Tak czy siak, z postu wyżej wynika, że pewnie nawet przekolorować jednostek nie będzie się nikomu chciało.

Górski Krasnolud PW
2 października 2016, 23:19
Dziś na ogień leci wyczekiwana (bądź nie ;p) bitwa Inferno vs Nekropolis:

Jednostki:
Inferno: Chochlik, Cerber, Ifryt, Zmora, Lodowy Demon, Diabeł
Nekropolis: Szkielet, Zombie, Duch, Wampir, Mroczny Czempion, Kościany Smok
Wyjaśnienia: Dlaczego Lodowy Demon w ognistym Inferno? Ponieważ w trzeciej misji kampanii Infernopolis są opisane ataki zbuntowanych Kreegan na władających Nekross nekromantów, a brały też w nich udział Lodowe Demony. Jeśli się nie mylę, to w drugiej misji (również tej samej kampanii) kiedy przemierzamy wymiar Kreegan również mamy do czynienia z Lodowymi Demonami. To tyle, mam nadzieję, że się spodoba. ;)

Andruids PW
2 października 2016, 23:38
Bez mumii = beznadziejne Necro. Co chcesz tymi zombiakami w ogóle zdziałać? Szkielety nie tylko szybciej dojdą do przeciwnika i nie spowalniają bohatera do niemożliwego poziomu, albo jeszcze są bardziej odporne na ataki dystansowe.

Kammer PW
2 października 2016, 23:46
Nie mam pojęcia, jak wygląda modowanie H4, ale uważam, że ciekawym ficzerem byłoby danie zombiakom możliwości pożywienia się trupami poległych, dzięki czemu częściowo by się wskrzesiły i leczyły (takie cudo jak u Pao Kai).

Górski Krasnolud PW
2 października 2016, 23:58
Andruids:
Bez mumii = beznadziejne Necro
Czyli chcesz mi powiedzieć, że każda wizja Nekropolis (nie licząc tej z dwójki) jest beznadziejna, tylko dlatego, że nia ma mumii? xD Człowieku, mnie to za bardzo nie obchodzi, czy tym się da grać, czy nie, mi chodzi o efekt wizualny. xD I uprzedzając pytanie o Lodowe Demony, mi one tutaj pasują, przecież jak już wcześniej pisałem, jak Ci się nie podoba, nie musisz patrzeć, robię to głównie dla siebie. ;)

@Kammer
Pomysł nawet spoko. :D

Andruids PW
3 października 2016, 00:40
Górski Krasnal:
Czyli chcesz mi powiedzieć, że każda wizja Nekropolis (nie licząc tej z dwójki) jest beznadziejna, tylko dlatego, że nia ma mumii?
A żebyś wiedział. Ale w grę wchodzą tylko dwie Nekropolie - ta z H3 i z H4. Późniejsze, umiejscowione w Ashanie miały inne warunki (co nie znaczy, że nie były według mnie beznadziejne). Razem z Krasnoludami, Zombiaki z Nekropolii H3 były najgorszymi 2-poziomowymi jednostkami w całej grze. A szukanie dziur w "Infernopolis" to materiał na odrębny temat.

Tak czy siak, Nekropolia zadebiutowała w dwójce, właśnie razem z mumią. Jest dużo ciekawsza niż nudny, ultra-powolny zombiak, zwłaszcza w 6-jednostkowym składzie.

Eggyslav PW
3 października 2016, 09:56
Nie wiem jak inni, ale jak dla mnie, Lodowe Demony w Inferno MAJĄ sens. To w końcu, jak sama nazwa wskazuje, demony, Krasnolud logicznie wytłumaczył ich bytność w armii inferno pod względem lore, zaś ja dodam jeszcze jedno: Odpowiednik "piekła" w mitologii nordyckiej, Niflheim, czy jak kto woli Hel (od czego pochodzi angielskie "Hell"), był opisywany jako mroczna i MROŹNA kraina.

Turtle PW
3 października 2016, 10:09
Fajnie to wszystko wygląda, w końcu IV ma szanse wrócić na dysk. Co do lodowych demonów to pasują czy nie pasują to ubarwiają line-up, bo Inferno zawsze było ogniste więc taka mała rzecz, a cieszy.
Eggyslav:
był opisywany jako mroczna i MROŹNA kraina
W Skandynawi nawet piekło zamarza:)

Kammer PW
3 października 2016, 10:57
Zasadniczo - lodowe demony są całkiem sensowne.
Powiązanie, że demony muszą być ogniste zostało wprowadzone dopiero w H5, wraz z Sheoghem. Z kolei w H4, jeśli się nie mylę, nadal mamy do czynienia z Kreeganami, którzy to są kosmitami, a kosmos jest pusty i rzadki, więc i lodowaty.

A z Hel mam jednoznaczne skojarzenia, chyba nieco za dużo Smite. ^L^'

Alamar PW
3 października 2016, 12:02
Eggyslav:
Odpowiednik "piekła" w mitologii nordyckiej, Niflheim, czy jak kto woli Hel (od czego pochodzi angielskie "Hell"), był opisywany jako mroczna i MROŹNA kraina.
Mylisz dwie krainy: Niflheim, krainę mgieł (a nie lodu), i Helheim, krainę umarłych.
Helheim to nie piekło, ale kraina umarłych, gdzie rządziły boginie o imieniu Hel(a). Choć stereotypowo przedstawia się tą krainę jak mróz i lód, to pierwotnie inaczej ona wyglądała: najpierw jako ciemne, skalne pustkowie z mnóstwem jaskiń, a po tym, jak Helą została córka Lokiego (po śmieci poprzedniej Heli), zmieniła ona ją w zieloną krainę "lata". Dopiero nadejście chrześcijaństwa zmieniło postrzeganie tej krainy na lodowe piekło.
Nawiasem mówiąc do Helheimu trafiał każdy umarły, nawet wojownicy polegli z mieczem w ręku. Dopiero z Helheimu walkirie zabierały wybrańców do sal Valhalli. Helheim nie było złym miejscem do "życia" po śmierci (poza Wybrzeżem Umarłych), nie umywało się jednak do Valhalli.

Turtle:
W Skandynawi nawet piekło zamarza:)
Polecam zapoznać się z "Boską Komedią" Dantego.

Górski Krasnolud PW
12 stycznia 2017, 17:44
Witam. Na wstępie chciałem powiedzieć, że mimo iż wrzucam owy post do tego tematu, nie ma on nic wspólnego z Heroes IV, więc dlaczego go tutaj w ogóle umieszczam? Bo chodzi mi o mieszankę różnych jednostek, które tworzą jedną całość, a o to w tym temacie chodzi. Tym razem postanowiłem jednak zabawić się Heroesem VI i potworzyć sobie taki a'la Sylvan, gdyż mamy do niego dużo pasujących jednostek. Są nimi: Wilk, Olbrzymi Wilk, Żywiołak Ziemi oraz Feniks. Pomysł w głowie zalegał mi od dawna i w końcu postanowiłem go zrealizować, czego efekt był taki:
Cóż, jednak to nie jest koniec moich fantazji dotyczących "Sylvanu z Heroes VI". Długo nad tym myślałem i jeśli chodzi o jednostki, to można wykombinować naprawdę ciekawe rzeczy. Patrzyłem zawsze z zaciekawieniem na model Źródlanej Nimfy z Sanktuarium. Pozbawiona efektów spływającej wody i przeteksturowana na zielono całkiem przypominałaby Driadę z Heroesa VII. Wilki i Driady - mielibyśmy już dwie jednostki podstawowe, zaś kto byłby trzeci? Po prostu - Cienista Pantera przeteksturowana na Białego Tygrysa, tak jak ten z Heroes VII. I podstawa już jest, z elitą będzie nieco trudniej. Na początek wcześniej wspomniany Żywiołak Ziemi, na następną jednostkę leci Śnieżna Efemeryda, jednak pozbawiona mglistych efektów i przeteksturowana, ażeby paletą barw przypominała Drudia z siódemki. Z trzecią jednostką jest najwięcej kombinowania i nie wiem, czy jest to w sumie dla fanowskiego projektu możliwe. Podam teraz ciekawostkę, o której być może wie nie każdy. W Heroes VI (a przynajmniej w jego kodzie gry) jest jednostka/element na mapie przygody, którym jest Słoneczny Jeleń. Problemem nie powinien być jego model, lecz animacja, którą trzeba byłoby przenieść z siódemki. A na koniec (tak jak na wstępie posta) Feniks. Bohaterowie - coś jak w M&M X, czyli "Zielony Mroczny Elf", tak jak tutaj. Jednak co z wierzchowcami? Otóż w bardzo wczesnej wersji dodatku Shades of Darkness do Heroes bohaterowie Lochu ujeżdżali - cienistą panterę, którą można byłoby przeteksturować na barwy białego tygrysa, jest to o tyle lepsze, że wszystkie elementy zbrojne tego niedoszłego wierzchowca są gotowe, jednak chyba trzeba byłoby napisać do Ubi o udostępnienie tego wierchowca (jeśli jego odzyskanie jest w ogóle możliwe). Za "katapultę" uznałem wiwernę z Lochu, jednak przeteksturowaną na młodego zielona smoka (u boku stoi nawet elf, oteksturowany w odpowiednie barwy dałby sylvańskiego klimatu) łańcuch przeteksturować na taki ze złota i ogólnie pobawić się kolorami. :D Oczywiście to tylko marzenia, a z moimi umiejętnościami to już rzecz w ogóle nieosiągalna. xD Wiem, że moja koncepcja choć prosta, to myślę, iż lepsza, niż żadna. :D A Wy drodzy użytkownicy co byście powiedzieli na taki Sylvan w stylu Heroes VI? :D

Górski Krasnolud PW
19 stycznia 2017, 21:00
Witam ponownie. Dzisiaj chciałbym wrócić do tematu, który już kiedyś tutaj omawiałem, a mianowicie chodzi mi o Inferno w Heroes IV. Tak wiem, pokazywałem już kiedyś line-up do owej frakcji, dzisiaj jednak chciałbym rozpisać się bardziej na temat samego wprowadzenia tego zamku do czwórki. Na moich poprzednich screenach jest jedynie sześć jednostek z piekła rodem, a jak wiadomo potrzeba nam jeszcze dwóch dodatkowych i w pewnym sensie istnieje rozwiązanie tego problemu. Otoż dzisiaj poprawiłem sobie mój skład armii o jedną jednostkę, którą jest Zła Czarownica. Prezentuje się to następująco:


Na poniższym screenie natomiast sam wypróbowałem swoich sił przeciwko piekielnym hordom.

Nie jestem pewien, czy w Heroes IV można wprowadzać nowe frakcje, dlatego trzeba byłoby dokonać "wymiany". Z tym nie ma problemu, gdyż można zastąpić Azyl, w którym znajdują się aż dwie jednostki ewentualnego Inferno: Zmora i Ifryt. Trzeba byłoby przenieść tylko niektóre jednostki z Infernopolis (chochliki, cerbery i diabły) i zastąpić je nieumarłymi jednostkami jakimi są: Zombie, Mumia, Mroczny Czempion. Pozostałe dwie jednostki (Lodowy Demon i Zła Czarownica) to neutrale, więc nie ma tu jakichkolwiek zgrzytów. Jednak mamy tylko siedem jednostek, a to wziąż za mało... jednak jest pewien model 3D, który ratuje sytuację, a mianowicie stwór, w którego zamienia się Old man Jack, który w czwórce występuje jako Easter Egg. NimoStar tworzący mody do Heroes IV próbuje właśnie owego stwora przenieść do gry (jeśli dobrze rozumiem jego posty). A dla ciekawych - stwór wygląda tak. Więc jeśli ktoś by się uparł, to pełny line-up dla Inferno jest jak najbardziej możliwy, a dla podsumowania wyglądałby on tak:
Poziom 1 - Chochlik <---> Ewentualny Rogaty Demon
Poziom 2 - Cerber <---> Lodowy Demon (trzeba byłoby obniżyć jego statystyki)
Poziom 3 - Ifryt <---> Zmora
Poziom 4 - Diabeł <---> Zła Czarownica


Plusy:
- Modele 3D dla jednostek są w większości gotowe
- Można byłoby użyć bohaterów będących Ifrytami, którzy występują w Azylu


Minusy:
- Trzeba byłoby stworzyć nowy ekran miasta i muzykę dla Inferno, gdyż klimat Azylu pasuje do demonów, jak pięść do nosa
- Nowy model bohaterów magii i mocy na mapie
- Potworzyć obiekty na mapie przygody związane z Inferno (jak np. bank stworów)
- Nowe umiejętności
- Nowa kampania


Ogólnie przy takim projekcie, potrzeba dużo pracy, ale pisze się o tym ciekawie. Mam nadzieję, że puściłem u kogoś wodzę fantazji. :) A wy co sądzicie o takim czwórkowym Inferno? Wiem, że Kreeganie raczej po wydarzeniach z Ostrza Armagedonu miałyby małą szansę na pojawienie się jako osobna frakcja, jednak podać swoje propozycje zawsze można, czyż nie? :D

Markham98 PW
19 stycznia 2017, 22:16
Jestem za takim Inferno, choć moim zdaniem stwór z Easter egg-a nie pasuje swoją stylistyką, za to Zła Wiedźma jest dobrym pomysłem.

Hiro PW
19 stycznia 2017, 23:22
Z tego co wiem był już przynajmniej jeden projekt, który miał rozdzielić "frakcje" inferno i nekropolis. Wydaje mi się, że jest to bez sensu, po pierwsze z racji mechaniki świata Czwórki - w tej części Heroes nie ma podziału na frakcje, który umożliwiałby logiczne dodanie dowolnej ich ilości, tylko CAŁY świat jest podzielony na sześć przynależności. A diabły i pomioty świetnie komponują się z wampirami i duchami w stronnictwie śmierci.

Poza tym, ten "nowy" line-up wygląda po prostu niespójnie i niezbalansowanie. :D

Fandor PW
20 stycznia 2017, 13:24
Ja bym chciał, zagrać kiedyś w H4 albo w nową grę, w której te frakcje - Życie, Śmierć, Ład, Chaos, Natura, Moc, wciąż występują, ale reprezentują je po 2 miasta.
Moc to oczywiście Stronghold (barbarzyńcy itd) i Fortress (Citadel?) (chociaż tutaj dopuszczam magię chaosu i natury).
Natura to Preserve (Rampart) i Conflux.
Na chaos miałem taki pomysł, aby rozdzielić Ifryty i Orków i innych zielonoskórych (Trolle i Gobliny też są stworami chaosu) i zrobić Dungeon - czarne smoki, ifryty i jakieś związane stworzenia, i Azyl lub inna nazwa dla zielonoskórych.
Ład oczywiście musi być miasto magów, może inspirując się Ubi zrobić miasto Krasnali/Niziołków lub Nag?
Śmierć to oczywiście Inferno i Necropolis i nie ma się nad czym rozpisywać.
Życie to zero jakichkolwiek pomysłów na coś innego niż ludzie.

Hayven PW
20 stycznia 2017, 13:33
A może Ład rozdzielić na Krasnoludy - techników (tu wrzucić golemy, balisty i katapulty, chociaż nie naciskałbym) oraz Czarodziejów, zaś Życie w jednym mieście reprezentowane byłoby przez ludzi, a w drugim przez... coś nowego? Może frakcję wodną w stylu Cove (w czym jednak przeszkadzają bandyci z Chaosu, Syreny i Potwory Morskie z Mocy, ich też można by jednak przetasować) lub Sanktuarium?

Myślę, że byłbyś również za liftingiem graficznym, prawda?

EDIT:

A, ekhm... Inferno całkiem w porządku, ale dinozaur nie pasuje do Inferno :/

Górski Krasnolud PW
20 stycznia 2017, 15:35
Tutaj widać lepiej tego czerwonego potwora (podczas jednej z animacji ataku).
Mi osobiście skojarzył się bardziej z Rogatym Demonem z Heroes V. :)

Fandor PW
21 stycznia 2017, 16:16
Hayvenie krasnoludy to ja najchętniej bym widział ponownie razem z elfami - w Preserve bo jakoś tak zawsze mi to połączenie inne niż w każdej innej grze pasowało. Ponadto odpowiada mi, że w MM jest zaawansowana technologia, ale konstrukty magów są jednak zasilane magią. Jeszcze w Ładzie najchętniej widziałbym Roka i Ptaka Gromu, ale domyślam się że ten pomysł większość by zbojkotowała. ;)
Zrobienie miasta niziołków mnie jakoś bardziej ciekawi, albo może jakiś szroniaków (magów bym zostawił na śniegu, a niziołki w jakiś teren górski, ale bez śniegu, a jeżeli szroniaki to je na śnieg, a magów w niższe partie gór).
W Chaosie można zastąpić Azyl Cove zawsze, ale chyba brakowało by mi orkijskich bohaterów w grze (chyba, że jakaś wariacja zrobić orków-piratów?).
Potwory morskie i syreny w mocy można przenieść do chaosu, w tym wypadku byłaby to kosmetyczna zmiana jak dla mnie.
Ciekawym pomysłem jest przyporządkowanie frakcji nag do Życia.
Oczywiście jak pisze, frakcja orków, nag itd. to są to skróty myślowe, mają to być tam tylko pojedyncze jednostki.
strona: 1 - 2
temat: [H4] Fantazje Krasnala - mieszaniny wojsk

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel