Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI/projekt] FreeH3 - otwarty projekt
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6

AmiDaDeer PW
29 marca 2015, 00:26
HobbitHobbitGłówna baza danych projektu.

Zbiór danych do Vori.

Zbiór danych do Forge.

Zbiór na inne rzeczy.


Okej, niech będzie, że się porywamy z motyką na słońce, ale z drugiej strony - każde efekty tego przedsięwzięcia będą bardzo przydatne. Ba - będą marzeniem wielu moderów i graczy.

Pomysł wyszedł od Kuririna, przeszedł przez Witchkinga, ja go poparłem. Cały projekt sprowadziłby się do następujących punktów:

1. Projekt polegałby na odtworzeniu wszystkich elementów Heroes of Might and Magic 3 (wraz z dodatkami) i wrzuceniu ich do VCMI jako open source. To oznaczałoby zrobienie na nowo wszystkich grafik, całej oprawy muzycznej, wszystkich tekstów w grze, a także - w przyszłości - zrobienie nowych kampanii i mapek. Ogólnie projekt zakłada coś takiego: masz VCMI i możesz albo kupić oryginalną grę, albo ściągnąć paczkę, która będzie działała jako jej substytut na tym "nowym" silniku.

2. Projekt byłby darmowy. Żadnych opłat, żadnego pobierania reklam, nic z tych rzeczy - żeby być uczciwym wobec twórców oryginalnej gry, jak i obecnych właścicieli marki.

3. Projekt byłby także otwarty - a to oznacza, że:

a) nie ma żadnego ścisłego zespołu - każdy może się do niego dołączyć i coś dodać (a przyjmiemy to, jeśli będzie wystarczająco dobre)
b) nie ma daty premiery - jak ukończymy, to super, jak nie - wszystko dajemy i tak do ściągnięcia
c) kwestie organizacyjne sprowadzają się do selekcji materiałów, informowania o etapie prac oraz do składania wszystkiego do kupy

4. Projekt jest pod VCMI - a to oznacza, że, choć co prawda byłoby to mile widziane, nie musimy się sztywno trzymać limitacji oryginalnego Heroes 3. Możemy np. prócz zwykłych defów wydać grafiki w wersji HD, a pliki dźwiękowe mogą być w 16-bitowej i wyższej jakości.

5. Projekt rozpoczyna się co prawda w Grocie, jako że tu jest skupisko moderów, ale z czasem może się rozszerzyć również na inne fora i być ogólnie projektem międzynarodowym.

6. Nie ma deadline'ów ani zobowiązań. Jak coś chcesz zrobić - zrób to, jak nie masz czasu - okej, zajmie się tym ktoś inny, jeśli w ogóle.

***

Innymi słowy: robimy coś wielkiego, co może równie dobrze wyjść w bardzo niewielkiej postaci, ale i tak będzie dobre.

Do projektu na pewno może częściowo zaangażować się Witchking jako grafik i koordynator. Ja mogę wspomóc z grafiką i koordynacją, ale przede wszystkim chętnie zająłbym się oprawą muzyczną, jako że w tym czuję się najlepiej.

Ktoś z tutejszych moderów byłby może zainteresowany? Każda pomoc się przyda, byleby była wysokiej jakości.

Kammer PW
29 marca 2015, 00:45
Eee... nie mam bladego pojęcia, co to ma być. Mamy VCMI, które działa na materiałach z H3 i co Wy chcecie robić? Zdublować to? Przecież to byłoby marnowanie sił i środków...

Już bardziej widziałbym... poprawę jakości grafik. (co też mi właśnie Hobbit na Cmentarzu wyjaśnił) A szczerze mówiąc - post jest tak beznadziejnie napisany, że dopiero Cmentarz mi wszystko wyjaśnił. :P

Ale dalej nie widzę najmniejszego sensu w robieniu czegoś takiego. Przecież to jest kolosalna praca, która... co da? Na dobrą sprawę - jesteśmy przyzwyczajeni do obecnych grafik i zbytnio nie widzę perspektyw, by starzy wyjadacze się przekonali do nowych grafik.

(Po gęstych tłumaczeniach Hobbita) - Wszystko zatem wygląda na to, że zamierzacie przerobić grafiki z H3 na nowo i umieścić je w taki sposób, by VCMI je czytało i stworzyć free&openH3. To nawet nie wydawało by sie być głupie, ALE ile osób, które są zainteresowane rozwojem/moddingiem H3 nie ma jeszcze swej kopi? Jakoś nie widzę, by jacyś ludzie z ulicy byliby tym zainteresowani.

A teraz pójdzie stereotypowo - ponieważ jest to na VCMI, to macie me poparcie. Inne kwestia, że czuję, że skończy się jak mod Hayvena, minimalnym zainteresowaniem...

AmiDaDeer PW
29 marca 2015, 00:47
Myślę, że główną zaletą tego projektu mogłoby być właśnie stworzenie grafik w wersji HD - i to w o wiele wyższej jakości niż te z Heroes 3 HD. Ale jednocześnie mogłoby to służyć nowym graczom, którzy chcieliby poznać Heroes 3 bez kupowania ani piracenia. Zwłaszcza że stare grafiki, no cóż, nie wszystkim, którzy nie są starymi wyjadaczami, odpowiadają - mimo wszystko trochę lat na karku już mają.

Kammer PW
29 marca 2015, 00:50
Z całym szacunkiem - wątpię, byście byli w stanie odtworzyć te grafiki w aż tak dobrej jakości.
Pozostaje jeszcze kwestia tych nowych, co to mogliby być tym zainteresowani... Wydaje mi się, że target jest za mały do możliwego nakładu sił i środków.

AmiDaDeer PW
29 marca 2015, 00:52
Wolałem zapytać ogółu, co o tym sądzi. Jeżeli zbierzemy przynajmniej parę grafik, moglibyśmy się otworzyć na cały świat z tym projektem i poprosić o wsparcie innych moderów, zwłaszcza tych z rosyjskiej sceny fanowskiej.

Kammer PW
29 marca 2015, 01:02
Cały świat? Doprawdy, jestem ciekaw, kto potraktowałby to inaczej niż ciekawostkę niż tylko Rosjanie i Polacy... No, ale może poczekam na opinie reszty, bo tak nieco słabo się dyskutuje w dwójkę. :P

Matheo PW
29 marca 2015, 01:08
Przeciętny użytkownik (na przykład ja) nie widzi w tym projekcie sensu. Macie zamiar zwyczajnie jeszcze raz zrobić grę, która już istnieje, tylko nieco inaczej.

Nasuwa się pytanie, po co? Przecież to zajmie kwadryliony godzin.

Chyba każdy by wolał aby w tym czasie powstało coś nowego, co można wydać jako mod.

Hobbit pisze o poprawie grafiki. Nigdy nie słyszałem/czytałem aby ktokolwiek kiedykolwiek narzekał na grafikę w Heroes III. Jej poprawa chyba nie jest potrzebna, o czym świadczy dość średnia popularność Heroes III HD.

Wdziałbym sens w użyciu aktualnych materiałów z gry i zaprogramowaniu/zakodowaniu ich na nowo, czyli lepiej.

AmiDaDeer PW
29 marca 2015, 01:13
Matheo:
Jej poprawa chyba nie jest potrzebna, o czym świadczy dość średnia popularność Heroes III HD.
Oj wierz mi - Heroes III HD było bardzo popularne w dniu premiery. Problem w tym, że zostało skopane - bo nie było dodatków, a poza tym poziom wykonania był po prostu żenujący. Obecnie w Blenderze da się czynić o wiele większe cuda niż to, co zaprezentował zespół od UbiSoftu.

Chyba że ktoś mnie w tej kwestii poprawi.

***

A co do kwestii sensowności projektu, to ogólnie sprowadziłbym to do trzech celów:

1. Jeżeli projekt nie wypaliłby do końca - mielibyśmy przynajmniej zbiór zasobów, które można byłoby gdzieś wykorzystać.
2. Jeżeli projekt wypaliłby do końca - mógłby zachęcić zupełnie nowych graczy do spróbowania tej, bądź co bądź, 16-letniej gry, bez płacenia jakichkolwiek pieniędzy.
3. Jeżeli projekt wypaliłby do końca, a grafiki byłyby w HD, to mogłoby to zachęcić wszystkich, którym nie widzi się granie w okienku VCMI. :P

EDIT: Wstępna nazwa projektu to FreeH3.

Kammer PW
29 marca 2015, 01:35
Hobbit:
1. Jeżeli projekt nie wypaliłby do końca - mielibyśmy przynajmniej zbiór zasobów, które można byłoby gdzieś wykorzystać.
Coś jak Bank Stworów? Brzmi logicznie. To sią faktycznie może sprawdzić...

Hobbit:
2. Jeżeli projekt wypaliłby do końca - mógłby zachęcić zupełnie nowych graczy do spróbowania tej, bądź co bądź, 16-letniej gry, bez płacenia jakichkolwiek pieniędzy.
Na moje to już będzie gra co najmniej 18-letnia. A i kwestia darmowości już jest mało pociągająca. Wreszcie - target byłby raczej skromny;

Hobbit:
3. Jeżeli projekt wypaliłby do końca, a grafiki byłyby w HD, to mogłoby to zachęcić wszystkich, którym nie widzi się granie w okienku VCMI. :P
Tego argumentu nie będę nawet próbował podważać. Ale wiesz, że VCMI można odpalić pełnoekranowo? :P

Lyokoheros PW
29 marca 2015, 01:49
Cóż skoro chcecie opini to powiem tyle - świetny pomysł. Niby nie wydaje się specjalnie potrzebny... ale jego wykonanie może zapewnić wiele nowych możliwości - zarówno graczom jak i moderom. Chociażby wspomniana wyższa jakość grafiki(bo jak zrozumiałem będziecie odtwarzać również modele jednostek, co byłoby w zasadzie bardzo użyteczne do modów takich jak nowe ulepszenia(można by stworzyć ulepszenie odpowiednio modyfikując stworzone przez was modele)).
Sam co prawda nie jestem w stanie tego projektu nijak wspomóc, ale całym sercem jestem z wami. I będę się modlił o jego powodzenie;)

Orzie PW
29 marca 2015, 07:09
You speak about graphics en masse, but you forget about no less important aspect of Heroes 3 gameplay which is not yet replicated by the ascending VCMI project. It is the computer AI and random map generator. Currently, the AI in such projects as VCMI and FreeHeroes2 is quite poor, and the random map generator is in a very rudimentary stage.

Personally, I would recommend to wait a little until there will be more prospects with the development of VCMI engine. Otherwise all hard work towards the true-HD graphics and all the render-farm hours may become useless.

It should be noted that there was a Chinese clone of Heroes 3, which was cancelled and its resources were posted in the Internet.
terrains converted to an Era conversion mod
Many other resources

Most presentative examples:


In fact, we (the DF2 forum) also discussed a possibility of making a fan HD edition, but the majority of opinions was against this endeavour.

Warmonger PW
29 marca 2015, 07:32
Pomysł przewija się od dawna, parę prac zostało już wykonanych:

http://forum.vcmi.eu/viewtopic.php?t=489
http://forum.vcmi.eu/viewtopic.php?t=536

Jego sens jest taki, że faktycznie moglibyśmy się uwolnić od Ubisoftu i oferować całą grę do ściągnięcia za darmo. Popularność portu Androida świadczy o tym, że zainteresowanie będzie duże.

Czy projekt jest duży? Pewnie, że jest, ale nie zaszkodzi spróbować ;). Chętni przecież są.
Dziwi mnie tylko to, że właśnie Hobbit zaproponował ten pomysł.

Cytat:
the random map generator is in a very rudimentary stage.
Wouldn't say so, current RMG is already balanced and only important feature mising are roads. Either way, I didn't see anyone complaining about RMG apart from rare bugs.

Cytat:
I would recommend to wait a little until there will be more prospects with the development of VCMI engine. Otherwise all hard work towards the true-HD graphics and all the render-farm hours may become useless.
Nobody is going to develop HD engine if there won't be graphics to use. It's all or nothing.

Dru PW
29 marca 2015, 08:18
Naprawdę myślicie, że zrobicie taką masę grafik skoro problemem jest stworzenie kompletu grafik pod nowe miasto?

Poza tym podobny projekt już istnieje i nazywa się Palm Kingdoms 3

Druga sprawa to rozumiem, że chcecie się wzorować na oryginalnych grafikach, tak? To pomyślcie nad tym czy Ubisoft pozwoli na taki plagiat i podobieństwo do ich gry. Gdyby FreeH3 rzeczywiście powstało to było by ogromną konkurencją dla całej serii HoMM, która ma na siebie zarabiać, a powstanie takiego darmowego klona nie uszło by Wam na sucho...

Jeśli już musicie się bawić w robienie grafik HD to proponuje przekonfigurować VCMI na możliwość odtwarzania HoMM3 HD i dorobić brakujące grafiki z dodatków do wersji HD.

Matheo PW
29 marca 2015, 10:19
Jeśli gra będzie darmowa, to Ubisoft chyba nie będzie mógł nic zrobić.

Mnie przeraża myśl o tym ile pracy wymagałby ten projekt. Pomińmy fakt, że trzeba wykonać od nowa 9 istniejących miast i darujmy sobie wymienianie elementów, z których składa się MIASTO.

Od nowa trzeba by również wykonać całą mapę przygody. Tereny, dekoracje, budynki i wszelkiej maści obiekty. Dodatkowo intersfejs. Każdy przycisk od nowa.

Co prawda odtwarzanie grafik z pewnością będzie prostsze niż robienie zupełnie nowych, jednak nadal wymaga to ogromnego nakładu.

Byłoby rewelacyjnie, gdyby powstały chociaż jednostki. Kuririn miał chyba zamiar odtworzyć model każdej jednostki z H3.

Ten projekt mógłby doprowadzić do odrodzenia Heroes 3. I chyba powinniście pokusić się o małe zmiany. Jest w grze kilka elementów, które można by poprawić. Chociażby wygląd 7 poziomu we Wrotach.

AmiDaDeer PW
29 marca 2015, 12:10
Orzie:
You speak about graphics en masse, but you forget about no less important aspect of Heroes 3 gameplay which is not yet replicated by the ascending VCMI project
By the time this project would come to anything playable, VCMI would probably be much more polished. I think it's a good time to at least start doing something.

Warmonger:
Pomysł przewija się od dawna, parę prac zostało już wykonanych:
Z tymi pracami jest mały problem... To są przeskalone grafiki z oryginalnej gry. A ja wolałbym jednak by nie było to aż takim plagiatem - ze względów prawnych.

Ujmę to w ten sposób: jak najmniej podobieństw do Heroes 3 HD Edition, jak tylko jest to możliwe.

Dru:
Naprawdę myślicie, że zrobicie taką masę grafik skoro problemem jest stworzenie kompletu grafik pod nowe miasto?
Robienie na nowo jakichś grafik na bazie starych jest nieporównywalnie łatwiejsze od tworzenia zupełnie nowych, świeżych i pasujących stylistycznie grafik od podstaw. Myślę że warto przynajmniej COŚ zrobić.

Dru:
Poza tym podobny projekt już istnieje i nazywa się Palm Kingdoms 3
Daleko temu do glorii oryginału.

Dru:
Druga sprawa to rozumiem, że chcecie się wzorować na oryginalnych grafikach, tak? To pomyślcie nad tym czy Ubisoft pozwoli na taki plagiat i podobieństwo do ich gry.
Na 95% się nie powinno przyczepić. Jedyne do czego mogliby mieć prawa autorskie to nazwa Heroes of Might and Magic oraz "zbiór danych", czytaj: ustawienie wszystkich jednostek czy bohaterów takie samo jak w ich grze. Ale gdyby się do tego przyczepili, to równie dobrze mogliby zamknąć Grotę za te wszystkie artykuły o ich grach. Już o modach pokroju Hoty nie wspominając. :P

Dru:
Jeśli już musicie się bawić w robienie grafik HD to proponuje przekonfigurować VCMI na możliwość odtwarzania HoMM3 HD i dorobić brakujące grafiki z dodatków do wersji HD.
Jest jeden zasadniczy problem: te grafiki są w formacie, który jest kompletnie nieintuicyjny, a jego przerobienie na coś sensownego to kolejne godziny roboty. Zresztą - do tych godzin już potrzebowalibyśmy zespołu, a to mija się z celem.

Matheo:
Byłoby rewelacyjnie, gdyby powstały chociaż jednostki.
Dlatego myślę że najlepiej będzie od jednostek zacząć. Zwłaszcza że mamy tutaj sporo wysokiwj klasy grafików 3D. Sower? Nephretes? Witchking? Kuririn? Trith?

Degraf PW
29 marca 2015, 12:12
Cytat:
Jeśli gra będzie darmowa, to Ubisoft chyba nie będzie mógł nic zrobić.

Najpierw to trzeba byłoby zapytać się Ubiego, co on w ogóle o tym myśli i posilić się poradą prawną. Bo jednak to nie będzie zupełnie inna gra, która "całkiem przypadkiem" wygląda podobnie jak H3, działa jak H3 i ma funkcje jak H3, tylko to będzie napisane na nowo H3 które nie będzie wymagało właściwego H3.

Wiwern PW
29 marca 2015, 12:25
Jakby jakiś trzynastoletni świeżak po pierwszym kontakcie z grotą założył temat "Nowe miasto", to by wszyscy zlecieli się w podskokach i klepali po pleckach, no bo w końcu jak to można się porywać z motyką na słońce (hehe) nie dając od siebie nic w zamian, ale wymagając od wyższej siły sprawczej, że wetknie swój boski palec i wszystko samo się zrobi. No wiecie każdy da coś od siebie!111, shounenowa siła współpracy i inne bzdety. Klawiatury, by nie wyrobiły od śmieszkowania, a Hobbit zamknąłby temat godzinę później.

Wystarczy jednak, że przy projekcie pojawią się znane społeczności nicki (Hobbit, może częściowo zaangażowany Witchking) i już nagle zaczyna się główkowanie, no bo przecież taki nowatorski pomysł. Tylko jak trzeba skończyć miasto to już nie jest tak różowo, a jak się porywa na coś trzydziestokrotnie większego, podczas gdy VCMI samo w sobie nie jest jeszcze grywalne, to przecież damy radę. :P

Temat był zamknął, bo jest dla mnie równoznaczny ze spamem. To już Szklarnia ma chociaż jakieś grafiki. Tematy "Zróbmy Miasto" są chociaż częścią lokalnego folkloru, a to nie jest ani śmieszne, ani poważne.

Chyba, że ktoś ma palec boży i pchnie to do przodu, to wtedy mnie tu nie było, ale w takim razie gdzie był paluch przy trzydziestokrotnie mniejszych projektach? XD

witchking PW
29 marca 2015, 13:07
To może małe sprostowanie. Społeczność ma już całkiem sporo modeli 3d budynków i jednostek, warto by się tym podzielić i na bazie tego zacząć tworzyć wersje free i open. Dodatkowo udostępnienie takich materiałów i stworzenie bazy przyspieszyło by modding.

Druga sprawa to nie ma co czekać aż VCMI będzie skończone bo tworzenie grafik to projekt równie długi jak samo programowanie.

No i najważniejsze projekt ma być całkowicie otwarty i ma być bazą modeli i defów, to znaczy, że będzie z korzyścią dla wszystkich nawet jeśli nigdy nie zostanie skończony.

Dodam też, że w moim odczuciu temat nie jest kierowany do społeczności jako ogółu tylko do grafików, całkowicie nie rozumiem czemu zabierają tu tak masowo głos osoby które raczej nic do niego nie wniosą. Oczywiście każdy ma prawo do komentarza, ale wolałbym usłyszeć głos grafików.

zoltan PW
29 marca 2015, 13:28
Może nie wniosę zbyt dużo do tematu, ale moim zdaniem taki projekt ma sens. Jako idealny przykład można podać OpenTTD - klon Transport Tycoon Deluxe. Sytuacja z projektem jest analogiczna - nowy silnik, napisany od zera i do tego: albo oryginalne pliki gry, albo otwarte, darmowe odpowiedniki.

I, jak widać, po 20 latach taka stara gra jak Transport Tycoon jest nadal ogrywana jako OpenTTD - z FreeH3 może być identycznie.

J. M. Sower PW
29 marca 2015, 13:47
Ja jestem za, ale osobiście sądzę, że może się to po prostu przerodzić w zwykłą bazę danych otwartą dla wszystkich fanów. Ma to swoje plusy, lecz wydaje mi się, że minusem byłby bałagan. Ja np. nie ciągnę się do udostępnienia moich modeli od tak, a raczej pojedynczym osobom, które się do mnie bezpośrednio zgłoszą. Nie chcę bowiem zostać wyśmiany poprzez karykatury stworzone z moich prac przez jakiś tam przyjemniaczków zza kresów i nie chcę aby ktoś tam gdzieś w sieci podawał się za autora moich prac. Dążę do tego (to jest mój już dość stary projekt), że należy utworzyć zamknięte forum moderów, gdzie każdy może się dostać, ale musi się nam wcześniej "przedstawić" na jego publicznej części i zaprezentować coś własnego, abyśmy mogli z zaufaniem dopuścić go do bazy danych i ew. go od niej odsunąć. W części publicznej można zaś szukać nowych talentów i tworzyć jakieś poradniki itp. Co do całkowitego upublicznienia prac, to pewnie większość grafików będzie miała podobne dylematy co ja. No i nikt nie mówi, że takie forum ma być mono-językowe. Można zaprosić moderów np. z Rosji do utworzenia "komnat" w swoim języku z możliwością dla każdego modera do przeglądania i pisania w każdej takiej "komnacie".

I have a dream, ale nie wiem czy do spełnienia ;P.

Ps. I co by nie było, że nikt nie chwali się tu swoimi pracami "odtwórczymi" MM (nie do tego projektu, który w zamyśle ma nie być zbyt dosłowny, ale jednak to moje):

Brawa dla tego kto pierwszy dostrzeże na czym się wzorowałem ;P.
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
temat: [VCMI/projekt] FreeH3 - otwarty projekt

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel