Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Przygody Gunduli - Mini mod-map
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 5 - 6 - 7

Szaman PW
8 października 2016, 02:00
Po wielu tygodniach pracy (z duży przerwami niestety). Ukończyłem swoją modyfikacje.

PRZEDSTAWIAM WAM!

PRZYGODY GUNDULI




Jest to mod z autorskimi mapami z dodatkiem moda OBIEKTY FREDA.

Kilka obrazków

Mod-maps opowiada w luźny sposób, o dobrzej znanej nam bohaterce z miasta Twierdzy, Gunduli. W jej życiorysie zmieniłem kilka rzeczy, najwidoczniejszy jest to, że Gundula w moim modzie nie już Ogrem/goblinem (lub czymkolwiek była:P) i jest teraz człowiekiem.

Główni bohaterowie

Gundula Boragus
"Przybrana córka Diuka Winston Boragusa. Diuk znalazł ją, kiedy była jeszcze niemowlęciem w czasie jednych najazdów na ziemie Erathii. Boragus wychował ją jako swoją córkę. Gundula wyrosła na mądrą i odważną wojowniczkę. Wszystko się zmieniło w czasie Festiwalu Życia, kiedy jej przebrany ojciec został zamordowany przez Kilgora a ona sama została jego 312 żoną. Po śmierci Kilogora z rąk Elfickiego Króla, Gundula zaczęła prowadzić wędrowny tryb życia, chętnie pomagając osobom w potrzebie."


Jengo
"Jengo jest dość otwarty, miły i inteligentny jak na przeciętnego goblina, zamieszkujące Krewlod lub Deyja. Jengo został porzucony przez swoich rodziców z powodu defektu (był kulawy). Odnaleziony i przygarnięty przez nekromantę jako królik doświadczalny. Zainteresowany odpornością malca na magie, nekromanta uczynił go swym asystentem, wyleczył jego schorzenie i dawał różne zadania (w tym eksperymenty na nim). Pomimo tego Jengo bardzo cenił swego pana. Nieakceptowany przez swoją społeczność, (z powodu strachu przed nekromantami i ich magią). Jengo dorastał samotnie u boku swego pana, mimo tego wyrósł na mądrego i czasem mało roztropnego wojaka z poczuciem humoru."

Portret głównej bohaterki na mapie przygody i polu bitwy


Lore też zmieniłem, akcja dzieje się po "zderzeniu" ostrzu Armageddonu i Miecza Mrozu, tylko że do "zderzenia" nie doszło a co za tym do końca świata. Gelu zabił Kilgora. I losy świata Enroth rysuje się w jasnych barwach, lecz gdzieś w gwiazdach czyha większe zło niż oszalały barbarzyńca z silnym artefaktem, co mam na myśli? Stay tuned for more :D

Zatem bez większego zwlekania polecam wam mój mały modzik:)

JAK ZAINSTALOWAĆ:

Trzeba pobrać DWA MODY:
"Mod Baza" - (Przygody Gunduli v1.0 LUB Przygody Gunduli v2.0), zawierająca bazowe rzeczy, które będą we wszystkich moich mapach np:Obiekty Freda.
"Mod Mapa" - Czyli mapa, że wszystkimi bajerami przeznaczonej dla tej konkretnej mapy.

w związku że to są pojedyncze scenariusze trzeba mieć tzw. Ustawienia WOG dla nich.Oto One...Wrzucasz do folderu Data i w grze wybierasz je. (OPCJE/USTAWIENIA WOG)

Wizualne wyjaśnienie jak zainstalować mój mod


Kolejność map.

Potrzebne Mod Baza (Przygody Gunduli v1.0)
Ucieczka Cześć 1 ---> Ucieczka Cześć 2 ---> Duże Kłopoty ---> Góry i Cuda --->Mrok Cześć I
Potrzebne Mod Baza (Przygody Gunduli v2.0) Mrok Cześć II ---> Mrok Cześć III

To chyba na tyle, zachęcam do pobierania i grania:)

Drobne Uwagi:

Nie mogą być w Mod manager W.Ł.Ą.C.Z.O.N.E! Dwa Mody bazy lub dwa Mod mapy J.E.D.N.O.C.Z.E.Ś.N.I.E.
Np: Przygody Gunduli v1.0 i v2.0, lub Góry i Cuda, i Ucieczka.
Mody na siebie będą wpływać co ma wpływ na samą grę co może uczynić ją niegrywalną.

PS: Przygody, działają tylko na HD-Modzie! Bez niego gra wywala błędy. Ponadto w Mod Manager, mapy nie mogę zajmować pierwszych miejsc na liście. Uniemożliwia to uruchomienie gry.

PS2: Cierpię na głęboką dysleksję i w scenariuszach najprawdopodobniej są masy różnorakich błędów. Dlatego nie polecam tego moda osobom, które są przewrażliwione na punkcie języka polskiego. Używam tego programu do zredukowania błędów, ale wątpię, czy wyłapuje wszystkie, więc bądźcie wyrozumiali wobec mojej osoby.



Andruids PW
8 października 2016, 02:30
Jak już pisałem Kurkowi: "twój mod, twoje kredki".

Ale jest kilka twierdzowych bohaterek rasy ludzkiej. Skoro zmieniasz kanon fabuły Might & Magic, to widać masz też jakiś powód do całkowitej zmiany jednej z jego bohaterek. Ale, w sumie... dlaczego?

Portret wojej Gunduli wygląda, jakby był wzięty z tegorocznej adaptacji Jojo's Bizarre Adventure Part 4: Diamond is not Crash. O ile cenię sobie tą serię, to mimo wszystko, nie jest to estetyka dorównująca portretom oryginalnego Heroes 3.

Szaman PW
8 października 2016, 02:43
Kwestia gustu:) Wiem, że odbiega od innych portretów, ale takich zdolności do robienia portretów pasujących do gry nie mam:) Oczywiście mógłbym wybrać coś innego np. z HC. Bo tam jest masa portretów, ale chciałem coś swego dodać. Co do Lore, nie jest ona AŻ tak mocno zmieniona. No, chyba że śmierć Kilgora i niezniszczenie Enroth uważasz za coś drastycznego;)

A btw. zapomniałem w głównym poście napisać. Mapy są DIABELNIE TRUDNE! Tylko dla hardcorowych graczy. Na mapach znajdują się "sekrety" które ułatwią ci misje, ale żeby je odnaleźć trzeba mieć sokoli wzrok i dużo szczęścia:)

Lord Baffourd PW
8 października 2016, 02:45
Ciekawy pomysł. Swoiste "co by było gdyby", które to historie zawsze cenię. Chociaż... Imię istniejącej postaci... dla nowej bohaterki...

A portret, może i niezgodny ze stylistyką, ale niezmiernie urokliwy. Gundulałbym:)

Andruids PW
8 października 2016, 03:06
Szaman:
odbiega od innych portretów, ale takich zdolności do robienia portretów pasujących do gry nie mam:) Oczywiście mógłbym wybrać coś innego np. z HC. Bo tam jest masa portretów, ale chciałem coś swego dodać.
Zawsze można zostawić poprzedni portret, skoro, jak wspomniałeś, nie umiesz zrobić takiego, który by dorównywał poziomem oryginałom.
Szaman:
Co do Lore, nie jest ona AŻ tak mocno zmieniona. No, chyba że śmierć Kilgora i niezniszczenie Enroth uważasz za coś drastycznego;)
Jest to dość drastyczne i kłócące się z tak zwanym kanonen. Nie znam na tym forum chyba nikogo, kto uważałby, że jest to "kwestia gustu".

Niech taka osoba się zgłosi, bądź zamilknie na wieki.

avatar PW
8 października 2016, 09:15
Przede wszystkim twój mod-mapa powinna mieć tylko jeden spakowany plik do ściągnięcia. A w nim wszystkie dodatkowe rzeczy które stworzyłeś: mapy, portrety, tło, muzykę. Tak samo nie ma co osobno ściągać obiektów Freda - wszystkie obiekty, które użyłeś (zmodyfikowane bądź nie, powinieneś włożyć do swojego pliku *.pac) i tak dystrybuować. Jak widzę taki opis instalacji to już mi się odechciewa. Zobacz jak zrobiono w innych modach-mapach. Tam po rozpakowaniu moda dostajemy całe zasoby w katalogu "Nazwa moda", który później kopiujemy do katalogu Mods do ERY i włączamy moda w menadżerze modów. Zrób tak i ty, a szanse na zagranie wzrosną!

Kastore PW
8 października 2016, 11:34
Andruids:
Niech taka osoba się zgłosi, bądź zamilknie na wieki.
Lore było wałkowane już tyle razy, więc jakieś "what if..." jest, przynajmniej moim zdaniem, w porządku. Najważniejsze, by ta wariacja na temat oryginalnej fabuły była spójna w obrębie samej siebie i żeby miała jakiś cel. :P

Co do map - nie grałem, bo nie chce mi się bawić w ściąganie tego wszystkiego, natomiast mogę Ci powiedzieć, że wizualnie wypadają średnio, dosyć mało ozdób, a niektóre miejsca wyglądają jak stworzone za pomocą losowego generatora przeszkód, co oczywiście nigdy się nie wydarzyło... prawda?

Szaman PW
8 października 2016, 14:21
avatar:
Przede wszystkim twój mod-mapa powinna mieć tylko jeden spakowany plik do ściągnięcia

Chyba pierwotnie tak starałem się zrobić, ale napotkałem problemy, a mianowicie, w tak spakowany sposób tylko obiekty freda były czytelne, a reszta typu portrety, muzyka, menu itp... Nie. Dlatego też zrobiłem to osobno. Może coś źle robiłem? ale co? Jak osobno mody działają.

Z drugiej strony. Raptem 4 rzeczy są do pobrania, 2 wrzucasz do folderu mods a jeden do data i 1 do maps i tyle. To chyba nie jest aż taki wielki orzech do zgryzienia.

Kastore:
dosyć mało ozdób
Zły dobór screenów:P ale gwarantuje ci, jest tego tam dużo, z drugiej strony, nie chciałem robić sztucznego natłoku, mapy mają zachować styl MM. A jeśli rzuciłbym 90% obiektów freda, to urok MM by prysł.

Kastore:
losowego generatora przeszkód
Minimapa bywa myląca, ale gdybyś się przełamał i zainstalował, to byś zobaczył, że tam nie ma nic losowego. Zresztą zwróć uwagę, na sam całokształt map, sądzisz ty, że by komputer w losowy sposób coś takiego zrobił?

Nie chce wyjść na snoba:P ale moje mapy w "ciekawy" sposób różnią się od pospolitych map, ale tego nie da się opisać, tylko zagrać, by się przekonać. No i każda mapa me sekrety, do znalezienia:) Małe urozmaicenie, ale jak bawi:)

EDIT:
Udało mi się zapakować wszystko do jednego pliku, wystarczy ściągnąć, wrzucić do folderu "mods" i odpalić w mod Managerze i odpalić grę:)

Kastore PW
8 października 2016, 16:46
Szaman:
Zresztą zwróć uwagę, na sam całokształt map, sądzisz ty, że by komputer w losowy sposób coś takiego zrobił?
A co to ma do losowego generatora przeszkód? o_0
Szaman:
Zły dobór screenów:P ale gwarantuje ci, jest tego tam dużo, z drugiej strony, nie chciałem robić sztucznego natłoku, mapy mają zachować styl MM
Być może, ale na tych skrawkach mapy wyglądają przeciętnie.
Szaman:
A jeśli rzuciłbym 90% obiektów freda, to urok MM by prysł.
To może dorzuć więcej ozdób z oryginalnej gry? :P

Szaman PW
19 listopada 2016, 02:14
NIEAKTUALNY POST!

Po dość długim odstępie czasu ukończyłem swoją kolejną mapę pt: Góry i Cuda





Mapa opowiada o dalszych przygodach naszej głównej bohaterki, która pomaga elfom z upartym rycerzem z Erathii, przy tym odkrywając pewne proroctwo.

Mapa Góry i Cuda: Pobierz


Mapę można wrzucić do folderu maps LUB do Moda o nazwie Przygody Gunduli (Mods-->Przygody Gunduli-->Maps) Osobiście proponuje ten drugą metodę, mniej bałaganu w folderu maps wtedy.
UWAGA: Mapa zawiera nowego stwora o nazwie "królowa pająków" - Królowa Pająków. Nie jest potrzebny do grania, lecz fabularnie lepiej pasuje.

Ulepszyłem kilka rzeczy:
Stworzyłem nowe portrety głównej bohaterki.

Wersja 1 Podstawowa.
Wersja 2
Wersja 3
Wersja 4
Wersja 5

Z związku że teraz dokonałem możliwości wyboru wyglądu postaci. Jej wygląd już nie jest w głównym folderze moda. I trzeba sobie wybrać jedną z pięć wymienionych. Wybrany wygląd po prostu wrzucić do folderu mods.

-W Mapie Duże Kłopoty, zmieniłem umiejętność głównej bohaterki z balistyki na artylerie, postać też posiada większą armię początkową.

Mapa jest bardzo trudna. Więc cierpliwości i powodzenia:)

Wszelkie problemy techniczne proszę zgłaszać na priv i najlepiej ze zdjęciem.




Szaman PW
19 listopada 2016, 20:16

Szaman PW
4 grudnia 2016, 15:50
NIEAKTUALNY POST!
Stworzyłem nowe portrety głównej bohaterki.


Z pobranego folderu trzeba wybrać JEDEN folder "Gundula X Cyfra" i wrzucić do folderu Mods i uruchomić za pomocą Mod Managera.

Nowa mapa z nowym zamkiem, skryptami ERM, nowymi Bankami stworów, nowym polem bitwy, nową muzyką w toku:)

Felag PW
4 grudnia 2016, 16:05
Portrety wychodzą ci coraz lepiej. O ile początkowo nie byłem do nich przekonany, to teraz niektóre wyglądają naprawdę przyzwoicie. Tak trzymaj!
Mapkę w wolnym czasie wypróbuję.

Tarnoob PW
5 grudnia 2016, 22:18
Szanuję w opór wiedzę o alfabecie Antagarichu z MM7.

Tylko proszę: zrób ten napis czytelniej. Na obrazkowym tle jasny tekst powinien mieć cień lub obwódki (jak na me­mach). Za to ciemny tekst (jak tu) powinien mieć podświetlenie lub jasne obwódki.

Inaczej wszystko się zlewa z niejednolitym tłem w mało kontrastujących miejscach.

Szaman PW
6 grudnia 2016, 00:47
Poprawione, dzięki za info:)... Faktycznie te czarne napisy się zlewały z tłem. Dodałem złoto-miodowe kontury dla lepszej czytelności.

Tarnoob PW
6 grudnia 2016, 12:36
Widzę też nieudolnie wstawione szewrony (francuskie cudzysłowy): Ť ť – podwójnymi znakami mniej­szości i wię­k­szości.

Przydałoby się też zaznaczyć jakoś akapity oprócz samego łamania linii. Można wcinać pierwszy wiersz (tylko nie w pierwszym akapicie!) ALBO (nigdy jednocześnie!) dodać odstępy.

Nicolai PW
6 grudnia 2016, 12:45
Tarnoob, czy Ty jesteś oro, że musisz nawracać o swoich fiksacjach i wylewać je na inne tematy? Przyjmij do wiadomości, że nikogo to nie obchodzi, a jak naprawdę Cię to tak bardzo jara, to zatrudnij się jako korektor w wydawnictwie, a nam daj spokój. ;)

Szaman PW
23 stycznia 2017, 02:43
Minęło już trochę czasu... ale już jest kolejna mapa do Przygód Gunduli. Proszę wybaczyć za zwłokę. Poświęcony czas nie poszedł na marne, został poświęcony, na naukę skryptów ERM co bardzo urozmaici kolejne przygody.

Zatem zachęcam do pobierania mapy pt: Mrok Cześć 1, Mapa zawiera customowe jednostki, muzykę i skrypt ERM, oczywiście jest to tylko mała próbka, to co będzie w nadchodzący mapach, so stay tuned.

Oraz... chyba najważniejsza zmiany.

Uprościłem metody uruchamiania, teraz trochę inaczej się uruchamia Przyrody Gunduli... Już nie trzeba aktywować X modów, by w pełni się cieszyć , tym co przygotowałem, wystarczy aktywować Tylko Dwa Mody.

"Mod Baza" - (Przygody Gunduli v1.0), zawierająca bazowe rzeczy, które będą we wszystkich moich mapach np:Obiekty Freda.

"Mod Mapa" - Czyli mapa, że wszystkimi bajerami przeznaczonej dla tej mapy.

Wystarczy pobrać "Mod Baze" i wybraną "Mod mape". Uruchomić w Mod manager i grać:)

Obrazkowe Wyjaśnienie.


PS: Prawie zapomniałem... w związku że to są pojedyncze scenariusze trzeba mieć tzw. Ustawienia WOG dla nich. Oto One... Wrzucasz do folderu Data i w grze wybierasz je.

Ponadto, zdecydowałem się na jeden portret głównej bohaterki. Portret X3 (obrazek we wcześniejszych postach). Jak ktoś jest zainteresowany wcześniejszymi wersjami, proszę dać znać na priv, to wyślę).

Jednakże nie obyło się bez drobnych bugów.. Przygody działają poprawnie tylko w HD MODZIE! bez HD moda wyskakują błędy.

Oraz z nieznanych mi przyczyn, mapy nie mogą zajmować pierwszych miejsc w Mod Menadżer (gra nie chce się wtedy uruchomić).

To na tyle:) Zapraszam do pobierania!

Pozostałe mapy:
Ucieczka Cześć I
Ucieczka Cześć II
Duże Kłopoty
Góry i Cuda
Mrok Cześć I

Z Czasem poprawnie główny post z aktualnym metodami pobierania i linkami, na chwilę obecną ten post ma wszystko najbardziej aktualne.

avatar PW
23 stycznia 2017, 08:31
Serce roście czytając, jak twój mod się profesjonalizuje. Aczkolwiek z chęcią zobaczyłbym przygody jako kampanię z przechodzeniem levelu itp. niż jako pojedyncze kampanie!

Szaman PW
23 stycznia 2017, 21:41
Mógłbym, ale istnieje jeden mały problem techniczny, a mianowicie nachodzenie na siebie modów. Np.zmienię wygląd pikiniera w pierwszej mapie, to będzie to miało wpływ na kolejne mapy.

Oczywiście mógłbym zrobić taką, gdzie fabularnie zmiany na X mapach byłyby wytłumaczalne, ale nie mam, na razie pomysłów... Dwie kolejne, które są w fazie produkcji, wykluczają się technicznie, by były kampanią:)

Druga sprawa to balans i wielkość map. Staram się robić mapy minimum wielkości "L". Wprowadzenie limitu doświadczenia np. do 15 levelu na takich mapach byłoby katuszą. No i pozostaje kwestia balansu kolejnych map. np: Na obronę tartaków dawać neutralne 1-2 poziomu czy 4-5? W Balansie nie jestem dobry:)

Do dzisiaj pamiętam Kampanie SoD czy AB gdzie na początku było ciężko, a dalej to był już przysłowiowy rush, gdzie tak naprawdę nie spotykałem zbyt wielkiego oporu. Z tego powodu, że mój bohater miał 30 lvl ze starannie wybranymi umiejętnościami. A na bohaterów pobocznych nie mam pomysłów.

Ogólnie, założenie Przygód Gunduli miało być, że to taki "growy serial". Jak Herkules czy Wojowniczka Xena.

EDIT:
Poprawiono mapę Mrok Cześć I:
-Dodano nowe pole bitwy
-Główna bohaterka ma poprawny def na mapie przygody

Kilka Obrazków z mapy Mrok Cześć I:



strona: 1 - 2 - 3 ... 5 - 6 - 7
temat: Przygody Gunduli - Mini mod-map

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel