Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI/MDT/gdybanie+mod] Polski Projekt Forge
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 135 - 136 - 137 ... 142 - 143 - 144

Tarnoob PW
1 września 2015, 19:00
Dzięki za zwrócenie na mnie uwagi, Andrucie, ale o dziwo czasu mam teraz mniej. :-P

Hm, generalnie jeśli chodzi o językowe wspieranie akcji, to dalej nie czuję się przygotowany do tego w pełni – tzn. nie przechodziłem MM7 ani H3 po angielsku.

Dzięki Alamar za przypomnienie o królu.

Szkoda, że nie ma cyberzombiaków, które jakoś pasują mi bardziej niż te dwa nowe stwory – ale i tak te nowinki są o niebo lepsze niż mechaniczny gryf, który jest kompletnie niekanoniczną atrapą. Na szczęście widać, że się nie odcinacie kompletnie od tej jednostki, bo jest w układance i materiale promocyjnym. :-) Może będzie jako al­ter­na­ty­wa albo stowarzyszony neutral.

Ekran miasta rzeczywiście jest kompletnie przebudowany. Tamten nie był zły po licznych poprawkach, ale miło, że zdecydowano się na kompromis między własnym projektem a tym od NWC.

Chwała! Chwała! Chwała! Jestem wzruszony. :-)

J. M. Sower PW
1 września 2015, 19:39
Zombie pojawiło się na puzzlach, gdyż ja je robiłem, a ta jednostka zawsze mnie urzekała ;P. Mamy plan aby wprowadzić ją w formie alternatywy (prawdopodobnie dla piromanów) i będę się starał, aby ten plan zrealizowano ;). Wstawienie jej właśnie jako alternatywy powinno zadowolić zarówno jej zwolenników jak i tych, dla których jest zbyt kontrowersyjna.

Consus PW
1 września 2015, 20:04
Gratulacje dla zespołu. Większość grafik jednostek, portrety bohaterów i ekran miasta wyglądają bardzo dobre - może to nie poziom Cove, ale jest już bardzo blisko. Mam natomiast parę uwag co do aspektów gameplayowych. Z pewnością autorzy mają swoją wizję, ale liczą też na krytykę, tak więc:

- Pierwsze co się rzuca w oczy to wspomniane już błędy gramatyczne i literówki. Nie ma sensu robić dokładnej listy, bo właściwie w każdym tekście występują jakieś błędy.
- Zasób frakcyjny - włącznie z Cove'em mamy już 3 miasta z siarką, proponowałbym wykorzystanie kryształu - pasuje do frakcji: światła, laser itp., poza tym - jak wyglądał oscillation overthruster? :)
- Dlaczego rodzimym terenem Forge jest skorupa? Myślałem, że będzie to ziemia - w końcu frakcja pochodzi z Deyji, widzę też, że grafika miasta na mapie przygody zawiera skały z gołej ziemi, więc ten wybór tym bardziej dziwi.
- Do kuźni dałbym wóz z amunicją - moim zdaniem pasuje bardziej niż prymitywna w tym kontekście balista, w dodatku mamy już 4 miasta z balistą + Cove z armatą.
- Wieża zasobów - budynek, który działa dokładnie tak samo jak inny budynek, to raczej słaby pomysł, lepiej zrobić coś w rodzaju skarbca lub magicznego stawu. Jeszcze inna opcja - magazyn zasobów z drewnem i rudą, wieża z zasobem specjalnym.
- Zdolności jednostek - tu czuć trochę brak jakiejkolwiek umiejętności u obu strzelców, nawet w ulepszeniach. Przy okazji - jak działa zdolność dreadnoughta i czym jest nieopisana zdolność z ikoną gargulca u minotaura?

Co do specjalizacji bohaterów:
- Rozumiem, że specjalizacja Agara ma podłoże fabularne, jednak lepiej chyba nie dublować specjalności, mimo że zdarza się to w oryginalnych miastach.
- Dwaj bohaterowie-kopalnie to dużo, ale co ważniejsze - tacy herosi w innych miastach nigdy nie dają zasobu związanego z daną frakcją, a tutaj mamy taki przypadek.
- Specjalizację w ścianie ognia zamieniłbym na pole minowe - bardziej pasuje i nie jest powtórzeniem.
- Pytanie - jak działa (lub ma działać) specjalizacja w antymagii?
- Widziałem, że któryś bohater mocy zaczyna z mądrością, co jest dość dziwne, szczególnie gdy gildia ma 3 poziomy.

Oczywiście część tych uwag to tylko moje zdanie, a nie jakaś prawda objawiona. :)
Jeszcze jedno na koniec - oglądając frakcję w VCMI (bo grać w to się za bardzo nie da) nie miałem uczucia, że miasto nie pasuje do gry albo rujnuje klimat fantasy, a to też istotna rzecz.

Jeszcze raz gratuluję autorom.

Nicolai PW
1 września 2015, 22:38
Nie rozumiem tego usilnego porównywania do Zatoki. Nie jest to zbyt dobry wyznacznik tego jak miasto powinno wyglądać. Wręcz przeciwnie, wiele aspektów tego miasta jest sprzeczne z ogólnie przyjętą koncepcją w H3. Także nie patrzałbym na Kuźnię przez pryzmat frakcji piratów, tylko tego co mamy w oryginalnej grze.

Consus:
Dlaczego rodzimym terenem Forge jest skorupa?
Bo skorupa intuicyjnie pasuje do miasta zniszczona ekspansywną rozbudową i niezrównoważonym wydobyciem surowców?

Consus:
Do kuźni dałbym wóz z amunicją - moim zdaniem pasuje bardziej niż prymitywna w tym kontekście balista, w dodatku mamy już 4 miasta z balistą + Cove z armatą.
H3 i logiczne podejście do machin wojennych... *patrzy na Loch*

Consus:
Zdolności jednostek - tu czuć trochę brak jakiejkolwiek umiejętności u obu strzelców, nawet w ulepszeniach. Przy okazji - jak działa zdolność dreadnoughta i czym jest nieopisana zdolność z ikoną gargulca u minotaura?
A spójrz na inne frakcje i powiedz mi ile w nich jest umiejek. H3 to nie H5, tutaj nie spamuje się zdolnościami.

Consus:
Specjalizację w ścianie ognia zamieniłbym na pole minowe - bardziej pasuje i nie jest powtórzeniem.
Równie dobrze można nie dawać żadnej specjalizacji...

Consus PW
1 września 2015, 23:36
Nicolai:
Bo skorupa intuicyjnie pasuje do miasta zniszczona ekspansywną rozbudową i niezrównoważonym wydobyciem surowców?
Z drugiej strony ziemia pasuje jako główny teren krainy, w której powstała frakcja. Można tłumaczyć w obie strony... a grafika na mapie przygody dopasowana jest do gołej ziemi.

Nicolai:
H3 i logiczne podejście do machin wojennych... *patrzy na Loch*
Racja, ale argument ilościowy pozostaje (balista w zamku, lochu, twierdzy i wrotach żywiołów).

Nicolai:
A spójrz na inne frakcje i powiedz mi ile w nich jest umiejek. H3 to nie H5, tutaj nie spamuje się zdolnościami.
Nie mówię, żeby dawać wszystkim po 3 umiejętności, ale np. ulepszony goblin albo ogr mógłby dostać jakąś zdolność.

Nicolai:
Równie dobrze można nie dawać żadnej specjalizacji...
Mógłbyś rozwinąć?

Kammer PW
1 września 2015, 23:40
Nikoś:
H3 to nie H5, tutaj nie spamuje się zdolnościami.
Protestuję przeciwko szarganiu dobrego imienia Piątki. Spam zdolnościami był w Szóstce.

Matheo PW
2 września 2015, 00:25
Gratulacje przeogromne! Nie mogę się doczekać, aż zagram nową Frakcją. Mam tylko jedno małe pytanie. "Instalować" to na wersję 0.98?

EDIT: Jasne. Jednak nie jestem na bieżąco i nie wiem co jest najnowsze :)

Kammer PW
2 września 2015, 00:29
To raczej naturalne, że mody wychodzą na najnowszą wersję silnika, czyż nie?

Tarnoob PW
2 września 2015, 01:38
Hm, Sower – miło słyszeć, że planujecie zombiaka jako alternatywę, ale absolutnie nie chciałbym go jako al­ter­na­ty­wy dla piromana. To krok w kierunku H4, gdzie pozorny wybór jest tak naprawdę ograniczeniem, bo nie można mieć dwóch ulubionych stworzeń. Proponowałbym cyberzombiaka na I poziom, tak żeby móc sobie dobrać moż­li­wie o­ry­gi­nal­ny line-up – a najlepiej zamieniłbym I i II poziom. W ogóle Forge pochodzi z Deyji i jest de facto po­łą­cze­niem Ne­c­ro z technologią, dlatego brak jakiegokolwiek nieumarłego to pomyłka. Dobrze, że chociaż Agar jest nie­u­mar­łym. Gdyby to ode mnie zależało, któryś ze stworów – np. pyromaniac – byłby przykładowo wampirem.

Obserwacje o surowcach, machinach, specjalnościach bohaterów i stworów uważam za słuszne.

Warmonger PW
2 września 2015, 06:54
Cytat:
Gratulacje przeogromne! Nie mogę się doczekać, aż zagram nową Frakcją. Mam tylko jedno małe pytanie. "Instalować" to na wersję 0.98?
Lepiej od razu 0.98c.

J. M. Sower PW
2 września 2015, 07:27
Jeśli nasze miasto ma jako teren natywny skorupę, a nie gołą ziemię, to jest to zwyczajnie nasz błąd. Poprawimy to ;).

Warmonger PW
2 września 2015, 07:40
Owszem, Forge na mapach losowych pojawia się na skorupie.

Bacus PW
2 września 2015, 10:43
Dziwi mnie, że tylko Morglin zwrócił uwagę na muzykę. Ludzie gracie z wyłączonym dźwiękiem czy co? Tutaj należą się brawa dla Hobbita, bo muzyka jest rewelacyjna. Zasłużył na ciastko i piwo w nagrodę.

Co do licznych błędów to oczywistym, że się pojawią. Kilka osób raczej wszystkich niedoróbek i błędów nie wyłapie, a tak jak większa grupa ludzi zagra to każdy coś znajdzie i kolejne wersje będą czerpały z tej wiedzy.

Tarnie:
Proponowałbym cyberzombiaka na I poziom, tak żeby móc sobie dobrać możliwie oryginalny line-up - a najlepiej zamieniłbym I i II poziom.
Wymienić epickie Tarczownika, który obok pijawek jest najlepszą jednostką Forge na Cyberzombiaka? Nie no to głupie i to nie tylko z powodu, że Tarczownik wygląda świetnie. Co ma za sens wybierać między jednym powolnym piechurem, a drugim powolnym piechurem? Żaden. Tak samo jeśli zombie pojawi się na poziomie drugim - strzelec czy powolna piechota. No wybór jest dosyć oczywisty. Jednak wybór zombie/pyro wydaje się sensowniejszy, bo Pyro mógłby robić za ofensywny wariant, a zombie defensywny i pyk!

Nicolai:
Nie rozumiem tego usilnego porównywania do Zatoki. Nie jest to zbyt dobry wyznacznik tego jak miasto powinno wyglądać. Wręcz przeciwnie, wiele aspektów tego miasta jest sprzeczne z ogólnie przyjętą koncepcją w H3. Także nie patrzałbym na Kuźnię przez pryzmat frakcji piratów, tylko tego co mamy w oryginalnej grze.
Oj tam oj tam od razu sprzeczne... to, że nie trzymano się pewnych ram nie znaczy, że było sprzeczne :P Ale rzeczywiście jeśli weźmiemy Cove pod lupę to HoTA całkowicie olała standardy oryginalnych frakcji i zrobiła to po swojemu. Z jednej strony to fajnie, że jednak się miasto wyróżnia, a z drugiej pokazuje, że nie jest to miasto idealne.

Skorupa to błąd w sztuce, każdemu się zdarza.

Cytat:
Racja, ale argument ilościowy pozostaje (balista w zamku, lochu, twierdzy i wrotach żywiołów).
Argument ilościowy to żaden argument. Spójrzmy nawet na poziomy gildii magów, gdzie tylko jedno miasto ma 4 poziomy, a reszta 3 lub 5. Jakoś nie widzę, aby komuś to przeszkadzało. To samo tyczy się magazynu zasobów. Siarka pasuje do charakteru i klimatu miasta bardziej niż kryształy, a w oryginale tylko dwie frakcje korzystają właśnie z produktu, którego używa się do produkcji zapałek, więc ja problemu nie widzę.

Lord Baffourd PW
2 września 2015, 13:15
Ja również pochwalę udźwiękowienie moda. Jest genialnie. Zarówno w warstwie dźwiękowej (szczególne brawa za użycie wspaniałego dźwięku zgonu pijawki z MM6). Wojsko brzmi jak powinno - wiarygodnie i zgodnie z tym, do czego przyzwyczaiła nas trzecia część serii.

A co do utworu. Cóż, imć Hobbit jest chyba zaginionym bratem Paula Romero. Utwór zachowuje klimat H3 poprzez użycie podobnych instrumentów. Pasuje do tego co widzimy na ekranie i oddaje dość złowrogi klimat frakcji. Wielkie, gigantyczne brawa - moim zdaniem utwór ten jest dalece lepszy niż motyw Cove. I, ośmielę się stwierdzić - wyprzedza utwory miast z H7.

Wiwern PW
2 września 2015, 17:30
Heroes 3 doczekało się jedenastej frakcji. Trochę to zajęło, ale w końcu się udało. Mod ten ustępuje jedynie Hocie. Bliższa mi jest koncepcja pirackiego miasta i uznaję je za odrobinę lepsze, ale Forge jest tylko odrobinę gorsze. Niektóre jego elementy przewyższają jednak dbałością o szczegóły rosyjską konkurencję, a przede wszystkim oryginalne grafiki w obecne grze. Na szczęście klimat gry został zachowany. Styl graficzny utrzymuje się w należnych ramach, a autorzy na Forge mieli w końcu pomysł na miasto. Line Up jest przemyślany i dopracowany. W pełni akceptowalny. Dla mnie świetny dobór jednostek i niezgorszy balans.

Jeśli chodzi o gorsze elementy... "szlamowa rzeczka" porusza się zbyt szybko, ale szybkość animacji wynika chyba z specyfiki VCMI. Na jednostkach pojawiają się jaśniejsze piksele, ale takie występują nawet w oryginalnych defach. Czuć brak dowódcy, nie jestem pewny czy portrety zachowują jednolity styl (choć niektóre zachwycają), płyn w siedlisku chimer wlewa się do rzeczki i aż się prosi o ujednolicenie z nią swego koloru, portret ulepszonej chimery jest nieprzejrzysty, tawerna odrobinę zbyt mocno świeci, ogr ulepszony prosi się o lepszy pocisk, siedlisko jednostki 7lvl jest takie sobie, a replikator aż błaga o animację taśmy, na której pojawiają się duplikowane przedmioty. To jednak drobne niuanse i owoc mojego czepialstwa.

Jeśl chodzi o lepsze elementy... Muzyka! Wspaniała robota. Bardzo klimatyczna i pasująca do miasta. Potem rzuca się w oczy zamek i przyznać muszę, że lepszego defu w całej historii moddingu nie widziałem. Nie mam pojęcia kto to wam zrobił, ale szczękę zbierałem. Po namyśle zachwycił mnie także kapitol i oczywiście kuźnia. Ekran miasta jest całkiem sprytnie rozplanowany, a jego tło jest wisienką na torcie. Zachwycają portrety, tło za jednostkami, a także defy jednostek. Nie mogę się przekonać jedynie do ostatniego poziomu, bo wolałbym coś mechanicznego, a nie pokracznego mutanta. Na szczęście pozostałe są świetne. Ciężko wybrać te lepsze, ale szczytem wszystkiego jest gog. Wspaniale odwzorowany i ze świetnymi animacjami. Do pełni szczęścia brakuje jedynie cyber-zombie, których jestem zwolennikiem. Na osłodę kilka naprawdę wyśmienitych portretów i mamy Forge. Kawał dobrze wykonanej roboty. Nie mogę się doczekać działającego replikatora. :>

VCMI oczywiście zawodzi. To nie jest grywalne. Zacięło mi się podczas gry 30 razy (?!), wszystko jest toporne, a AI uniemożliwia czerpanie przyjemności z rozrywki. Na obecną chwilę można grać tylko Hot Seats i nie udawałbym, że jest inaczej.

Teraz czekam na alternatywy. Ich koncept wydaje mi się nawet ciekawszy od kolejnego miasta. Nowe możliwości strategiczne wniosą powiew świeżości, a dodatkowe jednostki wydobędą z miast to, czego im najbardziej brakuje. Ujawnione defy mocno zachęcają.

Serdeczne pozdrowienia dla twórców

Baronus PW
2 września 2015, 21:31
Dla ścisłości dodam, że na VCMI było już kilka wersji forge. A miast mam około 15. Na VCMI jest ich sporo. Co ciekawe jakoś mi się nie zacina, chyba że są sprzeczne. WoG nie działa ze wszystkimi miastami a szkoda.
Co do surowców to przy 16 miastach każdy powiniem się powtarzać 4 razy. Więc tu bez przesady.
Teren macierzysty, o ile nie można zrobić nowego (powinien to być obszar klęski ekologicznej), to najbardziej pasuje inferno.
Koniecznie trzeba podmienić balistę i katapultę na jakieś miotacze bo nie pasują. Tak samo wóz z amunicją na np. cysternę. Namiot też by można na jakiś warsztat.
Błędy w angielskim to drobiazg. W końcu nie nasz język. Poza tym łatwo poprawić bo tekstu malutko jak porównamy M&M VII.
Dobrze, że się ukazało. Najgorzej odwlekać. Jeśli praca zrobiona to lepiej dać i poprawiać później niż czekać na doskonałość. Błędy zawsze będą. Teraz czekamy na VCMI. Głównie na polepszenie płynności gry.

zmudziak22 PW
2 września 2015, 22:20
Wolę alternatywę dla Balliisty jak było z Armatą w Przystani. Katapulta w sumie też mogła być nowa.

J. M. Sower PW
2 września 2015, 22:24
Osobiście sądzę, iż aktualnie w VCMI brakuje najbardziej dobrej AI. Inne niedociągnięcia są znośne, ale ta głupota wrogów odbiera radość z rozgrywki ;P.

Niektóre portrety bohaterów nie zostały tak na prawdę jeszcze w ogóle zatwierdzone ;). Pojawiły się w modzie po to, aby frakcja dysponowała już kompletem herosów.

Dodam, że cieszyłbym się gdyby znalazł się ktoś chętny do wprowadzenia naszego dzieła do Ery.

Morglin PW
2 września 2015, 23:14
Post bez polskich znakow, wstawie pozniej, gdy bede na kompie.

Ja tylko dodam, ze VCMI i tak popelnilo ostatnimi czasy wielki postep, a ostatnia wersja byla ogromnym krokiem na przod. Jesli podobna zmiane przyniesie wersja 0.99, to moze byc ciekawie... W kazdym razie ta platforma dziala jak dziala i pisanie o tym to nic nowego. :P

Co do portu na Ere, to spytalbym o pomoc majaczka - facet ogarnia mocno te sprawy i potrafi dodawac nowe jednostki do gry, nie zastepujac starych. Ale miasto ostatecznie i tak pewnie by trzeba podmienic za inne...

A odnosnie Kuzni moge sie odniesc tylko tak, jak poprzednicy - w praktycznie samych superlatywach. Na razie nie przypadl mi do gustu tylko goblin w wersji podstawowej - nie podobaja mi sie jego dziwnie obciete blond wlosy i spodnie, ktore wygladaja bardziej jakby byly z drewna niz plotna - acz w samej grze mi to nie przeszkadza. Nie potrafie tez powiedziec, czy lubie animacje ogra z kaczucha. Z jednej strony nie sposob sie przy niej nie usmiechnac, z drugiej calkowicie obdziera miasto z jego swoiscie powaznej i ciezkiej atmosfery.

Tarnoob PW
4 września 2015, 02:49
Powtórzę gratulacje, a z nimi prośbę – mógłby ktoś wrzucić obecną muzykę z Forge na kanał grotowy lub w inne widoczne miejsce? Nie mam teraz potrzeby ani ochoty ściągać i instalować VCMI albo nawet ściągać Forge, żeby wypakować plik muzyczny.

Baronus: dobrze, że o tym przypomniałeś, ale chyba tylko Cove i Forge można uznać za miasta kompletne; e­wen­tu­al­nie jeszcze stare, poczciwe Grove na WoG-a, które było technologiczną rewolucją i przetarło wszystkie dalsze szlaki.

Bacus: podałeś słuszną uwagę. Mimo wszystko wola zagrania oryginalnym kompletem z Forge jest bardzo silna i można by jakoś odróżniać tych ciężkich piechurów od siebie. Zombiak byłby quasi-ofensywny (większe o­bra­że­nia, ale wolny), a milicjant quasi-defensywny (szybki, ale większa obrona).

Jakoś też tęsknię za oryginalnym lotniskiem… No ale to już sentyment. ;-)
strona: 1 - 2 - 3 ... 135 - 136 - 137 ... 142 - 143 - 144
temat: [VCMI/MDT/gdybanie+mod] Polski Projekt Forge

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel