Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI] Bastion
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2

edeksumo PW
23 września 2015, 16:51
Chyba nadszedł czas, by po wielu latach (chyba po 10 xD) na świat wyszło miasto, niegdyś przez wielu oczekiwane, symbol WoG-a, teraz dzięki możliwością VCMI powstaje ono z popiołów. Mam zaszczyt udostępnić wam egipski Bastion (pl. Pawilon). Koncepcja ulegała wielu zmianom, pomogło mi przy tym bardzo wiele osób, za co wszystkim dziękuję. Teraz nieco faktów, modyfikacja dodaje:
- nową frakcję (Bastion) wraz z całym line-upem, bohaterami, obiektami na mapie, dowódcą, itp.
- nową jednostkę neutralną (skarabeusz) wraz z siedliskiem na mapie
- 5 nowych artefaktów (niektóre nie aż tak nowe)
- konserwatorium stworzeń (Ziggurat chroniony przez sfinksy)
- 2 bohaterów kampanijnych (Ama'ka i Ja'Bak)
to chyba wszystko z nowości. O to parę screenów:





Chciałbym szczególnie podziękować następującym osobom, bez których bastion nie miał by takiej formy jak teraz:
Nephretes,
J. M. Sower,
Hobbit,
Kuririn,
Witchking,
Trith,
Mitlandy
Jak kogoś pominąłem przepraszam i oczywiście dodam do tej listy.
Teraz o planach na przyszłość, Bastion odejdzie na 2. plan, natomiast ja zajmę się kolejnym miastem, które wymaga dokończenia. To chyba wszystko co chciałem przekazać. Proszę o to link, a ja życzę miłej zabawy. :)

https://www.dropbox.com/s/1x0rwuyvmgfwmbj/Forgotten%20Tales.zip?dl=0

witchking PW
23 września 2015, 17:16
Gratuluje:) Miło widzieć bastion w grze.

Kuririn PW
23 września 2015, 17:25
Gratuluje :D Aż przetestuje ;)

Ursus PW
23 września 2015, 17:29
Gratuluję, bastion jest genialny :) Życzę ci, aby bastion był twoim nie ostatnim osiągnięciem w scenie moderskiej :).

Kastore PW
23 września 2015, 17:34
edeksumo:
Teraz o planach na przyszłość, bastion odejdzie na 2 plan, natomiast ja zajmę się kolejnym miastem które wymaga dokończenia.
Gratuluję wydania miasta, aczkolwiek po screenach wniskuję, że Bastion bardzo odstaje graficznie od reszty gry. A znając życie to pewnie w balansie frakcji też znajdą się pewne niuanse, które można by zrobić lepiej. Jeszcze co prawda nie grałem, aczkolwiek tak było od zawsze: w Zatoce, w polskim Forge, w Vori (zwłaszcza w Vori ;), ba, nawet miasto z oryginalnego dodatku, Wrota Żywiołów wymagało solidnych poprawek w balansie, drugie ba, w oryginalnym H3 też zdarzały się tego typu niedociągnięcia, przykład - reptilioni, których staty zostały zmienione w patchu.

Ad rem, zmierzam do tego, że nowe frakcje to zwyczjnie kupa roboty, wymagająca nie tylko programowania i grafik (które nota bene wymagają dużych poprawek), ale też bardzo dużo suchych analiz jak dane miasto sprawdza się w grze. I mając to wszystko na uwadze, czy nie sądzisz, że byłoby lepiej zająć się finalizowaniem moda, tak, aby rzeczywiście współgrał z resztą H3, zamiast zabierania się za kolejne frakcje?

Warmonger PW
23 września 2015, 17:40
Fajnie, że jest. Nie spodziewałem się takich bajerów, jak nowe artefakty i bank :)

Teraz kilka uwag na szybko:

-Dlaczego, u diabła, mod nazywa się "Forgoten Tales"?
- Bohaterowie magii powinni zaczynać z księgą magii
- Wartość (rmg) banku sfinksów jest zdecydowanie za niska. Minimum to 3000 (tyle, co bank Cyklopów), ale mógłbyś spokojnie dać i 6000, bo banków w tym zakresie brakuje.
- Dlaczego bank Sfinsków nazywa się Ziggurat? To nie ta bajka ;)

Nephretes PW
23 września 2015, 18:11
Gratulacje, w istocie ostatnio obficie w grocie się zrobiło.

Jestem pod duży wrażeniem nowych artefaktów i budynków na mapie. Całkiem wiernie odtworzone oryginały z ekranu miasta, który również został bardzo elegancko złożony. Podoba mi się również oblężenie, choć nie do końca wiem czym jest fosa (suche badyle?)

Najsłabszym elementem miasta są niestety jednostki. Odstają od klasycznych nie tylko wyglądem, ale także animacjami. Przede wszystkim za dużo w nich złota, przez co wszystko zbytnio się błyszczy i świeci. O ile zmiana modeli mogłaby być trudna, a poprawa animacji czasochłonna jest prosta metoda by polepszyć ich wygląd: usunąć nadmiar świecideł.
Kilka szybkich sugestii z mych strony, aby nieco je poprawić
1) Ulepszeniu jednostki pierwszego poziomu usunąć złoty krzyż z tarczy, albo jeszcze lepiej: jako tarczę wykorzystać elegancki artefakt
2) Wadżet - wąż - myślę, że to jedna z Twoich lepszych jednostek obok podstawowego Ammuta. Zamiast złotych obręczy (?) lepiej zasugerować, że jednostka zatruwa. Dodatkowo nie rozumiem dlaczego taka żmijka miałaby zajmować dwa heksy. Lepiej ją skompresować.
3) Usunąć złoto z kubraczku wielbłąda i dać po prostu rozleglejszy dywan jak u podstawy
4) Niestety jednostka w tym zestawie odstaje od reszty.
5) Podstawa wygląda dobrze, ulepszenie jest przekombinowane, może lepiej byłoby zwiększyć grzywę, kolce zostawić jedynie dla ulepszenia.
6) Sfinks niestety na moje jest nie do odratowania
7) Wykorzystałbym jednak Anubisa Sowera
*) Commander zdecydowanie prześwietlony i zbyt błyszczący

Ogólnie dobra decyzja ze skarabeuszem jako jednostką neutralną i tematycznym artefaktem.

Na temat balansu się nie wypowiadam, bo się nie znam.

Jeszcze raz gratuluję i pozwolę sobie zasugerować, że Twoje umiejętności - w szczególności interesujące wykorzystanie VCMI, a graficznie: siedliska przydałyby nam się bardzo w alternatywach. Przed stworzeniem nowego miasta nieco bym się podszkolił w zakresie modelowania organicznego. W każdym razie czuj się zaproszony :)

Edit:
Na moje taki zestaw wygląda już dużo lepiej - szybki fotomontaż.

.

Edit2:
Do nadgorliwej osoby wyłapującej błędy: Ja rozumiem poprawianie rażących błędów gramatycznych, ale chyba komuś bardzo się nudziło aby wyszukiwać w moim poście takich drobnostek jak brak myślnika. Chciałbym mieć tyle wolnego czasu, chociaż spożytkowałbym go lepiej.

Laxx PW
23 września 2015, 18:42
<klaszcze> Jestem pod wrażeniem. Ukłony w stronę całego Zespołu. Szczególnie spodobały się mi Anubisy ;)

Baronus PW
23 września 2015, 19:27
Brawo! Pierwsze nowe miasto, które miało powstać dla WoGa wreszcie jest! Wprawdzie na VCMI, ale marzenia się spełniły!
Ostatnio jako kraj prowadzimy bez konkurencji w Herosach III :-):-):-) Tak trzymać.

zeryss PW
23 września 2015, 19:27
Super!!!

Tarnoob PW
23 września 2015, 20:33
Gratulacje. :-) Zupełnie się tego nie spodziewałem.

Od lat byłem narzekaczem na to, że zamiast pracować nad nowymi miastami, powinno się opracować te, na które fani czekają od lat – jak Bastion, Forge, ew. Grove, Regna… Jak widać, marzenia się spełniły. :-D Autorzy innych miast (jak ekhm ekhm Vori, Abyss, Preserve, Ziggurat i masa innych) mają teraz usprawiedliwienie.

Mimo to zgadzam się z poprzednikami – jak Kastore – że dopracowanie Bastionu powinno być teraz priorytetem. Roboty wciąż jest dużo – układanka składa się w dużej mierze z czworoboków, jednostki odrobinę odstają stylem od Heroes III (chociaż modele są super), brakuje mi zapowiadanych już z 10 lat temu olifantów…

Ekran miasta jest przejęty od WoG Teamu – nawet nie wiem, od jakiego grafika konkretnie – i prezentuje się fan­tastycznie. :-) Tak trzymać! Czekam na kolejne wersje i na to, aż VCMI stanie się grywalne.

Warmonger PW
23 września 2015, 21:03
Przy okazji zauważyłem błąd VCMI - jeśli komuś obecnie nie działają nowe artefakty, to dlatego, że ma wyłączonego WoGa.

Andruids PW
23 września 2015, 21:48
@Tarnoobie Rozumiem twoje podejście, ale prawda jest taka, że nawet gdyby wszystkie zdolne głowy zebrały się w kupę i postanowiły, że zrobią jedno miasto, to ich wydajność, w przeciwieństwie do kilku teamów robiących kilka miast, byłaby mniejsza.

Jest tak dlatego, że im więcej ludzi robi miasto, tym więcej różnych koncepcji trzeba pogodzić. Tak z autopsji, gdyby przy ustalaniu line-upu naszego Vori brały udział jeszcze jedna, albo dwie osoby, nigdy nie doszlibyśmy do kompromisu. A i tak reakcja każdej osoby, która pomagała później przy testach, albo grafice, albo czymkolwiek, była ta sama i za każdym razem trzeba było przekonywać, że line-upu już nie zmienimy.

Ja, gdybym był w zespole Egipskiego Bastionu, nie dopuściłbym do wypuszczenia miasta z takimi nazwami i brakiem Skarabeuszy. Optowałbym za zmianami tych, a prawdopodobnie jeszcze innych rzeczy. Tobie jeszcze marzą się Olifanty. Chyba więc dobrze, że nie było nas w tym teamie, bo prace nad miastem pewnie by się przedłużyły : p

Jest też skończona liczba rzeczy, które można w zakresie jednego miasta naraz robić. Jest też skończona liczba osób na tym forum, które pomóc potrafią.

Kiedy miasto robi jedna osoba, albo mały zespół, ten problem zazwyczaj nie występuje. Koncepcja jest jedna, a prace postępują w wolnym, ale stałym tempie. Jeśli twórca jest kompetentny to końcowy produkt dostarcza. Jak nie, to choćby pomagało mu 100 witchkingów i Sowerów i tak by tego pewnie nie zrobił.

A propos dopracowania Bastionu. Chłopaki z Forge mają swój projekt. Team Vori od połowy roku stoi w miejscu, ponieważ wyczerpał się zasób rzeczy, jakie mogliśmy zrobić bez grafików z prawdziwego zdarzenia (placeholdery na portrety bohaterów, kod miasta i wszystkie statystyki). Reszta twórców miast które podałeś już się chyba nie udziela. Krasnoludy siedzą we dwójkę w Logmarze i chyba lepiej żeby tam zostały. Mad Hatter sobie robi swoją grę. Kto ma pomagać, i jak? Łatwo powiedzieć "priorytetem powinno teraz być", ale może jednak lepiej zostawić to w spokoju i dać edkowisumo dłubać nad tym tak długo, aż w końcu dojdzie do perfekcji, albo mu się znudzi. Chwała mu za to, że jeszcze do tego nie doszło. Naprawdę, gratulacje stary.

Bacus PW
23 września 2015, 22:04
Cytat:
Od lat byłem narzekaczem na to, że zamiast pracować nad nowymi miastami, powinno się opracować te, na które fani czekają od lat - jak Bastion, Forge, ew. Grove, Regna... Jak widać, marzenia się spełniły. :-D Autorzy innych miast (jak ekhm ekhm Vori, Abyss, Preserve, Ziggurat i masa innych) mają teraz usprawiedliwienie.

Ależ to... denne gadanie. Wyobraź Sobie, że jesteś utalentowanym grafikiem i chcesz stworzyć coś ciekawego do swojej ulubionej gry. Dajmy na to, że interesujesz się kulturą słowiańską i chciałbyś stworzyć frakcję w takim właśnie klimacie, ale tacy pieniacze Cię zeżrą, bo stoi Bastion (a po 12 latach nauki historii w szkole wymiotujesz Egiptem), Oaza (ale klimaty pustynne są Ci obce i nie bardzo wiesz jak się za to zabrać), Forge, które uznajesz za kontrowersyjne i nie czujesz tego i lodowe Vori, które jest Ci całkiem obojętne. Serio ktoś taki ma się zabierać za coś co nie sprawi mu frajdy z tworzenia? To zabija cały sens tego, bo jak modować i modelować to chyba coś co nam się podoba, a nie robić coś, bo ktoś to zaczął. Dlatego projektów jest sporo, a wykonanych mniej i nie widzę w tym niczego złego.

Kolejnym powodem jest to co powiedział ANDRE. W piątke mieliśmy problem, aby ustalić jeden sensowny line-up, a jestem pewny, że nie wszyscy są zadowoleni. Kiedy zaprosiliśmy dodatkową osobę to nagle miała nowe wizje i chciała naszą pracę wywalić, bo jej się A i B nie podoba, a C jest za wysoko i trzeba to zastąpić. Zatem nie zawsze ilość/jakośc.

Co do samego miasta to uważam, że brakuje mu sporo, aby dorównało poziomowi Cove, albo chociaż obecnego Forge, które wymaga poprawek. Jednak gratulacje za dokończenie tego projektu i mam nadzieje, że wciąż będzie dopracowywany.

edeksumo PW
23 września 2015, 23:59
Jak już mówiłem, teraz bastion odejdzie na 2 plan, coś będę dłubał ale większość wysiłków skupię nad kolejnym nieukończonym miastem. Co do współpracy z alternatywami już wcześniej pisałem o tym z witchkingiem i się dogadaliśmy, więc w miarę możliwości w tym też pomogę :)

Warmonger PW
24 września 2015, 10:42
Przykładowe obrazy dla hasła "socket" będącego siedliskiem węży:

klik

Prawdopodobnie chodziło Ci o "gniazdo", czyli nest.

Warmonger PW
26 września 2015, 08:24
Ammity na mapie przygody mają czarną obwódkę i są źle wyśrodkowane:


Tarnoob PW
27 września 2015, 00:13
Cieszę się, że Andruids i Bacus zwrócili uwagę na mojego posta.

Chyba mnie przekonaliście.

Drwal PW
28 września 2015, 18:31
Trochę zagrałem, trochę przejrzałem, no i coś mogę napisać...

Zacznę może od defów na mapie przygody: jednostki z reguły są za duże, zwłaszcza Anubis. Kąt ich ustawienia także powinien być różnorodny, tymczasem większość skierowana jest na ukos. W innych miastach jest oczywiście różnie, ale to profil przeważa. U was proporcje są odwrotne.
Animacje też jakieś krótkie, nie są chyba zbyt płynne, chociaż to już problem ogólnie animacji jednostek, a nie tylko ich małych defów.

Siedliska są raczej dobre, nie ma się raczej do czego przyczepić, błędów tez nie zauważyłem, więc chyba plusik.

Ekran miasta jest mocną strona, chociaż mam małe wrażenie, że jest trochę rozmazany i brakuje mu ostrości. Pewnie to wynika z tego, że nie mieliście gotowych grafik i wycinaliście z obrazków. Brakuje w nim trochę animacji, tylko woda się rusza (chociaż oryginalne miasta też nie są jakieś dynamiczne) i te okropne ognisko. To powinien być detal, ledwo zauważalny, tymczasem poprzez poprzez te animacje od razu pali oczy.

Jednostki - modele są w miarę ładne, ale już z animacjami mam kłopot. Jeżeli chce potraktować miasto na równi z Forge, no to nie ma co się oszukiwać - wyszło średnio. Stwory są trochę za sztywne, nikt nie ma ciekawej animacji mouse over. Avatary też średnio mi się podobają, można by je jakoś urozmaicić, w skrócie: wiele fantazji w nie nie włożyliście.

Na razie tyle, potrzebuje więcej czasu by przetestować trochę dłużej. Ogólnie postęp jest widoczny, da się grać, ale trzeba to włożyć jeszcze pracy i umiejętności. Dlatego martwi mnie, że bierzesz się za coś innego. Tu jest jeszcze co robić.

edeksumo PW
28 września 2015, 19:56
Pracując samemu po czasie ciężko zauważyć co jeszcze trzeba poprawić. Dlatego odpoczynek od Bastionu i mi i miastu dobrze zrobi. Gdy wrócę do niego będzie kolejny skok poziomu.
strona: 1 - 2
temat: [VCMI] Bastion

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel