Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Ulubione miasta w WoG-u
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Magiiczny PW
9 stycznia 2011, 17:29
Witam ;)

Chcialbym jezeli nie macie nic przeciwko uslyszec wasze opinie na temat miast w WoG ?

Moim zdaniem rostrzyga sie rywalizacja pomiedzy:
-Aniolami
-Diablami
-Necropolis
-Leśny

A na przodzie moim zdaniem są anioły, powód:
Jak wiadomo ulepszone archanioły wymiataja ;) w dodatku dosc sporo jednostek strzelajacych co za tym idzie mneijsze straty podczas walk

W lesnym jednak nigdy kasy nie brakuje i elfy dobrze strzelaja

A waszym zdaniem ? :)

Dog Master PW
9 stycznia 2011, 17:56
Według mnie najlepsze są lochy i forteca.

Lochy mają dwa jednostki strzelające i taki fajny budynek Wir Magii, który podwaja ilość posiadanej many. Dzięki niemu nie brakuje nigdy many do zaklęć.

A forteca ma aż trzy jednostki strzelające (więc więcej niż w zamku), w tym jedna z nich to jednostka 7 poziomu. Do tego dochodzi biblioteka, więc forteca też ma dobrą magię. Poza tym forteca na niezłego grala.

A jeśli chodzi o kasę to w każdym zamku jej nie brakuje. Wystarczy jak najszybciej zbudować kapitol, przed budową budynków z wojskiem.

Damianis PW
9 stycznia 2011, 19:08
Zgadzam się z postem powyżej.

Magiiczny PW
9 stycznia 2011, 19:28
Damian uzasadnij ;) ciekawi mnie mnie kazdego zdanie ;)

Zerek PW
9 stycznia 2011, 21:08
Według mnie najlepszy zamek to nekropolia. Posiada on szkieletornie, więc jak się zdobędzie jakiś zamek to wszystkie jednostki z niego można przerobić na szkielety. Oprócz tego dochodzi nekromancja. To połączenie daje nam pełno szkieletów. Szkielety same z siebie są słabe, ale w kupie siła :)

Laskuna PW
10 stycznia 2011, 08:45
Duże znaczenie ma mapa i wybrany bohater. Osobiście najlepiej gra mi się Lochem.
Ma Gunnara z logistyką, i klasą Władca (na początku dostaje głównie atak i obronę a później więcej mocy.)
Wir magii, porządną gildię magów, i portal przyzywania.
2 strzelające jednostki silne w walce bezpośredniej. Niezłe jak na 2 poziom są też harpie. Słabi troglodyci i mantikory, ale Czarne smoki z odpornością na magię na dużych mapkach jak się ich nazbiera z 50 zastępują armię jak ma się potężne zaklęcia. Ale zamek jest bardzo kosztowny, na najtrudniejszym czasem ciężko nazbierać po 1 ze wszystkiego na złe oczy, albo na minotaury 10 klejnotów, ciężko też postawić smoczą grotę a co dopiero ją ulepszyć.

Bardzo potężny jest Zamek a Layonis (czy jak się on tam nazywał, ten od psalmu mocy/modlitwy) może i najlepszy bohater w grze.

Mocna też jest Twierdza, zamek tani, szybko bechemoty można mieć a one ze swoja mocą ZAWSZE obniżają obronę o 80% miażdżą wszystko smoki, anioły czy co by tam nie było.

Ale śmiać mi się chce na słowa że szybki kapitol to dobra taktyka. Na najtrudniejszym w 1 tygodniu buduję najczęściej 3-4 poziom i cytadelę + targowisko i kuźnię (oczywiście nie na każdej mapce się udaje) potem stawiam ratusz w 1 kolejności, zamek i kolejne do wojska. Kapitol dopiero jak mam już 5 i 6 level wybudowany i sobie przyrasta ( choć z tym tez różnie na różnych mapkach czasem szybko zdobywa się kopalnie złota albo 2 zamek a czasem jest biednie i trzeba czasem złoto z kufra wybrać)

adibum PW
5 maja 2011, 09:18
Mi najlepiej gra się miastem Nekropolis. Ulubieni bohaterowie to Sandro i Isra. Zwykle jak gram nekropolią to kończę z armią 3000-4000 szkieletów. Dobrze gra mi się też Zamkiem. Zawsze uzbiera się dużo gryfów które krótko mówiąc wymiatają. To była moja krótka wypowiedź :).

AmiDaDeer PW
5 maja 2011, 13:56
A mi najlepiej się czyta tematy w odpowiednim miejscu. Nieduplikowane.

Wiem, nie jestem Strażnikiem. Lecz mimo to zwrócę uwagę na to, że omawiacie miasta w H3, a nie w WoGu. W waszych postach bowiem nie ma NIC, co by rzeczywiście dotyczyło WoGa, a nie "zwykłego" H3.

Jeżeli naprawdę potrzebujecie koncertu zatytułowanego "Co ja lubię i dlaczego inni nie mają racji", to proszę bardzo - tutaj znajduje się temat dotyczący miast w H3. Można tam się wypowiedzieć nawet z zainstalowanym WoGiem. Naprawdę.


EDIT: Dobra, zignorowano mnie, choć teraz co nieco się "poprawiło"... ale dalej to wygląda dla mnie jak spamfest ku nieobecności Strażników. -_-

Lyokoheros PW
5 maja 2011, 14:16
Nekropolia to jest fajna jak ma się płaszcz nieumarłego króla... ale na ogół wolę grać innymi zamkami.
Moim ulubionym są wrota żywiołów:
Już na początku mamy świetną jednostkę - rusałkę. Może i ma niewiele życia i słabe staty, ale za to jest szybka, powstrzymuje kontratak, mają ogromny przyrost, są tanie, no i zawsze można ją potraktować błogosławieństwem. W późnej fazie gry oddział rusałek położy nawet kilka smoków, a jak dorobimy się namiotu medyka, to nic nam nie zaszkodzi to, że będziemy je masowo tracić - już podczas bitwy odbudujemy ich liczebność. Jedna z najważniejszych jednostek w mojej strategii. Drugi poziom też ciekawy, duży rozrzut obrażeń strzela(choć tylko po ulepszeniu)(tu tak samo przydatne błogosławieństwo), niestety są dość kruche i łatwo je stracić. Trzeci poziom jest wręcz wspaniały - staty dobre, obrażania również, życie tak samo no i jeszcze potrafi strzelać, a przed ulepszeniem w bardzo wczesnej faize gry sprawdza się jako tank. Żywiołaki ludu zawsze rekrutuje w pierwszej kolejności, praktycznie nie giną i można nimi pokonać wiele wrogów, niestety nie maja dużej szybkości, ale nadrabiają to innymi zalatami. Kluczowa jednostka w mojej strategi. Jeśli chodzi o żywiołaki ognia to są kiepskie, po ulepszeniu dzięki dużej szybkości i zdolności latania mogą służyć jako mięso armatnie do odbierania kontrataków. Żywiołak ziemi też nie jest najlepszy, ale sprawdza się jako tank więc czasem go biorę. Żywiołak magi natomiast jest już świetny, atak przyległych wrogów może mocno się przydać, szkoda tylko, że jest taki kruchy, ale pozostałe statystyki ma dobre, no i jeszcze ta odporność na magię. Feniks niby właśnie przez niego miasto to jest banowanie na turniejach, ale w mojej strategi nie odgrywa dużej roli, rekrutuje go dość rzadko, wolę skupić się na żywiołakach lodu i rusałkach. Z jednej strony tani i ma wysoki przyrost, a także atakuje zionięciem, ale moim zdaniem się nie sprawdza, bo zbyt szybko ginie, a wolę odrodzić 100 rusałek niż 2 feniksy. Ogólnie to jednostki wrót żywiołów są albo szybkie, albo potrafią strzelać(po za żywiołakiem ziemi), a miasto to posiada również najlepszego grala i magiczną uczelnie.
Co do pozostałych zamków to na drugim miejscu są właśnie lochy i forteca, ale teraz już krótko
-Loch
-2 poziom harpie, atak i powrót a po ulepszeniu powstrzymywanie kontrataku - dobra jednostka
-3 poziom złe oczy - atakuje na odległość i w dodatku osłabia wrógów, kolejna dobra jednostka
-4 poziom meduza - kolejny dobry strzelec, który w dodatku może później zamienić w kamień
-5 poziom minotaur również wspaniała jednostak, silny i wytrzymały, a w dodatku zawsze ma pozytywne morale
-7 poziom - wspaniałe odporne na magie silne, wytrzymałe i szybkie czarne smoki
-w kwestii budynków przydatny wir magi, akademia wojny i jeszcze portal przyzwania
-Forteca
-1, 4 i 7 poziom to jednostki strzelające, na początku gry przydają się większe gramliny, a natomiast później nieocenieni będą potężni tytan i obniżający koszt zaklęć arcymagowie
-5 dżin jego szybkość oraz rzucanie pozytywnych zaklęć są bardzo przydatne
-6 naga, świetna jednostka ofensywna, która w dodatku powstrzymuje kontratak
-budynki, biblioteka jest bardzo przydatna, ścina wiedzy też może być pomocna, jednak wieża strażnicza jest kiepska

Zombie PW
7 maja 2011, 08:31
A jak dla mnie to i tak Nekropolia jest najsilniejsza.
1 poziom to potęga w liczbie
2 i 3 poziom nie biorę nigdy do armii. jak mam dużo pieniędzy to ich wykupuje na obronę zamku
4. szybka silna jednostka i się wskrzesza, podstawa w armii nekromanty
5. bardzo dobry łucznik rani kilka jednostek puszcza fale śmierci a na 2ulepszeniu to już wogóle wymiata
6.poziom też bardzo mocny, chyba najmocniejszy 6 w poprzednim dodatku ulepszały się na ogniste konie które posiadały "ikonke" po ataku co bardzo przydawało sie to przy walce z 7 poziomami
7. kościane smoki-porażka tak samo z nimi postępuje jak z 2 i 3

a metamorfoze w wogu osiągnęła Twierdza poprostu nie mam pytań.
Praktycznie 1 3 poziomy atakują podwójnie 4 wskrzesza sie kilka razy co mnie bardzo denerwóje 5 na drugim ulepszeniu posiada ikonke 6 pełna strzała i 7 podwójne ataki

tak naprawde w WoGu każdy zamek jest potężny jak sie umię grac

Jeddite PW
7 maja 2011, 09:52
WROTA ŻYWIOŁÓW ex equo FORTECA
Wrota Żywiołów mają dobre jednostki strzelające i całkiem mocne, feniksów jest dużo no i fajne 3 i 4 ulepszenia (chociażby driady z FU 1.0 Gold) no i oczywiście świetnego graala ;) wraz z magiczną uczelnią.
Forteca natomiast ma 3 jednostki strzelające i bardzo dobre 3 i 4 ulepszenia (kocham gremlinołaje najlepiej rozwinięte które mają strzelających strażników i CZARODZIEJÓW) a westalka zawsze na początku ma,, może strzelać" chociaż tytani są strasznie drodzy.

Murazor PW
9 maja 2011, 09:39
No to może ja się wypowiem...
A więc na początek gram w WoG'a ze standardowymi ustawieniami(gram z ustawieniami ale nie WoGifikuje mapy). Po dziesiątkach jak nie tysiącach przegranych godzin najbardziej odpowiednie do mojego stylu gry pasują: Nekropolia i Twierdza. O ile Nekropolia była moją ulubioną frakcją już w h3 to w WoG doceniłem również Twierdzę. O ile z komputerem nie ma różnicy który zamek wybieram to w przypadku gry z ludzkim graczem dobieram go pod mapę, przeciwnika etc. Głównie gram z bratem który od 10 lat katuje jeden zamek i jednego bohatera(Solmyr). Wiadomo silna specjalność która w początkowej fazie gry bywa zabójcza a i w późniejszej fazie może nieźle namieszać. Na małe mapy wybieram Twierdzę i bohatera Gurnisson. Jego specjalność artyleria, w WoG'u dowódca generuje dodatkowe balisty które sieją spustoszenie w oddziałach wroga, dodatkowo mają 250hp a więc nie trzeba się o nie aż tak martwić jak w przypadku namiotów. Co więcej po każdej bitwie zniszczone balisty powracają. Grając przeciw Solmyrowi inwestuje w zdolności defensywy rezystancji oraz życia( kładę szczególny nacisk na rezystancję, wiadomo jedna błyskawica i chłopa nie ma). Na początku w ogóle nie potrzebuję jednostek(neutralni przeciwnicy zwykle skupiają się na baliście dowódce zostawiając w spokoju) Spokojnie buduję capitol. W miarę wzrostu doświadczenia przybywa balist i dowódca silniejszy a więc nadal nie potrzeba jednostek:) Stosuje podjazdy do Solmyra (gdy błyskawica nie zabiję dowódcy a przy braku u mnie jednostek uszkodzi własne oddziały plus straty spowodowane od mojej balisty. Przy grze z komputerem gra jest jeszcze prostsza ponieważ komputer zawsze skupia się na baliście. Ale co z jednostkami? W późniejszym etapie gry oczywiści są potrzebne Zwłaszcza na rozstrzygającą bitwę. Ulubioną jednostką jest Ork który doświadczony potrafi siać śmierć na dystans(2 ataki, brak kar za dystans). Wykorzystuję również ptaki gromu (szybkość) oczywiście behemoty oraz jeźdźców wilków(brak kontrataku). Jeśli fundusze pozwolą to cyklopy (2 jednostki w zamku potrzebują znacznej ilości na kryształów na wybudowanie wybierając pierwsze behemoty cyklopy nie odgrywają tak dużej roli), czasami jako mięso armatnie używam goblinów (2 ataki ale szybko giną). No i to by było na tyle jeśli chodzi o twierdzę muszę tylko dodać że sprawdza się też na dużych mapach ale tam wybieram Nekropolię.
No to czas na truposzy. Co tu dużo mówić szkielety szkielety i jeszcze raz szkielety:) Płaszcz nekromantów to artefakt przesądzający już o zwycięstwie a więc taka zabawa mnie nie baw (moim zdaniem najpotężniejszy artefakt w grze)i. Gram zawsze Thante'm specjalność Animator które jest jego podstawowym zaklęciem pozwalającym na wyjście z każdej bitwy bez szwanku( przy odpowiedniej ilości many). W SoD Thant miał jedną wadę umiejętność mistycyzmu na starcie w WoG’u została ona poprawiona pozwala nie martwić się o mane. Standardowo zawsze zaczynam grę od budowy Kapitolu, jeśli zbiorę dostateczną ilość siarki pozwalam sobie na szaleństwo kupując licze. Dowódca zawsze szkole na wojownika, uważam że jest to najlepszy dowódca w grze, jego zaklęcie na początku bardzo się przydaje ale najlepsze w nim jest to że jest nieumarły bez problemu możemy go postawić na nogi po hmm "śmierci". Podobnie jak już ktoś pisał nie używam jednostek 2 i 3 poziomu. Opiszę te które wykorzystuje: szkieletów nie ma co komentować – podstawa wampir rycerz i licz… genialne jednostki (też nie będę się rozpisywał). Każdy narzeka na smoki może nie są idealne ale znajdują zawsze miejsce w mojej armi… kolejna jednostka latająca nie mają dużo życia ale za to szybko się je wskrzesza. Zapomniał bym że ja ich nie ulepszam doświadczone atakują 2 razy i podobnie jak szkielety automatycznie rzucają na siebie tarcze powietrza.
Chyba tyle, miało być krótko a wyszła książka;)

Magiellan PW
30 grudnia 2016, 13:57
Jak dla mnie zdecydowanie najlepszymi zamkami w herku 3 WOG sa Forteca i Nekropolia... A taki jest cały ranking miast według mojej skromnej osoby...

1. Nekropolia
2. Forteca
3. Twierdza
4. Inferno
5. Wieża
6. Zamek
7. Loch
8. Bastion
9. Wrota Żywiołów

Ewentualnie biorąc pod uwagę dostępne mody, to na miejsce 5 dałbym jeszcze Gaj. Dalej dam ranking jednostek na poszczególnych poziomach ( w miejscach gdzie będzie po kilka jednostek też będą one ułożone wg. najlepszej wg. mnie )

Poziom 1: Większy Gremiln
Poziom 2: Reptilion
Poziom 3: Gryf Królewski / Żelazny Golem
Poziom 4: Wampirzy Lord / Krzyżowiec / Ogrzy Mag / Rogaty Demon /
Poziom 5: Wielka Gorgona / Ent / Minotaur Królewski / Kapłan Wojny
Poziom 6: Upiorny Rycerz / Zmora / Naga Królewska / Czempion
Poziom 7: Piekielna Hydra / Widmowy Behemont / Gromowładny

Przy okazji nie wiem czy inni się ze mną zgodzą ale mam wrażenie, że twócy WOGA trochę przesadzają z dawaniem umiejętności dla jednostek i z poziomem gry komputera. Żeby nie było. Umiem grać w heroesa. Może nie jestem jakimś nie wiadomo jakim graczem, ale uważam, że gram co najmniej przyzwoicie. O co mi dokładnie chodzi. Otóż w WOGU dosłownie każda jednostka ma jakiś bajer... A to ten mieczyk zwiększający obrażenia, a to ta taka zjawka ( co niegdyś tylko gorgona miała ), a to tarcza, a to tarcza ognia, a to podwójny atak, czy odporność na magię... I tak na początku jakoś idzie, ale jak gra się na dużych mapach to w pewnym momencie jest duży problem ( zwłaszcza na tych mapach XXL ). Jakie natomiast mam zastrzeżenia do gry komputera ? No generalnie, żadne bo jest ciekawiej, ale uważam, że jak komputer po upływie pierwszego miesiąca gry potrafi mieć głównego bohatera po 20 wszystkich umiejętności to jest to jednak lekką przesadą ( a tak też się zdarza i to na poziomach dajmy na to 100% czy 150% na których zwykle gram )

Przepraszam, że tak długo się rozpisałem, ale takie moje przemyślenia...

Kammer PW
30 grudnia 2016, 14:04
The Game:
Poziom 1: Większy Gremiln
W WoG-u najlepsze są gremlinołaje. Na samym początku dostają obstawę ze zwykłych gremlinów, ale... wystarczy je podszkolić do piątego poziomu doświadczenia, by dookoła nich wykwitły oddziały większych gremlinów w ilości równej liczebności gremlinołajów. W ten sposób dostajemy cudowną artylerię.

Magiellan PW
30 grudnia 2016, 14:10
Kammer

Czy ja wiem czy masz racje ? Gremlinołaje otoczone są większymi gremilnami, ale do puki się nie zabije Gremlinołaja to większe tylko stoją nie strzelając, więc tak naprawdę nic nie dają. A co do samych gremlinołajów to nie wiem ale mam wrażenie, że zadają oni jakieś małe obrażenia tym swoim lodowym pociskiem... Jeszcze jednostkom tak do 3 poziomu to nie są takie złe, ale już silniejszym to jest dużo gorzej... Natomiast jak Większych Gremlinów ma się bardzo dużo to zadają oni całkiem spore obrażenia, a dodatkowo jeszcze wytwarzają miny...

Kammer PW
30 grudnia 2016, 14:36
One strzelają. ;)
A przynajmniej u mnie strzelały.

Magiellan PW
30 grudnia 2016, 14:57
Kammer

Właśnie nie strzelają. Póki się nie zabije Gremlinołaja, to stoją jak te słupy i nic nie robią...

Kastore PW
30 grudnia 2016, 15:07
The Game:
A taki jest cały ranking miast według mojej skromnej osoby...
No taa... Najsilniejsze miasto na samym końcu. :/

W zależności od wielkości mapy i warunków ranking może się zmieniać, ale to tylko jedyna słuszna moja własna opinia:

1. Conflux (master race) - najlepsi bohaterowie, najlepsze czary, najszybsza armia, najlepsze jednostki niskopoziomowe, żywiołaki magii, przyrost feniksów, magiczny uniwerek, najlepszy graal w grze, jak nie kupujesz żywiołaków ognia i ziemi to także bardzo dobry ekonomicznie... Need I say more? :P
2. Necropolis - nekromancja, wampiry, lisze, czarni rycerze.
3. Cove (kit, że temat o WoG-u) - tu trochę kontrowersyjnie, bo Zatoka jest równie dobra w spuszczaniu srogiego łomotu jak i w dostawaniu równie srogiego łomotu, natomiast jeżeli umie się nią grać, to można czynić prawdziwe cuda plus jest to jedno z najgenialniejszych miast na małe mapy.
4. Castle - uniwersalny, dobry do wszystkiego, praktycznie nie ma słabych jednostek plus średni bohaterowie, średnio dobry ekonomicznie.
5. Stronghold - bo strategia behemotów w pierwszym tygodniu jest wbrew pozorom dosyć trudna i do odpowiedniego przeprowadzenia, żeby nie utonąć w długach na dłuższą metę, a poza tym nie jest jakieś wybitnie silne.
6. Tower - tylko na duże mapy, trzeba się bardzo natrudzić, żeby nie mieć problemów finansowych, bardzo silne jednostki, ta pierwszego poziomu nawet strzela.
7. Dungeon - podobnie jak tower, z tym, że łatwiej się rozbudować, a jednostki nie są aż tak potężne.
8. Bastion - nuda
9. Fortress - można szybko mieć wiwerny... yay... poza tym gorgony, reszta jednostek porządna, ale bardzo powolna, nic ciekawego.
10. Inferno - jeśli nie grasz taktyką na farmienie demonów, która notabene jest bardzo trudna, to jest to najgorsze miasto, ze słabymi jednostkami, bohami, czarami.

A jednostki:

Poziom 1: Centaur / Rusałka (najszybsza, blokuje kontrę)
Poziom 2: Żyw. Burzy (jak może tu być co innego :/)
Poziom 3: Żyw. Lodu (podobnie) / Pirat
Poziom 4: Wampirzy Lord / Krzyżowiec (przy czym Wampir > Krzyżowiec)
Poziom 5: Wielka Gorgona
Poziom 6: Upiorny Rycerz / Naga Królewska
Poziom 7: Archanioł (lulz)

Magiellan PW
30 grudnia 2016, 15:25
Kastore

Tzn. tak naprawdę bardziej chodziło mi o zamki, którymi lubię grać niż o ich konkretne jednostki czy siłę tych jednostek. Zgadzam się właściwie ze wszystkim co napisałeś ale... No nie wiem mimo silnych jednostek czy szybkości jakoś nie umiem i źle mi się gra i żywiołami i aniołem, o smokach już w ogóle nie wspominając... Natomiast reszta to, tak... W Fortecy z czasem zaczynają szaleć piekielne hydry i gorgony, w strongholdzie widmowy behemont a w tower Gromowładny i naga... Nekropolia to w ogóle nie wymaga komentarza, gdyż z moich doświadczeń wynika, że często gra tym zamkiem sprowadza się do uzbierania pierwszego tysiąca szkieletów... A jeszcze jak skompletuje się płaszcz nie umarłego króla to zamek jest całkowicie po za zasięgiem. Co do inferno to generalnie prawda, ale tam dowódca przyłącza do siebie jednostki wroga, co szczególnie w późniejszej fazie gry jest bardzo przydatne... Wiec też się nieźle gra. Wystarczy tylko ten hełm dla dowódcy który go wskrzesza...
temat: Ulubione miasta w WoG-u

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel