Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [ważne] VCMI
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 93 - 94 - 95 ... 128 - 129 - 130

Warmonger PW
15 października 2016, 20:41
Tow to wymyślił (skrót VCMI odwołuje sie do języka elfów), ale inni podłapali i tradycja została utrzymana. Ja akurat fanem nie jestem, ale też nie dodawałem nowych kodów :P

Kuririn PW
16 października 2016, 11:28
Warmongerze, co z paleta barw jednostek na polu bitwy? Niektóre są przezroczyste, np 7 lvl wąż morski z HoTy - brak koloru czarnego. Dodam rowniez, ze inferno i necropolia (zamek) na mapie przygody na terenie śniegu również jest przezroczysty. Czy będzie to naprawione w przyszłości?

WhiteKaiser PW
16 października 2016, 22:11
Mam głupie pytanie, jak można samemu odczytać loga z bugami? Ma format dmp i nie mam pojęcia jak to zrobić ;-;

Drwal PW
16 października 2016, 22:42
Ja zawsze odczytywałem bugi w ten sposób: http://www.vcmi.acidcave.net/poradniki_raport._bledow.html

Warmonger PW
17 października 2016, 06:32
Cytat:
Mam głupie pytanie, jak można samemu odczytać loga z bugami? Ma format dmp i nie mam pojęcia jak to zrobić
Plik .dmp to zrzut pamięci, którego już nikt nie używa. Logi są oczywiście w plikach .txt o odpowiedniej nazwie.

val-gaav PW
17 października 2016, 13:07
@Avatar:

Z jakiej gry pochodzą te grafiki? Czy są dostępne w większym rozmiarze? Czy autorzy udostępnili je na jakiejś wolnej licencji jak cc-by-sa, lub czy można jakoś z nimi się skontaktować?

Czy autorzy coś jeszcze zrobili? Pracuję nad klonem h3 i pewnie mogłyby się przydać jakieś dodatkowe materiały ale raczej powinny być licencjonowane na cc-by-sa, bo wszystkie inne grafiki z których korzystam są tak licencjonowane.

Niby mam pięć własnych ekranów miast, ale jakby na to nie spojrzeć to nawet po potrzebnym ich doszlifowaniu te tutaj i tak będą ładniejsze a do koncepcji mojej gry pasują.

@Warmonger:

Jeśli chodzi o AI to może warto rozważyć by jednak oszukiwało ? Opcja on/off w launcher albo przy ustawianiu trudności scenariusza.

Dodać codzienne dodatkowe surowce dla AI, dodatkowy exp dla bohaterów, zawsze pełną armię na kupowanych bohaterach, zawsze maksymalne surowce zebrane z mapy, wrogie armie neutralne minimalne, odkryć całą mapę i powinno wystarczyć by AI grało o wiele lepiej niż obecnie.

Wiem, że założenia były ambitne i AI miało nie oszukiwać, ale chyba nie ma innego sposobu by znacząco podnieść jego poziom niskim kosztem czasu spędzonego nad kodem.

avatar PW
17 października 2016, 17:44
@val-gaav
Tak, pliki są w lepszej jakości. Oryginalne ekrany miasta mają rozdziałkę 1024x512. Ciężko powiedzieć na jakiej to jest licencji, bo informacje o tej grze są wyłącznie na stronach rosyjskich i chińskich i ciężko tak się wyznać. Wychodzi na to, że gra miała się ukazać, ale z pewnych powodów projekt został zamknięty. Są dostępne wszystkie grafiki, dźwięki, muzyka (oprócz samego kodu).
Plik z zasobami możesz pobrać m.in. tu. Ale czy zostały legalnie udostępnione czy nie - nie wiem. Wiem tylko że trochę stuffu na podstawie tych grafik do H3 powstało :)
A strona gry to http://www.hero66.com/

Warmonger PW
17 października 2016, 18:13
Cytat:
Jeśli chodzi o AI to może warto rozważyć by jednak oszukiwało ? Opcja on/off w launcher albo przy ustawianiu trudności scenariusza.

Dodać codzienne dodatkowe surowce dla AI, dodatkowy exp dla bohaterów, zawsze pełną armię na kupowanych bohaterach, zawsze maksymalne surowce zebrane z mapy, wrogie armie neutralne minimalne, odkryć całą mapę i powinno wystarczyć by AI grało o wiele lepiej niż obecnie.

Wiem, że założenia były ambitne i AI miało nie oszukiwać, ale chyba nie ma innego sposobu by znacząco podnieść jego poziom niskim kosztem czasu spędzonego nad kodem.
To jak najbardziej da się rozważyć. Zresztą już można zmienić ilość początkowych surowców dla AI lub dać mu różne bonusy z konsoli.

Idea była taka, aby to gracze nie mogli oszukiwać w grze i to założenie jest nadal aktualne.
Inną kwestią jest to, że gra musi być spójna pod względem mechaniki - przykładowo AI nie powinno rozgrywać walk "na skróty". W OH3 dzieje się to na podstawie tajemniczych algorytmów, które dają nieprzewidywalne i często absurdalne wyniki.

Obecny problem a AI polega na tym, że AI nie rozumie i nie potrafi wszystkiego, co powinno. Przykładowo, nie potrafi używać czarów na mapie przygody i żadne cheaty tego nie zmienią.

WhiteKaiser PW
18 października 2016, 14:02
Dziękuję za odpowiedź :) Zaczynam dopiero zabawę z modowaniem, wcześniej bawiłem się w to w serii Total War z różnym skutkiem :)

Pozdrawiam.

voncur PW
18 października 2016, 16:02
Ale tylko w VCMI?
Bo dałbym sobie ręke uciąć że w h3, używała np portalu miejskiego czy przyzywaniu okrętu.

avatar PW
18 października 2016, 16:13
Tylko w VCMI AI kuleje.

WhiteKaiser PW
21 października 2016, 21:40
Mam kolejne pytanie, mam fajne modele 3d jednostek. Czy jest jakiś poradnik co zrobić dalej by dodać je do gry (krok po kroku od pliku graficznego 3d [mam je w formacie ms3d] do pliku def)?

Nephretes PW
21 października 2016, 21:48
Same modele 3D jednostek to nie wszystko. Czy mają wszystkie wymagane animacje? Czy scena do renderowania jest odpowiednia?

Generalnie kolejność jest taka:
1) Renderujesz klatki wszystkich potrzebnych animacji (rozmiar klatki 450x400)
2) Składasz defa w h3deftool (dostępny w grocie)
3) Potem wrzucasz do VCMI. ściągnij sobie jakiś mod z jednostkami i podmień na swoją

WhiteKaiser PW
21 października 2016, 21:57
Dzięki :)

zeryss PW
22 października 2016, 23:02
Forge town (like v 0.6b), supports VCMI 0.95, 0.96. .the dwelling is not on the world map.
Please correctForge Town (English, more classic version)

val-gaav PW
23 października 2016, 20:35
@avatar:
Dzięki za info. Przejrzałem stronę gry translatorem i grę można jak najbardziej pobrać. Po sekcji zrzutów ekranu i zdjęć graczy wnioskuje, że gra została jednak ukończona. Niestety już pobranej gry nie udało mi się uruchomić, wymagana jest rejestracja konta której to ze względu na zabezpieczenia captcha nie udało mi się ukończyć (translator na tym poległ). Szkoda bo chętnie bym zobaczył jak to wygląda na żywo.

dla zainteresowanych zrzuty ekranów są tu:
http://www.hero66.com/SitePic/PicList.aspx?cateid=2

Na stronie gry jest też wyraźna informacja o firmie która grę wypuściła i magiczne "all rights reserved" więc plików gry nikt legalnie raczej nie udostępnił.

Kurek PW
27 października 2016, 09:56
Jakie mody działają na androidowej wersji vcmi? Czy mody na vcmi mogą się ze sobą gryźć? Czy na stronie Kwasowej Groty są wszystkie mody?

MinosKing PW
27 października 2016, 10:41
Kurek:
Czy mody na vcmi mogą się ze sobą gryźć? Czy na stronie Kwasowej Groty są wszystkie mody?

Prawdopodobnie niektóre mody mogą się ze sobą gryźć, lecz tylko nieliczne. Na Kwasowej Grocie możesz znaleźć większość modów, lecz niestety nie wszystkie.

Drobne Edit:
poszukaj ich tutaj w dziale VCMI: http://www.vcmi.acidcave.net/ lub poszukaj w Skarbcu.

Kammer PW
27 października 2016, 11:02
Nie, szczerze wątpię, byśmy mieli wszystkie mody. Ba, nawet jestem przekonany, że tak nie jest.

Polecam listę modów z oficjalnej strony.

Drwal PW
27 października 2016, 13:21
Sprawdzę jak wrócę do domu, ale podejrzewam że na androida mody nie działają.
strona: 1 - 2 - 3 ... 93 - 94 - 95 ... 128 - 129 - 130
temat: [ważne] VCMI

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel