Witaj Nieznajomy!
|
temat: [H3/różne] Jak zrobić jednostkę? komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 5 - 6 - 7 - 8 | |
Kuririn |
Aniton: Trzeba było zrobić opcje 47$ a nie 41$ Strzelałem. :P |
Drwal |
Gratulację, faktycznie mogliśmy CI to napisać wcześniej, nie zauważyłem, że Kuririn wprowadził w mały błąd. Przejrzałem też Twoje pliki, oczywiście to Twoja gra, ale na pewno chciałaś uzyskać taki efekt portretu swojej jednostki? Ciężko rozpoznać, co to jest. No i ma to też inne tło niż jednostki Wrót Żywiołów. Jeśli chcesz, mogę Ci przesłać paczkę z oryginalnymi tłami. |
Kuririn |
Tła: |
Aniton |
Och, teraz nie wiem, w którym pliku zamienić portrety zamków, ale pewnie w końcu znajdę. |
Aniton |
A co do tła, to owszem - zrobiłam swoje, gdyż zmieniłam również kształt zamku. :) |
Kuririn |
To się chwali. ;) |
avatar |
Nie chciałem tworzyć nowego tematu, ale też nie wiedziałem gdzie spytać... A więc: czy jest jakiś prosty sposób aby podzielić ten obrazek na mniejsze, równe pod-obrazki, by móc spróbować złożyć animację. Chodzi mi o sposób prosty, niż żmudne bawienie się zaznaczaniem i wycinaniem na piechotę. |
Kuririn |
Chcesz tego impka dodać do gry? Szczerze, to nie opłaca się bawić w gimpie z tyloma klatkami. :P |
Drwal |
Najgorsze, że nie da się tego jakoś podzielić, by potem już z tym nic nie robić. Potem trzeba powiększyć tło (wkleić do większego tła), bo klatka musi mieć rozmiar 450x400, następnie już w Deftoolu żmudnie bawić się z ustawieniem jednostki, gdyż po tych ręcznych zabiegach animacja będzie skakać. Myślę, że tutaj tylko Sower może pomóc. ;) |
Kuririn |
Osobiście zrobiłem 2 albo 3 jednostki, później normalnie, nie żeby specjalnie, odechciało mi się mówiąc szczerze. |
Zachari |
W jakim formacie należy zapisywać portrety jednostek? |
Drwal |
Jeśli jest to Era/WoG/HotA to bmp, jeśli VCMI to może być też png i chyba nawet gif. |
Zachari |
to dobrze bo miałem problemy z bmp :), ale serio gif?! |
Drwal |
Pewnie się mylę. PNG jednak na 100%. |
Sauron88 |
Hej, jaki darmowy program graficzny do edycji plików .def polecacie? Grzebię w Gimpie i Photofiltre, ale nie ma tu pomocnych linii siatki, żebym wiedział jak edytować poszczególne klatki (tak, sklejam je tworząc nowe stworzenia - od czegoś trzeba zacząć). Chodzi o to, żeby uniknąć efektu "skakania" poszczególnych w zamiarze nieruchomych elementów w poszczególnych klatkach. Stwór ma być pod VCMI, bo chyba najłatwiej na te platformę dodać coś nowego (z tego, co wyczytałem w poradniku na tym forum). W ogóle to z tego co wyczytałem, to rozszerzenie .png będzie OK? |
Drwal |
Do ustawienia jednostki, by nie skakała można użyć H3deftoola. Klatki z tego co pamiętam były w bmp. |
jbnp5 |
W H3Deftool masz zaznaczone hexy, jak we właściwej grze. Możesz też tam korygować położenie klatek, więc skakanie przy ich robieniu nie ma większego znaczenia. Nie wiem czy tylko ja tak miałem, ale program może nie wczytywać pliku .bmp po zapisaniu w Gimpie, ale w Paincie już tak. |
avatar |
Może wczytywać klatki bmp zapisane w Gimpie, ale kolory muszą być zapisane w trybie indeksowania |
Sauron88 |
Dziękuję za odpowiedzi. Właśnie znalazłem w Gimpie opcję z siatką (ślepy jestem), ale co to znaczy, aby klatki były zapisane w trybie indeksowania? Ewentualnie będę zapisywał je w .png w Gimpie, otwierał w Paincie i tam zapisywał jako .bmp. |
avatar |
Gimp może zapisywać obrazy jako .bmp także. Możesz przy 'wyeksportuj jako' wpisać ręcznie rozszerzenie jako .bmp i zapisze jako bmp A tryb indeksowany przestawia sie w taki sposób. Natomiast Deftool ma również wygodne opcje do repozycjonowania klatek. |
strona: 1 - 2 - 3 ... 5 - 6 - 7 - 8 |
temat: [H3/różne] Jak zrobić jednostkę? | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel