Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI/projekt] FreeH3 - otwarty projekt
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6

Drwal PW
29 marca 2015, 14:09
Wiwern:
Jakby jakiś trzynastoletni świeżak po pierwszym kontakcie z grotą założył temat "Nowe miasto", to by wszyscy zlecieli się w podskokach i klepali po pleckach, no bo w końcu jak to można się porywać z motyką na słońce (hehe) nie dając od siebie nic w zamian, ale wymagając od wyższej siły sprawczej, że wetknie swój boski palec i wszystko samo się zrobi. No wiecie każdy da coś od siebie!111, shounenowa siła współpracy i inne bzdety. Klawiatury, by nie wyrobiły od śmieszkowania, a Hobbit zamknąłby temat godzinę później.

Wystarczy jednak, że przy projekcie pojawią się znane społeczności nicki (Hobbit, może częściowo zaangażowany Witchking) i już nagle zaczyna się główkowanie, no bo przecież taki nowatorski pomysł. Tylko jak trzeba skończyć miasto to już nie jest tak różowo, a jak się porywa na coś trzydziestokrotnie większego, podczas gdy VCMI samo w sobie nie jest jeszcze grywalne, to przecież damy radę. :P
? XD

Podpisuje się pod tym od początku do końca. Oczywiście to wasza sprawa, róbcie to co uważacie, ale za bardzo tego nie rozumiem. Zwłaszcza, że większość z was już ma swoje projekty, których nie możecie skończyć (niektórzy po 2-3). Wypadałoby zamknąć jakiś rozdział, a potem brać się za kolejny. Tymczasem tematy się mnożą, pokazujecie jakieś grafiki, wpadacie na kolejne pomysły ale dla fanów nic kompletnie z tego nie wynika.

witchking PW
29 marca 2015, 14:38
Ale nasze projekty się z tym łączą. Nowe ulepszenia to odtworzenie istniejących jednostek i dodatnie do nich jakiś elementów. W Forge występują głównie istniejące jednostki z nowym wyposażeniem. Nowe zamki mogą wejść w skład podstawowego składu w wersji open (choć wolałbym odtworzyć te klasyczne, ale to kwestia do przedyskutowania). Podobnie jet z nowymi artefaktami i całą resztą.

A jeśli chodzi o młodych grafików którzy dopiero się uczą to lepiej będzie gdy zaczną odtwarzać coś co już istnieje. Pozwoli im to dogłębnie poznać styl gry.

Dodam też, że bardzo dużo materiałów istnieje i leży gdzieś na dyskach grafików, główną ideą projektu jest by to co już jest wyszło na światło dzienne.

Poruszyłeś jeszcze jedną kwestie. Siedzimy, pokazujemy grafiki a dla fanów nic nie ma. Widzisz obecnie nasza polska scena składa się głównie z grafików którzy tworzą sobie dzieła dla siebie i w sumie to im starcza. Większość z nas nie ma już ochoty składać defów, wrzucać tego do gry i wykańczać. Zapewniam, że pojawiało by się więcej materiałów gdyby zebrała się grupa której moglibyśmy przekazywać nasze prace, a oni by je obrabiali (czyt. tworzyli defy, wrzucali do gry itd.)


Andruids PW
29 marca 2015, 14:54
Cytat:
Dodam też, że w moim odczuciu temat nie jest kierowany do społeczności jako ogółu tylko do grafików, całkowicie nie rozumiem czemu zabierają tu tak masowo głos osoby które raczej nic do niego nie wniosą. Oczywiście każdy ma prawo do komentarza, ale wolałbym usłyszeć głos grafików.
Na pewno tylko do grafików? Do przerobienia jest cała oprawa audio-wizualna, a także, poprawcie mnie jeśli się mylę, fabularna? Wszelkie opisy, nazwy, imiona, kampanie, no... wszystko, jak chcecie to przerobić? To niby o to chodziło Hobbitowi kiedy mówił, że skoro Ubisoft nie robi nic ze stronami fanowskimi, to nie zrobi z oprogramowaniem wykorzystującym tą zawartość? Udostępnianie tego na stronie internetowej to jedno, to wręcz forma reklamy i jest producentowi marki jak najbardziej na rękę (zwłaszcza jeśli ubiega się o opinię firmy przychylnej społeczności graczy), ale według mnie będzie miał prawo zawetować rozpowszechnianie tych treści.

Dopiero teraz wpadło mi do głowy spojrzenie z tej perspektywy. Więc... jakby, żeby nikt się nie zdziwił i specjalnie nie burzył, jeśli do czegoś takiego dojdzie. Chyba, że rzeczywiście plan jest, żeby zrobić WSZYSTKO od zera (frakcje, fabułę, świat), ale wtedy to będzie dosłowne Free Heroes. Dokładnie to Heroes-free Heroes, a czy w takim przedsięwzięciu jest sens?

Morglin PW
29 marca 2015, 15:45
witchking:
Widzisz obecnie nasza polska scena składa się głównie z grafików którzy tworzą sobie dzieła dla siebie i w sumie to im starcza.
xD

Nie wierzę w to co czytam. Nie wierzę, że na forum, na którym wykluły się takie perełki jak Nowe Ulepszenia czy Gaj dzieją się takie rzeczy.

Pamiętam dużo mniej ambitne projekty, w które nasza forumowa śmietanka była zaangażowana, jak chociażby to. I co? Nico. Cóż... trudno mi traktować to co się tutaj dzieje poważnie. Wszyscy tylko pokazują grafiki, klepią się po pupach i zmieniają projekty jak rękawiczki, a do pogrania nie powstaje nic. No cóż... Widocznie zamiast najpierw skończyć jedną rzecz, a dopiero później brać się za drugą, niektórzy wolą zacząć robić dziesięć rzeczy naraz, ale żadnej z nich nie ukończyć.

No nic, wracam, jak dziesiątki (a może i setki?) tysięcy graczy do grania w WoG-a lub Hotę. Zresztą, nie bez powodu to właśnie te dwie modyfikacje zostały opisane w różnych pismach i na stronach nijak niezwiązanych z Heroesami. To, co odpierdziela się na tym forum, przeciętnego gracze nie obchodzi i raczej obchodzić nie zacznie. Bo przeciętny gracz chce czymś pograć, a wy chyba niczego takiego stworzyć nie potraficie.


AmiDaDeer PW
29 marca 2015, 16:07
Zauważę jedną zabawną rzecz: ci ludzie, którzy faktycznie mogliby się zaangażować w projekt (Warmonger, Witchking, Sower, ja) odnoszą się do niego na podobnej zasadzie: fajnie jeśli coś powstanie, nie liczymy na dużo, ale może z tego wyjść całkiem sporo.

Wszyscy inni, którzy nie dadzą od siebie raczej niczego (przynajmniej na początku prac), są raczej sceptycznie lub wręcz negatywnie nastawieni, zupełnie tak, jakby wiedzieli, ile faktycznie trzeba w to włożyć pracy. :P

Wiwern:
Wystarczy jednak, że przy projekcie pojawią się znane społeczności nicki (Hobbit, może częściowo zaangażowany Witchking) i już nagle zaczyna się główkowanie, no bo przecież taki nowatorski pomysł. Tylko jak trzeba skończyć miasto to już nie jest tak różowo, a jak się porywa na coś trzydziestokrotnie większego, podczas gdy VCMI samo w sobie nie jest jeszcze grywalne, to przecież damy radę. :P

Temat był zamknął, bo jest dla mnie równoznaczny ze spamem. To już Szklarnia ma chociaż jakieś grafiki. Tematy "Zróbmy Miasto" są chociaż częścią lokalnego folkloru, a to nie jest ani śmieszne, ani poważne.
Nie sądzisz, że jednak istnieje coś takiego jak pewnego rodzaju nobilitacja? W chwili gdy za projekt biorą się ludzie, od których wiadomo, że coś potrafią, tego typu projekty są przyjmowane bardziej entuzjastycznie - bo wiadomo, czego się spodziewać. W przypadku świeżaków takiej gwarancji nie ma, dlatego oczekuje się od nich czegoś więcej niż samego pomysłu. Możesz to nazywać hipokryzją, ale dla mnie to normalna kolej rzeczy - jeśli Sower wpadnie na pomysł na nowe miasto, jest to o wiele bardziej godne uwagi niż jeśli wpadnie na ten sam pomysł hubabuba1997.

Zresztą - trudno ten projekt porównywać do nowych miast, skoro tutaj jest coś w stylu "Każdy niech dołoży własną cegiełkę jaką tylko zechce", podczas gdy projekty nowych miast wymagają bardziej złożonych pomysłów.

Witchking:
To może małe sprostowanie. Społeczność ma już całkiem sporo modeli 3d budynków i jednostek, warto by się tym podzielić i na bazie tego zacząć tworzyć wersje free i open. Dodatkowo udostępnienie takich materiałów i stworzenie bazy przyspieszyło by modding.
Sower:
Ja jestem za, ale osobiście sądzę, że może się to po prostu przerodzić w zwykłą bazę danych otwartą dla wszystkich fanów.
Tak, to ważna kwestia, o której chyba nie wyraziłem się jasno.

De facto wszystkie materiały byłyby dostępne od razu po stworzeniu. Specjalnie z tej okazji zrobiłbym odpowiednią bazę danych na to wszystko. Wystarczy że pojawi się choćby i jeden materiał, a już jestem gotowy do roboty - daję polecenie, w jakim formacie ma się wszystko mieścić, osoba wysyła na to forum lub bezpośrednio do mnie to co skleciła, ja wrzucam na dostępną dla wszystkich stronę. I to nie byłyby tylko przetworzone już grafiki - fajnie by było, gdyby pojawiło się to w np. paru wariantach, przykładowo: plik *.def do wykorzystania gdzie tylko chcecie, wysokoformatowe png-i oraz jeszcze plik z samym modelem.

I dlatego ten projekt ma o wiele więcej sensu - nie jest to zamknięty twór, w którym jak zdarzy się wypadek, to wszystko przepada, albo na wiele miesięcy po przerwaniu prac otrzymujemy jakieś ochłapy. Tu wszystko byłoby dostępne dla każdego i mogłoby w dowolnym momencie być przerwane, kontynuowane przez kogoś innego, przerobione na zupełnie inną modyfikację... Możliwości przy takim trybie prac są nieograniczone.

Drwal:
Zwłaszcza, że większość z was już ma swoje projekty, których nie możecie skończyć (niektórzy po 2-3). Wypadałoby zamknąć jakiś rozdział, a potem brać się za kolejny.
Wielu moderów angażuje się w kilka różnych projektów, często tych nawet bardzo rozbudowanych. Do nich się o to pretensji nie ma, mimo że te projekty prawie zawsze są w ścisłych, zamkniętych zespołach.

ANcientDRuids:
Na pewno tylko do grafików?
Na początku tak. Ogólnie grafików-muzyków. Bo zaczynanie modyfikacji od tekstów pobocznych nie skończy się dobrze. :P

Cały projekt warto zacząć od tego, co tygrysy lubią najbardziej - jednostki. Sam osobiście chętnie zająłbym się nową muzyką, która też mogłaby być wykorzystana w innych projektach. Gdy to już się rozwinie, zorganizuje się również resztę.

ANcientDRuids:
Udostępnianie tego na stronie internetowej to jedno, to wręcz forma reklamy i jest producentowi marki jak najbardziej na rękę (zwłaszcza jeśli ubiega się o opinię firmy przychylnej społeczności graczy), ale według mnie będzie miał prawo zawetować rozpowszechnianie tych treści.
Samych grafik na pewno nie zawetuje, bo byłyby naszą własnością.

Mógłby co najwyżej zawetować rozpowszechnianie gotowego projektu - do zainstalowania i odpalenia. A i tak to jest mało prawdopodobne.

Na pewno jednak prace nie przepadną.

witchking PW
29 marca 2015, 16:20
Cytat:
Cóż... trudno mi traktować to co się tutaj dzieje poważnie. Wszyscy tylko pokazują grafiki, klepią się po pupach i zmieniają projekty jak rękawiczki, a do pogrania nie powstaje nic. No cóż... Widocznie zamiast najpierw skończyć jedną rzecz, a dopiero później brać się za drugą, niektórzy wolą zacząć robić dziesięć rzeczy naraz, ale żadnej z nich nie ukończyć.

A inni wola nie robić totalnie nic. Dlatego nic nie powstaje. Potrzebna jest pomoc przy rzeczach banalnych które może zrobić każdy, ale nikomu się nie chce. Z tego właśnie powodu nic nie powstaje. Całkowicie nie rozumiem czemu obwinia się za to ludzi którzy coś robią a nie tych którym nie chce się ruszyć 4 liter i pomóc przynajmniej na mała skale.

Hota powstała bo ma programistów grafików 2d i 3d. U nas właściwie każdy musi się zajmować wszystkim. Na pomoc mogę liczyć tylko od kilku osób w większości takich które mają własne projekty.

Dodam też, że nie rozumiem jakim prawem czegoś od nas oczekujecie?

Warmonger PW
29 marca 2015, 16:31
Podoba mi się pomysł utworzenia ogólnodostępnej platformy moderskiej, która gromadziłaby zasoby (głównie grafiki) i twórców modów. Miałem nadzieję, że coś takiego powstanie na forum VCMI, ale zbyt mało osób tam zagląda.

Jeśli to ma mieć ręce i nogi, to trzeba zacząć od organizacji - kto tym zarządza, kto jest odpowiedzialny, gdzie są przechowywane pliki i na jakich zasadach jest do nich dostęp. Wszystkie te materiały muszą być zestandaryzowane, opisane i zebrane w całość (w jakiejś bazie danych lub w formie wiki?), aby nie trzeba było szukać ich po zapomnianych tematach sprzed 5 lat.

AmiDaDeer PW
29 marca 2015, 16:32
Osobiście mogę się zająć uploadowaniem wszystkiego do internetowej biblioteki Internet Archive - tylko najpierw muszę mieć co. :P W razie czego założę oddzielne konto, żeby móc przekazać innym osobom dane do logowania.

witchking PW
29 marca 2015, 16:33
@Warmonger czy byłbyś wstanie to ogarnąć? Masz sporo doświadczenia przy takich pracach przy okazji VCMI. Chyba, że ogarniecie to razem z Hobbitem.

Warmonger PW
29 marca 2015, 16:47
Mam uprawnienia admina na forum VCMI (tylko forum, a nie całego serwera), natomiast żadnych serwisów internetowych nie robiłem. Nie pomogę więc z galerią, wyszukiwarką i innymi bajerami, które zapewne chcielibyście mieć.

Mimo to OTTD działa całkiem sprawnie wyłącznie w postaci Wiki, więc może się da. Wystarczy odpowiednia hierarchia tematów i moderacja zawartości.

AmiDaDeer PW
29 marca 2015, 16:48
Internet Archive jest o tyle zgrabnie złożone, że można zawartość całej jednej kategorii ściągnąć w archiwum albo poprzez torrenty, więc chyba będzie to wygodniejszą opcją. Gdy projekt się rozwinie i będzie trzeba katalogować co zostało zrobione, a co nie, założy się do tego odpowiednie podforum.

Warmonger PW
29 marca 2015, 16:51
Brzmi nieźle, ale jaka jest gwarancja, że serwis nie padnie (albo że nas stamtąd nie wywalą z dowolnego powodu)?

Być może inną opcją byłoby rozszerzenie działalności Banku Stworów.

AmiDaDeer PW
29 marca 2015, 16:54
Serwis działa bardzo dobrze od wielu lat. Muzykę tam wrzuca Bull of Heaven i mimo zżerania setek gigabajtów miejsca nikt ich stamtąd nie wyrzuca. Myślę że można mu zaufać.

Aczkolwiek jestem jak najbardziej za kopiami zapasowymi. Tylko najpierw potrzebujemy materiałów. :P Chyba faktycznie rozpocznę wszystko od muzyki.

Nephretes PW
29 marca 2015, 18:13
Szczerze powiedziawszy mam dość ambiwalentne odczucia w kwestii projektu. Założenia są jak najbardziej słuszne, ale faktycznie ogrom pracy przerasta nasze grotowe zdolności "przerobu", nie wspominając o bądź co bądź słusznych komentarzach, że póki co mamy trudności z wydaniem nawet mniejszych projektów, a co dopiero pracy na taką skalę . Ja osobiście zawsze jestem chętny dołożyć cegiełkę od siebie, ale wymagałoby to dokładnego określenia jak ma to wyglądać. Na mój gust miałoby to sens wtedy, gdyby powstał format posiadający większą rozdzielczość i wykorzystanie alfy. W każdym razie czekam na konkretniejsze ustalenia.

J. M. Sower PW
29 marca 2015, 18:16
Morglinie, ten mało ambitny projekt, o którym wspomniałeś był chwilową odskocznią i jak na jego wagę to wykonałem dość dużo grafik w krótkim czasie (wszystkie dla Zamku i parę dla Inferno, czyli 45, w czasie 6 miesięcy). Jednak jak sobie przeliczyć, to nawet jakbym nie zawiesił prac i w tym samym tempie je kontynuował to skończyłbym dopiero pod koniec 2018 roku ;P. Niby mało rozwinięty projekt, ale był tylko odskocznią, więc nie poświęcałem na niego całego wolnego czasu. Nie rozumiem dla czego narzekasz na wstrzymany projekt (w stanie ok. 14%), który jest autorstwa kogoś kto jest ciągle aktywny, więc są duże szanse, że za to się jeszcze zabierze (tym bardziej, że ten ktoś pracuje nad dokończeniem o wiele ambitniejszego projektu). W ogóle krytyka za jakąkolwiek dobrowolną aktywność jest dla mnie dziwna ;P.

Co do bazy danych, to jestem skłonny co nieco udostępnić, jednak głównie są to modele do Forge, więc poczekałbym z większością plików do dokończenia prac nad tym modem.

krasnolud99 PW
29 marca 2015, 19:08
Ja mógłbym się zgłosić do pomocy, choć wiem że Hobbit tylko jakimś cudem się zgodzi. Z resztą nie mógłbym żadnych defów robić, bo nie umiem, ale gdybym miał współpracować z grotowiczami w takim projekcie, to bym się spiął i nauczył się w końcu(kwestia kilku dni, lub tygodni). Co do zmiany muzyki to jestem przeciwny temu, bo muzyka w zwykłym H3 od NWC jest wzruszająca. I na koniec, mam taką nadzieję, że jeśli ten projekt zostanie zrealizowany to, zostanie też poprawione miasto wrota żywiołów. Trzymam za was kciuki, i mam nadzieję że będę mógł dołączyć, ale jeśli nie to nie, chodź mam dobrą nadzieję.

Morglin PW
29 marca 2015, 19:21
Sower:
Nie rozumiem dla czego narzekasz na wstrzymany projekt
Nie no, super! :) Cieszę się! Naprawdę! Skoro to była tylko "odskocznia" to ok, nie ma problemu. :)

Sower:
W ogóle krytyka za jakąkolwiek dobrowolną aktywność jest dla mnie dziwna ;P.
Przepraszam! Naprawdę jest mi przykro! :( Jesteście wszyscy super grafikami i zawsze robicie super rzeczy! Tylko czasem się nie uda skończyć moda, ale to przez takich hejterów jak Morglin, co to tylko siedzą przed kompem, niczego nie robią i hejtują. Naprawdę, tysiąckrotne (milionowe) przeprosiny!!! Liczę, że nikogo nie uraziłem i dalej będziecie się zajmować tysiącem modów naraz, co chwila pokazując nowe grafiki, które bardzo często są niegotowymi półproduktami niewrzuconymi do gry, które i tak później zostaną odrzucone. :) Ba! Po co nam ukończone modyfikacje? Liczy się to, co dzieje się tu, na forum! :) Mam szczerą nadzieję, że ten temat również doczeka się kilkudziesięciu, a może i kilkuset stron pełnych grafik i pochwał dla naszych cudownych moderów. A gdy już wszystkim się to znudzi, to powstanie nowy temat z jeszcze bardziej innowacyjnym i oryginalnym pomysłem, do którego zlecą się ci sami graficy, zapominając o poprzedniej, niedoszłej modyfikacji. :) Q chwale grotowym moderom!

J. M. Sower PW
29 marca 2015, 20:03
Morglinie, chodzi mi o krytykowanie aktywności, a nie dzieł. W tym momencie oburzasz się o to, że ktoś coś zaczyna robić i jeszcze tego nie skończył. Twierdzisz, że lepiej by było gdyby w ogóle nie zaczynał, bez względu na to jak mu to wyjdzie. No i słowo "tysiące" jest bardzo grubą przesadą. Aktualnie mam na koncie może z trzy/cztery "żywe/wstrzymane" projekty i ew. pomagam nieraz komuś przy jego projekcie. Nie mówię tu o porzuconych projektach i pomysłach, bo tych zawsze jest dużo, tylko o realnie rozwiniętych modach z nadzieją na ukończenie. Wydaje mi się, że myślisz, iż nasza praca idzie tak wolno bo mamy pierdyliard różnych projektów, gdy tak naprawdę my po prostu mamy mało wolnego czasu przeznaczonego na moding.

Co do bazy danych to powędrują tam najczęściej rzeczy wykonane dla jakiś określonych modów itp. Osobiście nie spodziewam się aby nagle wszyscy moderzy zabrali się za tworzenie własnych wersji tego co w H3 (to raczej mało prawdopodobne).

AmiDaDeer PW
29 marca 2015, 20:46
Nephretes:
Na mój gust miałoby to sens wtedy, gdyby powstał format posiadający większą rozdzielczość i wykorzystanie alfy.
Ten format nie powstanie, dopóki nie będziemy mieli grafik. :P Warmonger może mnie poprawi, ale chyba najrozsądniejszą opcją byłyby przeskalowane potrójnie względem oryginalnych defów (czyt. 1350x1200) png-i, a zapisywanie tego za pomocą jsonów.

krasnolud99:
Ja mógłbym się zgłosić do pomocy, choć wiem że Hobbit tylko jakimś cudem się zgodzi.
Tu nie chodzi o zgłaszanie się do pomocy, bo nie ma czegoś takiego jak zespół w tym projekcie. Zasada jest prosta: masz coś - dajesz i my to zapisujemy w bazie danych, jeśli będzie wystarczająco dobre (i gotowe).

krasnolud99:
Co do zmiany muzyki to jestem przeciwny temu, bo muzyka w zwykłym H3 od NWC jest wzruszająca.
Niestety gdybyśmy mieli zrobić wersję w pełni grywalną, podmiana muzyki byłaby wręcz potrzebna.

Sower:
Co do bazy danych to powędrują tam najczęściej rzeczy wykonane dla jakiś określonych modów itp.
To też się jak najbardziej nada.

Morglin PW
29 marca 2015, 20:55
Tak spoglądam na swoje posty i "trochę" nie skupiłem się na temacie i zamiast pisać o FreeH3, zacząłem wylewać swoje żale z powodu ilości niepowstałych projektów. Przepraszam (tak szczerze, bez żadnej ironii), to nie miejsce na tego typu rzeczy.

Co do FreeH3 - nie bardzo widzę sens w tym projekcie i wątpię, by zainteresował "zwykłego" gracza. Patrząc też na ilość rzeczy potrzebnych do ukończenia go (skoro Sower przewidywał ukończenie "wyglądu miast na mapie przygody" w 2018, to to byście chyba skończyli w 2118 :P), mam wrażenie, że skończy się to tylko na powstaniu alternatywnej ścieżki dźwiękowej do H3.
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
temat: [VCMI/projekt] FreeH3 - otwarty projekt

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel