Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [ważne] ERA - wtyczki, łatki, sprawy ogólne i techniczne
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 8 - 9 - 10 ... 15 - 16 - 17

AmiDaDeer PW
1 października 2014, 00:49
VCMI nie ma edytora map i jeszcze długo prawdopodobnie go mieć nie będzie. VCMI w ogóle nie wymaga WoG-a.

Sirielle PW
1 października 2014, 00:58
A tak, początkowo chyba był na WoGu, teraz widzę jest niezależny. Przeglądam akurat temat VCMI, ale jestem na 5 stronie i chyba sobie daruję prześledzenie całości, szczególnie, że na programowaniu się nie znam, a tego dotyczy część wpisów. Co do edytora map - informacja z acidcave.net odnośnie VCMI 0.96:

"Wnosi ona wiele nowości, między innymi dodawanie zaklęć, modyfikację wyglądu obiektów na mapie przygody, a także nowe możliwości systemu modów."

- myślałam, że to oznacza wbudowany edytor.

Czyli re-instaluję HoMM3, na to WoGa ze skarbca i łatę na edytor map. W kopii zapasowej mam już Erę na SoD. Jeszcze czysty HoMM3 wypadałoby gdzieś wrzucić, na wszelki wypadek.

Sirielle PW
1 października 2014, 22:59
Nic z tego, to chyba nie była wina Ery - na czystym WoGu 3.58F wyskakuje mi ten sam błąd:

"Exception EOSError in H3WMapEdPatch.dll at 0000E709. System Error. Code: 2.
Nie można odnaleźć określonego pliku."

Przy czym H3WMapEdPatch.dll jest w katalogu z grą. Skopiowałam go na wszelki wypadek raz jeszcze, potem z oryginalnej wersji (wcześniej instalowałam PL) i nic, to samo. Mam pasek narzędzi WoGa, ale jego opcje wywalają ten błąd. Za to działa edytowanie budynków.

Google mi podpowiedziało, że jeszcze 2 osoby miały ten problem (z tych, którzy przepisali zamiast screena), ale na Heroes Community nikt go nie wyjaśnił, a po chińsku nawet tłumacz Google mi niewiele pomógł ;)

voncur PW
2 października 2014, 01:43
Mam tak samo na polskiej złotej edycji h3 + wog 3.58f.

Spróbuj sciągnąć ang wersje h3

Sirielle PW
2 października 2014, 11:14
Mam Złotą edycję PL. Masz na myśli zmianę języka gry?

Kammer PW
2 października 2014, 11:16
Wątpię. voncur prawie na pewno ma na myśli ściągnięcie pirackiej wersji, co ja odradzam.

Sirielle PW
2 października 2014, 11:40
Może wystarczy podmienić jakiś plik z angielskiej wersji?

Edit.

Napisałam mail do autora pliku, może on pomoże (o ile odpowiada na takie listy).

voncur PW
2 października 2014, 18:28
jakiego pirata znowu?
Ja mam h3 gold pol z playa, a myślałem raczej o gogu.

Sirielle PW
17 października 2014, 00:51
No tak, dopiero co kupiłam Złotą Edycję PL, nie będę dublować. Aż tak nie siedzę w temacie, przeżyję bez możliwości konwersji mapy. Zresztą chyba nie będę mieć teraz na HoMM za wiele czasu.

Co do problemu - autor łatki/propgramu mi nie odpisał na e-mail, więc nadal nie ma rozwiązania (poza proponowaną przez voncura zamianą instalacji z polskiej na angielską, co odpada).

BTW, nie ma tu możliwości subskrypcji tematów?

Kaazam PW
8 lutego 2015, 14:38
Wydaje mi się to odpowiedni temat ma zgłoszenie znalezionych przeze mnie bugów w ERA. Poniżej zamieszczam link do paczki, z savem, screenem i ustawieniami, na których te bugi znalazłem.

- po wygranej bitwie otrzymałem w wolnym slocie 0 jednostek. Widać na screenie. Podczas robienia save'u gra się wywaliła po czym był problem z jej odpaleniem. Po wywaleniu save'a wszystko wróciło do normy. Chyba ktoś to powinien zbadać.

- jeśli napotkamy na mapie artefakt księgę czarów a mamy komplet artefaktów w plecaku tak, że nie można nic podnieść, to nie tylko nie podnosimy książki, ale nasza jest usuwana

- siedliska z jednostkami 8 poziomu nie akumulują jednostek

- na obecnych ustawieniach znajduję się na mapie te wielkie klejnoty, które mają dawać dowódcy umiejętności, po podniesieniu nie daję one nic, a w ustawieniach zaznaczałem, że ma tych itemków nie być na mapie (teraz nie mogę znaleźć tego w ustawienia). Powoduje to, że z przydatnych itemków robione bezużyteczne.

http://s000.tinyupload.com/?file_id=05223810635386981294

Ktoś napotkał podobny problemy?

Dodam, że grywam w grę na Ubuntu 14.04 LTS. Nie bywa tutaj problemów z oryginalną wersją gry.

Nieznajomy2 PW
19 czerwca 2015, 18:13
Witam. wie ktoś może, jak rozwiązać ten bug z Heroes III ERA2.

Pojawia się za każdym razem gdy próbuje odpalić jakąś mapę:
ERM syntax Error
File String
Reason
String : Index already used.
Save all ERM vars to Wogermlog.txt (may take time)

majaczek PW
16 lipca 2015, 12:04
@nieznajomy2
jest to konflikt modów
dwa pliki ert o różnej nazwie deklarują tą samą zmienną tekstową (o tym samym ID)

pliki ert i erm w erze mają inne nazwy niż w 3.58f, więc zgaduje że próbowałeś wgrać mod do 3.58f na erę, ale to może być coś innego.


PS: mody na erę instaluje się wypakowując z paczki folder z modem do folderu mods. nie korzystamy z h3wupdate

zmudziak22 PW
16 lipca 2015, 15:02
Jeśli jest to mod-mapa, to nie możesz wogifikować mapy. A jak zwykła(losowa), wyłącz opcje wog.

majaczek PW
19 lipca 2015, 22:09
zmudziak nieprawda.

ERA nie powinna korzystać ze skryptów osadzonych w mapach (choć technicznie jest to możliwe).
mod-mapy (takie jak 300 Spartans) zawierają skrypty w oddzielnych plikach i TRZEBA wogifikować mapę aby działała jak trzeba. Specjalny wpis w modzie (nie pamiętam szczegółów) pozwala ignorować domyślne skrypty więc nie gryzą się z mapą bo są niezaładowane.

zwykłe (nie-mapowe) skrypty powinny przeżyć wogifikację.

----------------------------------------------------------

błąd z "z variable already used" bierze się stąd że dwa mody używają tego samego wpisu ert w plikach ert o różnej nazwie (o tej smej nie przeszkadza bo jeden zamienia drugi). prawdopodobnie błąd wynika z użycia starego nazewnictwa w skryptach modu (scriptNN.erm) co jest nieprawidłowe (jeśli podmieniasz skrypt musisz użyć tej samej nazwy pliku)

zmudziak22 PW
19 lipca 2015, 22:47
Możliwe majaczek. Nie mniej w przypadku kampanii woga lub mapy Cave of Gefrex nie można było wogifikować mapy.

minijack PW
5 sierpnia 2015, 18:10
Witam, zainstalowałem erę 2.4 z WoGiem, ale w mod manager nie działa mi włączanie i wyłączanie(w zasadzie nic nie działa) modów. Klikam enable i nic, podobnie z disable-zero reakcji ze strony programu. reinstalowałem chyba z 5 razy i dalej nie działa. Co mogę zrobić?

Baronus PW
5 sierpnia 2015, 22:47
Mody w Erze dopisuje się do listy. Jaki menedżer? Rozpakowujesz albo samoistnie, albo programem do rarów i zipów. Wpisujesz tytuł na list i koniec. Grasz. Jedyny problem jaki mam to taki, że samoistna instalacja modu nie działa. Wtedy programem do zipów. A mody na WoGa nie pójdą na Erze. Trzeba je dostosować. A przy okazji. Działa wam Covenant Town?

Kammer PW
5 sierpnia 2015, 23:35
Zasadniczo - można i dopisywać, i poprzez menadżera. Ta druga wersja jest bardziej... estetyczna. I skuteczniejsza, gdy nie zna się nazwy moda.

Co do problemu z brakiem efektu działanie menadżera - spotkałem się już z tym, ale, niestety, nie udało mi się znaleźć na to remedium. Może uprawnienia administratora?

minijack PW
6 sierpnia 2015, 07:55
Gdy instaluję mody instalatorem to w menadżerze pojawiają się jako włączone, ale nie mogę ich wyłączyć. Gdy rozpakowuje woga, albo mody bez instalatora to widzi je, ale nie mogę ich włączyć. Tak, mam uprawnienia administratora.

Baronus PW
6 sierpnia 2015, 22:33
Rozpakowujesz WoGa? Przecież instaluje sie z Erą od razu? Ja nie używam menedżera więc ci nie powiem. Może Windows niedopasowany? Nowe systemy robią takie cyrki, że wszystko możliwe. A próbowałeś po prostu wpisać tytuł na listę? Skopiuj z folderu aby był taki sam. Wtedy ustalimy czy to menedżer fiksuje czy coś innego.
strona: 1 - 2 - 3 ... 8 - 9 - 10 ... 15 - 16 - 17
temat: [ważne] ERA - wtyczki, łatki, sprawy ogólne i techniczne

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel