Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI/projekt] Bastion Town
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 23 - 24 - 25 ... 32 - 33 - 34

Kammer PW
4 maja 2015, 18:30
Jednostka dostaje obrażenia, bo się podniosła, bo dostała obrażenia? Coś tu jest niedobrze...

TopFunny525 PW
4 maja 2015, 18:34
Tak patrząc na te screeny które zamieściłeś Edeksumo to mi się wydaje, że overseerzy mają troszeczkę za mocne staty, a sphinxy wręcz przeciwnie, mają dość przeciętne statystyki (mówię tutaj o zdrowiu, overseerzy IMO mają dużo więcej zdrowia niż inne jednostki 2 poziomu, a sphinxy na odwrót mniej niż normalne nawet podstawowe jednostki 6 poziomu(. Proponowałbym zmniejszenie statystyk overseera (mówię tutaj o zdrowiu) i wzmocnienie troszeczkę sphinxa (80 pż jako ulepszony 6 poziom to tak troszeczkę słabo w porównaniu np.: do jednorożca który ma już 110). Ja rozumiem że chciałeś dać tym jednostkom duży atak kosztem np.: speeda czy hp, ale 30 punktów zdrowia to tak troszeczkę dużo w porównaniu z innymi jednostkami.

edeksumo PW
4 maja 2015, 18:40
Balans zostanie w pełni ustalony po testach. hmm ich hp to 20 tak jak np u krasnoludów.

TopFunny525 PW
4 maja 2015, 18:41
Tak tylko że krasnoludy są mega wolne a tutaj mamy do czynienia z dwukrotnie większą szybkością od krasnoludów i statystykami ponad przeciętnymi.

edeksumo PW
4 maja 2015, 19:15
Może wrzucę swoją propozycję fabuły, moja wiedza na temat m&m jest dość skąpa więc prosił bym o w miarę ulgowe potraktowanie tego xD (z góry przepraszam za orty xD)

... kiedyś byliśmy niewolnikami, potem mieliśmy państwo, teraz żyjemy w ukryciu...

Prolog:

... kolejny dzień, gorący piasek pali moje stopy, słyszę tylko głośne jęki, i strzały z batów nad moja głową. Odkąd tylko pamiętam, czyli od dziecka, jestem niewolnikiem, jak wszyscy mieszkańcy pustyni, służymy naszym panom, lordom z północy, zakutym w lśniące zbroje. Wszyscy wiedza ze pustynia dragonsands skrywa wielkie ilości złota, złota którego potrzebują zakuci w metal. Ludy pustyni nigdy nie miały armii, nie miały nawet państwa, a lordowie to wykorzystali, zniewoli nas, moich przodków, moich braci...
kolejny dzień, cienka strawa, i znów świst batów w powietrzu. Noc była nie spokojna, obudziłem się około północy, katem oka widziałem coś dziwnego, coś jak wielki skarabeusz, nasze legendy mówią ze gdy pojawi się złoty skarabeusz, poprowadzi on lud pustyni ku wolności, ale to co widziałem, nie było złote, to był zwykły skarabeusz...
... mijają kolejne miesiące, parę razy znów się to wydarzyło, widziałem, kolejne skarabeusze, nigdy wcześniej ich tu nie było. Lecz nie były one złote, dzisiejszej słyszałem, bardziej intensywny chrobot, a niedaleko mojego namiotu znalazłem coś co wygląda na złotą łuskę. Pewnie ktoś z kopalni zabrał trochę złota...
...kolejna noc nie mogę zasnąć, znów ten świergot, otwieram, oczy i widzę go, piękny zloty, otoczony jakąś magiczna aura, patrzy się na mnie, i skina głową, to znak trzeba ruszyć stąd, to jedyna szansa by odzyskać wolność... ruszamy za skarabeuszami...

Górski PW
4 maja 2015, 19:35
Mój zarys fabularny do Bastionu przedstawia wojny graniczne z plemionami orków o pustynie Dragonsand. Jedni, jak i drudzy chcieli pozyskać występujące na niej surowce, którymi były głównie klejnoty i złoto.

Bastion byłby jedną z ważniejszych sił na Enroth (bo dlaczego zawsze robić nową frakcję za jakiś prześladowany lud :p) głównie charakteryzowali się tym że mieli bardzo dobrą organizację, oraz jakiekolwiek prawo (co na tamte czasy było rzadkością [bo umieściłem jak prosiłeś około 300-400 lat po Ciszy]), choć prawo to nie było piękne dla wszystkich - albowiem niewolnictwo było rzeczą normalną.

Czasami chandlowali z "ludźmi stali" (chodzi o normalnych ludzi) zazwyczaj o nową broń bądź zbroję (gdyż sami nie byli mistrzami rzemiosła).

Bastiony zajmowałyby się głównie tresowaniem różnych zwierząt (skrabeusze, ammity, wielbłądy). Magia również wchodzi tutaj w grę gdyż mamy kapłanki (avatary sekhmet) jak i istoty półboskie zesłane przez samych bogów (wojownicy Anubisa).

To tyle, podałem ogólnokształt, by się nie rozpisywać, bo niewiadomo czy to wykorzystasz. ;)

Mam nadzieję że moja fabuła zostanie choć w jamiś stopniu wykorzystana. :)

Górski

Fandor PW
4 maja 2015, 19:47
Edeksumo mogę przetestować miasto. Wydaję mi się, że osoby które wymieniłeś to świetni graficy i wystarczyłoby żeby obejrzeli dokładnie defy i modele, natomiast z tego co się orientuję bardzo dobrze na balansie zna się Shinobi (wybacz jeżeli przekręciłem nick) - testował forge.
Nie wiem po co te kłótnie i wytykanie sobie, mimo wszystko Hobbit się czepia, ale ma racje, a żeby pozostać przy oryginalnym line-upie wystarczy mała roszada 1 poziomu z 2. Mamy humanoida na 1 poziom i ciągle mamy skarabeusza, który na drugim poziomie powinien się zrobić jeszcze przydatniejszy. Odnośnie tego, że nie dosięgną go ataki Hobbit zapewne także ma racje chociaż nie miałem okazji sprawdzić, więc proponuję wykorzystać myk z Age of Wonders - niech skarabeusze przez całą bitwę będą w powietrzu - dzięki temu normalnie powinny obrywać.

edeksumo PW
4 maja 2015, 19:58
Co do balansu próbowałem się z nim skontaktować lecz bez odzewu, więc ktoś inny będzie musiał mi pomóc w tym bo wiem że samemu nie dam rady dobrze z balansować miasta.

Fandor PW
4 maja 2015, 20:16
Jak mówię ja bardzo chętnie wypróbuję miasto, napisz mi jak już zrobisz żeby było powiedzmy grywalne. Tylko najlepiej balansować przy już ustalonym line-upie dlatego moją radę podtrzymuję, zamienić pierwszy i drugi poziom. A co do nazewnictwa to Sekhmet i Anubis po prostu chyba będą ok :P.

edeksumo PW
4 maja 2015, 20:27
Podeślę mam nadzieję że znasz dobrze balans xD hmm nazwy są takie jak właśnie mówisz, a ulepszenie dostaje tam jakiś przydomek. Co do zamiany jednostek poziomami, skarabeusz może bardzo słabo wyglądać na 2 poziomie.

Pointer PW
4 maja 2015, 23:45
Cytat:
Co do zamiany jednostek poziomami, skarabeusz może bardzo słabo wyglądać na 2 poziomie.

...a Hobbit i tak będzie się czepiał, bo kiedyś wspomniał (chyba odnośnie starego Preserve), że na dwóch pierwszych poziomach powinny być humanoidy.

Co do statystyk, to Overseer rzeczywiście wygląda na zbyt potężną jednostkę jak na 2. poziom. Myślę, że 15 HP byłoby ok. Sfinks ma niby tyle HP co Mantikora, ale... chyba nie lata, a to dość istotna kwestia... Jednak mimo to wydaje się być silniejszy niż Żywiołak Magii (wyższy atak, obrona, obrażenia minimalne i szybkość). Nie atakuje dookoła, ale zapewne ma w zanadrzu inną zdolność specjalną... Więc tu staty wydają się być ok.

GRYFFF PW
5 maja 2015, 01:25
Moja skromna propozycja nazw:

Jednostka poziomu 4.go- „Hunter Sekhmet”, ul: „Amazon Sekhmet”
Jednostka poziomu 7.go – „Guard Anubis”, ul: „Governor Anubis”

+ Słoń bojowy byłby ciekawszą opcją na poziomie 6.tym (Pokryte kolczastymi płytami po ulepszeniu robiły by ciekawe wrażenie). .. Sfinksy są zbyt podobne do Lamassu..na pierwszy rzut oka..

Co do skarabeusza, wszystkie formacje składające się z małych istot ( robactwo itp.), widzę jako model zbiorowy: czyli 3.y symboliczne jednostki. Odnoszę wrażenie że tak lepiej będą się prezentować.
I tyle, życzę powodzenia w projekcie :)

TopFunny525 PW
5 maja 2015, 10:40
GRYFF:
Jednostka poziomu 4.go- „Hunter Sekhmet”, ul: „Amazon Sekhmet”
Jednostka poziomu 7.go – „Guard Anubis”, ul: „Governor Anubis”

Tak troszkę dziwnie to brzmi, Łowca Sekhemet i Amazonka Sekhemet? Co mają amazonki do kultury wschodniej? xD

Ten Guard Anubis też mi zbytnio nie brzmi, a Governor Anubis... (Gubernator Anubis moim zdaniem brzmi słabo xD)

Obecne nazwy są dobre i nic bym z nimi nie robił. No i odnośnie balansu, to mam to samo zdanie co pointer, czyli trzeba troszeczkę znerfić overseera i moim zdaniem troszeczkę wzmocnić sfinksa (dać mu z tak +10 hp żeby miał około 90) chyba że ma jakąś broken zdolność to wtedy mea culpa.

Pozdrawiam

Warmonger PW
5 maja 2015, 14:15
Cytat:
„Hunter Sekhmet”, ul: „Amazon Sekhmet”
To nawet nie jest poprawne gramatycznie. Sekhmet to nazwa własna - imię bóstwa.

GRYFFF PW
6 maja 2015, 01:13
@Top Funny525 -„Awatar” też dziwnie mi tu brzmi ( właściwie nie pasuje.. )Amazonki są uosobieniem wojowniczek..przymknijmy już oko na tą wschodnią kulturę ( chodzi o drobne szczególiki ), dla dobra ogólnego. Co do „Gubernatora Anubisa”- zgadzam się, szału nazewnictwo nie robi..jednak przedstawia jednostkę jako nadrzędną, zarządzającą a więc godną poziomu 7.go. Ciężko dobrać zadowalające nazwy..gdy operuje się mitologicznymi bóstwami, miast zwykłymi stworami. Tak więc owe jednostki, powinny być namiestnikami owych bóstw – stąd rozwinięcie w nazwach, wręcz konieczne. Aleee.. ok. nie będę się w to dalej zagłębiał..

+ „Sekhmet” to kotołak ( jakby nie patrzeć ), występuje zarówno w zamku egipskim jak i arabskim.. Analogicznie rzecz ma się do Sfinksa, Lamassu spokojnie mogło by być jego ulepszeniem.

Na miejsce Sfinks.unia :P dał bym: „słonia bojowego” ul: „słoń bitewny”. Rzecz jasna to tylko moja propozycja, nikt tu nikogo nie zmusza :)

@Warmonger – nie chodzi o bóstwo, lecz wojowniczki ów byt reprezentujące, będące po opieką sił wyższych..można by tu uwzględnić losowe premie, podsyłane od Sekhmet!

Trzymam kciuki i pozdrawiam :)

TopFunny525 PW
6 maja 2015, 14:23
Tylko zauważ GRYFFF, że Edeksumo sam poinformował kilka dni wcześniej, że screen przedstawiony przez niego był stary i zuploadował nowy ze zmienionymi nazwami :P. I IMO wolę bardziej Sfinksy na 6 lvly. Co prawda nie były one w pierwotnej wersji Bastionu, aczkolwiek moim zdaniem lepiej one wyglądają niż słonie. Nie tylko pod względem statystyk ale także wyglądu.

Pozdrawiam

Fandor PW
6 maja 2015, 18:33
Zgadzam się, że jeżeli kotołaki będą główną rasą Oasis to Sekhmet będzie trochę kolidować, natomiast nie widzę żadnych podobieństw między sfinksem, a lamassem. Słoń oraz skarabeusz to były od początku najsłabsze ogniwa Bastionu więc dobrze, że pozbyto się słonia.

TopFunny525 PW
6 maja 2015, 21:23
Fandor:
Zgadzam się, że jeżeli kotołaki będą główną rasą Oasis to Sekhmet będzie trochę kolidować

Moim zdaniem nie będę kolidować, Sekhemet to "kobieta o głowie kota" (jakkolwiek to dziwnie nie brzmi :P) a kotołak to pół człowiek pół kot, dlatego jest jakaś różnica. Poza tym Sekhemet podczas swoich animacji zachowuje się bardziej jak człeczyna (czytaj dama :P), podczas gdy kotołak na animacjach przedstawionych przez Nepha więcej ma wspólnego z kotem aniżeli człowiekem.

Pozdrawiam

Górski PW
6 maja 2015, 21:27
Pozatym raczę przypomnieć, że Egipski Bastion (jeszcze ten od WoG'a) jest starszym projektem od Oazy, a tam z kolei były już te kapłanki.

GRYFFF PW
7 maja 2015, 00:23
@ TopFuny525 + fandor510 - Co do słonia, cóż.. widać ktoś nie miał pomysłu jaki powinie on być, oraz co mógł by tak naprawdę potrafić. Co do podobieństw między Sfinksem a Lamassu, są kosmetyczne. Sfinksy to tak naprawdę połączenie cech trzech szlachetnych zwierząt, będących symbolami potęgi w wiekach starożytnych: łapy lwa, tors byka( lamassu to głównie byk..więc..#), skrzydła orła + ludzka twarz( lamassu..#). Warto zatem, nieco bardziej, czymś odróżnić te jednostki od siebie..nadać sfinksowi wyjątkowo złoty odcień + poświatę itp..Egipcjanie tak gloryfikowali (malowali) zwierzęta uznawane za święte.

Między czasie jeszcze raz pomyślałem nad specjalnymi zdolnościami, nazwami, alternatywami..tak na przyszłość:

1-„Anubis”..+propozycja nowej nazwy: „Invincible Anubis” ( niezwyciężony ) – wysokie, niezniszczalne morale. Ulepszenie: „Immortal Anubis”( nieśmiertelny) – 50% szans na to że wytrzyma śmiertelne, krytyczne uderzenie. Pozostanie mu 1.en punkt życia, bez względu na otrzymane obrażenia ( pozwoli to na uleczenie jednostki, uratowanie, odwrót itp..)

Powinno się przedstawić te istoty jako mrocznych półbogów( lub demony świata umarłych), hybrydy powołane na podobieństwo Anubisa. Napomknąć o tym w kampanii, historii całej nacji, by uniknąć komplikacji i nieporozumień.

+ Tym samym, mam propozycję wprowadzenia nienawiści( zwiększone obrażenia), między Lamassu a złymi hybrydami Anubisa, jak to ma miejsce między Aniołami a Diabłami. Nada to ciekawej spoistości obu nacjom, ubarwi i rozwinie historię.

2- Jeśli skarabeusze nie przypadną do gustu, wydadzą się z czasem nieodpowiednie, można by je zastąpić: „Mrówkołakiem” (człekokształtny stworek, przypominający mrówkę )– trochę śmiesznie brzmi :P więc nazwą właściwą może być: „ognista mrówka”( czerwona, odporna na ogień) ulepszenie: „mrówka faraona” (czarna z charakterystycznym czepkiem, noszonym przez gwardzistów faraona +Małe skrzydełka po ulepszeniu( niewielki zasięg)).
Byli by to typowi, urodzeni robotnicy nacji, wyposażeni w młotki i sierpy (po ulepszeniu pozłacane).

3- Kotołaczka z 4.go poziomu ..poza łapaniem myszy i szczurów :) mogła by zakradać się do przeciwnika ( być niewidoczna dla wrogiego gracza, przez pierwsze 3.y tury, chyba że w tym czasie wykona atak ).
Natomiast gdyby podobieństwo do jednostki z Oasis było zbyt duże, bo można odnieść takie wrażenie, proponuję zastąpić tego stworka: „Wysłannikiem Ozyrysa” ( pół orzeł, pół człowiek ) – zawsze to kolejny latacz. Ulepszenie: „Mściciel Ozyrysa”. Widzę ich wyposażonych w słoneczne tarcze( 50% szans na oślepienie w walce bezpośredniej, kontrataku) . Broń – wielka, złota i piękna rękawica bojowa, stalowe szpony+ ozdobny szafir.. itp.
strona: 1 - 2 - 3 ... 23 - 24 - 25 ... 32 - 33 - 34
temat: [VCMI/projekt] Bastion Town

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel