Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: [H3] Miasta
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)
strona: 1 - 2 - 3 - 4

Bychu PW
4 lutego 2012, 18:30
Szczerze mówiąc nigdy nie przepadałem za balistyką, ale w wypadku armaty warto poświęcić 1 miejsce w umiejętnościach.

AmiDaDeer PW
4 lutego 2012, 20:41
Mitabrin:
żeby armata przydała się przy oblężeniu trzeba posiadać balistykę
...i artylerię. Choć i bez tego potrafi strzelać w mury.

Matheo PW
8 lutego 2012, 21:23
Ja nie lubię Wrót Żywiołów. Jak dla mnie ten zamek to totalna pomyłka. Zamek bez odpowiedniego klimatu, cały wygląd zamku to porażka. Jednostki też trzeba by było gruntownie zmienić.
Na drugim miejscu, jeśli chodzi o najmniej lubiane zamki, jest Inferno. Jednostki tej frakcji są słabe (Oprócz ifrytów).Diabły to najsłabsza jednostka siódmego poziomu. Ale ma chociaż odpowiedni klimat.
Lubię grać Fortecą, ale podczas licznych potyczek stwierdziłem, że to jedna ze słabszych frakcji. Gremliny są słabe, Gargulce to też nie potęga, golemy całkiem dobre, ale powolne, Dżiny szybko giną, Magowie są nieźli, ale odstają od innych jednostek z czwartego poziomu. Nagi i Tytani to dobre jednostki, ale w sumie, jeśli nie ma się licznej armii, to ciężko tą frakcją coś zwojować.

Jeśli miałbym wybrać jakąś frakcję, której chcę się pozbyć to zdecydowanie były by to Wrota Żywiołów

Bardzo lubię Bastion i Necropolis. Według mnie to dwie najlepsze frakcje.

Wiwern PW
11 lutego 2012, 14:12
Ostatnio jest duże zainteresowanie kwestią balansu w grze i ogólnie sił zamków, to poruszę właśnie trochę szerzej kwestię wszystkich dziesięciu miast (licząc już przystań). Moi faworyci:

1. Wrota Żywiołów - Najlepsza pierwsza trójka jednostek na Antagarichu. O ile rusałki są słabe, to nimfy są świetne (liczebność, szybkość, latanie, powstrzymywanie kontr). Potem jeszcze żywiołak burzy (overpowered + latanie i strzelanie) oraz nie wiele gorszy żywiołak lodu (kolejny strzelec!). Kolejne dwa poziomy są uznawane za śmiecie. Osobiście jeszcze ognistego wrzuciłbym do średnich. Magiczny przeciętny, ale bliżej mu do tej wyższej półki już raczej. Feniksy tanie w miarę, szybkie, latają, zioną, powstają z popiołów i mają IMBA liczebność. IMO najlepsza armia i jeszcze nie aż tak droga.

Poza tym bohaterowie z magiami na start, uniwersytet, sprzedawca, epicki graal dzięki czemu można mieć najlepszych magów w grze, którzy buffują sobie i tak bardzo mocną armię.

Jedyne wady to nieprzydatne rusałki w późniejszych etapach gry.

2. Forteca - 3 strzelców na każdą fazę gry, najlepsze czary do wylosowania i specjalne dające wszystko co potrzebne magowi. Poza tym golemy i gargulce są zaskakująco skuteczne, a i chorowite dżiny mogą coś tam zrobić.

Największy minus - koszty. :P

3. Loch - Najlepsze budynki specjalne, dobrzy bohaterowie, całkiem zrównoważona armia oraz dobra magia. W każdym razie - nie zabraknie nam magii na nasze fajne zaklęcia, a nawet jeśli to minosy oraz smoki (z odpornością na magię) będą w grze do samego końca. No i 2, 3 oraz 4 są niczym trzej strzelcy pod rząd (niczym bo harpia i meduza z swoją amunicją... ;P).

4. Zamek - W armii przydaje się każdy poziom. Dlatego miasto ma najbardziej wszechstronną armię.

Gorzej ze złotem, 4 poziomami gildii, graalem. Chociaż tak to nie przeszkadza.

5. Bastion - Armia jest teoretycznie słaba, ale sprawdza się wspaniale. Centaury, elfy ulepszone i pegazy są idealną kombinacją (mega strzelec, szybki latacz i szybki wymiatacz). Potem jest już gorzej, ale przynajmniej są fajne tanki. Ze skarbcem i magią wiatru dla mnie najlepsze miasto dla początkujących. Jednak do reszty miast dobrych i typowo magicznych nie ma szans raczej. Nawet biorąc pod uwagę nie najgorsze koszty.

6. Nekropolis - A co tam, za cholerę nie ogarniam tego miasta i dla mnie nie jest takie fantastyczne. Wszystko tak naprawdę opiera się na nekromancji z bohaterem w specjalizacji w niej oraz poziomach czwartym, piątym i szóstym. Poziom drugi i siódmy niech gnije.

Za to miasto w miarę fajne pod kątem finansowym. W sprawnych rękach i na większych mapach na pewno dobry wybór. Na S i M średnio je widzę.

7. Przystań - Nie poznaliśmy jeszcze miasta tak dobrze, ale na pewno dobre na początek gry, bo cechuje się niebywałą ofensywnością. W dodatku ma kilka fajnych motywów w stylu jak potrójne ulepszenie, armata oraz dodatkowe informacje do tawerny. Poza tym ulepszenia są zazwyczaj fajne i tylko szkoda, że jednostki takie kruche.

8. Twierdza - Na pewno fajne miasto na start, bo ma wszystko dość łatwo dostępne. Gobliny, Wilczy rycerze i orki są niezłe... nie, orki... Przydatne. Ogry i Behemoty za to uciągną przez całą grę praktycznie. Cyklopów jakby nie było.

Z Crag Hackiem i może kilkoma bohaterami jest nieźle na szybkie ataki. Specjalne budynki dosyć specyficzne.

9. Cytadela - Moje ulubione miasto jest w sumie żałosne, ale za to można nim wiele ugrać.

Mega defensywa, świetny teren, druga najlepsza fosa czynią to miasto jednym z lepszych na przeżycie pierwszych tygodni. Ważki blokują świetnie, bazyle i miażdżące gorgony nieźle mieszają umiejętnościami, wiwerny przydatne na S, wystarczająca magia do gry i hydry. Wiatr lub Woda bardzo mile widziane.

Ogólnie bez szału, ale na S i paradoksalnie XL nieźle (Bron/Tazar). Poza tym dopóki jest drewno - jest fajnie. :P

10. Inferno - Tylko dla bardzo doświadczonych graczy. Słaby pierwszy poziom, jeden strzelec (bez szału), cerbery do zablokowania klątwą, wszystko drogie, żałosny graal, a w gildii najtrudniejsza z magii - ognia.

Jeśli wykorzystać łatwo dostępne ifryty, moce czartów, dobrze używać ognia, zdobyć blessa oraz mieć szczęście w zdobyciu innego miasta tego typu - można coś ugrać, ale raczej tylko na mniejszych mapach.

AmiDaDeer PW
11 lutego 2012, 15:34
Cytat:
Osobiście jeszcze ognistego wrzuciłbym do średnich. Magiczny przeciętny, ale bliżej mu do tej wyższej półki już raczej. Feniksy tanie w miarę, szybkie, latają, zioną, powstają z popiołów i mają IMBA liczebność. IMO najlepsza armia i jeszcze nie aż tak droga.
Wszystkie te jednostki są wręcz idealne do tzw. Drużyny Armageddonu... Conflux kiedyś był moim ulubionym miastem, teraz zaczyna mnie chyba bardziej wnerwiać niż cieszyć.

Cytat:
Centaury, elfy ulepszone i pegazy są idealną kombinacją (mega strzelec, szybki latacz i szybki wymiatacz).
Akurat pegazy przydają się jak dla mnie tylko do rzucania czarów, kiedy nie mam jeszcze smoków czy innych szybkich jednostek. Ale są mimo wszystko nieco droższe od ważek...

Cytat:
Poza tym ulepszenia są zazwyczaj fajne i tylko szkoda, że jednostki takie kruche.
Niksy! Niksy są bezcenne! GAAAAH!!!

Ale oblężenia bez armaty to jednak udręka.

Cytat:
Gobliny, Wilczy rycerze i orki są niezłe...
Warto wziąć pod uwagę to, że dość szybko można dostać roki i behemoty. Mamy już wtedy pewną przewagę na samym starcie.

Liabaen PW
6 maja 2012, 21:14
1.Zamek - Bardzo wszechstronna nacja, o ile w poprzednich częściach był według mnie najsłabszy, to w "trójce" już można go zaliczać do najlepszych. Każda jednostka jest potrzebna w armii, to niejako problem, że trzeba mieć wszystko, ale z drugiej strony - nic się nie marnuje. Crusaders 4ever!

2.Bastion - Miasto utraciło dawny klimat czarodziejki. Ogólnie średniawe, elfy prezentują wysoki poziom, a tak poza tym - średniak.

3.Forteca - Silne jednostki, tytani to prawdziwe koksy, ale KOSZTY!

4.Inferno - IMO najgorsze miasto w grze. Wysokie koszty, mały przyrost i nic co to rekompensuje, a diabły to już totalna porażka.

5.Nekropolia - Porządny zamek, czarni rycerze i licze to naprawdę trudni przeciwnicy, a nekromancja potrafi ładnie pomnożyć szeregi armii.

6.Loch - Z tego co mi wiadomo, Czarny Smok jest najsilniejszą jednostką którą można zrekrutować w miastach. Do tego dochodzi jego odporność na czary. Poza nim jest jeszcze silny minotaur, przyzwoici strzelcy i słaba jak na swój poziom chimera. Dosyć wysokie koszty, ale przynajmniej wiadomo za co się płaci.

7.Twierdza - Bezwątpienia jest to miasto stworzone raczej do małych mapek i szybkich ataków. Z tego co PAMIĘTAM, jak dobrze poszło, to w 3 turze można było mieć behemoty. A jeśli już o nich mówię, to wcale nie są złe, obniżanie obrony wroga to bardzo dobra umiejętność i w kategorii cena/jakość jest raczej dobrze. Cyklopy to wg. mnie porażka, trzeba znacznie bardziej się natrudzić i zapłacić żeby je zdobyć, niż behemoty. Oferują burzenie murów i są sześciopoziomowymi strzelcami, ale i tak trochę przesada. Inne jednostki są w miarę ok, zwłaszcza orki.

8.Cytadela - Bagna spowalniają ruch, a hydra nie jest nadzwyczaj silna (jak i zresztą Wiwerna), ale np. Gorgony to trudny przeciwnik, zwłaszcza, że posiadają umiejętność spojrzenia śmierci.

9.Wrota Żywiołów - Miasto niedopracowane, ale bardzo silne. Duży przyrost i siła jednostek klasyfikująca się w górze stawki, dwoje strzelców, feniksy, a Grall to już naprawdę przesada... Bardzo silne...

10.Przystań - Grałem nią sporo i muszę powiedzieć, że naprawdę bardzo mi się podoba. Silne jaszczury i wymiatający piraci z pistoletami, które posiadają fabrycznie dwa ulepszenia. Co prawda, trzeba budować te dwa ulepszenia i jest to drogie, ale są raczej warci swojej ceny.

EDIT
@Irhak, wiesz o co mi chodziło :P
\/\/\/\/\/

Ps. "Nie masz uprawnień do używania tagu "mod" - Wybacz, że próbowałem :P
IrhakIrhakSą DWA, a nie TRZY ulepszenia. Podstawowa-> Pierwsze ulepszenie -> Drugie ulepszenie.

Kradziej PW
7 maja 2012, 18:03
Nie będę cytował odpowiednich punktów tylko odniosę się do ich numerów.

1.Przyczepiłeś się do cen Inferna do którego dojdę później a nie przyczepiłeś do Zamku chyba najdroższej może po za Fortecą frakcją nie rozumiem tego.

2.Nie będę się za bardzo sprzeczał.

3.Dodam że są chyba najlepszą frakcją na oblężenia.

4.Dziwie się sobie że bronie tego miasta ale tak jak wspomniałem wyżej to nie jest takie drogie. Serio co tu jest drogiego? Przyrost nie jest najgorszy lecz przeciętny. A rekompensatą są wrota wymiarów co powoduje że to miasto jest może najsłabsze ze względu słabej mocy armii ale samo w sobie jest bardzo silne.

5.Pomnożyć szeregi armii w szkielety zawsze coś chyba że Płaszcz Nieumarłego Króla mamy. Wszystko jest bardzo tanie co powoduje że to miasto jest bardzo trudnym przeciwnikiem i idealnym sojusznikiem.

6.O jednostkach się wypowiem na końcu chociaż powiem że strzelcy to nie błyszczą.
Koszty rzeczywiście wysokie.

7.W trzeciej turze Behemoty może na najłatwiejszym poziomie trudności chociaż i tak wątpię by było to takie szybkie.

8.Spowalnianie uważasz za zaletę czy wadę bo według mnie zaleta spowalnia wrogów.I grając mapy losowe nie zawsze trafisz że cytadela będzie akurat na bagnach.

9.Chyba najsilniejsze ja bez wybudowania Kapitolu byłem wstanie bez problemu grać na ulepszonej armii oprócz 6 i 7 poziomu.

10.Grałem nie za dużo więc nie będę nie posprzeczam się.



A teraz jednostki nie wiem jak ty je oceniałeś ale kiedyś z dwoma kolegami zrobiliśmy spis. Spisaliśmy statystki zdolności i zestawiliśmy ze sobą odpowiednie poziomy a po naradach wybraliśmy najlepsze jednostki dla każdego poziomu ale także stworzyliśmy super miasto i okazuje się że wiele jednostek które wydają się słabe naprawdę po zestawieniu z resztą naprawdę widać ich moc np.: Behemot wcale nie jest taki mocny a diabeł naprawdę ma w sobie moc i magię.

Spróbuje znaleźć ten spis i go tu zamieszczę jestem ciekawy czy Grotowicze mają inne zdanie na temat jednostek.

Liabaen PW
7 maja 2012, 18:32
@up
Zrobiłem to na podstawie własnych doświadczeń, nie jakichś tam spisów. Należy pamiętać też o umiejętnościach (np. obniżanie obrony) i przyroście, bo to też brałem pod uwagę. Są to tylko i wyłącznie moje uwagi. Zamek nie jest aż tak drogi, biorąc pod uwagę za co płacimy, w jakich ilościach i to, że jednak wydatki na budynki są rozłożone w taki sposób, że nie odczuwamy tego tak bardzo jak np. w Fortecy. Co do Inferno, być może wrota wymiarów w jakiś sposób ułatwiają grę, nie wiem, nie miałem okazji dłużej się z nimi zapoznać, aby stwierdzić jak bardzo są użyteczne.

Kradziej PW
7 maja 2012, 18:40
Dobra w spisie którego już szukam wliczyliśmy zdolności ceny zamku Anioły-10 drogich surowców każdego +20000 ulepszenie tyle samo razem po 20 drogich i 40000.

Liabaen PW
7 maja 2012, 18:51
Nie wiem na jakiej wersji Heroes grasz, ale ja mam zainstalowane dwie:
-Na jednej WSZYSTKIE siedliska stworzeń 7 poz. kosztują po każdym surowcu.
-Na drugiej, siedlisko aniołów kosztuje (z drogich surowców) tylko klejnoty.

@down
Czego?

Kradziej PW
7 maja 2012, 18:54
Sorry ale chyba nie rozumiem.

Korrigan PW
14 czerwca 2012, 14:07
Po mojemu:
Zamek: silne, mocne miasto, może nigdy nie optymalne, ale ciężko znaleźć sytuację, w której by się źle sprawdzało. Klimat taki sobie - monorasowość gryząca się z resztą miast.
Foteca: bardzo mocne, trzech dobrych strzelców, multum czarów, ale koszty spore.
Bastion: dobre w defensywie, najlepsze gospodarczo (skarbiec to na dłuższą metę cud, miód i orzeszki), niezłe jednostki. Boli ino jeden strzelec, fakt, że dobry.
Twierdza: miasto mocne pomimo kiepskawych strzelców, co pogłębiają wiadome problemy z rozbudową. Niezłe jednostki, wiadomy problem z magią.
Cytadela: niezłe, zwłaszcza na małe mapy (szybka rozbudowa). dobre jednostki - gorgona zdolna masakrować nawet błękitne smoki (ale czarnych już nie). Problem z klimatem - jednostki są dość przypadkowe, ciężko znaleźć jakąś, która równie dobrze albo i lepiej nie pasowałaby w twierdzy lub lochu. Poza tym ogólna koncepcja - Bastion to miasto natury, twierdza barbarzyńskiej mocy, zamek "świętości", nekropolia śmierci etc. a tu mamy miasto błota. Azyl z H4 (miasto chaosu) był lepszym pomysłem choć tak sobie zrealizowanym.
Wrota żywiołów: bardzo mocne - magia, jednostki z 2 i 3 poziomu w istocie na poziomie 3,5 (z 4 i 5 też co trochę równoważy), 7 poziom słabawy ale przyrost kompensuje. Problematyczny klimat - skład to sieczka, zgrane są tylko żywiołaki ognia i feniksy. Rusałki równie dobrze mogłyby być w Bastionie czy hipotetycznym bajkowym mieście czarodziejki razem z czarodziejami i czarodziejskimi smokami, żywiołaki magii w fortecy, wody w fortecy lub cytadeli, a ziemi w twierdzy lub lochu.
Loch: silne, konkretne miasto z mocnymi jednostkami.
Inferno: klimatyczne ale słabe. Rzecz nawet nie w sile jednostek (tu jest nie najgorzej) ile ich kiepskim zgraniu - za dużo piechoty. Jeden kiepski strzelec, którego po ulepszeniu chyba też lepiej stosować jako.. piechotę. Taki demon prosi się o strzelanie lub latanie. Fajny portal miejski jeśli na mapie jest więcej miast tego typu, najlepiej wszystkie..
Nekropolia: chyba najsilniejsze - mocne jednostki z 4-6 poziomu i nekromancja. Miasto wybitnie nie do mieszania armii z innymi - morale i atak lisza.

Kwestie klimatu oczy wiście są mocno subiektywne.

Jeddite2015 PW
29 sierpnia 2016, 18:40
Moim zdaniem można by usunąć Wrota Żywiołów i Cytadelę (słabe).
PS: Lubię Fortecę i Zamek

Ursus PW
29 sierpnia 2016, 19:43
Jeśli o mnie chodzi to moimi ulubionymi miastami w H3 są Bastion i Cytadela.

Kastore PW
29 sierpnia 2016, 20:31
Cytat:
Moim zdaniem można by usunąć Wrota Żywiołów i Cytadelę (słabe).
Em, zdajesz sobie sprawę, że Wrota to prawdopodobnie najsilniejszy zamek ze wszystkich? :P
Jak będziesz chciał odpowiedzieć, to wytłumacz dlaczego według Ciebie są słabe.

zmudziak22 PW
21 września 2016, 13:46
Wszystkie "Złe" frakcje najbardziej cenię oraz Twierdzę i Cytadelę.

Do demonów nie mam co się przyczepić, fakt są drogie, ale da radę pójść w pierwszym tygodniu Zamek + Diabły. Grając samymi Diabłami chodzę Demonem lub Aydenem(wysoki zapas many) z Atakiem, Taktyką, Płatnerzem + M. Ziemi i Ognia(Fajnie wchodzi berserk jak zaczynamy jako pierwsi). Ifryt jest szybki, ma swoją tarczę, odporny na Armageddon, Oślepienie i Berserk, Malekith/Zydar na odpowiednim poziomie + Armageddon na Mistrzu = szybka wycinka bohaterów.

Lochy mają bardzo poukładaną armię, lepsze Smoki(Nikt mi Implozją nie walnie w nie), fajnych bohaterów(Gunnar, Jeddite, Malekith, Shatki), bardzo dobre i pod magię jak i walkę wręcz.


Nekro ma siłę w Wampirach oraz swojej chorej zdolności frakcyjnej, a jeszcze jak mam Isrę/Vidominę to pozamiatane.

Twierdza/Cytadela - spisują się rewalacyjnie na małych i średnich mapach, mają ograniczenie do poziomu 3, ale zawsze się znajdą miasta z gildią 4-5 poziomową. Mają rewelacyjnych bohaterów(Crag Hack, Tazar, Dessa, Gundula, Andra)

Drwal PW
30 października 2016, 17:03
Taka tam przerobiona grafika:


Nephretes PW
30 października 2016, 17:04
Czo to, jakaś tajna wersja Oasis? :P

Drwal PW
30 października 2016, 17:06
Być może, że ktoś szykuje konkurencję. xD Niestety kompletnie nie mogę znaleźć informacji o tym poza grafiką. :/

Nephretes PW
30 października 2016, 17:16
W każdym razie muszę przyznać, że wyjątkowo udany ten fotomontaż
strona: 1 - 2 - 3 - 4
temat: [H3] Miasta

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel